Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Programování GPS TRACKERU, aplikace, atd.

JaPou
verified
rating uzivatele
8. 2. 2017 19:40:36
Ahoj, jsem úplný, ale úplný laik a potřebuji pomoci.
Potřebovala bych přeprogramovat osobní GPS TRACKER se SIM, který bude moci posílat sms na cca 3 čísla. A vytvořit k němu asi nějakou platformou s mapou kde se to bude zobrazovat (ideálně na dotaz). V budoucnu by mělo být na platformou připojeno cca 5000 přístrojů. Zajímala by mě cena.
Děkuju moc
8. 2. 2017 19:40:36
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258398
Ahoj,
je nutné si uvědomit i to že to bude bez nějakého user-friendly vzhledu jádro aplikace že bude nákladnější.
Funkce:
- Mobilní platforma: V časovém intervalu vezme z GPS polohu a tu zašle SMS na 3 tel. čísla. Dále vezme polohu GPS a tu vezme a pomocí jednoduchého REST API zašle na server.
- Webová platforma: Bude zobrazovat data z databáze kde jej pomocí REST API bude zobrazovat
- Serverová platforma: Jednoduchý REST API server s pár metody - ukládání do DB / výběr z DB
Mobilní platforma:
- Android: 10 000 Kč - 15 000 Kč
- iPhone: 10 000 Kč - 15 000 Kč
cca 20 - 30 hodin prací zahrnuje při sazbě 500 Kč / hodinu, vývoj a ladění chyb
Webová platforma:
- Vývoj aplikace: 5 000 Kč (jednoduchý JS ajax script, HTML a PHP pro výběr z DB)
cca 10 hodin při sazbě 500 Kč / hodinu - což zahrnuje jen čistý vývoj, tady není co ladit
Serverová platforma:
- Vývoj REST API: max 5 hodin - 2 500 Kč
- Konfigurace serveru, DB, Python (REST), Apache: max 10 hodin: 5 000 Kč
Jste ve vývoji maximálně za 42 500 Kč a to upozorňuji bez designu. Pokud by jste chtěla i design - nějaký user-friendly aby to pěkně vypadalo, tak si ke každé platformě ještě přičtěte tak 5 hodin.
S růstem dále je nutné servery škálovat, tak že nějakého server správce by se hodil co by na to občas koukl.
Dále je nutné počítat s měsíčním pronájmem serveru což se při 5 000 připojených zařízení může klidně vyšplhat
- Na začátku bych neváhal sáhnout po VPS okolo 600 - 1000 Kč / měsíčně - samozřejmě diskuze o konfigurace s odborníkem RAM, CPU je na místě
- Časem s přibývajícími uživateli se můžeš dostat až na 2 000 Kč / měsíčně - vznikají nároky aby odezva byla nejrychlejší
A o zálohách které by měli být, tak ani nemluvím - tam cena úložiště může být okolo 500 - 1000 Kč / měsíčně
8. 2. 2017 21:09:25
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258397
cargopro
verified
rating uzivatele
9. 2. 2017 20:11:02
@filipsedivy: chtěl jsem se zeptat pokud se o to zajímáš na tohle: předpokládám že mobilní operátor ukládá souřadnice každého mobil čísla (SIM karty) , poskytne operátor přístup k API (placený) a tak by bylo možné např. přes curl script ukládat polohu do db? Pak by se totiž přes API mapy (seznam.cz) daly vykreslovat trasy za určité období, nebo jen lokalizovat objekt v reálném čase. Tracker zařízením by tak mohl být např rabsberry se SIM modulem. V podstatě ono už takle funguje s mapy.cz, že můžu trasovat svůj pohyb pokud mám zaktiv. DATA službu na tabletu, ale nemůžu vlastně s db získaných souřadnic pracovat jinak, kromě možnosti vyexporovat trip. Pokud bych měl v DB WGS souřadnice můžu nad nimi dělat různé další výstupy. Třeba Jablotron má tohle https://www.jablotron.com/en/jablotron-products/car-products/monitoring/#application, ale používá jako mapový podklad asi googlemaps.
9. 2. 2017 20:11:02
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258396
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 2. 2017 20:36:28
Nebylo by v tomhle případě jednodušší něco jako Arduino + GPS modul + GSM modul?
9. 2. 2017 20:36:28
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258395
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 2. 2017 20:43:39
cargopro: neposkytuje to žádný operátor, dva ze tří operátorů dokonce ty data nemají pořádně přístupné ani pro sebe, ten třetí s nimi aspoň pracuje interně, ale nemá je tam ze všech zdrojů. Mobily svojí polohu síti hlásí na pozadí každé 2 - 4 hodiny (podle operátora), poté hlásí polohu i při každé komunikaci (data, sms, volání, mms atd.). Operátor zná pouze polohu BTS (mimo velká města okruh několika km2), zaměření podle rádiových vln je možné až s novými BTS s MIMO, ale žádný operátor to vzhledem k množství dat nesbírá plošně, pouze lokálně při ladění sítě. Data o poloze zařízení patří u všech operátorů (i podle EU, ÚOOÚ a ČTU) mezi velice citlivé údaje a v dohledné době žádné takové API nebude existovat.
Lze pro přibližnou polohu použít A-GPS, což je energetický mnohem méně náročné než GPS, ale poloha je šejdrem o hodně km.
K původnímu dotazu, přeprogramovat GPS tracker lze, ale musíš znát vnitřosti a mít k nim datasheet, pro ty hodně provařené zařízení existují kutilové, kteří si dají tu práci a sami si datasheet vyrobí (např. www.opengpstracker.org), poté je možné kompilovat a tvořit vlastní firmware. Poměrně dost se používají trackery (i u nás) TK103 (zahledej na alibabě). Osobně ale třeba používám thingsee.com, mají poměrně solidní SDK https://github.com/thingsee/thingsee-sdk, jinak existuje celá řada modulů (např. TD-1205)
Kalkulace od Filipa je reálná.
9. 2. 2017 20:43:39
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258394
cargopro
verified
rating uzivatele
9. 2. 2017 21:10:11
takže jednodušší je odesílat pře mobilní data souřadnice získané z GPS do db, o tom je ten opengpstracjker ? Pracovat s sms je trochu neobratné v době dostupných datových tarifů a rychlostech, nicht war?
9. 2. 2017 21:10:11
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258393
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 2. 2017 22:03:05
ano, je jednoduší to odesílat přes mobilní data, jen chce vychytat správnou simku, ti levné často počítají celé MB místo, aby brali reálně KB. Pokud sežene v akcích předplacenky, výjde tě jedna asi na 30 Kč měsíčně vč. dat. IoT síť vypadá nadějně, LoRa se dá třeba už obstojně používat. Sms je dost drahá, neomezené tarify jsou kolem stovky či dvou, dříve to bylo super kvůli pokrytí, dnes lte vede.
9. 2. 2017 22:03:05
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258392
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 2. 2017 17:34:20
Napsal TomášX;1362214
ano, je jednoduší to odesílat přes mobilní data, jen chce vychytat správnou simku, ti levné často počítají celé MB místo, aby brali reálně KB. Pokud sežene v akcích předplacenky, výjde tě jedna asi na 30 Kč měsíčně vč. dat. IoT síť vypadá nadějně, LoRa se dá třeba už obstojně používat. Sms je dost drahá, neomezené tarify jsou kolem stovky či dvou, dříve to bylo super kvůli pokrytí, dnes lte vede.
ale můžu přeci použít simku s paušálem, např. já mám na čtyřech mobil data data, ale ani nevím jak je to tam s limitem přenesených dat. Je fakt, že na simce, která je předplacená a mám ji v tabletu, tak pokud zapnu mapy.cz s datovou komunikací, tak za týden je 200 Kč fuč.
10. 2. 2017 17:34:20
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258391
Pokud budeš mít SIM jen na zasílání dat - tak když se vytvoří odlehčené API, bez XML požadavků, tak jedna datová zpráva bude mít několik nejvýše kB. Tak že na měsíc ti bude stačit datová s FUPkem do 100MB.
10. 2. 2017 19:28:17
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258390
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 2. 2017 19:45:34
na datové simky pozor, některé tarify a operátoři neůčtují reálnou spotřebu dat součtem za měsíc, ale třeba jednou za hodinu naůčtují přenesená data zaokrouhlená na MB, což pak může dělat problémy.
Teď přesně nevím, které tarify to jak účtují; mohl bych dohledat v ceníkách.
10. 2. 2017 19:45:34
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258389
cargopro
verified
rating uzivatele
11. 2. 2017 09:42:23
pro mé účely bych potřeboval řešení: sledování vozu (nákladu), kdy tracker by odesílal data (souřadnice) na server do DB a ty by bylo možné doplnit o množinu dalších údajů, technické parametry vozu, iniciály provozovatele, souřadnice trasy předpokládaného směru volného vozu po termínu vykládky, . To vše zobrazit v mapové aplikaci (web, android). Dalo by se tohle postavit na výše uvedených opensource viz. TomasX nebo na něčem kde je vyřešena funkcionalita ukládaní trasy s možnosti editace DB v realtime? Zatím ponechme stranou mapové GUI pro android nebo web verze.
11. 2. 2017 09:42:23
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258388
A než něco balastit, nevyjde levněji si zařízení pronajmout?
11. 2. 2017 10:06:50
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258387
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 2. 2017 10:11:33
ano, dalo by se to postavit, ale nejlevnější je vzít již nějaké hotovo řešení, T-mobile třeba jednu takovou srandu přeprodává. Buď si hračička jako já a zkoušíš si to ve vlastní čase zadarmo nebo to máš pro byznys a potřebuješ na tom vydělat, v tom případě nemá moc smysl v tom utrácet čas, když tomu nerozumíš.
Proces sběru údajů a jejich vyhodnocení, obohacení a zobrazení na mapě je easy, co už není easy a co je nákladné je právě to plánování trasy, vytíženosti, damejidlo v tom nechalo dva roky vývoje a moc utracených peněz. Ostatní spediční společnosti si nechali za miliony také dělat vlastní řešení. Popravdě vůbec nevím co chceš, s jakými vlastnostmi a náklady, ale mrkni třeba na routific.com, speedyroute.com, routexl.com, portatour.com, optimoroute.com
(již jsem pro jednoho klienta podobné řešení realizoval, proto mám přehled)
11. 2. 2017 10:11:33
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258386
cargopro
verified
rating uzivatele
11. 2. 2017 12:04:38
pronajatá řešení mají většinou nějaká "ale", ale nejvíc by mi vadilo, že správa servrové strany je na straně pronajímatele, v případě jednotek trackerů by stačil i VPS ve vlastní správě, asi? To plánování trasy by bylo "jenom" o importu pole souřadnic např. v JTSK ( offline naklikám budoucí trasu a vyexportuji do json a script ho načte na ruční požadavek). Nejde mi o nějaký moloch jako má dámejídlo.cz nebo spedice typu PPL, mně jde jen o řešení pro 2-3 vozy, systém by nebyl určen pro prodej, takže by stačil i "bastl", ale plně pod mou kontrolou, s tím že druhé straně dám odkaz na konkrétní přepravu, kde nahlíží přes GUI na stav přepravy resp volný vůz na určitý směr (nejednalo by se o komunikaci oběma směry přes danou aplikaci). Tohle je dost na míru a myslím, že žádné komerční řešení tohle neumožňuje a pokud ano tak to spedice neuvolní pro někoho jiného k použití. Z mé praxe vím, že by to mělo přidanou hodnotu pro malé dopravce , které nabízejí vozy "adhoc" a časově by to zefektivnilo přepravy a přejezdy mezi jednotlivými přepravami. Určitě bych si nechal naprogramovat komunikaci mezi servrem a trackerem (natolik mé znalosti nedostačují) ze začátku pro testování by stačilo i jednoduché mapové gui pro android. Zajímá mně váš názor, na čem toto postavit v případě řešení pro malou autodopravu a odhad ceny naprogramování základu.Díky za názory.
11. 2. 2017 12:04:38
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258385
vpixle
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 3. 2017 21:43:57
Nevím jak moc složité to má být, ale v podstatě hledáte mobilní aplikaci, která dokáže na pozadí bonzovat svoji polohu. Když zvolíte dobrou technologii tak můžete mít první demo do týdne. Chtělo by to nějaké serverové řešení, které umí nazbiraná data zase on-time posílat (ie CouchDB). Upřímně bych radil Firebasi od Google. Za 25$ na měsíc dostanete kompletní řešení včetně přihlašování, databáze, blob úložiště, push messages i standard hostingu. To za tu cenu nikde jinde nepořídíte.
3. 3. 2017 21:43:57
https://webtrh.cz/diskuse/programovani-gps-trackeru-aplikace-atd/#reply1258384
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit