Prodej eshopu E-Samolepka™ + kompletní výroba • Možnost okamžitě začít s podnikáním
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Jak poznám kvalitu log?

  1. ?
    Naposledy upravil Panv12 : 11.02.2018 v 11:10

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Neexistuje nic objektivne. Vsetko ohladom dizajnu(a teda umenia) je len subjektivne. Preto je niekto ochotny dat za nejaky obraz 50M kdezto iny by ho asi radsej vyhodil do kosa.

  4. Většina lidí hodnotí loga (a nejen ty) na základě „líbí–nelíbí“, což není vhodné, ale jediný způsob, jak tomu zabránit, je osvěta. Hlavním parametrem dobrého loga je jeho funkčnost. Problém je, že zjistit, jestli logo funguje/nefunguje, vyžaduje určitý čas (půlrok, rok). Výhoda volby profesionálního tvůrce log je ta, že je menší pravděpodobnost, že logo fungovat nebude. U levných řešení je pravděpodobnost vyšší.

    Jako „objektivní“ měřítko kvality se dá použít jen pár parametrů (víceméně technických), které by dobré logo mělo splňovat – funkčnost i v malých velikostech, v černobílém provedení, možnost použití na různých materiálech apod.

  5. Na "bezplatné" nástroje pozor. Mohou tam být kradená loga a navíc mají dost nejasné podmínky, třeba že musíš u loga zmínit, na kterém webu se tvořilo (kam? do sloganu?), anebo že neručí za ty symboly a pokud se zjistí, že jsou kradené, vzdávají se všech práv. Všechny možné problémy a hlavně důvody proč vybrat místo toho logotvůrce jsem napsal tady: http://logotvurce.cz/loga-fotobank-podobnych-sluzeb/

    Obecně k logům jsem pak napsal free-book, jehož online verzi si můžete přečíst zde: http://logotvurce.cz/kniha/ Uvidíte tam celkový proces loga, z čehož jde vydedukovat, že logotvůrce vám poskytne osobnější přístup a tím pádem vznikne osobnější, relevantnější a tudíž i kvalitnější logo. Samozřejmě by logo mělo dodržovat mnoho dalších pravidel (v knize je najdete), nicméně vždy záleží na konkrétním projektu – často se v praxi tato pravidla ohýbají anebo některá i ignorují, pomůže-li to ke kvalitnějšímu výsledku.

    Subjektivita hraje určitě roli. Důležitější ale je, aby logo fungovalo = aby působilo na cílovou skupinu (jedině logotvůrce dokáže navrhnout logo na míru cílové skupině), aby předávalo konkrétní "zprávu", aby odráželo hodnoty a charakter projektu, aby s ním šlo pohodlně pracovat v situacích, které v zadání vymezíte atd. Na internetu najdete tisícovky krásných symbolů, které se vám mohou líbit, ale to neznamená, že zaujmou i vaše zákazníky. Naopak je můžete třeba i odradit, srazit vaši důvěryhodnost atd. Logotvůrce, který má za sebou desítky či stovky log, zkrátka ví, jaké cílové skupiny co zaujme a co v praxi funguje. To vám vygenerovaný symbol nenabídne.

    Jak už psal Aveso, většina hodnotí líbí-nelíbí, což není zrovna správně. Kdyby Phil Knight vybíral logo Nike na základě subjektivity, bylo by úplně jiné. Fajfka mu totiž nevoněla, ale dal na designerku a všichni víme, jak se to vyvrbilo.

    Co se týče "kolik za co zaplatit", tak to záleží. Každý má ceny jiné. Pod 5.000 jde ale už málokdo. Já se nejčastěji pohybuji 7-10.000, ale znám kolegy s několikanásobnými taxami. Chápu, že cena je důležitý faktor, každopádně bych spíše doporučil projít portfolia šikovných logotvůrců (můžete nahlédnout do mého seznamu na strany 8-9: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf) a vybrat si někoho, kdo vám svou tvorbou padne do oka a kdo působí, že tomu rozumí. Pak by to mělo klapnout.

  6. Existují objektivní měřítka, učí se to v průmyslovém designu na uměleckých školách, ale v praxi se to používá už jenom u velkých společností. Měla by se dodržet alespoň základní pravidla jako je jednoduchost, snadný převod do dvoubarevné varianty (pro razítka), žádné stíny, žádná zakázaná grafika, žádné konflikty s průmyslovými vzory, fonty, které licenčně umožňují použití v logu.

    Na online nástroje opravdu pozor, na tom jedině proděláš.

    Pokud chceš logo, nech si ho udělat, taková slušná cena je kolem 100 USD, to většinou dostaneš už dobrou práci, čím méně zaplatíš, tak tím větší riziko, že to udělá nějakej matlák a nebude to dobrý.

    Jsou i služby, kde si můžeš zadat soutěž a vybrat si pak třeba z 50 návrhů - osobně je nemám moc rád, myslím si, že to k...í trh, dělá to pak každej jako doplňkovou činnost, profíci nemají čas dělat loga zadarmo, kdo by taky chtěl dělat něco zadarmo.

    Mluvím ze zkušenosti, kdysi jsme dělali loga globálně (já ne, ale designérka), dokonce to mělo i úspěch, třeba pro jeden nejmenovaný americký řetězec se zmrzlinami, ale nechali jsme toho, protože na globálním trhu to úplně vytlačili východní pracovníci s cenami okolo 10 USD, tomu se konkurovat nedá.

    Globálně znám jen jedno studio, které dělá opravdu super loga a nemají snad jediné, které by bylo odfláklé, jsou to tuším angličani, tak Ti můžu doporučit, ale v PM, tady to dávat nechci, to by zase bylo o čem držkovat. :D

Hostujeme u Server powered by TELE3