Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Neoprávněná reklamace >30 dní

NS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 10. 2017 09:39:03
Dobrý den,
máme eshop s obuví a zákaznice k nám přinesla reklamaci původně černých bot, které zvládla za 3 měsíce pročistit až na šedou barvu. K obuvi si od nás kupovala čistící prostředek (pěna + houbička) a údajně čistila botky jen občas a jenom s tímto setem. Reklamaci jsme standardně přijali, vzali jí za odborníkem, ten doporučil reklamaci neuznat, jelikož se nemůže jednat o závadu materiálu (stejného zboží máme prodaného okolo 500 ks a nikdy nebyl problém). Následně jsme kontaktovali značku zda nemá zkušenosti s podobnou vadou, taky nic a jako poslední možnost byla společnost vyrábějící čistící prostředky. V té době uplynulo od podání reklamace cca 14 dní. Zákaznici jsme kontaktovali telefonicky a vše jí vysvětlili, souhlasila tedy, že vydrží a zároveň z ní vypadlo, že boty čistila každý den a používala i jiné prostředky než původně zakoupenou pěnu. Bohužel firma to řešila tak pečlivě, že boty zaslali do Německa odkud nám napsali, že to není v žádném případě jejich zavinění, ale že obuv můžou uvést do původního stavu pomocí impregnace s černou barvou a my jsme souhlasili. Boty do 3 dnů dorazily jako nové. Bohužel v té době uplynulo od reklamace 30 + 4 dny.
Zákaznice byla následně kontaktována a souhlasila, že se zastaví na prodejně. Po cca týdnu ovšem napsala že si to rozmyslela a že už jsme jí trápili natolik, že chce vrátit peníze, na které má nárok z důvodu přesáhnutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Chápu že v případě oprávněné reklamace má nárok, ale co v případě pokud všechny 3 instance spojené se zbožím reklamaci zamítli?
Nejde mi o částku, dotyčná u nás nakoupila ve výprodeji a cena je cca 900 Kč, ale je spíše o princip. Navíc je to člověk co u nás do tohoto nákupu udělal 4 objednávky, kdy si zboží vždy vyzkoušel (2x to samé) a následně jej vrátil, tím pádem u nás vytvořil už tak docela vysokou škodu za dopravné.
Děkuji za každou reakci.
9. 10. 2017 09:39:03
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305452
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 10. 2017 09:59:07
Za vadu zboží i reklamaci odpovídá prodejce, kupujícího nezajímá vyjádření prodejce, odborníka, atd. Takže pokud jste reklamaci nezamítli, tak jste ji uznali. Pokud však boty přezvzala a podepsala po zákoné lhůtě, nemá nárok na vrácení peněz, dle mého s tímto souhlasila. Pokud si ovšem boty ještě nepřevzala, má na vrácení peněz právo pro nedodržení zákoné lhůty reklamace.
9. 10. 2017 09:59:07
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305451
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
9. 10. 2017 10:03:15
Napsal Bron.t;1416155
Dobrý den,
máme eshop s obuví a zákaznice k nám přinesla reklamaci původně černých bot, které zvládla za 3 měsíce pročistit až na šedou barvu. K obuvi si od nás kupovala čistící prostředek (pěna + houbička) a údajně čistila botky jen občas a jenom s tímto setem. Reklamaci jsme standardně přijali, vzali jí za odborníkem, ten doporučil reklamaci neuznat, jelikož se nemůže jednat o závadu materiálu (stejného zboží máme prodaného okolo 500 ks a nikdy nebyl problém). Následně jsme kontaktovali značku zda nemá zkušenosti s podobnou vadou, taky nic a jako poslední možnost byla společnost vyrábějící čistící prostředky. V té době uplynulo od podání reklamace cca 14 dní. Zákaznici jsme kontaktovali telefonicky a vše jí vysvětlili, souhlasila tedy, že vydrží a zároveň z ní vypadlo, že boty čistila každý den a používala i jiné prostředky než původně zakoupenou pěnu. Bohužel firma to řešila tak pečlivě, že boty zaslali do Německa odkud nám napsali, že to není v žádném případě jejich zavinění, ale že obuv můžou uvést do původního stavu pomocí impregnace s černou barvou a my jsme souhlasili. Boty do 3 dnů dorazily jako nové. Bohužel v té době uplynulo od reklamace 30 + 4 dny.
Zákaznice byla následně kontaktována a souhlasila, že se zastaví na prodejně. Po cca týdnu ovšem napsala že si to rozmyslela a že už jsme jí trápili natolik, že chce vrátit peníze, na které má nárok z důvodu přesáhnutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Chápu že v případě oprávněné reklamace má nárok, ale co v případě pokud všechny 3 instance spojené se zbožím reklamaci zamítli?
Nejde mi o částku, dotyčná u nás nakoupila ve výprodeji a cena je cca 900 Kč, ale je spíše o princip. Navíc je to člověk co u nás do tohoto nákupu udělal 4 objednávky, kdy si zboží vždy vyzkoušel (2x to samé) a následně jej vrátil, tím pádem u nás vytvořil už tak docela vysokou škodu za dopravné.
Děkuji za každou reakci.
Odpověděl sis sám ne? Poslat s dárkovým balením ke konkurenci.
Jinak bych jí suše oznámil, že s řešením souhlasila a tím pádem 30 dní odpadá. Reklamaci zamítl a nazdar bazar.
9. 10. 2017 10:03:15
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305450
Pokud je mi znamo, lze po dohode se zakaznikem dobu prodlouzit (zakon na ochranu spotrebitele par. 19 odst. 3). Pokud byste byl schopen prokazat tuto dohodu, pak samozrejme lhuta 30 dnu neplati.
Nicmene v bezne rovine, pokud byste reklamaci vyridil do 30 dnu (klidne i jako zamitnuti) pak by bylo vse v poradku. Ono v podstate v ceskem pravu nemusite mit ani zadne posudky a muzete ji zamitnout i jen tak.
9. 10. 2017 10:03:22
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305449
Napsal dkoudela;1416166
Odpověděl sis sám ne? Poslat s dárkovým balením ke konkurenci.
Jinak bych jí suše oznámil, že s řešením souhlasila a tím pádem 30 dní odpadá. Reklamaci zamítl a nazdar bazar.
bojím se, že to kolečko ověřování u odborníků proběhlo bez předchozí domluvy se zákazníkem. Tak jsem to pochopil z textu já.
9. 10. 2017 10:17:27
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305448
NS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 10. 2017 10:20:01
O všem byla informovaná. Po zamítnutí znalcem i po zamítnutí značkou. Ale chápu, že je to o dokazování a v tom bude problém, jelikož jediné co máme je výpis z telefonu.
9. 10. 2017 10:20:01
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305447
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
9. 10. 2017 10:25:23
Napsal Bron.t;1416179
O všem byla informovaná. Po zamítnutí znalcem i po zamítnutí značkou. Ale chápu, že je to o dokazování a v tom bude problém, jelikož jediné co máme je výpis z telefonu.
O tom bych se s ní vůbec nebavil,napiš jí email, že telefonicky souhlasila aby se to poslalo odborníkům na posouzení, a že se to tak prodlouží. Ona ti odepíše něco v tom smyslu, že si to ale rozmyslela ( to už napsala, jen to není tak jasné) Tím potvrdí to že byla informována, a sama si zavře dveře.
9. 10. 2017 10:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305446
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 10. 2017 10:31:31
Jedna rada do budoucna. Všechny tyhle věci řešit přes emaily nebo doporučeným dopisem. Nebo hovory nahrávat. Naposledy jsme například řešili v květnu s jedním zákazníkem, že si elektricky upravil část produktu, co jsme mu prodali. Produkt odešel (ne tou úpravou) a on poslal na reklamaci. Emailem jsme mu sdělili, že to je mechanická úprava a že pokud chce, tak to pošleme výrobci na posouzení, ale že to bude dva měsíce trvat, plus mínus. Souhlasil. Po měsíci nám poslal doporučeně odstoupení od smlouvy, poslali jsme ho tam, kde slunce nesvítí. Po dvou měsících výrobce reklamaci uznal, poslali jsme mu nový kus, ten převzal. Po dalším měsíci nám přišel hezký dopis z ČOIky, že od něj přišlo udání, že jsme nevyřešili reklamaci do 30 dnů a že jsme nevrátili peníze. Poslali jsme ČOIce všechny podklady (fotky mechanické úpravy, kopii reklamace u výrobce a HLAVNĚ emailové potvrzení zákazníka, že s delší reklamací souhlasí). Obratem řízení ukončili s tím, že je vše OK. A to nejlepší na konec ? Paní z ČOIky mi řekla, ať tyhle věci rovnou zamítáme a vůbec se s lidma nepatláme, že z toho pak máme akorát problémy. Že kdybysme to hned zamítli, tak je klid a o jednoho prudiče méně. No, za dobrotu, na žebrotu...zákazníkovi jsme vyreklamovali něco za dva a půl litru, na co vůbec neměl nárok a nakonec na nás pošle ČIOku. Lidem se nezavděčíš. To ještě čekáme, kdy přijde obsílka od soudu :-)
A tohle se musí řešit každou chvíli...
9. 10. 2017 10:31:31
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305445
ono u reklamaci je treba hledat i pricinou souvislost... samozrejme ze u nas lze reklamaci zamitnout i bez zkoumani, ale pokud by prislo na lamani chleba, tak by se posuzovalo, zda uprava mela vliv na tu vadu, pokud ne, tak by se ignorovala...
typicky, pokud si koupite auto, namontujete tam kridlo a kde co a zadre se motor, tak to neni duvod k odmitnuti reklamace.
9. 10. 2017 10:49:21
https://webtrh.cz/diskuse/neopravnena-reklamace-30-dni/#reply1305444
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit