Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Koľkokrokový košík je lepší?

tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 2. 2017 14:10:28
Zdravím,
chcel by som sa vás opýtať na názor na jednotlivé kroky v košíku.
Doteraz sme mali 2-krokový košík:
1. krok (voľba dopravy a platby)
2. krok (vyplnenie adresy a odoslanie objednávky)
Robili nám analýzu a napísali nám, že je lepšie ešte pridať zhrnutie pred odoslaním objednávky, aby sa sprehľadnil nákupný proces a zákazník si mohol skontrolovať pred odoslaním objednávky celý nákup.
3-krokový košík by vypadal takto:
1. krok (voľba dopravy a platby)
2. krok (vyplnenie adresy)
3. krok (súhrn a odoslanie objednávky)
Tým pádom by bol z pôvodných 2 krokov košík 3-krokový. Čítal som nejaké články, že čím menej krokov v košíku, tým lepšie, tak teraz neviem čo robiť :) Aký máte názor na to vy? Viem, že lepšie to bude otestovať a uvidí sa, ale aspoň nejaké pripomienky na to :) Ďakujem.
25. 2. 2017 14:10:28
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262520
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 2. 2017 14:22:22
Stálo by za to zde uveřejnit jméno těch chytrolínů co radí za prachy komplikovat zákazníkům nákupní proces :)
Právě tlačítko potvrdit objednávku, kteour vše stvrzujete je "nejrizikovější" UX prvek protože klient si myslí že už objednávku odeslal když vidí souhrn objednávky.
25. 2. 2017 14:22:22
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262519
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
25. 2. 2017 14:42:34
neexistuje ideální řešení, každý eshop má svoji skladbu zákazníků, jinak vypadá a má jiné matoucí prvky. Tohle vše si musíš změřit a třeba zjistíš, že hodně objednávek končí třeba na souhrnu.
Potvrdit objednávku je UX fail, když už slovo objednat je lepší. Raději méně kroků a nech viditelně po objednání udělat zákazníka změnu, pokud nějaký údaj není správný.
Pokud neznáme tvůj eshop a celý text analýzy, mohou klidně mít pravdu, třeba tvůj objednávkový proces je příliš komplikovaný (třeba z povahy zboží) a souhrn je potřeba.
25. 2. 2017 14:42:34
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262518
tola
verified
rating uzivatele
25. 2. 2017 16:58:58
Pro mě čím více kroků, tím horší. 2 jsou maximum. Něco potvrzovat v třetím kroku je nesmysl.
25. 2. 2017 16:58:58
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262517
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
25. 2. 2017 17:15:15
Napsal Salamman;1367058
Stálo by za to zde uveřejnit jméno těch chytrolínů co radí za prachy komplikovat zákazníkům nákupní proces :)
Právě tlačítko potvrdit objednávku, kteour vše stvrzujete je "nejrizikovější" UX prvek protože klient si myslí že už objednávku odeslal když vidí souhrn objednávky.
Mohu jen potvrdit co píše Salamman. My máme 2 krokový, kdy druhý krok je také jakési takové potvrzení, ale ještě kombinovaný s up-sellingem a možností poslední úpravy. Přesně k tomuto dochází, část si myslí že objednala a nedokončí. Je to tak 1 člověk ze 100 lidí, takže se nám vyplatí to tam mít. Jednodušší první krok a upselling v druhém to prostě zaplatí. Je to rizikový prvek a proto je potřeba to důkladně změřit. Ale rozložení do 3 krokového košíku je blbé v tom, že prodlužujete proces k dokončení objednávky, kdybychom to zjednodušili a vše nacpali do 1 kroku, tak se zase znepřehlední košík. Analýza ale ukazuje, že na potvrzovací stránce (té poslední) dochází jen k minimu odpadu, ti co se tam dostanou, většinou už dokončí ... proto to není třeba u nás až takový průser. Ale ve vašem případě to třeba průšvih být může. Musíte si to změřit.
25. 2. 2017 17:15:15
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262516
tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2017 15:44:11
Napsal Salamman;1367058
Stálo by za to zde uveřejnit jméno těch chytrolínů co radí za prachy komplikovat zákazníkům nákupní proces :)
Právě tlačítko potvrdit objednávku, kteour vše stvrzujete je "nejrizikovější" UX prvek protože klient si myslí že už objednávku odeslal když vidí souhrn objednávky.
Čo sa týka tlačidiel, tak sme to mali po starom takto:
1. krok (doprava a platba), tlačidlo "Vyplniť údaje"
2. krok (vyplnenie adresy a odoslanie objednávky), tlačidlo "Odoslať objednávku"
Po novom, s krokom navyše:
1. krok (doprava a platba), tlačidlo "Vyplniť údaje"
2. krok (vyplnenie adresy), tlačidlo "Pokračovať"
3. krok (súhrn a odoslanie objednávky), tlačidlo "Odoslať objednávku"
Napsal TomášX;1367063
neexistuje ideální řešení, každý eshop má svoji skladbu zákazníků, jinak vypadá a má jiné matoucí prvky. Tohle vše si musíš změřit a třeba zjistíš, že hodně objednávek končí třeba na souhrnu.
Potvrdit objednávku je UX fail, když už slovo objednat je lepší. Raději méně kroků a nech viditelně po objednání udělat zákazníka změnu, pokud nějaký údaj není správný.
Pokud neznáme tvůj eshop a celý text analýzy, mohou klidně mít pravdu, třeba tvůj objednávkový proces je příliš komplikovaný (třeba z povahy zboží) a souhrn je potřeba.
Čo sa týka tovaru, sú to dekorácie na stenu v cenách od 500-3500Kč. Myslím, že tlačidla zavádzajúce nie sú. Idú postupne Od prvého kroku po ďalšie. "Vyplniť údaje" - "Pokračovať" a "Odoslať objednávku". Po starom to bolo bez tlačidla "Pokračovať" nakoľko tam nebol súhrn objednávky.
Napsal beraniste;1367100
Mohu jen potvrdit co píše Salamman. My máme 2 krokový, kdy druhý krok je také jakési takové potvrzení, ale ještě kombinovaný s up-sellingem a možností poslední úpravy. Přesně k tomuto dochází, část si myslí že objednala a nedokončí. Je to tak 1 člověk ze 100 lidí, takže se nám vyplatí to tam mít. Jednodušší první krok a upselling v druhém to prostě zaplatí. Je to rizikový prvek a proto je potřeba to důkladně změřit. Ale rozložení do 3 krokového košíku je blbé v tom, že prodlužujete proces k dokončení objednávky, kdybychom to zjednodušili a vše nacpali do 1 kroku, tak se zase znepřehlední košík. Analýza ale ukazuje, že na potvrzovací stránce (té poslední) dochází jen k minimu odpadu, ti co se tam dostanou, většinou už dokončí ... proto to není třeba u nás až takový průser. Ale ve vašem případě to třeba průšvih být může. Musíte si to změřit.
Všimli sme si, že tie väčšie e-shopy majú košíky viackrokové. Sledovali sme viaceré. Ako viem, že každý e-shop je iný a najlepšie je to merať, ale aj tak.
26. 2. 2017 15:44:11
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262515
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 2. 2017 15:51:52
Ale taky se podívejte, kolik ty velké shopy mají v košících věcí. Mají tam crosselling, upselling, milion způsobů dopravy, různé pojištění a doplňkové služby atd. Kdyby to nacpali do jednoho kroku, tak by se to nikomu nechtělo doplňovat. Tak to rozloží a přitom začnou emailem, aby mohli pochytat odpadlíky.
26. 2. 2017 15:51:52
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262514
pavel-fi
verified
rating uzivatele
27. 2. 2017 14:14:16
Obecne by mel byt objednavkovy proces samozrejme co nejjednodussi, ale dogma to neni. Brat si za vzor velke e-shopy neni vhodne, jedou v jinych podminkach.
27. 2. 2017 14:14:16
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262513
peto
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 2. 2017 21:09:40
Za cias ked som pouzival Prestashop sme sa vsetci nahanali za modulom na jednokrokoy kosik (presta mala vtedy v standarde 4-krokovy)
27. 2. 2017 21:09:40
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262512
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 2. 2017 21:42:41
nejvíc mě dokáže naštvat, když po mě chce eshop vyplnit údaje o adrese před volbou dopravy/platby a před celkovou cenou za objednávku, navíc takové eshopy mají často špatně dohledatelný ceník dopravy...
já mám raději ten 3 krokový se souhrnem, člověk se může uťuknout a dodá to zákazníkovi lepší pocit jistoty...
27. 2. 2017 21:42:41
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262511
Martin Branda
verified
rating uzivatele
6. 3. 2017 21:14:43
Zákazníci podle mě neřeší, jestli to je na 2 nebo na 3 kroky, ale tohle je zásadně naštve:
1. pokud bez přihlášení neudržíte "v paměti" zboží alespoň 48 hodin
2. pokud je človek přihlášený, měl by se košík udržet napořád
3. pokud se vrátíte (jako nepřihlášený) o krok zpět a vymažete formulář
4. rekapitulace je rozhodně lepší, spousta lidí si uvědémí třeba překlep v dopravě/platbě (určité % odpadu tam být může, ale to považuji už za ignoranci)
5. pokud možno dejte volbu dopravy a platby před zadání osobních údajů, pokud nemáte rychle přehledně popsané kombinace doprav a plateb, zákazníci si rádi zkusí něco hodit do košíku a pak rychle zjsitit, kolik stojí doprava a platba
6. 3. 2017 21:14:43
https://webtrh.cz/diskuse/kolkokrokovy-kosik-je-lepsi/#reply1262510
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit