Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak dostat lidi do eshopu?

radisko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 4. 2009 14:58:41
Zdravím všechny webtržníky,
prosím o rady od zkušených provozovatelů e-shopů, jakými bezesporu spoustalidí z webtrhu je.
Jak dostat do shopu lidi...jak zlepšit konverzi...
Denní návštěvnost je mizerná a o konverzi ani nemluvím.
Myslím, lidi přicházejí i bez reklamy(bannery apod).
Co myslíte, že je špatně?
www.mp3planeta.cz
Diky
14. 4. 2009 14:58:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284727
Ahoj,
takhle narychlo
- na úvodní straně jsou bannery s rozmazaným textem
- vilná telefonistka nepřidává na důvěře, zkus serióznější fotku
- nedávej moc vysoké slevy a nedávej slevy zadarmo (po 50. nákupu sleva 49%, sleva 3% za nic), to vypadá spíš jako zoufalství
- nezobrazuj prázdné kategorie
http://www.mp3planeta.cz/sortiment/mp4-prehravace/512-mb/
- vylepši hledání; jen fulltext je málo
Co se týče zdrojů návštěvnosti a konverze... prvním krokem je použití web analytics, které umí měřit transakce (konverze) a segmentovat návštěvníky, třeba Google Analytics, pokud ti nevadí dávat data Googlu. S Navrcholu opravdu nic neuděláš.
Pak tě budou zajímat top landing pages s nejvyšší bounce rate, top exit pages a kde přesně dochází k opuštění webu v nákupním trychtýři (funnel abandonment).
Co se týče vyšší návštěvnosti, spíš se zajímej o vyšší cílenou návštěvnost. Srovnávače, blogy, magazíny, PPC. Co maillist, budujete? Rozesíláte newsletter?
14. 4. 2009 15:18:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284726
radisko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 4. 2009 20:33:30
Děkuji moc za názor.
Prosím o další...
díky
14. 4. 2009 20:33:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284725
Talento.cz
verified
rating uzivatele
(42 hodnocení)
14. 4. 2009 21:24:57
Napsal Retal;265214
Ahoj,
takhle narychlo
- na úvodní straně jsou bannery s rozmazaným textem
- vilná telefonistka nepřidává na důvěře, zkus serióznější fotku
- nedávej moc vysoké slevy a nedávej slevy zadarmo (po 50. nákupu sleva 49%, sleva 3% za nic), to vypadá spíš jako zoufalství
- nezobrazuj prázdné kategorie
http://www.mp3planeta.cz/sortiment/mp4-prehravace/512-mb/
- vylepši hledání; jen fulltext je málo
Co se týče zdrojů návštěvnosti a konverze... prvním krokem je použití web analytics, které umí měřit transakce (konverze) a segmentovat návštěvníky, třeba Google Analytics, pokud ti nevadí dávat data Googlu. S Navrcholu opravdu nic neuděláš.
Pak tě budou zajímat top landing pages s nejvyšší bounce rate, top exit pages a kde přesně dochází k opuštění webu v nákupním trychtýři (funnel abandonment).
Co se týče vyšší návštěvnosti, spíš se zajímej o vyšší cílenou návštěvnost. Srovnávače, blogy, magazíny, PPC. Co maillist, budujete? Rozesíláte newsletter?
...kde přesně dochází k opuštění webu v nákupním trychtýři...
Prosimtě kde se to dá v Analytics dohledat?
14. 4. 2009 21:24:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284724
Goals - Funnel Visualization
14. 4. 2009 21:33:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284723
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
14. 4. 2009 21:37:13
nejsem si jisty zda ti poradi provozovatele eshopu - je to prece boj o zakazniky.
Ptej se spise "SEO " "EXPERTU" " - co optimalizuji stranky pro vyhledavace a delaji ruzne vylepseni.
Jsou nestranni - nebo alespon by meli byt - pokud jsou solidni
14. 4. 2009 21:37:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284722
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 4. 2009 21:46:47
nejsem sice odborník, ale tohle mi připadá spíš amatérské: "Máme pro Vás další skvělou akci. Při druhém nákupu získáte slevu 1%. Při třetím nákupu získáte slevu 2%. Při padesátém nákupu získáte slevu 49%. Tohle je jedinečná nabídka, to jinde nenajdete :-)"
Určitě nemáš takovou marži, abys mohl takto rozdávat slevy ... mě osobně to odrazuje :nono:
14. 4. 2009 21:46:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284721
Myslím, že přes veškerá opatření to chce i jistou dávku trpělivosti - lidi se nejdřív podívají, pak znovu, koukají jinde, pokud si uložili do záložek, tak se zas zkusí vrátit, chvíli trvá, než se rozhodnou, kde utratí peníze ... (alespoň moje zkušenost z nového e-shopu - nejprve ho našli na seznamu a google, teď se začínají vracet).
14. 4. 2009 22:24:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284720
radisko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 4. 2009 07:55:23
Děkuji všem.
Prosím o další kritiku...
15. 4. 2009 07:55:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284719
radisko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 4. 2009 13:38:59
Prosim o dalsi nazory.
diky
17. 4. 2009 13:38:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284718
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 4. 2009 14:36:36
Jak dostat lidi do e-shopu.. vlastně jde o internetový marketing. Aneb jak se správně zorientovat na trhu, jak zacílit na vhodnou skupinu zákazníků a komunikovat směrem k nim, že máš něco, co oni chtějí a jsi ochotný jim to prodat za zajímavých podmínek (zdaleka neplatí to, že jen za co nejnižší cenu). Čím víc chceš být v tom získávání zákazníků efektivnější, tím víc to chce promýšlení a tvořivosti.
Trochu konkrétněji - asi nemůžeš čekat zázraky, pokud inzeruješ "další e-shop s mp3kama". Pokud máš návštěvnost v průměru 50-100 lidí denně (zdroj: navrcholu.cz), tak o to víc záleží na tom, odkud ty návštěvy přišly (zajímají je skutečně mp3 přehrávače nebo kliknuli jen ze zvědavosti, omylem, ...) a co na webu dělají (jak dlouho strávili na webu? neopustili ho hned? vrátili se?). Čekej, že pokud nebudeš ničím vynikat, tak se konverzní poměr bude pohybovat kolem 1 %, což znamená 1 objednávku za 2 dny a to ještě asi nepůjde o žádný zázrak.
Soustředil bych se na získání nových návštěvníků, ale nezapomínej na správné cílení, ať už přímé nebo nepřímé reklamy (soft selling ve fórech, nějaké sponzorství, atp.). A když už urveš nějakého zákazníka, tak se ho snaž udržet, zaujmout (slevové kupony, newsletter).
Shrnutí:
- registrace do vyhledávačů zboží
- registrace do katalogů odkazů (v CZ máš k dispozici cca 100 katalogů s registrací zdarma)
- budovat pozice na klíčová slova pomocí SEO
- vytvořit nějaké originální texty (možná blog) o mp3, výběru, zkušenostech..
- dát o sobě vědět lidem v offline i online okolí (diskuzní fóra o mp3, komunitní weby, apod.)
- vyměnit si s někým odkaz
- zkusit rozjet nějakou PPC kampaň (Sklik, AdWords)
17. 4. 2009 14:36:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-dostat-lidi-do-eshopu/#reply284717
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit