Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Poměry počtů interních odkazů mezi stránkami

petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
16. 7. 2017 15:59:18
Když se zabývám nějakým webem z hlediska informační architektury, mnohdy se mi stane, že některé důležité landing pages jsou jaksi "zahrabány" v hlubinách webu a nevedou na ně téměř žádné odkazy.
Začal mě proto ještě více než dříve zajímat report v Google Search Console:
Návštěvnost z vyhledávání -> Interní odkazy
Report je uspořádán jako hitparáda 1.000 nejvíce zalinkovaných stránek.
Přemýšlel jsem, jak tuto hitparádu zobecnit.
Jistě nejdou zobecnit zkušenosti s weby s 1.000 a více stránkami (které zaplní hitparádu beze zbytku) a zkušenosti s malými weby.
Zkusil jsem proto zobecnit aspoň údaje pro úspěšné weby s dobrou informační architekturou.
Během zevrubnějšího zkoumání těchto hitparád jsem zistil, že závislost pořadí na počtu interních odkazů zhruba odpovídá Zipfovu zákonu, což asi nemůže překvapit:
Zipf's law - Wikipedia
Zarazilo mě však, že Google v této hitparádě prezentuje jen část interních odkazů, na které Googlebot narazil (i když Google ví o stránkách A a B a o hyperlinku A->B, nemusí se tento hyperlink projevit v hitparádě; z analýzy reprotů pro jednotlivé stránky se mi jeví, že Google filtruje hyperlinky dle kvality/relevance).
Nejvíc mě překvapilo, že u nejúspěšnějších webů posloupnost v hitparádě neodpovídá úplně Zipfově zákonu, protože začátek posloupnosti je plochý (u stránek na 2. pozici a na vícero dalších pozicích je přesně totožný počet interních odkazů v hitparádě, místo aby mírně klesal).
Napadlo mě vycházet podobně jako Zipfův zákon z logaritmického měřítka, takže jsem se zaměřil na počty interních odkazů dle hitparády pro 1. pozici hitparády, 10. pozici, 100. pozici, 1000. pozici, resp. na jejich poměry.
Zjistil jsem, že úspěšné weby jsou si v tomto ohledu velmi podobné a zde jsou po zaokrouhlení poměry interních odkazů, kterými se vyznačuje úspěšný web:
odkazy na 10. stránku vs. odkazy na 1. stránku v hitparádě: 100%
odkazy na 100. stránku vs. odkazy na 1. stránku v hitparádě: 90%
odkazy na 1000. stránku vs. odkazy na 1. stránku v hitparádě: 20%
K jakým účelům používáte report Návštěvnost z vyhledávání -> Interní odkazy vy?
16. 7. 2017 15:59:18
https://webtrh.cz/diskuse/pomery-poctu-internich-odkazu-mezi-strankami/#reply1290265
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit