Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

/skoroanketa/ Jaká bude sezóna 2008/2009 v designu

  1. Takže vážení webtržníci. Trochu se nám to tu rozjíždí moc debata o všem možném, ale o designu vázne. Osobně se v tom moc nevyznám, ale rád by jsem slyšel názory odborníků z řad firem.

    Takže otázka zní:
    Jaká bude sezóna 2008/2009 v oblastni prezentace firem? Chystají nás nějaké změny? Je design 800x600 dávnou minulostí? Je Flash prezentace přežitek anebo budoucností?

    Napište co si myslíte o nadcházejíchích trendech. Nejzajímavější odpovědi vyberu a zvěřejním na mém blogu (404m.com) včetně pernamentního odkazu na firmu, kterou zastupujete (prezentujete) , prosím url vložte do příspěvku.

    Příklad:
    Ačkoliv je přístup klientů převážně konzervativní v poslední době je velice oblíbená kombinace bílé a metalického designu (odkaz na naši poslední tvorbu). Zároveň vzrůstá zájem o designy konstruované pro širokoúhlé monitory, dokonce děláme designy univerzální což je ale náročenější. Budoucnost zcela jistě bude patřit velkým plochám. Aktivní animace jsou už naprosto pasé a nikoho nezajímají. Flash se moc nepoužívá protože klienti začínají chápat vyýznam SEO.

    Příklad berte s rezervou, teď jsem to sesmolil.

    Upozornění: nechci žádný flame, svůj názor může napsat každý, ale preferuji lidi kteří mají pod avatarem company ID alias IČO a vydělávají si grafikou ;)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Nemám Company ID, IČO ale chci sdělit můj názor.

    Myslím si že rozlišení 800x600 už používá menší populace lidí a s dnešním počítačem a časem je "staromodní" dávat i větší 19". Určitě si už dnes nikdo nekoupí monitor uhlopříčky 19", když může mít za pár korun i 22". Monitory budou čím dál více jasnější a širší.

    Co se týče Flashe, tak u toho jsem nováček, rád bych kdyby se rozjela technologie což by umožnila nějakým způsobem vyvrátit jeho text a choval se Flash jako normální stránka. Což asi nebude.

  4. V době ekonomické krize (pardón za tento termín) se web rozmáhá ještě snadněji. Mít reklamu, resp. vlastní prezentaci na internetu, a propagovat tak své produkty, chce už každá firma. Mohu potvrdit z různorodosti zakázek, které dostávám.

    Rozlišení 800×600 už pro mě bylo budoucností minulý rok, netrval-li nějaký klient na tomto požadavku. Dnes opravdu skoro každý má notebook/monitor s širokoúhlým rozlišením. Nastal tedy spíše nový boj. A tím je horizontální výška prezentací. Nebo délka? Je důležité na malý prostor napasovat dosti podstatných informací, které donutí uživatele setrvat na webu.

    Flash. Ošemetné téma. Samozřejmě, je hezký, ale i drahý. Mohou si ho dovolit jen některé firmy. Leckdy také musíte mít i neflashovou verzi webu, tj. další investice. Z hledika SEO (nemám tento výraz moc rád) flash samozřejmě tolik přístupný není. Ale ve spojení se zmiňovanou textovou verzí už pro něj indexace není problém. Sám flash používám jen na částečné oživení webu (slideshow, efekty u loga apod).

    Jediné, co mi na dnešní době vadí je opravdu přesicený trh z hlediska nabídky tvorby webů. Bohužel kvantita převyšuje kvalitu. Např. každá firma nabízí SEO (optimalizaci pro vyhledávače) a myslí si, že validním kódem, správnou strukturou odkazu a použitím nadpisu H1 jenom jednou něčeho dosáhne. U takovýchto keců vždy učurávám. Optimalizace je souhrn několika podstatných faktorů, které one-man-show firma leckdy nedokáže.

    Toť můj skromný názor ;-)
    Naposledy upravil maikeroo : 24.03.2009 v 12:21

  5. Děkuji za názory. Boj širokoúhlý vs klasický monitor je zajímavé do budoucna.

  6. Rozlišení 800x600 je přežitek. Nicméně co se bude rozmáhat je využívání mobilů, takže se zase budeme namísto optimalizace pro malá rozlišení trápit s tím, jak na malou plochu nastřádat dostatek informací.

    Flash bych rád viděl jako přežitek. Na prezentaci seriózní firmy nemá co dělat, internet je o informacích a zákazník nechodí na stránka proto, aby ho ohromila 10ti vteřinová animace, během které nemůže dělat nic jiného. Tolik můj názor na flash, při opatrném používání budiž, ale stejnak je to zbytečné. Bohužel můj názor mnoho firem (a kupodivu i webdesignérských studií) nesdílí, a proto se i dnes člověk může víc než kdy jindy setkat s hýbajícími bazmeky, které pouze obtěžují.

    A do budoucna? Neřekl bych, že rok 2009 bude něčím zvlášť jiný. Desing se neustále vyvíjí a populární jsou jak čisté stránky, tak stránky s bohatou grafikou, například s "opotřebeným" vzhledem. Jelikož neexistují nějaké směrnice, tak je jeden rok příliš krátká doba, aby se něco radikálně změnilo. Osobně bych přivítal možnost vytvářet stránky za pomocí vektorové grafiky. To již dnes možné je, ale není to nic jednoduchého. Moderní prohlížeče dnes již dokáží plynule zvětšovat celé stránky spolu s textem, a dokáží dle mého názoru zvětšit obrázky v poměrně slušné kvalitě (v rozumné míře), nicméně to není řešení. Řešení je kompletní přepracování grafiky do vektorového formátu, kde budete mít absolutní svobodu nad tím, co jak zvětšit.

    Věřím, že něco takového přijde, jenže na nějaké masové používání si člověk ještě bude muset počkat. Ono je vždy jednodušší vycházet z něčeho, co už je zažité, než z nových věcí.

    Ohledně širokoúhlých monitorů je problematické, jak toho využít. Nemůžete se zaměřit na to, že odměníte ty lidi, kteří mají větší rozlišení. Momentálně akorát vidím, že podobné věci se využívají pro reklamy, že když má člověk větší monitor, po stranách na něj koukají reklamy.

Hostujeme u Server powered by TELE3