Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Porušuje zákon hromadné odeslání mailů studentům, kdy je chci pozvat na akci?

KarelPolacek
verified
rating uzivatele
20. 1. 2017 20:54:38
Ahoj,
pořádám akci pro sředoškoláky (zdarma, besedy se zajímavými lidmi) a řeším kanály, přes které je oslovit. Rád bych napsal do škol, zdali by nedali krátkou novinku o možnosti zúčastnit se na své webové stránky. Získal jsem nějakou databázi mailů (www.stredniskoly.cz) a rád bych rozeslal krátký plaintext email s tou nabídkou.
Když jsem se chtěl registrovat do Mailchimpu, tak ten chce fyzickou adresu z důvodu, kdyby někdo porušoval zákon.
Jen se chci tedy ujistit - takovýhle jednorázový email s takovou žádostí ilegální není, že? Je to v podstatě jako kdybych tam šel osobně a poprosil je a nebo ten email rozeslal po jednom?
Díky
20. 1. 2017 20:54:38
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253329
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 1. 2017 21:06:18
bohužel, spadá to pod nevyžádané obchodní sdělení (spam), nejsem si jistý, jestli tam pro tyhle případy je vyjímka nebo to lze zařadit jinám.
Facebook je na tyhle akce velice vhodná síť.
20. 1. 2017 21:06:18
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253328
Pokud se pamatuju, tak aby to bylo chápáno jako spam z hlediska zákona, tak to musí být odesíláno za účelem nějakého zisku, tzn. obchodní nabídka atd. V tvém případě to je nejspíš v pořádku, což ještě neznamená, že tě někdo nenahlásí :)
20. 1. 2017 21:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253327
KarelPolacek
verified
rating uzivatele
20. 1. 2017 21:12:49
Chápu. Našel jsem ještě toto a nejsem si z toho úplně jist. "Organizace", pod jejíž hlavičkou to pořádáme není nic registrovaného, je to prostě vymyšlený název, jak si říkáme. Každopádně já jsem OSVČ a mám tam tuším i poradenské služby, takže bych mohl být chápan jako podnikatelský subjekt?
Pojem šíření obchodních sdělení se podle směrnice č. 2000/31/ES stejně jako podle zákona č. 480/2004 Sb. vztahuje na všechny formy sdělení určené k přímé či nepřímé podpoře zboží nebo služeb (i školení, placené informace apod.) konkrétního subjektu, tedy i nabídky bezplatných služeb, pokud tento subjekt je tzv. ekonomickým subjektem, tedy subjektem vykonávajícím podnikatelskou činnost (tímto se ze zákona vylučují všechny nepodnikatelské aktivity ekonomických subjektů, jako je podpůrná nadační nebo charitativní činnost). Zákon se nevztahuje na uskutečňování přímých kontaktů mezi uživateli elektronické pošty navzájem, ať již formou zprávy textové, hlasové, zvukové nebo obrazové, pokud je uskutečňována mimo rámec jejich obchodní nebo profesní činnosti. Stejně tak se zákon nevztahuje na šíření televizního ani rozhlasového vysílání, ale naopak se zákon vztahuje na službu, kterou je například video na přání.
Na druhou stranu k příspěvku matejka - "což ještě neznamená, že tě někdo nenahlásí" - tak já se snažím, aby ten email vypadal tak, že jsem ho sepsal a poslal jen jim. Přijde jim to z mé emailové adresy, s normálním předmětem a jedná se čistě o plaintext email s odkazem na přihlašovací formulář akce.
Úplně teď nevím, zdali to riskovat :).
20. 1. 2017 21:12:49
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253326
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 1. 2017 21:14:20
Žiaľ nie. Akákoľvek správa ktorú produkuje firma, organizácia, neziskovka, nadácie, politická strana a pod. --- sa zo zákona považuje za obchodné zdelenie. Dokonca aj ked nič neponúkate a nepredávate, je to budovanie brandu a tudiš spadá pod zákon.
Je mi ľúto aj ked máte dobrý úmysel.
Nakoniec je to pochopiteľné, lebo inak by sa tento zákon brutálne obchádzal s komentárom že nič nepredávajú a teda negenerujú zisk.
20. 1. 2017 21:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253325
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 1. 2017 21:15:02
ano, dost konkrétně záleží jaký subjekt to odesílá, jestli se jedná o podnikatele firmu.
matejka: nikdo ti nebude nikdy dokazovat, jestli jsi email rozesilal pro zisk nebo z volné chvíle, zaleží čím jménem a odkud email posíláš
20. 1. 2017 21:15:02
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253324
KarelPolacek
verified
rating uzivatele
20. 1. 2017 21:17:34
Napsal TomášX;1355822
ano, dost konkrétně záleží jaký subjekt to odesílá, jestli se jedná o podnikatele firmu.
matejka: nikdo ti nebude nikdy dokazovat, jestli jsi email rozesilal pro zisk nebo z volné chvíle, zaleží čím jménem a odkud email posíláš
Dobře, tak tedy konkrétně já, jsem OSVČ a mám tam věci ohledně vývoje SW, nákupu a prodeje a taky poradenské a školící služby. Pak se to na mě tedy vztahuje? Co kdyby to rozeslal kolega, který OSVČ není a pořádá akci se mnou?
20. 1. 2017 21:17:34
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253323
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 1. 2017 21:20:10
Napsal KarelPolacek;1355823
Dobře, tak tedy konkrétně já, jsem OSVČ a mám tam věci ohledně vývoje SW, nákupu a prodeje a taky poradenské a školící služby. Pak se to na mě tedy vztahuje? Co kdyby to rozeslal kolega, který OSVČ není a pořádá akci se mnou?
Práve som vám vysvetlil že tu neide o zisk, nezisk ale budovanie brandu. Prepáčte a zákon práve počíta s takovými chytrákmi ako ste vy.
Ja pracujem v cirkvi a tak isto pod to spadáme.
20. 1. 2017 21:20:10
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253322
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 1. 2017 21:25:04
bohužel, nelze se snadno vymlouvat, že jsi to neposlal ty, ale tvůj kamarád.
Raději rozjeť kampaň na sociálních sítích, domluv se s místními prodejnami, jestli tam můžeš dát za výlohu reklamu (dříve to šlo).
20. 1. 2017 21:25:04
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253321
Holicz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 1. 2017 21:34:56
Na sítích už jedeme, tak v tom budeme pokračovat a napíšeme s kolegou jen každý do své minulé školy :).
Díky za názory!
20. 1. 2017 21:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253320
KarelPolacek
verified
rating uzivatele
20. 1. 2017 21:42:16
Na sítích už jedeme, tak v tom budeme pokračovat a napíšeme s kolegou jen každý do své minulé školy :).
Díky za názory!
20. 1. 2017 21:42:16
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253319
Podívej, ta databáze není fakticky tvoje, respektive uživatelé v databázi nedali souhlas TOBĚ jako subjektu, který jejich osobní údaje využije. Pořídil jsi databázi, která ti bude nejspíš k ničemu, když nemáš souhlasy se zpracováním osobních údajů. Zaregistruj se na ÚOOÚ, začni sbírat emaily tam kde mladí chodí nejvíce, takže sociální sítě, Facebook je na tohle poměrně dobrý.
Je úplně jedno jestli jsi OSVČ nebo pánbůh. Registraci na ÚOOÚ potřebuješ tak jako tak. A bez doložení těch souhlasů budeš pak těžko někde obhajovat, jak jsi získal něčí email.
20. 1. 2017 22:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253318
ys
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2017 04:49:36
SPAM to je, když je v tom jakýkoliv, byť i potenciální smysl obohacení, nemusí se stát vůbec nic, protože Úřad pro ochranu osobních údajů fakticky zatím řeší jen větší ryby, a zrovna ve školství je úroveň informovanosti v tomto absolutně mizerná, takže šance, že tě někdo nahlásí je opravdu minimální, ale je to pořád porušení zákona. V tomto případě raději školy obvolat, zabere to více času, ale rozhodně je i větší šance na úspěch, protože školy dostávají SPAMů kvanta, a většinou to ředitel odpálkuje, takhle alespoň zjistíš, kdo by to měl na starosti a máš relevantnější marketingová data.
21. 1. 2017 04:49:36
https://webtrh.cz/diskuse/porusuje-zakon-hromadne-odeslani-mailu-studentum-kdy-je-chci-pozvat-na-akci/#reply1253317
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit