Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

webtrh přestává být webtrhem?

Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2009 19:25:24
Dovolím si reagovat na tento thread: http://webtrh.cz/35022-nevhodne-graficke-prace - upřímně řečeno, mě osobně děsí každý náznak regulace podobného směru - jak může proboha grafik (který je momentálně moderátorem webtrhu, což nemusí třeba za měsíc nebo za půl roku být) vyřazovat ze svobodné soutěže (webtrhu) práce, které se mu nelíbí a které jsou podle něj odpadem? Mě se třeba jeho vlastní práce (podle jeho portfolia) také nelíbí, ale nezesměšňoval bych ho vystavením na pranýři neschopnosti.
Stejně tak se mi nelíbí, pokud morasino (momentálně moderátor, což nemusí... atd.) vymýšlí nějaké seo faq, které by mělo být určujícím pro dotazující - myslím, že morasino by se sám měl seo určitě ještě mnoho a mnoho učit, lektorovat může s přibývajícími zkušenostmi.
Shrnu to - často se na webtrhu objevují názory, že webtrh upadá s "obyčejnými" dotazy, s aukcemi za korunu a nabídkami tvorby, která nemá cenu desetníku. Podle mě webtrh upadá naopak akcemi pánů jako morasino a lefiath - trh je místo, kde by měl být každý svobodný a kde by měl platit zákon nabídky a poptávky, ne restrikce, zesměšňování a autoritářství elit (momentálních moderátorů).
23. 3. 2009 19:25:24
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267683
Pavel
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
23. 3. 2009 19:30:00
Uhodil jsi hřebík na hlavičku, v mnoha věcech...
Na vlákno s nevhodnými grafickými pracemi jsem koukal s otevřenou pusou.
23. 3. 2009 19:30:00
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267682
H4manek
verified
rating uzivatele
(74 hodnocení)
23. 3. 2009 19:30:20
Úplně souhlasím... Sám pan moderátor není žádný profík, klidně bych tam podle jeho hodnocení něco dal z jeho výroby... S těma moderátorama tak plně souhlasím...
Mat: Krásně jsi to napsal :thumbup:
23. 3. 2009 19:30:20
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267681
Jo je to drsné, ale ne každý kdo příjde na webtrh je profík, má proto být zesměšňován? Vytvořil jsi velice zajímavou otázku a plně se přikláním k tvému názoru. Mám několik stránek o fotografování a spíše se lidé, kteří mé stránky navštěvují, snaží ty druhé, jejichž výtvory nejsou zrovna to co bychom si dali na zeď, podpořit dát jim chuť do nové práce a ne je srážet, urážet a pranýřovat. Palec dolu lefiath! Ukaž nám svoje práze ze začátku!
23. 3. 2009 19:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267680
Plně souhlasím, také mě překvapilo vlákno s nevhodnými grafickými pracemi, kde ze sebe moderátor dělá Boha (:thefinger:) a rozhoduje, co je dobré a co ne a kde zrovna jako nevhodný design byl "vyhozen" i takový, který já třeba považuji za pěkný a vkusný.
23. 3. 2009 19:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267679
Vašek
verified
rating uzivatele
(110 hodnocení)
23. 3. 2009 19:53:28
mate, vysvětli mi co si Ti na tom nelíbí? Já si myslím, že je to skvělý nápad, takhle to odradí mnoho "rádoby grafiků", kteří se zde snaží vystavovat své "nepovedené" výtvory.
btw, pokud se Ti na tom faqu něco nelíbí, tak proč prostě nepomůžeš? Tohle "povídání" je k ničemu, přilož ruku k dílu...
23. 3. 2009 19:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267678
Rom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
23. 3. 2009 19:53:51
Krásné téma, začíná to tady být moc "profi" a tím pádem upadá význam....
23. 3. 2009 19:53:51
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267677
BuBen
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
23. 3. 2009 19:54:13
Trh netreba regulovať. Ponuka a dopyt to urobia za nás.
23. 3. 2009 19:54:13
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267676
Rom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
23. 3. 2009 19:55:50
Každý se snaží vydělat nějakou korunu navíc, a pokud se ti design nelíbí, nepřihazuj ale také jej nekomentuj, třeba se najde někdo komu se bude hodit a přihodí...
23. 3. 2009 19:55:50
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267675
Napsal Morasino;246960
mate, vysvětli mi co si Ti na tom nelíbí? Já si myslím, že je to skvělý nápad, takhle to odradí mnoho "rádoby grafiků", kteří se zde snaží vystavovat své "nepovedené" výtvory.
btw, pokud se Ti na tom faqu něco nelíbí, tak proč prostě nepomůžeš? Tohle "povídání" je k ničemu, přilož ruku k dílu...
Jde o to, že co se třeba nelíbí tobě, tak může být pro druhého geniální. Volná ruka trhu si nekvalitní práce zredukuje sama.
23. 3. 2009 19:59:35
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267674
Pavel
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
23. 3. 2009 20:01:57
mate, vysvětli mi co si Ti na tom nelíbí? Já si myslím, že je to skvělý nápad, takhle to odradí mnoho "rádoby grafiků", kteří se zde snaží vystavovat své "nepovedené" výtvory.
Ptal jsi se sice mata, ale něco za mě:
1. Kdo si osvojuje právo rozhodovat o kvalitě grafiky, což je subjektivní záležitost?
2. Proč někomu vadí "nekvalitní" grafika a nemá stejná měřítka na "kvalitu" zde prodávaných domén, stránek a dalších chuťovek?
3. Dočkáme se toho, že někdo bude regulovat "kvalitu" příspěvků?
23. 3. 2009 20:01:57
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267673
Vašek
verified
rating uzivatele
(110 hodnocení)
23. 3. 2009 20:04:38
Napsal lucky.man;246969
Ptal jsi se sice mata, ale něco za mě:
1. Kdo si osvojuje právo rozhodovat o kvalitě grafiky, což je subjektivní záležitost?
2. Proč někomu vadí "nekvalitní" grafika a nemá stejná měřítka na "kvalitu" zde prodávaných domén, stránek a dalších chuťovek?
3. Dočkáme se toho, že někdo bude regulovat "kvalitu" příspěvků?
1. trh, neboj, vy sami ty designy nahlašujete, takže nevím v čem je problém :)
2. grafika x stránka - taktéž některé stránky končí v odpadu, ale není jich tolik, protože to ve většině neprodávají nováčci
3. ne, toho se opravdu nedočkáte :)
23. 3. 2009 20:04:38
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267672
Díky za názor, Mate. Vezmu to trochu obšírněji.
Co se týče volného trhu a svobodné soutěže, Webtrh (potažmo internet) vynuloval transakční náklady jakéhokoliv obchodu. Jediné transakční náklady jsou 30 sekund na registraci a dalších 30 na sepsání nabídky. Důsledkem této změny je situace, kdy to lidi prostě zkusí. Sesmolí svůj první design a zkusí ho nabídnout, protože hádej co: Nemůže se stát nic horšího, než že se nikdo neozve.
Stejná situace platí ve všech oblastech - ve webech, v doménách, odkazech... Nic ti nebrání sesmolit na koleně jednu stránku, zaregistrovat doménu czseznam.info, protože z tvého pohledu se nestane nic horšího, než že se nikdo neozve.
Mnohokrát jsem tenhle argument slyšel - prostě jsem to zkusil, leželo mi to v šuplíku už roky, je to můj první design, proč ho nenabídnout aspoň za stovku.
Perfektně ten argument chápu. Když je na jedné straně 30 sekund na registraci účtu a na druhé straně potenciálních pár stovek jako kapesné, lidé se chovají navýsost racionálně, když to zkusí.
Tohle chování ma z hlediska celého systému ale neblahý důsledek. Protože všichni máme omezený čas a omezenou pozornost, snažíme se je využít co nejefektivněji. Lidé, kteří to jen zkusí, vytváří nabídkový smog, který odčerpává pozornost všech ostatních už jen kvůli tomu, jak Webtrh funguje - nové příspěvky na úvodní straně, nové nabídky v pravém sloupci, změny v RSS atd.
Tohle pnutí se objevuje na Webtrhu úplně od začátku a uřídit to vyžaduje balancovat na tenké hraně dynamické rovnováhy.
Ano, trh má rozhodnout, co je kvalitní a co ne, co se prodá a co ne.
Ale zároveň musím nabídnout filtry, pomocí kterých lidé na Webtrhu můžou nastavit, co je zajímá. Musí se definovat úroveň kvality, pod kterou nebudeš nucen sledovat výplody začátečníků a těch, kteří to zkusili.
Existuje samozřejmě víc způsobů, jak se k tomu pnutí dá přistupovat, jaké filtry se dají nabídnout.
Velmi úspěšný tématický filtr už funguje - nastavit nové příspěvky jen z kategorií, které tě zajímají.
Jiný filtr je rozdělení prodávaných webů na běžné a drahé / vybrané stránky. Podle mě funguje slušně, ale má určitá omezení.
Podobný filtr určený pro grafiky a designery zkoušíme v nově zavedené sekci - Poptávka levné grafiky. Pokud hledáš zakázku, můžeš ignorovat škudlily - to je alespoň myšlenka, kterou tím chceme realizovat.
Minimální cena 100 Kč, zákaz warez webů... další příklad filtrů, které se ukázaly jako velmi smysluplné.
A teď zkoušíme další filtr, který má zároveň zvýšit bariéru pro vstup pro lidi bez dostatečné sebekritiky, ten, který kritizuješ, přesouvání grafických prací, které nesplňují základní kvalitativní měřítka.
Pořád hledáme správná a pokud možno objektivní kritéria, podle kterých to budeme posuzovat. Všichni moderátoři právě teď vedou ohnivou debatu o tom, jestli to vůbec dělat a jak tu hranici co nejlépe stanovit. Každopádně smyslem toho přesouvání není nikoho zesměšňovat.
Možná se to dlouhodobě neosvědčí, ale teď je to jeden z dalších filtrů, který zkoušíme kvůli zkvalitnění nabídek na trhu.
Mimochodem noví moderátoři pracují asi týden. Dejte jim nějakou dobu hájení, než je začnete kritizovat. Jestli se vám nelíbí, čím se živí, to do hodnocení jejich moderátorské práce vůbec nepatří.
--
Exekutivní shrnutí pro TLDR: Volný trh s nulovými transakčními náklady přináší nabídkový smog, který trh samotný nevyřeší. Filtry existovaly a budou existovat. Teď zkoušíme další.
23. 3. 2009 20:05:17
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267671
ATV
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
23. 3. 2009 20:07:26
Jsem rád, že jsi založil tento thread, jelikož tyto změny mě taky udivily ( konrétně grafika v odpadu ).
Je jasné, že každý dělá to co umí a každý někdy začínal. Sice pravděpodobně práce nikdo nekoupí, ale přesto si myslím, že by měli minimálně zůstat v nabídce.
Lefiathe : Tvoje práce se mi také moc nelíbí, ale je to o vkusu a nechci tě nějak kritizovat v ohledu webdesignu. Sám se mám v tomto ohledu co učit.
23. 3. 2009 20:07:26
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267670
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2009 20:10:57
Napsal Morasino;246960
mate, vysvětli mi co si Ti na tom nelíbí? Já si myslím, že je to skvělý nápad, takhle to odradí mnoho "rádoby grafiků", kteří se zde snaží vystavovat své "nepovedené" výtvory.
tak založ v sekci "seo" podobný thread, kde budeš nálepkovat jako "odpad" seo nabídky, které tobě osobně přijdou jako "odpad" - to by asi nebylo moc košer, co?
Napsal Morasino;246960
btw, pokud se Ti na tom faqu něco nelíbí, tak proč prostě nepomůžeš? Tohle "povídání" je k ničemu, přilož ruku k dílu...
tak tohle je jak jeden z instatních komentářů artura denta... ( http://www.misantrop.info/instantni-komentar ) - na webtrhu se (většinou) potkávají lidé od fochu a ti žádná faq nepotřebují, zvlášť, když mnozí z nich profesně autora faq převyšují. A pokud tady bude nějaký bfu chtít plácnout hloupý dotaz, tak ho plácne tak jako tak, bez ohledu na faq.
23. 3. 2009 20:10:57
https://webtrh.cz/diskuse/webtrh-prestava-byt-webtrhem/#reply267669
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit