Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Co vše by měl obsahovat správný a globalně použitelný CRM?

nyccoss
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 11. 2016 15:28:50
Pro vznikajici firmu hledame a rozhodujeme se o CRM systemu tak, aby nas idealne v budoucnosti nic nezaskocilo. Zaroven take neni mozne v soucasne dobe si poridit produkt typu SAP nebo HELIOS.
Jde mi primarne o moduly, ktere by v takovem CRM nemely chybet, a proto se obracim tady, na zkusenejsi webtrzniky, co s takovymi systemi prichazeji do styku, pripadne je pouzivaji.
Diky za nazory
14. 11. 2016 15:28:50
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-by-mel-obsahovat-spravny-a-globalne-pouzitelny-crm/#reply1237005
Co si pod takovym CRM systemem predstavujete? Ono pod timto pojmem to vidi lidi ruzne. Taky byste si meli stanovit co dnes potrebujete a kam mirite. Nicmene verte tomu, ze pripravit se na budoucnost v tomto ohledu nejde. Pokud nevite co bude a nebude, neni nic horsiho, nez jit do systemu, ktery se spatne ohyba k vasim potrebam, protoze pak jste otroky dodavatelu a toho systemu.
14. 11. 2016 15:43:21
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-by-mel-obsahovat-spravny-a-globalne-pouzitelny-crm/#reply1237004
nyccoss
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 11. 2016 16:09:26
Potrebujeme to, co je zakladnim principem CRM. Tudiz vyhovuji viceme vsechny (zaklad beru sprava zakazniku, kontaktu, sprava nejakych nabidek, iterni informace o tom kolik se ma fakturovat a kolik skutecne stala prace + material na dane zakazce. Nejake priznaky u vsech entit systemu. Pointa firmy je nekolikaurovnova - pronajmy movitych veci, prodej produktu, nejake pripadne notifikace ve smyslu - blizi se nejaky termin, kontaktuj zakaznika, pripadne posli SMS (typicke me tedka napada sms z autoservisu co mi prisla "U vaseho vozu xy se blizi technicka. V pripade zajmu za vas vse radi vyridime", ktera muze odchazet naprosto automaticky bez jakekoli interakce atp.
Rad bych zvolil (poptal vyrobu) systemu, tak, aby se mesic (nekolik mesicu) nenasazoval, lide se nezaucovali a nasledne jsme zjistili, ze potrebujeme jeste to a to a kvuli tomu nas to brzdi v dane praci.
Ma otazka smerovala spise na osoby/firmy, co takoveto systemy pouzivaji, jake tam vyuzivaji featury, ktere jim usnadnuji praci.
Zdali to resit az do prvku kompletni komunikace, tj integrovat i mejly, aby ke kazdemu klientovi byla dohledatelna veskera komunikace.
Zatim premyslim nad temito moduly:
- klienti
- kontakty
- nabidky + schvalovani
- realizovane zakazky (vychazejici z nabidek) + dodatky (navyseni ceny)
- zakladni forma DMS ke vsem entitam
- vlastni entita s vlastnimi poli, nad kterou je mozne cokoli zpracovavat (klidne primo nad SQL)
Napada vas nejaky dalsi moduly, ktere jsou prijemnym usnadnenim a urychlenim prace pro firmu o cca 15 zamestnancich?
---------- Příspěvek doplněn 14.11.2016 v 16:10 ----------
PS: nehledam konkretni CRM ktere toto umi. Jde mi o komplexni pozadavky na CRM system, co se muze hodit. Nasledne prijde na radu vyber vhodneho SW, pripadne vyvoj vlastniho
14. 11. 2016 16:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-by-mel-obsahovat-spravny-a-globalne-pouzitelny-crm/#reply1237003
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
15. 11. 2016 12:32:17
Čím více práce věnujete analýze potřeb, tím více si ušetříte problémů v budoucnu. Vyplatí se na to vzít nezávislou konzultační firmu nebo konzultanta, která je schopná s Vaší pomocí analýzu dát dohromady. Ta je potom podkladem pro výběrové řízení na systém.
Velmi Vás odrazuji od toho nechat si dělat systém na zakázku - pokud softwarový vývoj není Váš denní chleba , nemáte šanci nic takového uřídit - aby to bylo včas a s odpovídajícími funkcemi. Realita je taková, že Vás business nebude až tak unikátní, že by nějaký existující systém nevyhovoval Vaším potřebám.
Zamyslel bych se rovněž nad integracemi do dalších systémů - např. účetnictví nebo integrace telefonů - tj. aby se mi automaticky objevilo jméno zákazníka s telefonem v adresáři v mobilu. Když mi pak bude volat , budu okamžitě vědět o koho se jedná. Nebo se dá rovnou telefonie integrovat do systému - na kliknutí se mi rovnou vytočí zákazník do sluchátek atd.
Otázka je rovněž integrace s webem - pokud přes něj přichází zákazníci - díky tomu lze zjistit spoustu užitečných věcí. Pokud zákazník provedl na webu nějakou konverzní akci (poslal objednávku, dotaz) tak jste schopni např. detekovat zda se na stránku znovu nevrátil a zda mu tedy nezavolat atd. Není na škodu ani integraci s leady.cz nebo nějakými nástroji na kontrolu kredibility zákazníka - pokud dáváte na fakturu (tj. zda nemá exekuci, nedluží někde, neplatnou občanku atd).
15. 11. 2016 12:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-by-mel-obsahovat-spravny-a-globalne-pouzitelny-crm/#reply1237002
nyccoss
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 11. 2016 13:06:10
Prave presne "cim vice prace venuji analyze potreb, tim vice problemu si usetrim" a proto se ptam v prvni rade na zkusenosti tady. Integrace s telefonem je temer samozrejmost. Opet ale otazka do jake miry (mit to pouze jako prehled ukolu a kalendare v aplikaci, adresar ze ktereho volat, nebo integraci i do mobilniho kalendare, identifikovat prichozi hovor ne jen ze seznamu kontaktu v telefonu, ale i z aplikace atd, vytaceni kontaktu na zaklade push notifikace z webu?).
integrace do ucetnictvi uz neni tak jednoducha. Ucetnictvi (pouzivame money s3) nema zadny rozumny komunikacni kanal. A exportovat a importovat rucne XML soubory neni moc efektivni zpusob, ale reseni to take je.
Spis mi slo o konkretni moduly, konkretni potreby (prave proto ze nas business nebude jnak extra unikatni) CRM, to, v cem dokaze pomoci a ulehcit praci nejakou automatizaci a nejakymi postupy
---------- Příspěvek doplněn 15.11.2016 v 13:09 ----------
Napriklad do jake miry resit v CRM preba personalistiku - planovani casu brigadniku atp. Do jake miry resit ticketovaci system a pridelovani ukolu a zpetne vyhodnocovani.
Co vime ze urcite chceme je, aby kazda vec nebyla v jine aplikaci. Aby se tickety neresili napriklad v redmine, HR napriklad v OrangeHRM, faktury v money, maily v extermin webmailu atd atd. A clovek pak nedela nic jineho, nez resi nejake prepisovani dat. Moje vize by byla optimalne mit all in one. Kdokoli se podiva do systemu, uvidi, ze s timto zakaznikem bylo komunikovano tehdy a tehdy tak a tak
---------- Příspěvek doplněn 15.11.2016 v 13:13 ----------
idealne i doplnene o nejake importni rozhrani, ktere umozni "vyhledavat nove kontakty" pro novou spolupraci
PS: s vyvojem software zkusenosti mame a castecne jsme schopni si software prave vyvijet/upravovat sami. Jde primarne o tu analyzu potreb co a jak
---------- Příspěvek doplněn 15.11.2016 v 13:31 ----------
Pripadne se nabizi i propojeni s EET (dalsi zarizeni, ktere je potreba nejak a nekde provozovat)
15. 11. 2016 13:06:10
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-by-mel-obsahovat-spravny-a-globalne-pouzitelny-crm/#reply1237001
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit