Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jaký se vám osvědčil způsob zápisu organizace času, úkolů a schůzek?

podnikatel94
verified
rating uzivatele
8. 9. 2017 15:00:29
Zdravím všechny,
jaká je podle vás nejefektivnější a zároveň nejpraktičtější způsob organizace času? Byl jsem dlouho zastáncem klasického zápisu propiskou do papírového diáře, jenže je problém ho nosit všude s sebou a tudíž v podstatě pro mě nepoužitelný, protože co si nezapíšu to prostě zapomenu hned. Nejlepší řešení se jeví kalendář od Google, ale chybí mi možnost odškrtávat splněné úkoly a celkově je takový nepřehledný, nemůžu si na něj zvyknout ani po delší době.
Zkoušel jsem používat současně s papírovým diářem, ale problém se synchronizací byl okamžitý a zameškané schůzky ještě ten den.
V současné době používám aplikaci SplenDO, což je primitivní to do list. Vyhovuje mi, že prostě jakákoliv myšlenka mě napadne, zapíšu si jí jako úkol a nikam nezapadne, schůzky nezameškávám a úkoly co je třeba udělat také nezapomínám. Velice motivující je to pro práci, když člověk vidí jak úkoly ubývají. Když odškrtnu těžký úkol, mám velkou motivaci pustit se do dalšího a udělat vše co si naplánuji.
Ale zase to není dokonalé. Ukazuje jen zadané úkoly, nevidím volné dny, prostě na mě volný čas nesvítí jako v případě papírového diáře a velice hovadsky se plánuje když s někým telefonuji a musím se podívat, jestli mám určitý den čas, říkat "pardon, podívám se do diáře" když většinou prostě nemám s sebou handsfree nebo se mi ho prostě někde v centru nebo v přeplněné MHD nechce vytahovat...asi si to dovedete představit. Chodit k vůli tomu jako blbeček věčně s handsfreečkem na uchu nechci, je mi to protivné.
Většinou když s někým naplanuji schůzku, okamžitě mi pak volá někdo jiný a chce něco jiného a já na naplanovanou schůzku zapomenu, vyřešil jsem to aplikací na nahrávání hovorů. Bylo by neuvěřitelně super, kdyby aplikace uměla po skončení hovoru se zeptat, jestli chci vytvořit třeba událost a hned jí propsat do kalendáře, synchronizovat nahrávky s událostmi v kalendáří, rovnou ulozit ty co nemám v kontaktech po zapsání události. Ukládat to na nějaký cloud, aby nebylo vse ohrozeno ztrátou zařízení.
S těmi aplikacemi na nahrávání hovorů pro Android jsem to nějak nepochopil. Je několik aplikací co se jmenují stejně buď "Nahrávání hovorů" a "Call recorder". Příjde mi ale, že je to jen několikrát nahráná jedna a ta samá aplikace...ale jedna verze horší než druhá.
Jaká je tedy nejlepší aplikace nebo způsob plánování podle vás? Aby se dobře plánovalo v průběhu hovoru v přeplněné tramvaji a stejně dobře se dělali zápisky toho, co mě napadne a budu si to chtít zapsat do diáře. Skvělá by byla i synchronizace s Windows pro pohodlnější práci v kanceláři.
A prosím neraďte papírový diář, nosit ho s sebou kdykoliv je mimo mé možnosti. Už takhle mě neskutečně otravuje peněženka v zadní kapse kalhot. Také jen aplikace, které se automaticky synchronizují a to včetně smazaných událostí.
Těším se na vaše odpovědi.
8. 9. 2017 15:00:29
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1300004
Možná bych trochu zvolnil.
8. 9. 2017 15:05:10
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1300003
podnikatel94
verified
rating uzivatele
8. 9. 2017 15:06:44
No to se řekne, je to pro mě velký problém. Opět jsem zameškal dlouho dopředu naplánované schůzky, už jsem z toho vážně neštastný.
8. 9. 2017 15:06:44
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1300002
martinzsa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 9. 2017 15:49:35
Napr outlook ma moznost Vytvarania si taskov ktore sa potom v s kalendarom v mobile(mam odskusany iba android) krasne synchronizuju a daju sa aj oznacovat tasky ktore su uz vybavene
8. 9. 2017 15:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1300001
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
8. 9. 2017 15:54:05
Napsal podnikatel94;1410060
No to se řekne, je to pro mě velký problém. Opět jsem zameškal dlouho dopředu naplánované schůzky, už jsem z toho vážně neštastný.
Doporucil bych ti mrknout se na metodu organizace ukolu, casu a delegace Getting things done, zaroven je pro ni vytvoreno opravdu hodne softwaru na desktop i mobil, takze vzdy pri ruce. Jelikoz mam ted volneji, tak uz nepouzivam, ale drive mi to vcelku pomohlo.
8. 9. 2017 15:54:05
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1300000
raki
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 9. 2017 16:16:23
Já používám buissness kalendář 2 a spokojenost jdu tam i úkoly...
8. 9. 2017 16:16:23
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299999
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
8. 9. 2017 16:38:13
Já jedu vše čistě papír a když už je něco echt, tak si dám ještě upomínku do telefonu - obyč kalendář. Nic víc, nic míň.
8. 9. 2017 16:38:13
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299998
podnikatel94
verified
rating uzivatele
8. 9. 2017 17:16:39
Napsal raki;1410074
Já používám buissness kalendář 2 a spokojenost jdu tam i úkoly...
To vypadá zatím nejlépe! Stahuji a vyzkouším.
Jo jo papír, používat čistě papír je můj sen. Ta svoboda co má člověk s tužkou v ruce je nenahraditelná.
8. 9. 2017 17:16:39
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299997
Osobně používám kombinaci Evernote, který mám na zapisování poznámek, nápadů, úkolů apod. má tuším i možnost nahrávání audia, ale nepoužívám + pokud potřebuju, aby mi něco připomínalo datum, tak Wunderlist. Jak tu někdo naznačoval, hodí se i na GTD, ale reálně si tam zapíšu akorát něco, co má termín až třeba za měsíc. Na všechno ostatní prostě Evernote. Každý ale máme prostě trochu jinou práci a různé organizování :)
Podle toho co čtu u tebe, by se ti spíš než software, hodila virtuální asistentka, co by byla ve spojení se zákazníky, měla by přehled a rovnou ti mohla věci plánovat. Problém je ale najít nějakou šikovnou :)
8. 9. 2017 20:23:27
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299996
storyboard
verified
rating uzivatele
8. 9. 2017 20:25:18
Když jsem si hrál na managera a počítal minuty, jel jsem na papírový diář (týdenní) a pravidelně to synchronizoval se sekretářkou.
Elektronické diáře mi přijdou nepřehledné a bral bych to jako nutné zlo pouze v případě, kdy by těch lidí, co si můžou rezervovat můj čas mělo být víc. Což bych ostatně taky hodně nerad.
8. 9. 2017 20:25:18
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299995
Pokud máš problém s organizací, doporučuji si přečíst nějaké články o/od těch nejpovolanějších – Elon Musk, Gates, Zuckerberg.. Nějaké články v sousvislosti s jejich organizačníma návykama jsem četl, jen jsem si je neuložil, protože s tím problémy nemám. :) Plus určitě neuškodí knihy jako Get Things Done anebo ještě lépe Zen To Done.
Plus si popravdě myslím, že máš i problémy s pamětí, jelikož pokud si domluvíš schůzku, pak ti někdo zavolá a než domluvíš, tak zapomeneš, že jsi předtím nějakou schůzku domluvil, tak to je docela problém. Takže doporučuji i nějaké průběžné trénování paměti. Plus jak už tu bylo řečeno, chce to asi trochu zpomalit, mozek už to očividně nestíhá.. k tomu ti pomůže třeba ten Zen To Done. ;)
8. 9. 2017 21:14:17
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299994
podnikatel94
verified
rating uzivatele
10. 9. 2017 12:58:42
Děkuji všem za přínosné rady, rozhodl jsem se vyzkoušet tedy Buissness kalendář 2. Mám doma několik diářů ve své krabici s fotkami a prostě suvenýry které nechci vyhodit..musím říct, že mě baví občas vzít starý diář a listovat v něm, na mou špatnou paměť si docela dobře většinou pamatuji, co jsem ten který daný den dělal. Tohle mi chybí u elektrického asi nejvíc.
Asi trpím nějakou civilizační chorobou, protože se absolutně nemůžu pro nic rozhodnout a přestože si uvědomuji malost tohoto problému oproti jiným, řeším tuto věc již několik let doslova každý den a pořád s tím mám táhlý protivný problém na který myslím. Je to jak prašivina.
Zkusím teď vše přepsat do Bussines kalendáře a týden ho používat. Pokud to nepůjde, zkusím se vrátit k papírovému a když ho nebudu mít u sebe zápisky psát ne do kalendáře, ale do poznámkového bloku v telefonu, jak mě napadlo teď ještě. Jinak, založil jsem si týdenní todolist a nalepil jsem si ho nad počítač v kanceláři, je velmi motivující ty úkoly škrtat a vidět, jak ten list ubývá. Samozřejmě jsou tam výkonnostní a důležité věci, ne nakoupit rohlíky nebo sbalit prodavačku.
Virtuální asistentka? Co to je? Jdu to hned googlit, to vypadá velmi zajímavě. Sekretářka by se mi hodila normální, ale zatím nevím, jestli bych jí zvládnul každý měsíc zaplatit a taky se chci ten čas naučit organizovat, abych to mohl pak učit své podřízené, nemůžu přeci za těmi klienty běhat sám do nekonečna, nikam to moc jinak nevede pak.
lVlorf3us: Ano, sám na sobě pozoruji, že od dob co již nechodím do školy hrozně krnu a hloupnu. Strašně mi to vadí. Taky mi už dochází, že tím, že si občas v metru zahraju na mobilu šachy to moc nevytrhnu. Zakoupil jsem si zajímavé knihy (Zen To Done na tvou radu je již na cestě) a dále napsal své učitelce ruštiny, že příště taky místo sexu zkusíme rozjet zase nějakou novou lekci a konverzaci. K vůli tomu jsem jí přeci také původně najal, že. V prosinci mám jet na pár dní balit holky do Ruska a už jsem se zase týdny nic neučil, pak nemám hloupnout a zapomínat. Udržet si motivaci je hrozně těžké.
Pořád přemýšlím, jak udělat vše co si naplánuji v úkolech na druhý den. Prostě jít jak se říká přes mrtvoly a za každou cenu si udělat co mám. Vůbec ale nepobírám, proč je to tak zatraceně těžké.
10. 9. 2017 12:58:42
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299993
Honza Vorel
verified
rating uzivatele
10. 9. 2017 13:36:56
Hodně dobrých nápadů na plánování najdeš tady: https://goo.gl/hXgN9E. Bohužel web už není asi půl roku aktualizovaný, zřejmě skončil.
10. 9. 2017 13:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299992
Michal101
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 9. 2017 17:51:36
Osobně můžu potvrdit, že také používám kombinaci GTD aplikace a online poznámkového bloku. Občas se mění ty aplikace, které používám, nicméně systém je pořád stejný. Trochu jsem to popsal nedávno v článku na blogu.
Aktuálně používám na poznámky aplikaci Evernote - tam píšů cokoliv mě napadne nebo třeba i vkládám různé výstřižky, odkazy, atd. Časem to pak protřídím nebo smažu. Základní verze Evernote bohatě stačí a je zdarma. Pokud chceš placenou verzi, zde je "hack" jak placený Evernote získat za zlomek ceny.
Na úkoly a termíny používám appku Things, která je docela drahá. Nicméně řada lidí ve firmě používá Todoist a jsou velmi spokojeni. Taky jsem ji před časem používal a je gut.
Jinak absolutně nejlepší je přečíst si knížku Mít vše hotovo od Davida Allena. To je knížka, která mi změnila život z pohledu produktivity, organizace času, úkolů a schůzek - tj. přesně téma, které řešíš.
Nalinkoval jsem ti zde některé články u mě na blogu, které jsou k tématu a můžou se ti hodit. Produktivita a práce s úkoly je posledních 8 let moje vášeň. Hodně se tímhle tématem zabývám a píšu o něm na blogu i na Twitteru.
Dej vedět, jestli ti to pomohlo nebo jestli máš ještě nějaké dotazy.
10. 9. 2017 17:51:36
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-se-vam-osvedcil-zpusob-zapisu-organizace-casu-ukolu-a-schuzek/#reply1299991
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit