Web pro horních 10 000 www.koncier.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím

  1. Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím

    Nátlakové cyklistické skupiny jako Auto*Mat žádají pro členy svého kmene exkluzivní výsady jak na úkor automobilistů, tak i chodců. A nejen to: Ze své vize budoucnosti, připomínající Saigon 50. let, vyhání i moderní pohybovadla ze stejné skupiny: Segwaye, hoverboardy, elektrokola i elektrokoloběžky. Ty totiž do cykloaristokratických vizí nepatří!

    Cykloaristokraty nemám rád. Ohrožovali mě na zdraví a životě už víckrát než automobilisté, což je bohužel důsledkem toho, že jim nikdo nevyhradil jejich adekvátní místo ve společnosti. Sami sebe vidí jako dopravní progresivce, což je poněkud bizarní, protože většina jejich historických vzorů cyklistiku opustila a motorizovala se. Čína, Vietnam – země, kde bicykl doslova vyhrával války, se pozvolna motorizují, což souvisí s tím, že kolo je sice pěkné hobby, ale zatraceně nepraktický dopravní prostředek, pokud míníte jet nakupovat do Německa.
    *****

    Cyklisté proti předzahrádkám u restaurací:

    Auto*Mat » O připravovaném zákazu jízdy na kole v centru Prahy podrobněji

    Praha 1 také mohla odstranit úzká místa, která sama vytváří povolováním často zbytečně velkých restauračních předzahrádek.
    *****

    Cyklisté proti parkovacím místům pro auta:

    Krymská ulice v Praze přitahuje davy. Místní je považují za zpovykance…

    a vzápětí radikálně kroutí hlavou nad nápadem omezit v Krymské parkování a nahradit místa pro auta zelení. Přesně toho by chtěl do budoucna docílit Ondřej Kobza. „Ulici by to rozsvítilo a taky by tu byl lepší vzduch,“ myslí si kavárník. Paní Marie se na věc dívá o poznání praktičtěji: „Už teď tady sotva zaparkujeme, to je takový knížecí nápad někoho, kdo bydlí jinde.“
    *****

    Opilí cyklisté? U pětiny nehod. Za jízdu pod vlivem jim hrozí pokuta až 50…

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Šaráda pokračuje:

    Brněnský architekt Petr Hurník z hlouposti propagoval městskou cyklistiku:
    archiweb.cz - Zpráva o přednášce Petra Hurníka ve Zlíně

    a ačkoli nebyl moc starý (dožil se 56 let), stylizoval se do starého fousatého dědka, dokonce nosil jakési dědkovské brýle:
    archiweb.cz - Petr Hurník

    Kromě toho, že tento pomatený pán propagoval cyklistiku, byl zároveň odpůrce městské zeleně:
    Petr Hurník – Wikipedie
    V květnu 2014 v rámci Týdne města se architekt Hurník zúčastnil v Kavárně Trojce Masarykovy debaty na téma Ve městech by mělo být co nejméně zeleně. Téma bylo současně tvrzením, které architekt Hurník obhajoval společně s architektem Petrem Slezákem.
    Z hlouposti sám na kole jezdil po Brně, srazil se s autem a zabil se:
    Cyklista objížděl auto, když řidič otvíral dveře. Spadl na koleje a zemřel…
    Z čehož měl pak opletačky chudák řidič auta.

    Za to, že se vlastní hloupostí připravil o život, byl architektu Hurníkovi odhalen pomník -- neskutečné!!!
    archiweb.cz - Memorial Petra Hurníka - odhalení pamětního kola

    Kdyby pan architekt nebyl příznivcem cyklistiky, mohl tu ještě být a mohl by i dál provozovat své kvalitní bistro:
    MFG bistro: Když se vaří srdcem | Kafe v Brně

    Každého předčasně / zbytečně zemřelého člověka je škoda a opravdu mě mrzí, že pana architekta jeho bláznění připravilo o život.
    Naposledy upravil petrx : 08.03.2019 v 10:40

  4. třeba to byl jen recesista, uškodil někomu? Já jsem znal jednoho chlápka taky vášnivý cyklista, přilba pře celou hlavu, šponovky, prostě klasický cykloúchyl. Ale prasklo na něj že udal za totáče jednoho člověka. Chodil na víno a jednou nepřišel. Cestáři špatně označili výkop a on do něj vlítnul předním kolem, přilba se mu smekla a praštil se do hlavy. V nemocnici zemřel. Jo pár lidí mu to přálo..kdo ví.

  5. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    třeba to byl jen recesista, uškodil někomu? Já jsem znal jednoho chlápka taky vášnivý cyklista, přilba pře celou hlavu, šponovky, prostě klasický cykloúchyl. Ale prasklo na něj že udal za totáče jednoho člověka. Chodil na víno a jednou nepřišel. Cestáři špatně označili výkop a on do něj vlítnul předním kolem, přilba se mu smekla a praštil se do hlavy. V nemocnici zemřel. Jo pár lidí mu to přálo..kdo ví.
    1) Škodil lidem tím, že se snažil jakožto člen brněnské městské komise pro územní a strategické plánování prasit urbanistiku Brna (sabotova automobilovou dopravu)

    2) Škodil lidem tím, že jakožto člen brněnské městské komise pro územní a strategické plánování lobboval proti městské zeleni

    3) Škodil tomu automobilistovi tím, že mu způsobil opletačky -- je to obdobné, jako když pražský cyklistický aktivista Jan Bouchal zahynul při kolizi s autem, kterou sám zavinil, a několik let pak měl opletačky řidič.

    *****

    Aktualizace:

    Petr Hurník

    Petr Hurník tragicky zahynul při dopravní nehodě, když jel na kole po Pekařské ulici v Brně a na úrovni domu číslo 68 při objíždění stojícího vozidla (jeho řidič otevřel dveře a Hurník do nich narazil).

    V bezvědomí byl odvezen do nemocnice, kde následně zemřel. Podle závěrů šetření policie by cyklista nehodu přežil, pokud by měl helmu, která však není povinnou výbavou.

  6. Citace Původně odeslal petrx Zobrazit příspěvek
    3) Škodil tomu automobilistovi tím, že mu způsobil opletačky
    Když pojedu autem a druhé mi nedá přednost, já zemřu z důvodu nepřipoutání, je druhý řidič automaticky nevinný?

  7. Citace Původně odeslal hampl.david Zobrazit příspěvek
    Když pojedu autem a druhé mi nedá přednost, já zemřu z důvodu nepřipoutání, je druhý řidič automaticky nevinný?
    V takovém případě si za to můžete sám minimálně formou spoluzavinění.

    Nevím, jak dopadlo policejní vyšetřování nehody smrtelné nehody pana architekta Hurníka, ale vím, že vyšetřování smrtelné nehody cykloaktivisty Bouchala ukázalo, že nehodu zavinil Bouchal:

    Jména hloupých na všech sloupích – D-FENS Weblog

    Jména hloupých na všech sloupích

    Úvodem si připomeneme, kdo to byl Jan Bouchal. Jan Bouchal byl spoluzakladatelem sdružení Auto*Mat. Bouchal také je viníkem dopravní nehody, při které nedal přednost protijedoucímu vozidlu a po vzájemné srážce utrpěl zranění, kterému později v nemocnici podlehl.

    Těžko říci, co by Bouchal dělal, kdyby viděl dnešní cykloaktivisty ze sdružení, které sám spoluvytvářel. Nejspíš by zřel ty profesionální píáristy, lízače bruselských prdelí a oblejzače ambasád a ze sdružení by se tiše vytratil podobně jako další jeho zakládající členové. Tohoto hořkého okamžiku se Bouchal nedožil, protože prasil a nezadařilo se. Nicméně na jeho agresívní jízdu nedoplatil nikdo jiný než on sám, pokud pomineme marginální materiální škody. Spíše se tedy jednalo o událost v intencích Darwinovy teorie.

    Pro sdružení, které vystavělo svoji propagandu na tom, že auta jsou nebezpečná a zlá, zatímco cyklistika je oázou kytičkovosti, je pochopitelně taková událost dvojnásobnou ranou. Jednak přišlo o duchovního vůdce, ale navíc ještě při nehodě, kterou on sám zavinil. Je zatěžko přesvědčovat veřejnost o šlechetných záměrech a dělat pravý opak, pít víno a kázat vodu. Nadto byly pochybnosti o tom, zda Bouchal měl helmu na hlavě a zda svítil. Rozeběhla se proto kampaň, kdy se někteří členové sdružení snažili svalit vinu tu na policii za nedokonalé vyšetřování, tu na řidiče protijedoucího vozidla Octavia, který projížděl křižovatkou na zelenou. Tato kampaň byla vedena za pomoci roztodivných argumentů (jeden z nich byl, že se jednalo o Octavii RS, tedy vozidlo uzpůsobené pro rychlou a agresívní jízdu) a s důslednou aplikací principu presumpce viny (řidič se podle představ autorů stížnosti měl „vyvinit“, že věnoval dostatečnou pozornost řízení a že netelefonoval). Připomínalo nyní populární lacinizaci. Nicméně to nedoklaplo a Bouchal zůstal jediným a výhradním viníkem a současně i obětí dopravní nehody, což je dosud jistá překážka v kanonizačním procesu.

    To samozřejmě A*M nebrání občas kamarádovu smrt zužitkovávat pro píár, jen musejí být opatrní a volit vhodné formulace, jako že „zahynul po střetu s autem“, „kolo se mu stalo osudným“ apod. Taktně ovšem mlčí o tom, že si za to sám mohl a kdyby se choval zodpovědněji nebo alespoň dával více pozor, tak mohl být dosud vzorným cyklistickým dobrokákem.

    Ostatní členové Auto*Matu zbudovali poblíž Strossmayerova náměstí v upomínku jejich druha viníka dopravní nehody artefakt, který je již léta tvořen značně omšelým jízdním kolem zavěšeným na sloupu. A*M core se nedokázalo mobilizovat ani natolik, aby si ze svého koupili drátěný kartáč, barvu a štětec a uvedli za hodinu soustavné práce současný artefakt do přijatelného stavu. Budeme slušní a řekneme, že byl od počátku velmi improvizovaný a léta na bez povšimnutí na venkovním povětří mu na kráse nepřidala. Taky byl většině lidí ukradený. Já sám jsem kolem něho opakovaně prošel i projel, aniž bych si ho všiml, a upozornit na něj mě musel až HonzaZZR, který není z Prahy. Po nějaké době si i takoví chrapouni jako členové a příznivci A*M patrně uvědomili, že současný památník je poněkud nedůstojný. Vnímala to dokonce i veřejnost a tak se zrodil záměr, připomenout si význačného dopravního delikventa něčím hodnotnějším. Uvažovalo se o různých nesmyslech, přičemž se sdružení chovalo, jako by jim Praha patřila a mohli umisťovat ve veřejném prostoru cokoli kamkoli. Ve finále zvítězil záměr vztyčit na místě jakýsi artefakt, který pozestával z tuningované dálniční lampy, na které byl nahoře radiálně připevněn otočný bicykl. Zde je jeden ze dvou světlých bod celé tento pochmurné story. Celý artefakt tak, jak byl navržen, totiž není odporný a nikoho by neobtěžoval, čímž vybočuje z řady dalších aktivit Auto*Matu nesoucích právě tyto rysy.

    Byl opět trochu problém, jak výstavbu artefaktu komunikovat, aniž by se bylo nutné dotknout se faktu, že viníkem nehody byl sám Bouchal a za to, jak to s ním dopadlo, si sám mohl. Artefakt má tedy být památníkem za všechny oběti dopravních nehod z řad cyklistů. Nedostatkem tohoto pojetí je, že od roku 2007 dále v Praze žádný cyklista nezahynul, jedná se tedy o pomník nemrtvým. (...)

  8. Citace Původně odeslal petrx Zobrazit příspěvek
    V takovém případě si za to můžete sám minimálně formou spoluzavinění.
    Tak ty máš dost :)

  9. Já teda nevim, školy nemám, ale není chyba na straně řidiče v případě, že ho objíždí kolo/auto a on otevře dveře a způsobí nehodu?

    Jak to dopadlo?

  10. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Já teda nevim, školy nemám, ale není chyba na straně řidiče v případě, že ho objíždí kolo/auto a on otevře dveře a způsobí nehodu?

    Jak to dopadlo?
    Pokud někoho sundá dveřma, tak je chyba na straně řidiče v každým případě. Pokud otevírám dveře, tak se musím ujistit, že tím nikoho neohrozím - a je úplně jedno, jaký jsou okolnosti.
    Když já otevírám dveře do silnice, tak si dávám zatraceně velkej pozor, protože kdybych někoho trefil, tak to bude zcela správně moje vina.
    Ovšem uznávám, že když otevírám dveře do chodníku, tak si tak velkej pozor nedávám. Většinou totiž nějakej úsek podél toho chodníku projedu, takže vím, jestli tam někdo šel, nebo případně odhadnu, kdy zhruba dojde k mému autu. Ale kdyby se po tom chodníku někdo přiřítil na kole, já se nepodíval a dveřma ho sestřelil, tak to stejně bude zcela regulérně moje vina. Mám se prostě podívat. To že prasil i někdo jinej mě nijak nezbavuje zodpovědnosti za moji vlastní chybu. Jo, on možná dostane pokutu za přestupek (jízda po chodníku), ale mě budou u soudu popotahovat za neúmyslný ublížení na zdraví, budu mu platit neschopenku a odškodnění.

    Když půjdu na ulici, nebudu čumět na cestu, srazím důchodce a ten se zraní, tak to bude taky moje vina.

  11. pokud se jedná o standartní případ kdy řidič bez přesvědčení se o volné komunikaci otevře dveře a ohrozí jiného účastníka sil. provozu je na vinně skoro vždy ten řidič.. Častá situace ovšem nastává na čerpecí stanici, kdy vozidlo ve spěchu objíždí vozidlo před sebou, přičemž může předpokládat že z vozidla vystoupí osoby, děje se při chaosu v posloupnosti odbavovaní tankování u stojanů. Většinou v obou vozidlech jsou buďto nezkušení řidiči, nebo zkušení ale spěchající nebo kombinace obojího. Pak je to na Policii aby určila míru zvinění, tady je potřeba se bránit a nenechat se do toho uvrtat jako hlavní viník.

  12. cyklista je nebezpečná věc
    mě jednou když jsem se vracel domů urazil dveře bylo to v zimě ráno v 5 hodin bohatě nasněženo
    Pán jel do práce..

  13. Připadá mi logické, pokud se silniční cyklistický závod koná v areálu psychiatrické nemocnice Bohnice:

    OZNÁMENÍ O KONÁNÍ CYKLISTICKÉHO ZÁVODU V AREÁLU PSYCHIATRICKÉ NEMOCNICE BOHNICE

    Konání cyklistického závodu

    OD PN BOHNICE / ÚTERÝ, 02 ČERVEN 2015 / PUBLIKOVÁNO V KATEGORII: OZNÁMENÍ, SPORT

    OZNÁMENÍ

    O KONÁNÍ CYKLISTICKÉHO ZÁVODU

    V AREÁLU PSYCHIATRICKÉ NEMOCNICE BOHNICE


    Vážená paní, Vážený pane, Vážení obyvatelé areálu PNB,

    ve spolupráci s Psychiatrickou nemocnicí Bohnice se dne 6.6.2015 od 9.00 hod. do 14.00 hod. konají v areálu nemocnice silniční cyklistické závody dětí a dospělých GIANT kritérium Bohnice. Informace o závodu naleznete na www.kriteriumbohnice.cz.

    Budeme velmi rádi, pokud se na závody dětí nebo dospělých přijdete podívat a podpořit malé nebo velké závodníky. Vstupné je zdarma.

    Zároveň Vás chceme požádat, aby jste ve výše uvedený den neparkovali vozidla na trati nebo v blízkosti trati závodu dětí (rovinka od hlavní budovy) a závodu dospělých – viz. mapa závodu.
    Rovněž Vás žádáme o zdržení se cestování Vaším automobilem po trati závodu ve výše uvedený den. Pokud bude Vaše cesta přesto nezbytná, pak doporučujeme a uvítáme, pokud si Váš automobil v sobotu ráno přeparkujete na místo mimo trať jak závodu dětí, tak závodu dospělých.

    Děkujeme za pochopení a srdečně Vás zveme na GIANT kritérium Bohnice.

    S pozdravem,

    Robert Robek – pořadatel závodu




    Název "KRITERIUM BOHNICE" mi připadá naprosto adekvátní.

  14. Běžně se tam pořádá i hudební festival. Nikdo s tím nemá sebemenší problém. Šašku. https://meziploty.cz/

  15. Citace Původně odeslal Registrace Zobrazit příspěvek
    Běžně se tam pořádá i hudební festival. Nikdo s tím nemá sebemenší problém. Šašku. https://meziploty.cz/
    A která část mého příspěvku se vám nelíbí?

    Pozvánku v textové a grafické podobě i plánek jsem beze změn převzal z webu Psychiatrické nemocnice Bohnice.

    Dále jsem napsal:

    "Připadá mi logické, pokud se silniční cyklistický závod koná v areálu psychiatrické nemocnice Bohnice"

    "Název "KRITERIUM BOHNICE" mi připadá naprosto adekvátní."

    Podotýkám, že ten cyklistický závod v blázinci jsem si nevymyslel já a jeho název také ne -- ale v obojím naprosto souhlasím s pořadatelem.

    *****

    O festivalu Mezi ploty konaném v areálu blázince v Bohnicích dobře vím, například si vzpomínám, že v roce 2012 se v rámci festivalu Mezi ploty konal například "pyžamový ples" požádaný taneční školou Astra Praha.

    Viděl jsem fotografie z onoho festivalu včetně fotografií z onoho pyžamového plesu a zaujalo mě, že účastníci plesu byli oděni v hodně retro pyžamech -- zčásti v pruhovaných flanelových pyžamech a zčásti v dlouhých nočních košilích typu Křemílek a s nočními čepičkami typu Křemílek.

    Aby se účastníci navzájem ve víru tance nepleskali vlajícími špičatými konci křemílkovských čepiček, při tanci drželi špičky svých křemílkovských čepiček v zubech.

    Rovněž tato akce mi případá v blázinci naprosto adekvátní, stejně jako cyklistika.

    A zjevně nejsem sám -- jinak by v blázinci přece nebyl uspořádán cyklozávod KRITERIUM BOHNICE ani pyžamový ples s bizarními kostýmy.

    ---------- Post added 11.03.2019 at 09:00 ----------

    No a tohle je už úplné peklo:

    Jak se v sedle nezadrhnout – cyklistický krém část I. - SPORTIQUE - ACTIVE BODY…

    Sezona cyklistky je zpátky. To to trvalo! Pokud nejste pouze rekreační cyklisté, patrně už jste zaznamenali existenci krému, který se natírá na nezvyklé partie. Pořád se jedná tak trochu o tabu, mluví se o něm spíše polohlasem. Věci nepomáhá ani název, pod kterým u nás vešel ve známost – nicneříkající „krém pro cyklisty“, ochranný krém nebo krém proti opruzeninám. V angličtině stačí mezi zasvěcenci pronést chamois a všichni hned vědí, která bije. Pokud šlapete do pedálů čím dál více, budete se s ním však setkávat čím dál častěji, proto není od věci si o tomto fenoménu něco povědět.

    Trocha cyklistické historie: Specificky cyklistický chamois krém byl vyvinut v době, kdy cyklo kraťasy měly koženou vycpávku pro zpříjemnění dlouhých hodin v sedle. A tato vycpávka se vyráběla z kůže kamzíka horského (chamois). Pokud nebyla správně udržována, měla tato měkká kůže tendenci vysychat a tvrdnout, a to už pak nebylo moc příjemné poježděníčko. No a zde se poprvé přistoupilo k užívání zvlhčovacího krému. Zajímavou historickou perličkou je, že kdysi jezdili cyklisté s neuvařeným hovězím stejkem mezi nohama, aby se o sedlo příliš neotlačili... A po skončení závodu měli i večeři, kterou hodili na oheň.

    Naštěstí dnes už nemusíme sedat na kusy mrtvých zvířat – vycpávky cyklošortek jsou ze syntetiky. Krém však zůstal - už se s ním nevyspravují vycpávky, ale kůže jezdce samotného. Jedná se ve zkratce hlavně o ochranu před odřeninami, mnohem spíše než o lék jde o potřebnou prevenci. Cyklistické krémy jsou svého druhu lubrikanty – jejich primárním úkolem je snižovat tření. Pokud se vydáváte na delší jízdu, může troška krému znamenat podstatný rozdíl. Šlapání do pedálů je opakovaný pohyb a opakovaný pohyb může na citlivých místech způsobovat podráždění, vyrážky, opruzeniny a odřeniny... A v opravdu nepříjemných případech i absces. Řada cyklistů používá to, co dům dá, aby si od problému pomohla: vazelínu, koňskou mast, dětský pudr. Může vám zafungovat, většina se ale shoduje, že tyto alternativy nejsou vždy stoprocentní, nadto je třeba je aplikovat velmi často, navíc mívají nepříjemné vedlejší efekty (zahřívání, což v horkých dnech opravdu není žádoucí), zápach, nebo mastnota (v případě vazelíny).

Hostujeme u Server powered by TELE3