Vyvíjej vlastní projekty a expanduj do zahraničí! Přijď na 14. Affiliate konferenci v Praze
Zobrazují se odpovědi 1 až 17 z 17

Redesign nebo zcela nové logo?

  1. Jsme na trhu již více než 12 let. Chystáme nový web a grafička (nejen jedna) doporučuje změnu loga. Navrhuje zcela něco jiného (moderního) mi se však bojíme ztráty firemní identity. jaký je váš názor? Co by jste doporučili? Nynější logo.
    Přiložené miniatury Přiložené miniatury Klikněte na obrázek pro plnou velikost Název:  sanami nejem satky na noseni mimiminek 2.jpg Zobrazení: 138 Velikost:  15,8 KB  

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Koncept bych asi zachoval ale inovaci by to chtělo :) Hlavně tohle je přesně to logo kde člověk musí přemýšlet co je tam vlastně napsáno, co je ještě písmeno a co už ne . Šanami dle nicku je jasné, možná ta vlnka na konci mate, protože je stejným stylem.

    Ale na 12 let staré logo to není taková tragédie, i některá nová loga vypadají hůře :)

  4. No právě grafička však tvrdí že se s tím nedá nic dělat a že to chce zvolit něco úplně jiného, modernějšího. My bychom však raději kdyby z nového loga byla jasně vidět navazující identita. Nevíme však jak do toho.

  5. Pak se do toho grafičce spíše nechce. Celé to "Šanami" bych klidně nechal. Jen tu vlnku nahoře vpravo bych vypustil a nápis dole dostyloval aby to k sobě pasovalo. Dobrý grafik to zvládne.

  6. Redesign je to nepřehledné asi po 20 vteřinách jsem viděl Sanami. Ze začátku jen anami.

  7. Na Vašem webu, to logo vypadá lépe http://sanami.cz/ :) Možná zkusit posunout hlavičku dítěte z toho Š nad a, aby to Š bylo jasnější? Vlnku nad celým nápisem bych mírně upravil, ať to do toho Š taky nezasahuje. Nápis pod bych určitě neměl součástí loga, ale na webu to máte OK :)

  8. To logo má velký a zásadní problém, je špatně čitelné, složité, přkombinované a tím pádem se snižuje i jeho komunikační efektivita. :) Dlouho jsem luštil, co tam je vlastně napsané, hlavně počáteční písmeno Canami, Sanami, Šanami a to je velký problém. Určitě lze vytvořit moderní a typograficky čistý redesign na základě původního loga, ale chce to šikovného logotvůrce. Klidně bych zůstal u kaligrafie a k názvu bych vytvořil samostatně použitelný piktogram, který třeba může pracovat s počátečním písmenem S a symbolem, kde maminka nosí ditě. To už záleží na kreativitě dotyčného grafika, těch možností je poměrně dost.

    Určitě je lepší v logu kombinovat pouze jeden symbol, který přitáhne pozornost a ihned komunikuje klientovi co ho plus, mínus čeká, než tam mít dva, jako tomu máte u původního loga. Zde máte vlastně dva symboly, maminku nosící dítě a vlající šátek.Takže v případě redesignu určitě ubrat. Další možností je, zakombinovat symbol přímo do názvu, ale chytře, elegantně a tak, aby to tam hezky ladilo a nezhoršilo to čitelnost loga. V obou případech, Vám tam zůstane návaznost na původní logo. Pak je tu třetí možnost a to je vytvoření zcela nového loga. Je to tedy čistě na Vás, co preferujete více a jak moc chcete lpět na původním logu.

    Může vzniknut pěkné, typografické, moderní, lehké logo, které bude hlavně čitelné a promyšlené. Také bych se zamyslel nad těma barvama. :) Ta volba se mi zdá taková neštastná. Typografické logo nejvíc vynikne a funguje v jednobarevné variantě. Hodně štěstí v případě budoucího redesignu. Uvidíte, co Vám ještě poradí kolegové.

    A pak to může vypadat takhle suprově. A samozřejmě ukázek by se našlo více. :)
    Název:  1.jpg
Zobrazení: 256
Velikost:  18,1 KB

  9. Děkuji za odpovědi o většině věcí a překombinování jsme přesvědčeni jen bychom rádi nějakým způsobem zachovali nějakou kontinuitu a grafička se kterou spolupracujeme si se tím nedokáže ztotožnit a navrhuje zcela opustit motiv nošeného dítěte (prý je to nenadčasové a nemoderní). Nemáte nějaký tip na opravdu šikovného logotvůrce? Vím že by to mělo být v poptávkách ale spíše se mi jedná o osobní doporučení na základě zkušeností. Stačí do zprávy.

  10. Citace Původně odeslal Sanami Zobrazit příspěvek
    Děkuji za odpovědi o většině věcí a překombinování jsme přesvědčeni jen bychom rádi nějakým způsobem zachovali nějakou kontinuitu a grafička se kterou spolupracujeme si se tím nedokáže ztotožnit a navrhuje zcela opustit motiv nošeného dítěte (prý je to nenadčasové a nemoderní). Nemáte nějaký tip na opravdu šikovného logotvůrce? Vím že by to mělo být v poptávkách ale spíše se mi jedná o osobní doporučení na základě zkušeností. Stačí do zprávy.
    Pár velmi šikovných logotvůrců znám. :D Já bych Vám pomohl, ale nejbližší volný termín mám až v srpnu. Je hodně práce a už takto stíhám jen tak, tak. Jsem si myslel, jak si odpočinu přes prázdniny a on je ten nával práce ještě větší. Ale zkuste se podívat zde do těchto seznamů grafiků:

    http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf

    a pak ještě zde:
    http://navolnenoze.cz/katalog/grafika+loga/

    Koukejte spíš a pouze jen na portfolio, tak aby Vám sedl styl tvorby daného logotvůrce a nekoukejte tolik na cenu, pač na logu se nikdy nešetří, je to nejdůležitější stavební pilíř Vašeho podnikání a nedá se měnit každou chvíli, jako třeba design vizitek. Budete jej používat několik následujících let, takže určitě nešetřete na rozpočtu.

    Záleží na Vás, jakým směrem se vydáte, máte celkem tři možnost, které jsem Vám jmenoval výše a ani jedna cesta nebude špatnou volbou. Já osobně bych se vydal cestou moderního redesignu, viz třeba ukázka, kterou jsem posílal.
    Naposledy upravil Izmirus : 30.06.2017 v 12:13

  11. Do toho "Š" by zabalil dítě podobně jako to máte na webu, kde je maminka na poli.
    Žádné obličeje jak je to ve stávajícím logu.

    Bojíte se ztráty firemní identity? Čím je teď tvořená krom nečitelného loga?

  12. Asi nikdy bych to nevyluštil, na druhou stranu kdybych takový zboží kupoval, logo by bylo to poslední, co by mě zajímalo.

    Dělám loga cca 10 let a doporučil bych vypustit ten symbol, je tam navíc, zvlášť, když používáte dodatek, kde zmiňujete typ zboží a hned je to jasný. S investicí do loga bych byl opatrnej, protože pokud pak nemáte čas, peníze a lidi na to, abyste budovali kompletní brand a marketing (jestli teda máte nějaký větší plány), je úplně jedno, že budete mít logo za 20 000 Kč, samo o sobě je naprosto k ničemu, ty peníze se vám nikdy nevrátí.

  13. Asi jsem to špatně popsal, chtěl bych aby to vyjadřovalo blízký vztah a souznění mezi maminkou a miminkem v šátku.
    Popisek se nepoužívá vždy je pravda že se používá spíše bez popisku. O změně loga uvažujeme protože se každopádně bude měnit celý firemní web sanami.cz a také e-shop sanami.eu. I zde mám dilema jak to vše udělat a spojit dohromady když prodáváme svoje výrobky a zároveň mnoho věcí pro děti od jiných firem.

  14. Jasně, vyjádřit ten vztah není problém, ale nemusí to nutně znamenat explicitní zobrazení dvou siluet, nebo čehokoli konkrétního. To pak může snadno sklouznout k laicinosti, což by u zboží s vašimi cenami asi nebyla dobrá cesta.

  15. Jen poznámka ohledně návaznosti – v okamžiku, kdy máte tak úzkou cílovku, bych se nebál toho, že musíte na něco navazovat. Postavte se k identitě tak, aby to vystihovalo vaši současnou značku a bralo ohled na její budoucí rozvoj. Nejste Coca Cola, která obrat o 180 stupňů prostě udělat nemůže, protože byste ji na krámě nemohli najít. Snad se neurazíte, ale z webu ani z prezentace výrobků nemá pocit, že byste měli nějakou promyšlenou identitu, na které by se dalo stavět nebo by bylo třeba na ni navazovat.

    Jinak souhlas s vodičkou, loga se obecně přeceňují, zvlášť když jste jen živnostníci a nemáte budget na marketing a branding...

  16. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Asi nikdy bych to nevyluštil, na druhou stranu kdybych takový zboží kupoval, logo by bylo to poslední, co by mě zajímalo.

