Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Uznání reklamace – mechanické poškození

Karel Konrad
verified
rating uzivatele
14. 10. 2017 18:32:13
Dobrý den,
zákazník nám vrátil mixér s prasklým plastovým závitem. Prý to chvilku používal, bylo to ok, pak si ale všimnul, že to nějak teče a závit byl prasklý. (po měsíci). Je to mechanické poškození, asi to spadlo.
Uznat či neuznat?
Nejde mi o rady typu, kkdyž za málo tak to nechat být, vyřešit ku prospěchu zákazníka....atd.
To vše je jasné, vždy se to dá zkousnout a zaplatit ze svého.
Jde mi o to jak je to z hlediska práva. Jak to právně ustát a nenechat se sebou vydrbávat?
14. 10. 2017 18:32:13
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306466
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 10. 2017 18:45:03
Do 6 měsícu od prodeje se má za to, že vada byla již při prodeji. Musíte tedy dokázat, že si to zákazník udělal sám (v případě, že reklamace bude zamítnuta a on to bude řešit jinak).
14. 10. 2017 18:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306465
V obecne rovine mate jako prodejce lepsi pozici, nez zakaznik. Vy musite reklamaci prijmou a vyridit ji v terminu co uklada zakon a dat vedet zakaznikovi. Je jen na vas co uznate a neuznate. Nepotrebujete zadne odborne vyjadreni a reklamaci muze klidne vyrizovat vratny a rozhodovat jak se mu zlibi, protoze zakon to umoznuje. Takze pokud mate pocit, ze si to poskodil sam zakaznik, muzete to uzavrit druhy den a oznamit, ze zamitate z duvodu mechanickeho poskozeni zakaznikem. Pak by byl mic na jeho strane a musel by dokazat opak, napr. znalci, soudem apod.
Nicmene jak pise kolega, problem je tech prvnich sest mesicu, tam musite prokazat, ze vec byla dodana spotrebiteli v poradku a ta vada tam nebyla od pocatku. Jak? To zakon nerika...
14. 10. 2017 19:06:58
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306464
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
14. 10. 2017 19:12:08
Ano 6 měsíců je známo. Bezvadnout při dodání prokázat nejde, i kdyby byly fotky při balení, závada se projeví až při používání.
Samozřejmě po prvním oťukání hrozí znalcem, právníkem.
Velcí hráči to ale musí nějak řešit, osobní zkušenost nemám, ale nevěřím, že vrací peníze každému, kdo přijde do 6 měsíců s nějakou skrytější prasklinou.
14. 10. 2017 19:12:08
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306463
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 10. 2017 20:00:14
Alza to řeší třeba takhle (osobní zkušenost): přijde TV, ta se rozbalí po týdnu (dárek). Je prasklá.
Odpověď alzy nějak takto: TV ste si měli zkontrolovat dříve. Zamítáme jako pozdní reklamaci a účtujeme poplatek 3500 Kč za prověření funkčnosti.
14. 10. 2017 20:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306462
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
14. 10. 2017 20:24:19
Uctovanie akehokolvek poplatku pri reklamaciach je nezmysel, naposledy to bolo mozne v 90tych rokoch...
14. 10. 2017 20:24:19
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306461
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 10. 2017 20:41:43
Výsledek: reklamace zamítnuta z důvodu pozdního nahlášení (tv stará cca týden), nabídka na opravu za 9k (televize stala 10k) v případě nepřijetí nabídky na opravu se účtuje poplatek za diagnotisku.
viz: https://ctrlv.cz/Cgxs (nebylo to teda 3,5k, to sem si blbě pamatoval)
14. 10. 2017 20:41:43
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306460
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
14. 10. 2017 20:44:46
Napsal protected;1417667
Alza to řeší třeba takhle (osobní zkušenost): přijde TV, ta se rozbalí po týdnu (dárek). Je prasklá.
Odpověď alzy nějak takto: TV ste si měli zkontrolovat dříve. Zamítáme jako pozdní reklamaci a účtujeme poplatek 3500 Kč za prověření funkčnosti.
Děkuji za info, je to něco jiného, poškozeno při přepravě a neoznámeno ve lhůtě, ale i tak děkuji. ...............Budu rád pokud máte i ze strany e-shopu nějakou radu jak řešit to prokazování, že bylo dodáno v pořádku/poškodil zákazník.
14. 10. 2017 20:44:46
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306459
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 10. 2017 20:51:13
bylo potřeba napsat na managera reklamací a obeznámit ho ze zákonými možnostmi. Skončilo to z jeich strany omluvou a samozřejmě vyhovením s reklamací.
To budeš muset udělat i ty, jak bylo popsáno výše od Radka O.
14. 10. 2017 20:51:13
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306458
Adam N.
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 10. 2017 21:10:09
Alza uznává reklamace velmi dobře. Koupil jsem si u nich telefon a po roce se odlepil displej. V CZC nám prodali nefunkční televizi a v krabici z IKEI chyběla součástka. Vše vždy proběhlo v pořádku. I když si právo vykládá každý trochu jinak, tak myslí i na svoje jméno. Prodali mi vadný kus? Omluvili se a vyřešili to se mnou. Jsem ochotnen u nich nakoupit znovu. Kdyby dělali kličky, tak bych u nich v životě už nic nekoupil.
14. 10. 2017 21:10:09
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306457
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 10. 2017 21:34:33
záleží vždy na přístupu daného pracovníka.
14. 10. 2017 21:34:33
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306456
Nemyslim si ze alza ma reklamacni proces takovy ze je tam prostor pro lidovou tvorivost pracovniku ze by si nekdo dovolil jen tak nezakone chtit penize za neuznaniu reklamaci.
To z odkazu mi pripada jako neco co bylo dano na opravu a ne na reklamaci.
14. 10. 2017 22:11:31
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306455
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 10. 2017 23:52:59
beru zpět. Jeho fakt protokol k opravě.
14. 10. 2017 23:52:59
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306454
Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
16. 10. 2017 12:37:42
Něco podobného se mi taky stalo a Mironet mě dost arogantně poslal k šípku, že mechanická závada je prostě moje smůla. Protože jsem si byl jistý, že jsem za to 100 % nemohl, dopravil jsem si to do servisu konrétní značky sám. Tam s tím neměli žádný problém, ještě mi to zadarmo poslali kurýrem domů. Takže fakt záleží na lidech.
16. 10. 2017 12:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306453
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
16. 10. 2017 14:25:28
Jak získat nějakou oporu v zákoně, obchodních podmínkách, změnou procesu prodeje, balení, aby bylo možno čelit těmto případům?:
100% zboží odešlo v pořádku = kontrola před odesláním.
Zákazník po nějaké době užívání přijde s mechacnickým poškozením a je naprosto zřejmé, že to není chyba výrobku. Rozlomené, prasklé, naražené atd. S dotyčným mechanickým poškozením, prostě nelze z principu věc používat. Zákazník, ale po doručení opakovaně používal. Zboží následně poškodil neopatrným zacházením.
Jak zajistit, aby v těchoto jasných případech mohl obchodník s klidem reklamaci odmítnout, aniž by se musel bát vyhrožování právníky, inspekcemi a postihu viz. zákon do 6 měsíců se má zato, že to je vada.
Opravdu je obchodník v tomto případě v silnějším postavení? Malý živnostník vs toto ustanovení zákonu. Pak řešte reklamaci zboží za třeba 30 tis. Kč. Zaplatit pro živnostníka takovou částku ze svého, když ví, že zboží někomu spadlo a on s tím nemůže nic dělat, to se nejednou v noci vzbudí a přemýšlí, jestli mu to stojí za to. Zvlášť, když je bombardován zákazníkem vyhrůžkami s právníky.
16. 10. 2017 14:25:28
https://webtrh.cz/diskuse/uznani-reklamace-mechanicke-poskozeni/#reply1306452
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit