Prosím o názor na chování portálu heureka. Zda-li se již nejedná o vyhrožování, nebo naopak pokud jsou skutečně v právu. Vlastním eshop, u kterého jako poděkování za kladnou recenzi umístěnou na portálu heureka odpovídám touto hláškou:
Poděkování zasílám pouze zákazníkům, kteří dají kladnou recenzi, negativní recenze nemáme od doby kdy jsme toto poděkování začali odesílat cca 6 měsíců. V emailu poté zašleme slevový kód.Dobrý den, děkujeme za Vaši recenzi. Jako poděkování za Vaše hodnocení Vám zasíláme slevový kód ve výši 5% na Váš další nákup. S pozdravem obchod .......
Níže tedy zasílám konverzaci s portálem heureka:
Dobrý den,
pokoušela jsem se s vámi telefonicky spojit, bohužel neúspěšně.
Dovolte, abych vás upozornila na porušování obchodních podmínek pro službu Ověřeno zákazníky, kde konkrétně dochází k poskytování slevy pouze za pozitivní hodnocení.
Zasílám přímo odkaz na obchodní podmínky, kde konkrétně porušujete bod 3.4.:
https://www.heurekashopping.cz/resou...ekacz-2016.pdf
Cituji:
"3.4. Obchodník není oprávněn jakýmkoli způsobem narušovat objektivnost a zkreslovat pravdivost Dotazníků, a to zejména ovlivňováním výběru Zákazníků, kterým má být Dotazník zaslán, vyplňováním Dotazníku ze strany zaměstnanců Obchodníka nebo jím pověřených osob či vybízením Zákazníků k pozitivnímu hodnocení. Obchodník rovněž není oprávněn Zákazníka jakkoli postihovat za zaslání negativního hodnocení, například nabízením nevýhodnějších cen ve srovnání s jinými Zákazníky, odstoupením od uzavřené kupní smlouvy, odmítnutím dalšího prodeje Zboží nebo poskytování služeb nabízených Obchodníkem, apod. V případě, že k tomuto jednání na straně Obchodníka dojde, je Provozovatel oprávněn odstoupit od Smlouvy. Ustanovení tohoto článku nemají žádný vliv na právo Obchodníka reagovat na hodnocení Zákazníků způsobem, umožněným Provozovatelem."
Pokud od této chvíli budete i nadále pokračovat v tomto směru, budeme nuceni z toho vyvodit důsledky.
Předem děkuji za pochopení.
S přáním krásného dne.....Dobrý den paní ..., v bodě, který uvádíte není nikde uvedeno, že se
nesmí poskytovat slevy zákazníkům, kteří dají kladné hodnocení. V
obchodních podmínkách máte pouze uvedeno (Obchodník rovněž není oprávněn
Zákazníka jakkoli postihovat za zaslání negativního hodnocení). Já
zákazníky, kteří dají negativní hodnocení nijak nepostihuji. Dávám 5%
slevu pouze zákazníkům kteří dají pozitivní hodnocení (námi nabízená
sleva není postihování zákazníků s negativním hodnocením), nepenalizuji
zákazníky s negativním hodnocením. Pravdivost a objektivnost dotazníků
nenarušuji. Prosím tedy vysvětlete mi ještě jednou co vlastně porušuji a
jaké důsledky konkrétně máte na mysli. Děkuji.
Dobrý den pane ....,
zde zasílám přímo větu, kde je mnou zmíněná problematika uvedena:
"Obchodník není oprávněn jakýmkoli způsobem narušovat objektivnost a zkreslovat pravdivost Dotazníků, a to zejména ovlivňováním výběru Zákazníků, kterým má být Dotazník zaslán, vyplňováním Dotazníku ze strany zaměstnanců Obchodníka nebo jím pověřených osob či vybízením Zákazníků k pozitivnímu hodnocení."
To, že informaci týkající se slevy, uvádíte pouze u doporučujících recenzí takto veřejně, bereme jako porušování níže uvedených obchodních podmínek.
S přáním krásného dne....
Dobrý den paní ...., možnost ovlivňovat objektivnost dotazníků
zaslaných heurékou zákazníkům nemám, rovněž nemám možnost zkreslovat
pravdivost dotazníků. Dotazníky vyplňují naši zákazníci. Rovněž nemohu
ovlivnit, komu dotazník heuréka zašle. V mém poděkování za recenzi není
nikde uvedeno ať hodnotí zákazníci pozitivně, nebo jakkoli jinak. Prosím
tedy napište mi, jaké by z toho byly konkrétně důsledky, kdybybych
pokračoval v tomto způsobu poděkování zákazníkům. Rád bych tyto důsledky
měl od Vás písemně. Děkuji.
Dobrý den pane...,
kdyby k níže zmíněné problematice docházelo, byli bychom nuceni e-shopu odebrat certifikát Ověřeno zákazníky.
Předem děkuji za pochopení.
S přáním krásného dne .....