    Dělám loga cca 10 let a doporučil bych vypustit ten symbol, je tam navíc, zvlášť, když používáte dodatek, kde zmiňujete typ zboží a hned je to jasný. S investicí do loga bych byl opatrnej, protože pokud pak nemáte čas, peníze a lidi na to, abyste budovali kompletní brand a marketing (jestli teda máte nějaký větší plány), je úplně jedno, že budete mít logo za 20 000 Kč, samo o sobě je naprosto k ničemu, ty peníze se vám nikdy nevrátí.
    Jasný, ani nejlepší logo na světě nezachrání špatnou službu/podnik, ale je to prostě marketingový základ a logo funguje, to je bez debaty. To, že se musí umět s logem dále pracovat, už je věc jiná. Je jasný, že na logo navazují další marketingové a prodejní nástroje, ale o tom ani snad nemusím psát.

    Myslím si, že není problém sehnat kvalitní logo, redesign kolem 4000 - 8 000 Kč. Nikdo přeci nepíše, že paní musí mít hned logo za 20K, to je v jejím případě zbytečné. Nicméně, není problém, udělat kvalitní redesign, který bude pracovat se symbolikou z původního loga, to může být propojující prvek. Záleží pouze na tom, jak si s tím grafik poradí. Viz moje ukázka. Nevím, jak Vás, ale mě logo a design eshopu zásadně ovlivňuje, jestli zde nakoupím či ne, pak samozřejmě ceny a reference eshopu.

  17. Mě logo nezajímá vůbec, na trhu se mi líbí mizivý procento značek a vizuálů, takže kdybych nakupoval podle loga, asi bych nenakoupil nikde. Samozřejmě přeháním, ale žijeme v konzumní době, očima se nakupuje možná tak v showroomu, kde si to osahám, ale šátek pro dítě za 3k koupím přes internet jen pokud jsem ten typ člověka, kterej tuhle variantu preferuje, nebo mi někdo známej pošle odkaz na konkrétní zboží, se kterým má zkušenost a já jsem natolik línej internetovej antitalent, že nemám potřebu hledat dál a koupím to rovnou.

    V obou případech hraje logo nulovou funkci, pokud jsem samozřejmě o značce neslyšel v rádiu, neviděl billboard u silnice, banner v MHD a tři pěkný slečny nereferovaly v sama doma. To je ten brand, kterej má smysl, ale samozřejmě ne vždy je to potřeba a hlavně finančně možný.

    Konkrétních symbolů už je hrozně moc, dát se cestou abstrakce, která dává smysl a má nějaký sdělení, to je pro mě cesta do budoucna.

  18. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Mě logo nezajímá vůbec, na trhu se mi líbí mizivý procento značek a vizuálů, takže kdybych nakupoval podle loga, asi bych nenakoupil nikde. Samozřejmě přeháním, ale žijeme v konzumní době, očima se nakupuje možná tak v showroomu, kde si to osahám, ale šátek pro dítě za 3k koupím přes internet jen pokud jsem ten typ člověka, kterej tuhle variantu preferuje, nebo mi někdo známej pošle odkaz na konkrétní zboží, se kterým má zkušenost a já jsem natolik línej internetovej antitalent, že nemám potřebu hledat dál a koupím to rovnou.

    V obou případech hraje logo nulovou funkci, pokud jsem samozřejmě o značce neslyšel v rádiu, neviděl billboard u silnice, banner v MHD a tři pěkný slečny nereferovaly v sama doma. To je ten brand, kterej má smysl, ale samozřejmě ne vždy je to potřeba a hlavně finančně možný.

    Konkrétních symbolů už je hrozně moc, dát se cestou abstrakce, která dává smysl a má nějaký sdělení, to je pro mě cesta do budoucna.

    To je všechno sice pravda, ale nic to nemění na tom, že by mělo být logo udělané kvalitně, čitelně, kreativně a smyspluplně, když už ho člověk používá.:) Co se týče eshopů, nemyslel jsem to tak, že by mě ovlivňovalo to jestli je logo pěkné nebo ne. Ovlivňuje to faktor, jestli logo spolu s designem eshopu ve mě vyvolají pozitivní pocit důvěry a bezpečného nákupu. Když uvidím laciné logo špatný, nepovedený design eshopu, vždycky zpozorním a začnu si dohledávat reference na dotyčného prodejce.

    Co se týče abstrakce, máte pravdu a je to možná cesta, která by šla aplikovat i v tomto případě. Ccesta, kterou jsem navrhoval i výše. Je mi jasný, že to jak so myslím, že těžko představuje z psaného projevu, ale myslím si, že šikovný grafik si s tím pěkně a bezproblému poradí. Logo samo o sobě nezmůže nic, bez navazující propagace, to je pravda. Efetivitu a sílu nabírá s tím, jak efektivně se používá v online marketingu, popřípadě regionální tištěné propagaci. A ano je to o penězích, které do toho klient musí investovat, pokud chce vydělávat, ale o tom podnikání je.

Hostujeme u Server powered by TELE3