Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

MailChimp – přechod na API v3 – zmizení kategorií produktů

Zdravím, v e-shopu jsme měli modul pro MailChimp, který využíval ještě API v2.
Chtěli jsme začít využívat automatizační funkci Abandoned Cart, takže jsme provedli aktualizace modulu, který nyní využívá API v3.
Tím jsme ale přišli o možnost segmentovat kontakty podle kategorií zakoupeného zboží - tento údaje se z kontaktů úplně vytratil.
Po dalším zkoumání jsme zjistili, že v novém API se s kategoriemi vůbec nepočítá, viz:
https://www.organicweb.com.au/21841/email-marketing/mailchimp-vendor-product/
Upravili jsme tedy modul, aby se v kolonce Vendor místo značky odesílaly kategorie produktů, sjednocené do řetězce a oddělné čárkou.
Tím nám kategorie naskočily v kolonce Select a category ve vytváření segmentu.
Přesto ale však pořád podle zadaných podmínek segementu nedostaneme odpovídající kontakty. Jako by se prostě přechodem na nové API kategorie u produktů v MCH odstranily.
Také je zvláštní, že podle blogu MCH staré API v2 už od začátku roku 2017 nemá být funkční, ale zřejmě ho tedy ještě neoficiálně nechávali aktivní, protože jsme ho až dosud používali, viz:
https://devs.mailchimp.com/blog/sunsetting-previous-mailchimp-api-versions/
Řešil jste to někdo prosím?
13. 6. 2017 11:47:40
https://webtrh.cz/diskuse/mailchimp-prechod-na-api-v3-zmizeni-kategorii-produktu/#reply1284549
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
13. 6. 2017 19:13:23
Řešili jsme to samé, ale opačně - šli jsme do MC s API 3, ale protože x věcí nešlo a stále nejde (strávili jsme spoustu hodin se zákaznickou podporou), vrátili jsme se k 2. I tak některé segmentace nefungují, takže je řešíme vlastními importy.
13. 6. 2017 19:13:23
https://webtrh.cz/diskuse/mailchimp-prechod-na-api-v3-zmizeni-kategorii-produktu/#reply1284548
Roman Lelek
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2017 23:05:11
MailChimp to s přechodem na API V3 trochu překombinoval - na jednu stranu potřeboval co nejdřív spustit API 3, kvůli opuštěnému košíku, doporučování produktů a automations, ale trochu nedomysleli, co to provede se stávající API V2 - jako jsou problémy s kategoriemi (a jejich "řešením" pomocí Vendor). Nebo se zobrazením starých objednávek - vidíte je po přechodu na V3 v detailu kontaktu? MailChimp si totiž uvědomil, že mu bez e-commerce (kvůli těžké propojitelnosti e-shopů s MailChimpem) ujíždí vlak, tak se to rychle snažil dohnat.
Ano, funkční už nemá být, ale právě kvůli této nedořešenosti to stále ještě nevypnuli a ještě chvíli nevypnou.
@StepanMatl:
A zkoušeli jste upravit modul tak, aby byla jen jedna kategorie u produktu? Tzn. aby tam byl jen jeden Vendor?
@Dalax:
Které věci vám například nefungovaly?
13. 6. 2017 23:05:11
https://webtrh.cz/diskuse/mailchimp-prechod-na-api-v3-zmizeni-kategorii-produktu/#reply1284547
Ano, přesně tak jsem to upravil. Prostě všechny kategorie produktu nacpu do jednoho Vendoru, oddělené čárkou. Když pak použiju podmínku Vendor purchased a contains, tak to funguje.
Ale funguje jen u těch pár kontaktů, které byly přidány po přechodu na API v3, přestože jsem to stejným způsobem aktualizoval i u těch předchozích.
Takže v tuto chvíli jsou prostě segmenty podle kategorií zakoupeného zboží nepoužitelné. Možná tak za rok, až tam bude dostatek nových kontaktů...
Ale těch X tisíc starých se bohužel prostě asi do segmentace podle kategorií nepodaří dostat. Jedině se snad vrátit k předchozímu API. Ale to už bychom neradi. Achjo. :(
14. 6. 2017 00:10:26
https://webtrh.cz/diskuse/mailchimp-prechod-na-api-v3-zmizeni-kategorii-produktu/#reply1284546
Ještě by mě zajímalo, když je uvedeno v Lists ve sloupci Source buď "API-Generic" nebo přímo název e-shopu, jaký je v tom rozdíl? V obou případech byl kontakt získán z e-shopu. Díky.
24. 6. 2017 12:50:55
https://webtrh.cz/diskuse/mailchimp-prechod-na-api-v3-zmizeni-kategorii-produktu/#reply1284545
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit