Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kontrola při expedici balíku – jak dokázat, že byla zásilka kompletní?

Jana P.
verified
rating uzivatele
10. 10. 2016 12:22:47
Prosím o radu, jak kontrolujete balíky při expedici např. fotodokumentace či kamerový záznam? Jednou za čas se nám totiž stává, že zákazník zavolá, že v balíčku něco chybí. Přitom u nás prochází balíček trojí kontrolou ať už u člověka co jej chystá, nahazuje fakturu nebo při balení, proto zvažujeme nějakou ochranu pro nás jako e-shop, že byl balíček odeslán kompletní. Poradíte mi někdo jak to řešíte vy?
10. 10. 2016 12:22:47
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229197
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
10. 10. 2016 12:54:02
Kamerový záznam bude asi jistější, ikdyž zfalšovat jde všechno...
Fotka by mohla být asi více nepadnutelná - dám do balíčku zboží, vyfotím, vyndám a přelepím páskou...
10. 10. 2016 12:54:02
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229196
Otázka je, kolik % objednávek se takhle vrací a jestli se tak vyplatí nějaký kamerový systém zavádět, nebo to prostě jen odškrtnout :-)
10. 10. 2016 13:18:44
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229195
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
10. 10. 2016 14:18:13
Fotka přeci nic nedokazuje. Dám zboží do krabice, vyfotím, vyndám a pošlu. Když už bych musel řešil bych to jinak. Ale celé mi to přijde absurdní. Pokud takových případů není mnoho, abych prodělal kalhoty, tak bych to asi přešel.
10. 10. 2016 14:18:13
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229194
Jana P.
verified
rating uzivatele
10. 10. 2016 15:01:18
Jsou to pouze ojedinělé případy, ale jedná se mi o budoucí prevenci, někteří zákazníci jsou stále více vynalézavější a přít se s nimi bez jakéhokoliv důkazu také nemůžeme. Prosím o případné návrhy jak by jste to preventivně řešili vy.
10. 10. 2016 15:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229193
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 10. 2016 15:10:32
Pokud máte více balíčků denně, pak jedině umístit nějakou webkameru nad balící stůl a vždy snímat kompletaci balíku + uložit někam na cloud záznam s ID objednávky. Ale máte-li třeba 100+ objednávek denně, je to hezká zásobárna GB záznamů... :-)
10. 10. 2016 15:10:32
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229192
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
10. 10. 2016 15:22:12
Napsal Jana P.;1330578
Prosím o radu, jak kontrolujete balíky při expedici např. fotodokumentace či kamerový záznam? Jednou za čas se nám totiž stává, že zákazník zavolá, že v balíčku něco chybí. Přitom u nás prochází balíček trojí kontrolou ať už u člověka co jej chystá, nahazuje fakturu nebo při balení, proto zvažujeme nějakou ochranu pro nás jako e-shop, že byl balíček odeslán kompletní. Poradíte mi někdo jak to řešíte vy?
Nevím co posíláš, ale za více jak 10 tisíc vyřízených objednávek jsem nezažil, aby klient reklamoval chybějící zboží které jsme skutečně odeslali. Na druhou stranu občas se skutečně stane že se třeba místo 2 objednaných položek odešle 1, nikdo není neomylný.
---------- Příspěvek doplněn 10.10.2016 v 15:28 ----------
Napsal Michal Mojzis;1330643
Pokud máte více balíčků denně, pak jedině umístit nějakou webkameru nad balící stůl a vždy snímat kompletaci balíku + uložit někam na cloud záznam s ID objednávky. Ale máte-li třeba 100+ objednávek denně, je to hezká zásobárna GB záznamů... :-)
Ale vždyť to vůbec nic nedokazuje. Pokud si o mě zákazník myslí že jsem podvodník, bude tvrdit že po tom nasnímání jsi balík rozbalil a chybějící věc vyměnil za stejně těžký kus cihly... Nebo že to někdo vyměnil v průběhu přepravy.
Jediné co by to "dokazovalo" by naopak byla kamera snímající rozbalování - ale muselo by jít 100% dokázat že zákazník balík mezitím nerozbalil, něco nevyndal a opět nezabalil.
Prostě provoz eshopu je o důvěře na obou stranách, jinak to není možné.
10. 10. 2016 15:22:12
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229191
Pavel
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
10. 10. 2016 22:39:55
Unas se to stava casto bohuzel , unas se nekrade jsme rodinna firma ale vzdy uraduje lidsky faktor a pokazde nekdo jiný :-D napr z 60 baliku je chyba ve 2 ze neco chybí denne
10. 10. 2016 22:39:55
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229190
Michal Pospiech
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
11. 10. 2016 05:22:46
Není jednodušší zákazníka požádat o to, ať zásilku která mu přišla dá na váhu a vyfotí? Pokud to bude sedět s váhou uvedenou na balíku od přepravce, tak potom je chyba u vás, nicméně pokud ne, tak nejspíš je problém u zákazníka. Nemám sice e-shop a balíky moc neposílám, takže zkušenosti z této oblasti vyloženě nemám, ale napadlo mě to, jak jsem tady pročítal ty komentáře. :-)
11. 10. 2016 05:22:46
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229189
Jana P.
verified
rating uzivatele
11. 10. 2016 13:02:41
Děkuji všem za příspěvky. Jedná se mi o preventivní opatření jak se chránit před případným častějším opakováním tohoto problému. Momentálně se to nestává často, ale posíláme denně kolem 80-100 balíků a těžko se nám se zákazníky pře, že jsme danou věc na 100% vložili do balíčku a oni ji nemají. Jednalo se mi o to jestli daný problém už někdo řešil a jaké bylo případné řešení zda kamerový systém pouze nad expedicí či fotodokumentace balení (před a po zabalení zboží v balíku).
11. 10. 2016 13:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229188
Napsal Kovboj;1330648
Nevím co posíláš, ale za více jak 10 tisíc vyřízených objednávek jsem nezažil, aby klient reklamoval chybějící zboží které jsme skutečně odeslali. Na druhou stranu občas se skutečně stane že se třeba místo 2 objednaných položek odešle 1, nikdo není neomylný. .
My to relativne resime. Cast jsou spekulanti a u casti dochazi k opravdu chybe. Ta chyba ma pak dve stranky - nasi/dopravce. Kazde baleni snimame, vazime apod. takze vime presne, zda pri odchodu od nas mel balik v sobe produkty co by mel mit, protoze vaha sedi. Pokud sedi a pokud ji potvrdi dopravce a zakaznik to reklamuje, tak vuci nemu mame sice paku rici, ze to tam muselo byt, kdyz v zaznamu to je, vahove to sedi, ale na druhou stranu to resime prozakaznicky. Nekdy, pokud se to opakuje, tak jdeme za tim a nejednou jsme zjistitli konkretniho ridice, co vykradal baliky. Takze u nas vse sedelo, ale pak za to mohl dopravce.
Takze nastavaji (s ruznou cetnosti) situace, kdy toto resime. Nekdy je chyba u nas. Nekdy u dopravce a nekdy je to spekulant zakaznik...
11. 10. 2016 13:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229187
Michal Morávek
verified
rating uzivatele
23. 11. 2016 11:58:12
Jak už tady bylo řečeno fotka nic moc neřeší. Vždy bude zákazník moci argumentovat, že to potom bylo přebaleno atd. Nejlepší je asi opravdu zkusit to přes údaj o hmotnosti zásilky. Pokud jde o kontrolu samotné expedice na Vaší straně; spoustě našich zákazníků se osvědčila kontrola odesílaného zboží přes EAN kódy na zboží. Náš systém www.touchstore.cz je schopný spolupracovat s čtečkou a skladník jednoduchým naskenováním kódu zboží kontroluje zda do balíčku vkládá správné zboží ve správném počtu a zda na něco nezapomněl, systém ho v případě problému sám upozorní. Díky integraci váhy řeší i načtení údaje o hmotnosti. Klidně se ozvěte zde nebo na našich stránkách rádi pomůžeme, poradíme.
23. 11. 2016 11:58:12
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229186
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
23. 11. 2016 12:56:58
Záleží na velikosti zboží - co přesně zvážit daný balík? Pak se dá jíž snadno zjistit, zda něco chybělo nebo ne.
23. 11. 2016 12:56:58
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229185
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 12. 2016 20:55:27
no stim vazenim, nevim nevim, vy nedavate do baliku zadnou vystylku? my ano a pokazdy jinou a jiny množství, nekdy ma samotny zboží nizsi vahu nez fixacni materialy...
20. 12. 2016 20:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229184
V novem skladu jsme zacali snimat prostor baleni kamerou. Zaznam zalohujeme nekolik tydnu. Uprimne jen kvuli tomu by se mi asi system nezaplatil, ale kdyz uz jsme resili bezpecnost, nejak se to svezlo s tim. Doporucil bych asi, jak uz tu bylo receno, kombinaci s vahou.
25. 12. 2016 21:25:53
https://webtrh.cz/diskuse/kontrola-pri-expedici-baliku-jak-dokazat-ze-byla-zasilka-kompletni/#reply1229183
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit