Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Podnikatelské nápady – k čemu jsem došel.

Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
2. 6. 2017 03:55:02
Už vlastně spousty let uvažuji o nějakém podnikání, které by nahradilo moje lukrativní zaměstnání v IT, prošel jsem si několika fázemi, sleduji lidi kolem sebe, i jsem byl na hackatonu, a tady mám takový sumář toho k čemu jsem došel - můžete komentovat.
Klíčový je marketing a prodej
Skvělý nápad, vynikající služba či cokoliv nikdy není tak skvělé, když to nejde prodat. Problém většiny nápadů zaměstnanců je, že vymýšlí skvělou práci a skvělý job, ale na druhou stranu totálně mizerný byznys.
Příklad: Programátor uvažuje, jak bude programovat skvělý testovaný kód na volné noze a zákazníci to ocení.
Realita: Testovaný kód chtějí větší zákazníci se specifickými problémy, kteří preferují zaměstnance nebo dlouhodobé kontraktory.
Problém: Nesoustředit se na produkt, práci ani věci zatím, ale na reálné potřeby nějaké skupiny lidí. Uvažovat co daná skupina lidí řeší za problém, jak ho řeší a jak jí lépe sloužit. Například hodně lidí má drobné weby na WordPressu, na kterých potřebuje drobné úpravy, tak třeba nabídnout službu za paušál, kde člověk získá pár drobných úprav měsíčně rychle, které by začátečník nezvládl (reálně existující a rychle rostoucí služba).
Proč to funguje? Protože se zaměřuje na skupinu lidí, začátečníci na WordPressu, které nezvládají drobné úpravy a nemají dostatek peněz na zaplacení si férového programátora, a řeší třeba problém, jak nainstalovat a nakonfigurovat nějaký plug-in.
Pokud už má člověk nějakou skupinu lidí (začátečníci na WordPressu, kteří do toho nechtějí moc investovat a provozují drobné weby), je možné tuto skupinu oslovit (například na webtrhu), a produkt jim prodat.
Naopak to nejde, když člověk vymyslí práci "skvěle testovaný kód", a pak bude uvažovat komu to prodat, tak to nebude fungovat.
Takže spíše když uvažuji dnes o nápadech, tak uvažuji nad skupinou lidí co řeší za problémy, jací jsou a za co by třeba byly ochotni zaplatit.
Samotný nápad je kompletně o ničem
Když jsem byl na hackatonu, všimnul jsem si, že to vyhráli logicky ti účastníci, kteří toho měli nejvíce uděláno a produkt měli nejvíce dotažený do konce, nezávisle na tom, že to komerčně byla třeba úplná kravina.
Příklad: Pokud by vás před 20ti lety napadl algoritmus na Google a jejich pagerank, a chodili byste jen tak pro investici bez libovolného prototypu, všichni by se vám pravděpodobně vysmáli.
Realita: Nikdo nebude investovat do věci, do které vy nejste ochotni investovat ani 10.000 Kč a týden času. Pokud chcete vytvořit skvělý webový projekt, tak než do toho začnete vkládat další lidi, alespoň si nechte od grafika udělat prvotní vzhled webu, amatérsky to nakódujte třeba do WordPressu, a předveďte lidem, že alespoň máte prototyp.
Problém: Nápady jsou strašně laciné, ale vše závisí na realizaci. I blbý nápad (dovoz skládaček z Číny - John Vaňhara) při super realizaci se může proměnit ve zlato. Když tady na webtrhu sleduji projekty a lidi co hledají spolupracovníky s tím, že ani nekopli, neinvestovali ani korunu, ani 2 dny času na zpracování nějaké dokumentace, prototypu atd. nechápu, proč bych já měl investovat do spolupráce s těmi lidmi. To je jak přijít na pohovor do firmy a říct: "já chci 50.000 Kč měsíčně", a na otázku co umíte odpovědět: "nic, ale mám vysoký potenciál se tu práci naučit". Zkuste to ;-)
Poraďte mi, bude mít můj podnikatelský záměr úspěch?
Čtu to tu na webtrhu pořád, lidi se tu ptají, jestli jejich podnikatelský záměr bude fungovat a zaručeně jim vydělá peníze. Reakce okolí jsou vždy stejné, naprostá většina lidí vás začne odrazovat nezávisle na kvalitě záměru.
Příklad: Kdyby Steve Jobs v době Nokií přišel na webtrh, a začal se ptát, jestli má cenu vyvíjet další mobilní telefon, jakou odpověď si myslíte, že by dostal. Stejně tak když si přečtete komentáře pod blokem Johna Vaňhary, který diskutoval veřejně své záměry na podnikání, tak uvidíte spoustu odrazujících příspěvků zpětně u podnikání, na kterých vydělal miliony dolarů.
Realita: Většina lidí se bojí neznáma, a všude hledá problémy. Při vypsání podnikatelského záměru každý předpokládá, že nastanou problémy. Oni sice nastanou, otázkou je ovšem, jak se k nim podnikatel postaví, a jestli je vyřeší, protože spousta problémů je řešitelných.
Problém: Kdybych dnes svůj lukrativní IT job vzdal hned při prvním problému v práci, tak bych nebyl tam kde sem. Měl jsem trenéra co si slušně vydělával na živobytí cvičením s lidmi, které ho bavilo. Když jsem se s ním bavil o jeho profesi, říkal že většina jeho konkurence trénování lidí vzdá po 3 měsících a komentoval to se slovy: "Když oni řeknou člověku, ať běží na pásu 15 minut, a mezitím si jdou dát kafe na bar a balí recepční, a pak se strašně diví, že nemají klienty". Ono úspěch i neúspěch je často i dost o přístupu, jeden může dělat trenéra a vydělávat 800 Kč / hodina tam, kde druhý má problém makat za 250 Kč / hodina.
Za mě asi vše na co jsem za pár let přišel a co jsem vypíchl. Zajímá mě trošku váš názor. Nechci tu předávat nějaké know-how, spíš mě zajímá, jestli to vidíte podobně.
2. 6. 2017 03:55:02
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282488
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 6. 2017 07:02:58
Zdá sa že ste objavil "teplú vodu", tieto princípy sú napísané v každej druhej príručke. Tieto postrehy vám však k úspešnému životu nebudú stačiť, je to len polcesta.
2. 6. 2017 07:02:58
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282487
cargopro
verified
rating uzivatele
2. 6. 2017 10:03:28
google algorytmus vymyslel Mosad, ale museli to navléct tak aby to vypadalo, že to je z hlavy studentů, stejě tak jako FB. Židé už nenechají nic náhodě.
2. 6. 2017 10:03:28
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282486
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 6. 2017 10:14:54
Máš pravdu. Proto jsou obchoďáci nejlíp placený zamětnanci v každym oboru. Což u eshopu představuje hlavně marketing.
2. 6. 2017 10:14:54
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282485
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
2. 6. 2017 10:45:55
Každý chce do nebe, ale nikdo nechce zemřít.
2. 6. 2017 10:45:55
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282484
velinsto
verified
rating uzivatele
2. 6. 2017 12:25:15
i ja chci do nebe a všechny problémy na cestě překonám! :)
Viz aktuální problém se sháněním uživatelů na jobuya.cz :/
hlavní je nebát se, vlítnout do toho a makat. Mluvením se produkt sám nezhmotní ...
---------- Příspěvek doplněn 02.06.2017 v 12:25 ----------
i ja chci do nebe a všechny problémy na cestě překonám! :)
Viz aktuální problém se sháněním uživatelů na jobuya.cz :/
hlavní je nebát se, vlítnout do toho a makat. Mluvením se produkt sám nezhmotní ...
2. 6. 2017 12:25:15
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282483
Napsal Fipa;1390115
Máš pravdu. Proto jsou obchoďáci nejlíp placený zamětnanci v každym oboru. Což u eshopu představuje hlavně marketing.
Dobry eshop je vyvojarska a logisticka firma, ostatni je druhorade i ten marketing.
---------- Příspěvek doplněn 02.06.2017 v 12:31 ----------
Jinak dnes je na trhu extremne mnoho volnych penez, kdy drzitele nevi do ceho je investovat. Super doba, kdy se cpou penize do napadu, myslenek, do projektu, u kterych se zakaznik bude teprve hledat apod. holt na 100 nezdaru, ktere nikdo nezna tu pak mame jeden uspech, o kterem se bude psat a je to.
Jinak webtrh je fajn misto nahodou :)
2. 6. 2017 12:28:24
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282482
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
2. 6. 2017 13:20:58
Napsal Radek O.;1390161
Dobry eshop je vyvojarska a logisticka firma, ostatni je druhorade i ten marketing.
---------- Příspěvek doplněn 02.06.2017 v 12:31 ----------
Jinak dnes je na trhu extremne mnoho volnych penez, kdy drzitele nevi do ceho je investovat. Super doba, kdy se cpou penize do napadu, myslenek, do projektu, u kterych se zakaznik bude teprve hledat apod. holt na 100 nezdaru, ktere nikdo nezna tu pak mame jeden uspech, o kterem se bude psat a je to.
Jinak webtrh je fajn misto nahodou :)
Taky si myslím, že obchoďák není klíčová osoba firmy. Obchod určitě je klíčový, ale spousta obchoďáků nezvládne řídit obchod, zvládnou obtelefonovávat lidi a chodit na jednání, nějaká invence často moc ne.
Jinak k těm nápadům, mě napadá 5 nápadů týdně. Než jsem si přečetl E-Myth, tak jsem často uvažoval co bych mohl dělat, jako jakou práci vymyslet, místo toho, co by asi zákazníci chtěli.
Zkoušel jsem jít na volnou nohu v IT, a přesně jsem pak narazil, že jako job to co dělám je fajn, ale nabízet to zákazníkům jako službu prostě moc nejde.
Teď zrovna mám vymyšlený takový nápad na úrovni "právní pojištění nájmu", který by měl pomáhat řešit problémy s neplatiči nájemného. Myslím, že je to docela dobrá myšlenka, o které chci více uvažovat, protože vím, že to dost lidí řeší a pálí.
Příklad, dost neplatičů platí pozdě nejvíc těm lidem, kteří na ně mají nejmenší páku. Když zaplatíš o den pozdě operátorovi, tak ti dá pokutu, pošle upomínku atd. a trvá na uhrazení, takže protože třeba víš, že ten operátor to nenechá ležet, tak platíš včas. U nájmu naopak můžeš klidně platit vždy s měsíčním zpožděním, a i když majitel má právo ti naúčtovat 8% úroky, tak kdo se s tím bude počítat a upomínat to. A samozřejmě, když nezaplatíš měsíc a projde to, tak příště nezaplatíš 2 měsíce, klidně půl roku.
Dokonce jsou lidi co mají exekuce, zaplatí první nájem, a pak počítají s tím, že tobě rok potrvá, než je vystěhuješ. Po roce pak zas najdou nějakého vola, kterému dají 1-2 nájmy a bydlí dál rok zadarmo.
Potom co jsem slyšel hodně těhle hororových story, a jak to majitelům nemovitostí žere čas a nervy mám pocit, že by bodlo mít službu, která se bude zabývat jen tímto a díky velkému množství identických případů se jí podaří automatizovat = zlevnit, náklady na factoring pohledávek vůči nájemníkům.
Třebas jeden z mých nápadů. Tak a teď chci 50% podílu za nápad :D
2. 6. 2017 13:20:58
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282481
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
2. 6. 2017 13:58:02
Napsal cargopro;1390108
google algorytmus vymyslel Mosad, ale museli to navléct tak aby to vypadalo, že to je z hlavy studentů, stejě tak jako FB. Židé už nenechají nic náhodě.
Vítězem slintu dne je... Chvilka strpení. Ano, vyhrává cargopro. Gratulujeme štěstnému výherci.
2. 6. 2017 13:58:02
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282480
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 6. 2017 17:50:58
Napsal Radek O.;1390161
Dobry eshop je vyvojarska a logisticka firma, ostatni je druhorade i ten marketing.
To ale platí až u těch pár největších eshopů. 99% firem má největší problém s prodejem.
3. 6. 2017 17:50:58
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282479
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 6. 2017 18:25:01
Nejlepší je nekecat a něco začít dělat. Mnoho lidí furt pitvá každou kravinu a k ničemu se nemají.
3. 6. 2017 18:25:01
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282478
honzakralik
verified
rating uzivatele
3. 6. 2017 19:15:47
Napsal Fipa;1390416
To ale platí až u těch pár největších eshopů. 99% firem má největší problém s prodejem.
Přesně tak, pro velký eshop marketing druhořadý být může, protože prostě někam naleje "neomezené" množství peněz. Pro 99% ostatních je ale marketing alfa omega.
3. 6. 2017 19:15:47
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282477
mpph
verified
rating uzivatele
6. 6. 2017 08:58:56
Napsal Radek O.;1390161
Jinak webtrh je fajn misto nahodou :)
tak to určitě, hned vedle Facebooku :)
6. 6. 2017 08:58:56
https://webtrh.cz/diskuse/podnikatelske-napady-k-cemu-jsem-dosel/#reply1282476
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit