Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Tlačítko koupit – zkušenosti

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
14. 8. 2016 17:04:35
Zdravím, řešíme, jak co nejelegantněji vyřešit tlačítkou "koupit" pro eshop s 75% stálými a vracejícími se zákazníky, kteří nakupují od každého více kusů. Je zde nespočet variant, které používají jak velké eshopy mimo obor, tak velké eshopy v oboru, Věřím, že každý to má nějak oměřené, ale každý to má úplně jinak. Co si o tom myslíte?
1) Pro mne osobně nejlepší varianta je mít u tlačítka koupit jak na homepage, tak v kategoriích zároveň buňku, kde si zákazník zadává počet produktů. Elegantní je to v tom, že mu to absolutně nezkomplikuje nakupování více kusů a zkrátí čas strávený nákupem
2) Neřešit nic jiného, než zisk, který bude hlavním ukazatelem (resp. konverzní poměr, ale to není to pravé ořechové). Bohužel to znamená vyhodit všechny přebytečné prvky a nechat jen tlačítko koupit. Jde to proti mému přesvědčení a proti uživatelské přívětivosti.
3) Udělat tlačítko koupit s mezikrokem před samotným košíkem. Možnost změnit počet kusů, nakupovat dál a nebo dokončit nákup. Výhoda spočívá v dalším velmi dobrém cíli pro remarketing a to publikum složené z lidí, kteří vyloženě nevlezli do koše, ale přidali produkt (pokud to ovšem nejde řešit nějak i v bodě 2)
4) Něco mezi ... zobrazovat jen koupit, ale zároveň někde nahoře udělat vyskakovací okýnko, kde bude zobrazené "poslední přidaný produkt a možnost změnit počet"
5) Zatím jediná varianta, která mě napadla a která by mě příliš nevadila. Zobrazit jen koupit, ale po kliknutí na něj by se přidal produkt do košíku a místo tlačítka koupit by se objevilo tlačítko "upravit" spolu s buňkou na změnu počtu. Jako nevýhodu vidím, že nevím, jakým způsobem z tohoto vytvořit publikum pro remarketing ...
14. 8. 2016 17:04:35
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217455
Jakub B.
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 8. 2016 17:32:24
Zezačátku jsem myslel, že příspěvek bude na téma jestli dát do tlačítka Kupit nebo Dát do košíku, ale téma je o úplně něčem jiném. Osobně před tlačítkem mám možnost výběru kusů. Dělám dodělávku javascriptového přidání plus a mínus - není nutné klikat a zadávat číselnou hodnotu. Pokud chce zákazník přidat +1 tak klikne na plus.
1. Pokud je produkt bez možnosti výběru barvy či velikosti, tak to můžeš mít ve výsledku hledání, kategorií apod.
2. zisk přednější než konverzní poměr? Konverzní poměr ti řekne u AB testování která metoda ti dělá víc konverzí.
3. remarketing? chápeš to slovo dobře? To je když si produkt prohlídneš, ale vyskočí ti na něj reklama na jiném webu přes PPC sítě. Možnost změnit počet kusů by mělo jít pouze v košíku. Neviděl jsem že při success hlášce by se zobrazilo "a nechcete změnit možnost? Nemáte náhodou zájem rovnou o dva kusy?"
4. změnu počtu kusů můžeš dát do vyskakovacího okna obsahu košíku. Když dáš produkt do košíku, tak máš košík v horním rohu a po najetí vyjede jeho obsah se součtem a možností měnit počet kusů. Mám to na http://www.calounicke-latky.cz/
5. něco podobného má https://www.kosik.cz/specialni/dia-produkty ale u těchto eshopů je to udělané jinak než obvykle. Nemají takovou tu samostatnou produktovou stránku jako obvykle, produkt vyskakuje v modal oknu. Produktovou stránku mají až po kliku na titulek nebo při vstupu z vyhledavače/srovnávače.
...remarketing a retargeting jsou dva různé pojmy, nevím jak jsi to přesně myslel
14. 8. 2016 17:32:24
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217454
PetrBoril
verified
rating uzivatele
14. 8. 2016 18:01:11
Mě by spíš zajímalo, co je lepší, jestli koupit, přidat do koší atd :-D
14. 8. 2016 18:01:11
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217453
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
14. 8. 2016 18:05:39
Napsal PetrBoril;1317126
Mě by spíš zajímalo, co je lepší, jestli koupit, přidat do koší atd :-D
To už máme změřené a nedá se to vyloženě říci - co je lepší. To nikdy nebude o nějakých desítkách procent rozdíul a u každého eshopu to bude jinak, takže je třeba A/B test. U nás jednoznačně vyšlo lépe "koupit"
---------- Příspěvek doplněn 14.08.2016 v 18:10 ----------
Ano Salabe, zisk je pro mne opravdu důležitější než konverzní poměr. Hold je to jedno z nejdůležitějších měřítek úspěšného obchodování. Již několikrát jsem dal přednost větším tržbám (resp. zisku) i přesto, že ve výsledku došlo ke snížení konverzního poměru. To je prostě normální - pro každého je důležité něco jiného. A my u A/B testování samozřejmě měříme i celkové tržby, aby nedošlo ke špatné interpretaci výsledků.
A ještě takový příměr, kdyby jste byl stále proti - někdo chce za každou cenu co největší počet objednávek a nabízí dopravy zdarma od tří stovek a kdovíco ještě, ale ne každý touží po takovéhle opičárně. Já dávám přednost co nejmenšímu počtu objednávek s menší prací za větší zisk. Nemusí na tom být vždy větší marže, takže to může být výhodné jak pro zákazníka, tak obchodníka, ale nejede se všechno "na krev" a je držena rozumná produktivita práce.
Remarketing, retargeting - je mi to jedno. Jde mi o to, že pokud návštěvník z homepage zadá 3 kusy a klikne na "koupit" a nedokončí - tak je to sice super, ale bohužel nemám nijak technicky ošetřeno to, abych s těmito informacemi mohl i nadále pracovat. Pokud některé eshopy tohle na titulkách nemají a nutí návštěvníky prokliknout do detailu produktu, tak už hnedle ví o něco více o svých návštěvnících než já a už si s nimi mohou dále hrát a řadit je do příslušných publik. Pokud mají ještě jeden krok před košíkem, tak mohou přidat publikum - přidali produkt do košíku, ale nevlezli do košíku. atd. Což samozřejmě nezvýší konverzní poměr přímo a hned, ale následnou prací s těmito vytěženými daty.
14. 8. 2016 18:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217452
Jakub B.
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 8. 2016 20:28:42
Moc tomu nerozumím, takže AB testováním jste si odháníte zákazníky a zvyšujete jim cenu, rušíte výhody dopravy na odběrná místa apod. Jen abyste vydělaly 500 korun z jedné objednávky místo výdělku 500 Kč z dvou objednávek? Příjde mi to zvláštní v dnešní době velkého podílu návštěv z porovnávačů. Neříká se že právě tam hraje roli cena a služby? Škoda že nepíšete o jaký eshop se jedná, docela by mne to zajímalo.
14. 8. 2016 20:28:42
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217451
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
14. 8. 2016 20:33:07
Nikoho neodháním, ceny nezvyšuji. Pouze jsme se rozhodli, že objednávky do 500Kč dělat nebudeme a podle toho jsme vše nastavili. Dále vybíráme jaké produkty budeme prodávat a jaké ne. Je to jednoduché ... nejsme eshop pro každého, protože to prostě nejde. Naši konkurenti jedou s 15-20% a nabízí od 300-400Kč dopravu zdarma a my to prostě neumíme, tak na rovinu zákazníky posílám ke konkurenci. Protože žádný zisk je stále lepší varianta než ztráta.
Prostě to nechápu zase já, co je na tom k nepochopení. Mám nějaké náklady, podělím to bajvoko počtem objednávek a vím, že když nás vyřízení jedné objednávky stojí 150Kč, tak všechny objednávky, na kterých tu částku nevydělám nás přibližují bankrotu. Každý takový zákazník, který odejde ke konkurenci pomůže sobě, nám i konkurentovi - win-win-win. Nevím, co je na tom k nepochopení. Jednoduše nejsme eshop pro všechny.
14. 8. 2016 20:33:07
https://webtrh.cz/diskuse/tlacitko-koupit-zkusenosti/#reply1217450
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit