Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Soutěže na eshopu – jsou produktivní?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 9. 2016 12:22:20
Zdravím,
děláte někdo soutěže na svých eshopech? A jak je to s propagací soutěže přímo na homepage, nemyslíte, že to může být nějakým způsobem kontraproduktivní? Přihlášení do soutěže bych chtěl udělat se sběrem emailových kontaktů, takže by to mohlo v budoucnu třeba i něco přinést a třeba ne. Jak to řešíte legislativně?
Díky, M.
26. 9. 2016 12:22:20
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226244
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 9. 2016 12:45:09
Je to na h...o ...... zůčastní se "profesionální" soutěžící a nikdy nic nekoupí. Pokud to chceš udělat pro stávající klienty tak možná, ale poro nové s tím že tu soutěž budeš propagovat tak výsledek bude k ničemu.
- neberu mobil protže balím a nestíhám :-D
26. 9. 2016 12:45:09
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226243
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 9. 2016 13:00:40
Nj, a máš to alespoň oměřené? Já nemám rád dohady bez přesných čísel.
26. 9. 2016 13:00:40
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226242
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 9. 2016 13:02:28
Napsal beraniste;1327273
Nj, a máš to alespoň oměřené? Já nemám rád dohady bez přesných čísel.
Tak osobně jsem dělal 3 soutěže a myslím že mraky lidí co tu jsou a dělali je ti napíší to samé.
26. 9. 2016 13:02:28
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226241
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 9. 2016 13:12:40
Ok, a co takhle dělat soutěže a propagovat je na FB a posbírané emaily pak využít k propagaci. Ale zase nechápu, proč to nešoupnout i na stránky a ochudit své zákazníky. Mě je jedno, kdo to vyhraje, ale byl bych rád, aby měli stálí zákazníci stejnou šanci.
26. 9. 2016 13:12:40
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226240
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 9. 2016 14:01:18
Napsal beraniste;1327280
Ok, a co takhle dělat soutěže a propagovat je na FB a posbírané emaily pak využít k propagaci. Ale zase nechápu, proč to nešoupnout i na stránky a ochudit své zákazníky. Mě je jedno, kdo to vyhraje, ale byl bych rád, aby měli stálí zákazníci stejnou šanci.
Pokud to budeš dělat pro lidi z venku, tak je to zbytečné - zůčastní se pouze notoričtí soutěžící kteří si nikdy nic nekoupí :) Jaká potom bude úspěšnost s mailingem...dle mě mizivá, protože lidi na tohle mají zvláště maily i FB profily....
26. 9. 2016 14:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226239
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 9. 2016 14:10:17
Občas děláme soutěže a záleží jak je ta soutěž postavená. Dá se souhlasit s dkoudelou. Soutěž nepřinese zvýšení prodeje (kdo je rozhodnutý nakoupit, ten nakoupí), pokud to vracející se klienti, co to vemou jako možný bonus. Přinese pouze pár emailu, sdílení na sociálních sítích (což je dobrý bonus), nebude to žádná masovka, pokud k tomu nebude reklamní masáž. Po prvním zaslání newsletteru se 80% odhlásí.
Nehledě na to, že se najde vždy nějaký závistivý "soutěžící" a bude si stěžovat, že to výherce vyhrál podvodem, nefér a jestli jim bude výhra předána, firma klesne v očích onoho "zákazníka" a blabla :). Bohužel i s tím jsem se setkal.
Závěr: Nebude-li to nic velkého, zbytečně vynaložený čas.
26. 9. 2016 14:10:17
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226238
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 9. 2016 17:26:15
Díky za reakce
26. 9. 2016 17:26:15
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226237
Mojmír Honyis
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 9. 2016 18:25:18
Záleží na tom, jak soutěž postavíš, podle toho bude úspěšná nebo ne.
Ten, kdo říká, že soutěže nefungují, ji neumí vytvořit. Mě nefungovali první 2 soutěže, ale ty další už ano.
V první řadě potřebuješ znát cíl, na koho budeš soutěž zaměřovat (noví zákazníci, stávající zákazníci), typ soutěže (sdílecí, fotosoutěž, anketa apod.), vytvořit pravidla a hlavně postavit soutěž tak, aby lidi bavila.
Soutěž by neměla být krátká, ani dlouhá (optimálně 7 - 10 dní), může být i delší, ale musíš udržovat pozornost.
Důležité je taky nabídnout jako výhru něco z tvých produktů nebo služeb. Pokud prodáváš např. krmení pro psy, nedávej do výhry iphone. Do soutěže by se zapojila spousta soutěžících, ale ne tvoje cílová skupina.
Přemýšlet a zkoušet :-)
27. 9. 2016 18:25:18
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226236
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
27. 9. 2016 21:03:44
Můžeš mi prosím napsat do zprávy, jak jsi soutěž postavil ty? Díky
27. 9. 2016 21:03:44
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226235
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 10. 2016 21:25:34
Zkoušeli jsme Kolo štěstí přes SocialSprinters.cz. Super rychlá implementace, jako hlavní ceny jsme dali sady nádobí za cca 6k, další ceny nože za 1.200,-, zbytek slevový kód na 20 %. Soutěže se zúčastnilo cca 800 lidí, někdo opakovaně, takže z toho bylo asi 500 kontaktů. Ti, kteří vyhráli ceny (mimo slevový kupón), jsme obvolali a ceny poslali, ostatní - výherce 20% slevy jsme obeslali přes SmartEmailing. Výsledek - open rate asi 15 procent, na nabídku kliklo pár jedinců. Totéž u cca 500 zbývajících - řekli jsme si, že jim slevu 20 % nabídneme taky - a co myslíte, že se stalo? Open rate ještě výrazně horší, prokliky prakticky žádné, slevu samozřejmě nikdo nevyužil (a to ani z "výherců - zpočátku je kolegyně obvolávala osobně...) - takže za mě - soutěže nemají smysl, zvažovali jsme i fotosoutěž, ale jen se potvrzuje to, co už tu zaznělo - notoričtí soutěžící stejně nenakoupí, takže max. pro současné zákazníky, jinak to nedává smysl.
5. 10. 2016 21:25:34
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226234
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 10. 2016 01:45:18
Hele, já do toho stejně nakonec půjdu, už vymýšlím, jak to udělat. Ale nechám si poradit, jak se nenechat šikanovat vyčůránky, kteří se budou snažit o to, co píšete výše. Já bych do podmínek napsal, že proti výsledku není opravný prostředek a hotovo. Buď bych tyto jedince ignoroval, nebo jednoduše odkázal na podmínky stylem ... Děkujeme za váš email, v tomto případě vás odkážeme na ... Věřím, že většina lidí bude slušná, tak jako je většina zákazníků, ale rád bych byl připraven i na problémy.
11. 10. 2016 01:45:18
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226233
David Drtina
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
13. 10. 2016 09:05:21
Jestli to nechces resit pravne, tak si udelej soutez napr. pres Souteze.cz nebo pres vyse zminovane SocialSprinters.
Ta soutez se musi dobre promyslet, pokud chces ziskat opravdu hodne e-mailu, doporucuju FB obrazkovou soutez s hlasovanim. Pres ty souteze.cz mam pocit, ze nedostanes maily vsech lidi, kteri treba jen hlasovali, ale melo by to byt nastaveno tak, ze ziskas e-mail+fb fanouska od vsech soutezicich se souhlasem k zasilani obchodnich sdeleni - tedy soutezicich i hlasujicich. Otazkou je, jak pak databazi spravne vytezit.
Osobne bych tyto e-mailove kontakty nechal stranou treba 2,3 mesice a pote zkusil reaktivacni e-mail s nejakou zajimavou nabidkou (idealne zkusit poslat v rade treba 4 e-maily). Pak si jednoduse spocitas, zda se Ti to vyplatilo nebo ne.
Mínusy: kontakty bych nepridaval do klasicke mailove databaze - bude tam spousta odpadu + ziskas mnoho nerelevantnich fanousku pro svou FB stranku - jak psal nekdo vyse, "mnoho profi soutezicich".
Ono zde bude zalezet i na propagaci, pokud budes souteze registrovat na soutezni weby, prihlasi se Ti prave ti profi soutezici, pokud si to budete propagovat sami napr. na fb, muzes ziskat relevantnejsi soutezici a s tou databazi muzes zacit pracovat treba ihned.
Idealni stav je hodne uzce cilena soutez - prodavas hole pro duchodce, cilis na lidi 60+ - sice bude mene soutezicich, ale budes si budovat kvalitni db.
+doporucuju do souteze davat produkt, ktery se tyka vaseho oboru, neni uplne dobre udelat soutez o iphone pro shop s holema - dulezita je pote i zakaznicka zkusenost.
13. 10. 2016 09:05:21
https://webtrh.cz/diskuse/souteze-na-eshopu-jsou-produktivni/#reply1226232
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit