Kupte si finanční domény: FiremniUver.cz, OsobniPujcky.cz, Vymahaci.cz, Vynosy.cz atd.
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Taky se vám stává, že se zakázka zadrhne na tom, že klient není schopný dodat obsah stránky?

  1. Zdravím,

    jsem programátor (tvořím webové stránky) a velmi často se setkávám s nepříjemností, kterou se pokusím popsat.

    Klient si objedná web, já navrhnu webdesign, odešlu mu ho ke schválení, klient potvrdí, já webdesign nakóduji a poté obvykle klient napíše, že ještě nemá hotové texty nebo obrázky pro web. Na ty někdy čekám třeba dva měsíce, někdy půl roku, někdy se jich nedočkám vůbec (klient pak přestane odpovídat na e-maily a zvedat telefony). Je to velmi nepříjemné a člověk pak má rozděláno v počítači třeba 8 projektů a musí se neustále připomínat.

    Existuje nějaké řešení, tedy kromě toho že si vezmu předem zálohu? (což se ale většině lidí nechce dávat)

    Setkáváte se také s tímto problémem?

    Díky.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Tiper8 poptává: Grafik pro etikety
    MaximCerny poptává: Pravidelné kreslení komiksu
    Alois Filip poptává: Vytvoření šablon pro Google dokumenty a prezentace
  3. zdražit + zálohy

  4. Běžná věc i se zálohama bohužel ..

  5. - najdi klienta, kterýmu "prodáš" hotový web ze šuplíku

  6. Klient, který ti nechce dát zálohu by neměl být tvým klientem. Jednoduše.

    Pokud za Tebou seriózní klient zajde, že chce web, tak už má nejspíš nějaké finance vymezené a záloha mu nebude dělat problém, pokud ho přesvědčí tvůj profesionální přístup hned na začátku při návrhu :-)

    Zálohy toho řeší hodně. Výše záloh a cena projektů pak dokáže dále filtrovat užší skupinu klientů, kterou chceš. Nastav zálohu tak, aby si to klient rozmyslel pořádně a tobě se to vyplatilo i když to neklapne.

  7. Stává se to často a je úplně jedno, jestli si vezmete zálohu předem. Nejvíc dokáže vytočit když klient píše že musí být web do 14 dnů hotov, klidně vám řekne že s příplatkem, zaplatí zálohu a vy to teda jen tak tak stihnete. A pak to půl roku čeká na 2 fotky ve slideru.

  8. naplnit obsah ukázkovým textem? jedna možnost.
    Nicméně když už jsme u toho, u jednoho projektu který byl tady asi 7x za cenu od 2 do 35 tisíc jsem na zálohách utratil přes 42 tisíc a dodnes není hotový. Divíte se že lidi nechtějí zálohu platit? Já jako zákazník tedy vůbec.

  9. Jde o dohodu. Jsem programátor, takže primární je pro mne udělat a odladit aplikaci, za kterou klient platí.

    Texty na web jsou pak řešené separátně. Klienti si je upravují sami po nasazení aplikace/webu nebo si je nechají ode mne nasadit. Pokud je nasazuji sám, pak je to i většinou fakturováno separátně. Záleží tedy úplně na nich, kdy se dostanou k tomu, aby mi je dodali. Od některých mám vše ještě před samotnou realizací a od některých nemám ani čárku po půlroce.

  10. Taky se mi to párkrát stalo, ale vždycky to bylo za pár tisíc a za tu zkušenost to stálo. Mě zase vytáčí, když klient pošle poptávku na rozsáhlejší projekt a hrozně tlačí na to, že to musí být do týdne hotové. Já podmínky přijmu a pošlu svoji nabídku. On se pak 3 měsíce neozve. Potom napíše, že to teda bere, ale že na to musím začít dělat hned a být to do týdne.

    A věc která mě vytáčí ještě víc, že klient chce nějakou funkčnost a napiše zadání na jednu větu. Já to tedy musím promyslet, co bude jak fungovat a napíšu mu svoji představu, co kde bude a jak to bude celé fungovat a chci to odsouhlasit. Klient to odsouhlasí a potom, když je vše podle zadání hotovo, klienta po odzkoušení napadají další věci, co by to mělo v návaznosti umět a diví se, proč je to jako neumí. Prostě spousta klientů není ochotna věnovat zadání víc než pár minut.

  11. Osetri si to smluvne ne?
    Rozkouskuj si projekt na faze s jasne definovanymi koncem a prechody mezi fazema proved az v pripade zaplaceni.
    Prece neni tak tezky dat do smlouvy jako povinnost odberatele se do urcite doby vyjadrit.

  12. Klienti mají stejně jako dodavatelé různé kvality.

    Co pomáhá:
    - nabídka s jasně formulovanými kroky nezbytné součinnosti včetně explicitního ústního/telefonického zdůraznění (a to opakovaně)
    - splátka 50 % po realizaci poloviny prací (třeba schválená grafika)
    - když s klientem nejedná programátor
    - umět klienta "válcovat" a dotlačit tam, kam víte, že potřebuje (on sám často neví)
    - určitá preselekce na klienty, což je asi hodně o zkušenosti, ale dost o sobě prozradí způsob, jak práci poptávají a firma samotná (současný web, kolik dávají do propagace apod.), na vývojářské práce pro FO (kteří si představují "takový web co by uměl...") za 5 tis se rovnou vysrat

  13. mám to stejně :)
    Ale beru zálohy a používám free šablony nebo zakoupené multilicence takže jsem +- na 0 nebo mírně v zisku.

  14. trošku z jiného soudku - můj trenér si nechává platit předem a přímo udává, že lekce je třeba vyčerpat do 3 měsíců, jinak propadnou. Udělal si z toho nechtěně dobrý byznys, zejména na nový rok, lidi zaplatí lekce a už se nikdy neozvou, má takové případy, že někdo si zaplatil 52 lekcí za 35.000 Kč a po první lekci mu už ani nebral telefony.

    Já bych něco podobného aplikoval na ten webdesign, prostě záloha a ve smlouvě termín do kdy se dodají podklady, jinak záloha propadá.

    A to, že klienti nechtějí platit zálohy, já bych se moc neřídil klienty co najdeš na internetu či webtrhu. Storky co slyším od trenéra co získal klienty z internetu jsou poměrně zajímavé, typu: "nemohl byste tu ukázkovou hodinu zdarma rozdělit na 4x 15 minut bloky, kdy mi ukážete cviky a já to pak sám budu cvičit a kvůli těm 15 minutám byste mi to mohl ukazovat doma...?"

    Klienti z internetu jsou z většiny odpad, co vidím realitu, tak to funguje takhle. Přes internet seženeš první klienty, uděláš dobré reference, profiltruješ odpad, a pak máš dobré zákoše pouze přes reference.

  15. docela souhlasim. kdyz jsem jeste bral zakazky tak opravdu jen ty pres reference byly bez komplikaci

  16. Problem neni v klientech, vetsinou...
    Problem je v tom kdo praci provadi, protoze ji neumi prodat, neumi napsat k tomu smlouvu a neumi sjednat podminky, vshichni jsou zvykle, ze musi byt vse do puntiku napsane, vlastni fantazie nula, kreativita nula - nedej boze aby se neudelalo neco nahodou navic.

    Na zalohy ve vetsine tez kaslu, stalo me to hrozne penez za ty leta a vysledek je dramaticky, diky bohu, ze jsem jako klient vzdy vyfiltroval zhotovitele teda ten odpad od kvality a mam klid.

    P.S. to byla poznamka z pozice klienta

  17. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Problem neni v klientech, vetsinou...

    P.S. to byla poznamka z pozice klienta
    Nechci rozporovat první výrok, ale tu celkovou logiku. Mluvíš z pozice klienta, tedy pouze za sebe, a na základě toho zobecňuješ?

Hostujeme u Server powered by TELE3