Vyzkoušejte si eshop systém Atomer.cz + Startovací BONUS kredit 1.200 Kč
Zobrazují se odpovědi 1 až 17 z 17

Vzor faktury, je to tak dobře?

  1. Luke01 Hodnocení: 0 (0%) Luke01 je zatím velká neznámá
    1
    Ahoj,
    Jsem krátce živnostníkem, neplátcem DPH a včera jsem si udělal v Excelu vzor pro vlastní fakturu. Rád bych poprosil někoho zkušeného, jestli by se na fakturu mohl podívat, jestli je v pořádku (data jsou vymyšlená), protože bych kvůli mému ročnímu příjmu několik tisíc nechtěl mít problémy s úřady, pokud by tam bylo něco blbě :-). Děkuji za každý tip.

    Je mi jasné, že data jako „Korespondenční adresa“, „Vyřizuje“, „Vystavil“ tam nemusí být, fakturu jsem dělal po vzoru jiné faktury a říkal jsem si, že není špatné tyto data mít.

    Vzor faktury - přímé stažení

    Čím si nejsem jist je, jestli mohu mít jako datum splatnosti text „uhrazeno zálohou“ (když pošlu email s číslem účtu, cenou a var. symbolem a až po zaplacení dávám fakturu) nebo tam musím vždy dát nějaké datum. Také neznám své ev. č. (na výpisu ze živnostenského listu je jenom nějaké č. j.), ale pro něj asi budu muset zavolat na živ. úřad.

    Předem děkuji každému, kdo bude kontrovat. Moc díky :-).
    Zájemcům později dám finální verzi v Excelu.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Golfy Hodnocení: 3 (100%) Golfy je zatím velká neznámá
    2
    stačí když tam bude text: "Fyzická osoba je zapsána v živnostenském rejstříku vedeného magistrátem města Ostravy"
    a s tím datem splatnosti si nejsem jist

    jinak dle mě je vše ok (ještě možná místo na podpis)

  4. casshern Hodnocení: 102 (100%) casshern bude brzy slavný/á
    3
    Někde tu je v nějakém vlákně vzor ke stažení ... popřípadě mohu poslat na mail .. je to ověřené... :kava:

  5. Luke01 Hodnocení: 0 (0%) Luke01 je zatím velká neznámá
    4
    Citace Původně odeslal Golfy Zobrazit příspěvek
    stačí když tam bude text: "Fyzická osoba je zapsána v živnostenském rejstříku vedeného magistrátem města Ostravy"
    Z této diskuze vyplývá, že je lepší ev. č napsat (pro jistotu).

    Citace Původně odeslal Golfy Zobrazit příspěvek
    (ještě možná místo na podpis)
    Podpis a razítko budu dávat někdo pod celkem k úhradě, myslím, že je zbytečné pro něj vyhrazovat speciální místo, takto se nemusím štvát a mohu jej dát bez přemýšlení kdekoliv :).

    Citace Původně odeslal casshern Zobrazit příspěvek
    Někde tu je v nějakém vlákně vzor ke stažení ... popřípadě mohu poslat na mail .. je to ověřené... :kava:
    Vzorů jsem našel více, ale chtěl jsem mít vlastní :).


    Díky moc všem!

  6. Rozmysli si tu větu dole, někteří klienti by se mohli urazit, někoho můžeš odradit.

    Každopádně pokud si výši úroku z prodlení nedohodnete smluvně, nemůžeš uplatňovat 0,1%, ale úrok ve výši dle nařízení vlády č. 163/2005 Sb.

  7. Abych to upřesnil: jde mj. o to, že i datum splatnosti musí být dohodnuto smluvně. Pokud předem datum splatnosti nedohodnete, odběratel nemusí tebou požadovanou splatnost akceptovat. Pokud bys chtěl uplatňovat úrok z prodlení od okamžiku, kdy měla podle tebe být faktura uhrazena, ale toto datum nebylo uvedeno v platebních podmínkách předem, nemusel by v extrémním případě soud vydat platební rozkaz (pokud bys o něj požádal). Jako důkaz samozřejmě soudu postačí i emailová objednávka, ale musí v ní být uvedeny všechny dohodnuté podmínky, včetně splatnosti faktury.

  8. ta veta o zapsani podnikatele u uradu na fakture byt nemusi vubec - dle meho ucetniho... nepisu ji tam a problemy s tim nemam zatim :)

  9. Faktura se zdá ok, datum splatnosti: uhrazeno zálohou být může... mám to taky na x fakturách a je to zcela logické. Navíc datum splatnosti k ničemu není, co se účetnictví týče.

    Ta věta o tom deredes je vtipná, zrovna jim bych to dal k vyřízení :). To si raději zjisti co je faktoring.

  10. Fit Hodnocení: 5 (100%) Fit je zatím velká neznámá
    9
    Citace Původně odeslal AlesiBoss Zobrazit příspěvek
    ta veta o zapsani podnikatele u uradu na fakture byt nemusi vubec - dle meho ucetniho... nepisu ji tam a problemy s tim nemam zatim :)
    Taky jí tam nepíšu a žádný problém bych v tom neviděl;). Důležité je tam mít obě strany a jejich IČ (případně DIČ, pokud je někdo plátce DPH). Stejně si každý podle IČ může ihned zjistit, kdo jsi a kde jsi zapsán. Zajímalo by mě, jestli je tady někdo, na koho přišla kontrola z finančního úřadu a dala mu pokutu za to, že tam neměl uvedenou tu hlášku o zápisu?

  11. ninja Hodnocení: 1 (100%) ninja bude brzy slavný/á
    10
    Pokud se od podzimu neco nezmenilo, tak informaci a zapisu musi uvedat pouze Firma. Zivnostnik tedy takovou zakonnou povinnost nema.

    Pokud jde o nutnost smluve predem dohodnout dobu splatnosti - neni to nutne. Pokud jedna strana jiz plnila, pripadne je pripravena plnit, ma pravo pozadovat plneni od druhe strany v primerene lhute.

  12. Citace Původně odeslal vaclav.hodek Zobrazit příspěvek
    Ta věta o tom deredes je vtipná, zrovna jim bych to dal k vyřízení :). To si raději zjisti co je faktoring.
    Na faktoring jsem se informoval u Raiffeisenbank a ty mi řekli že to dělají až od 30 000 000Kč víš. :smoking: Tak nevím zda jsem narazil na nějakého "vola" nebo opravdu nemá faktoring význam pro drobného živnostňíka.

  13. Doufám, že nebude vadit, že znovu "otevírám" toto starší téma...

    Prošel jsem si mnoho vzorů faktur a tahle od Luke01 je pro mne nejlepší, resp. se mi nejvíce líbí. K faktuře by to ale chtělo ještě příjmový doklad v podobném stylu. Příjmový dokladem myslím ten papír, který dávám zákazníkovy společně s fakturou, když zákazník platí hotově

    Je možné prosím nějak opravdu jednoduše předělat zmíněnou fakturu na hotovostní příjmový doklad?

    Děkuji,
    Aleš

  14. Faktura a příjmový doklad jsou každé něco jiného.
    Faktura slouží k tomu, aby zákazník věděl komu, za co, kolik, do kdy má zaplatit. U plátců DPH může navíc sloužit jako daňový doklad.
    Ale příjmový doklad je Váš, Vy jste přijal peníze. Nanejvýš jeho kopii můžete dát zákazníkovi jako potvrzení, že jste přijal JEHO peníze. Nebo mu na tu fakturu napište: Přijato v hotovosti tolik a tolik, pokud nevedete pokladnu.
    To ale jde je v daňové evidenci.

    Hezký večer

    danova-evidence.xf.cz

  15. Dobrý den,
    děkuji Vám za reakci. Jsem neplátce DPH a vedu klasicky pokladnu a banku a již několikátým rokem si sám dělám daňovou evidenci, o jejíž správnosti jsem ujištěn mojí kamarádkou, která pracuje jako účetní.

    V daňové evidenci dávám ke každému hotovostnímu příjmu nebo výdeji klasický příjmový/výdejový doklad (takový ten malý lísteček). Doposud jsem ale všechny hotovostní příjmy řešil vydáním obyčejného paragonu a všechny faktury jsem řešil pouze bezhotovostně a do daňové evidence jsem dával bankovní výpis. Teď ale najednou musím jednomu člověku vystavit fakturu (ne paragon), kterou on chce zaplatit hotově a chce k tomu i doklad o tom, že zaplatil.

    Vím, že v ideálním případě bych měl vydávat fakturu, dodací list a pokladní (příjmový) doklad. Na to jsem ale příliš malé ucho, takže si to zjednodušuji.

    Pokud to tedy chápu správně, tak mám dvě možnosti. Buď dám zákazníkovy pokladní doklad (o čem byl můj předchozí dotaz – jak fakturu přeformátovat na pokladní doklad) nebo na fakturu dopíši „přijato v hotovosti“.

    Pokud si mám vybrat, tak samozřejmé raději jen dopíši „přijato v hotovosti“, ať nemusím vydávat další papír.

    „Přijato v hotovosti“ mám napsat jako další položku ve „Fakturujeme Vám“ a dát k tomu zápornou částku tak, aby v „Celkem k úhradě“ bylo 0,00 Kč?

    Nebo se to napíše takto:
    Forma úhrady: hotově
    Datum vystavení: 11.12.2008
    Datum splatnosti: zaplaceno hotově

    Nebo snad obojí?

  16. Faktura: se všemi náležitostmi, způsob platby: hotově. Na fakturu rukou (na ten výtisk, který dostane on) dolů stačí rukou připsat: přijato v hotovosti tolik a tolik dne toho a toho, podpis ( a nejlíp ještě razítko, ať je spokojený).
    Na svůj výtisk faktury napsat zaplaceno hotově, příjmový pokladní doklad č. xxx.
    Nebo dát mu fakturu a KOPII svého příjmového pokladního dokladu, což je taky potvrzení, že jste přijal peníze.
    Někteří opatrníci požadují ORIGINÁL Vašeho příjmového pokladního dokladu. Na ten však nemají právo. Ten doklad je Váš, jim musí stačit kopie. Oni ať si v ORIGINÁLE vystaví svůj výdajový pokladní doklad, a podloží ho právě tou Vaší kopií příjmového pokladního dokladu.

    Hezký večer
    Naposledy upravil Pavel Kubas : 19.10.2010 v 13:54

  17. Velice Vám děkuji za odpověď. Použiji první způsob, tzn. na fakturu, kterou dávám zákazníkovy, napíši informaci o přijetí hotovosti.

    Teď jsem si uvědomil, že bych ani druhý způsob nemohl použít, protože své příjmové pokladní doklady čísluji až v lednu, kdy dělám daňovou evidenci, takže bych mu musel dát neočíslovaný pokladní doklad, což by jistě nebylo správné.

    Díky!

  18. kemo Hodnocení: 0 (0%) kemo je zatím velká neznámá
    17
    mohl bych také poprosit o zaslání vzoru faktury pro neplátce dph na mailika? info@webinspiro.cz , případně díky za Váš čas.

Hostujeme u Server powered by TELE3