Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

UX tester

TerezaLop
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 14:15:25
Dobrý den,
hledáme UX testera nebo recenzenta, který je ochoten věcně a trefně popsat největší UX nešvary a nedostatky na našem internetovém klenotnictví. Nevím, zda je třeba, aby tester byl z prostředí naší cílové skupiny nebo jestli se UX profesionál dokáže hravě do role vžít. Víte, jak na to?
Případně si můžeme všichni zahrát na testery a pokud náladu s námi sdílet svůj názor, jsme připraveni, každý podnět je pro nás důležitý.
Budu se těšit
Tereza
26. 7. 2016 14:15:25
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213728
JosefKerner
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 14:34:15
Horní hlavička s košíkem je velmi nevýrazná - pomohlo by bílé podbarvení
Horní menu s kategoriemi jsem také musel dlouho hledat - pomohlo by, kdyby bylo vlevo - to je standard
Šperky nemají textový popis
Možnosti doručení a platby dejte spíše pod sebe, přidejte ikonky pro zvýraznění
Zadání slevového kódu - rovnou zobrazte pole pro jeho zadání
Další nabídka po pravé straně - chybí nadpisy zboží, jsou tam pouze fotky.
Chybí real-time chat - dnešní řešení jsou za hubičku a integrace je jednoduchá.
Jinak pro hloubkový UX audit by bylo třeba získat přístup do Google analytics a vše důsledně měřit a testovat.
26. 7. 2016 14:34:15
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213727
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 7. 2016 16:31:45
Grafiku nikdy tedy nekritizuju protože jí nerozumím,ale ta zelená je teda dílo hodné kulky mezi oči :-)
26. 7. 2016 16:31:45
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213726
TerezaLop
verified
rating uzivatele
27. 7. 2016 12:49:46
Napsal Josef Kerner 1;1312614
Horní hlavička s košíkem je velmi nevýrazná - pomohlo by bílé podbarvení
Horní menu s kategoriemi jsem také musel dlouho hledat - pomohlo by, kdyby bylo vlevo - to je standard
Šperky nemají textový popis
Možnosti doručení a platby dejte spíše pod sebe, přidejte ikonky pro zvýraznění
Zadání slevového kódu - rovnou zobrazte pole pro jeho zadání
Další nabídka po pravé straně - chybí nadpisy zboží, jsou tam pouze fotky.
Chybí real-time chat - dnešní řešení jsou za hubičku a integrace je jednoduchá.
Jinak pro hloubkový UX audit by bylo třeba získat přístup do Google analytics a vše důsledně měřit a testovat.
Děkuji mockrát za shrnutí vašich postřehů. Mnohé vychází z grafického zpracování, např. levé menu jsme opakovaně zvažovali, ale není realizovatelné. Ale souhlasím, popisy by měli být delší, hlavička výraznější, strukturu provozních stránek přepracováváme, objednávkový proces není dokonalý, již jsem připomínkoval strukturu formuláře. Slevové kódy jsou okrajová záležitost, tj. není pole třeba. Nadpisy se zobrazují až po najetí myší, celé je to strukturované jako galerie, raději než eshop. Chat vám přijde jako dobré řešení? Mě obtěžují obecně a automatické oslovení je úplně postavené na hlavu, včera na mě vyskočil akorát před tím, než jsem kliknula na tlačítko objednat. Jaký to má smysl?
Napsal dkoudela;1312675
Grafiku nikdy tedy nekritizuju protože jí nerozumím,ale ta zelená je teda dílo hodné kulky mezi oči :-)
Nejsem osobně fanouškem, ale je to marketingově geniální, lidé si vás pamatují. Bílé pozadí mají všichni, vždy bylo plánované po čase přejít, až bude vybudovaná silná značka...
27. 7. 2016 12:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213725
Daniel H.
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
27. 7. 2016 12:54:15
Neni tohle template? Nekde jsem videl stejny header. Logo na stredu a pod tim tento ornament, ale mozna se pletu. Kazdopadne popsat nedostatky, je tak na den prace. Rad bych vam to popsal, ale nemam na to cas a tech zvlastnosti je tam tolik, ze to chce vzit komplexne od A do Z.
27. 7. 2016 12:54:15
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213724
domju
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
27. 7. 2016 12:59:16
ale je to marketingově geniální
ty budeš taky marketér samouk, marketingově i graficky to je zhůvěřilost, pro lidi co mají nějakou zrakovou vadu obzvlášť a i pro lidi co takovou vadu nemají to je nářez
27. 7. 2016 12:59:16
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213723
JosefKerner
verified
rating uzivatele
27. 7. 2016 13:02:42
Ještě bych doporučil si udělat A/B testování, kde otestujete i bílé pozadí - třeba bílou hlavičku.
Jaký máte s tímto eshopem obecný konverzní poměr? To by mne docela zajímalo..
Proč není levé menu realizovatelné? Pokud je grafický návrh nesmysl tak udělejte nový, o tom právě testování UX je :)
27. 7. 2016 13:02:42
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213722
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
27. 7. 2016 13:08:52
ten web ma tak hnusnou a neprijemnou barvu ze se na to zkratka neda koukat, natoz si tam neco vybirat... Marketingove to je sebevrazda, nic genialniho, lidi si to mozna zapamatujou, ale ne jako "tam sem nakoupil hezky sperky", ale jako "tam se mi z toho delalo nevolno"
27. 7. 2016 13:08:52
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213721
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
27. 7. 2016 13:17:49
Napsal TerezaLop;1312851
Nejsem osobně fanouškem, ale je to marketingově geniální, lidé si vás pamatují. Bílé pozadí mají všichni, vždy bylo plánované po čase přejít, až bude vybudovaná silná značka...
To máte pravdu, první co mě napadlo zapamatovat si doménu kam už nikdy nevstoupit :-D
27. 7. 2016 13:17:49
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213720
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
27. 7. 2016 13:20:37
Vy chcete poradit, ale přitom máte na vše odpověď "nerealizovatelné" nebo "marketingově geniální". Takovému člověku, který vše ví nejlépe, se těžko radí. Za sebe mohu říct, že e-shop se mi nelíbí a nikdy bych ani neuvažoval v něm nakoupit, nevypadá seriózně. Lidově řečeno je to hnusné a blbě se v něm orientuje.
27. 7. 2016 13:20:37
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213719
PROČ? Proč je tam ta tyrkysová?!
UX se najímá spíš před začátkem práce, než po dokončení, tohle je důkaz.
27. 7. 2016 13:22:42
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213718
TerezaLop
verified
rating uzivatele
27. 7. 2016 13:29:30
Napsal Ondřej Veřtát;1312861
Vy chcete poradit, ale přitom máte na vše odpověď "nerealizovatelné" nebo "marketingově geniální". Takovému člověku, který vše ví nejlépe, se těžko radí. Za sebe mohu říct, že e-shop se mi nelíbí a nikdy bych ani neuvažoval v něm nakoupit, nevypadá seriózně. Lidově řečeno je to hnusné a blbě se v něm orientuje.
Tušil jsem, že se někdo ozve. Zmínila jsem nerealizovatelnost v případě jednoho bodu, snažila jsem se sloupec prorazit, ale nepovedlo se. Ne každá stránka má stejné cíle.
---------- Příspěvek doplněn 27.07.2016 v 13:37 ----------
Napsal vodička;1312864
PROČ? Proč je tam ta tyrkysová?!
UX se najímá spíš před začátkem práce, než po dokončení, tohle je důkaz.
Děkuji všem za komentáře, i kritiku. Obecně bych chtěla zmínit, že jedna věc je UX testování a druhá věc je kompletně překreslit celý koncept, to umí každý a výsledek je podložený pouze názory a odlišnými zkušenostmi. Současná funkčnost webu je podložena statistickými daty, úspěchy a plněním různých cílů. Pracujeme v rámci daného funkčního řešení, které se snažíme opakovaně vylepšovat.
Co se týče změny barvy, jak jsem zmínil, vždy bylo v plánu od ní upustit. V současnosti zvažujeme AB testování. Není to barva pro každého, ale ani ten koncept není pro všechny. Chtěla bych žít ve vašem světe perfektních webů :)
---------- Příspěvek doplněn 27.07.2016 v 13:42 ----------
Napsal Josef Kerner 1;1312855
Ještě bych doporučil si udělat A/B testování, kde otestujete i bílé pozadí - třeba bílou hlavičku.
Jaký máte s tímto eshopem obecný konverzní poměr? To by mne docela zajímalo..
Proč není levé menu realizovatelné? Pokud je grafický návrh nesmysl tak udělejte nový, o tom právě testování UX je :)
Jaký byste očekával konverzní poměr? AB bude, děkuji za návrh. Menu se nehodí z důvodu konceptu, není cílem vypadat stejně jako všichni ostatní, nechceme být eshop v pravém slova smyslu. Na UX musíme ještě zapracovat, samozřejmě, že cílem UX testování je zlepšení :) Obecně si myslím, že je třeba rozumět webu, než jej hodnotit.
27. 7. 2016 13:29:30
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213717
Když neumím/nechci přijmout kritiku/rady, tak o ně nežádám, je to jednoduchý.
UX není pohled jednoho člověka - experta, ale pohled zákazníků - cílové skupiny.
Nerad bych se pletl, ale není to prostě normální klenotnictví? Kde je ten koncept, co není pro všechny, krom té neskutečné barvy (našel jsem jen drobnosti)? A kdo říká, že s bílou by nebyla konverze dvojnásobná? Testovali jste to, nebo máte prostě od začátku nasazenou šablonu a jelikož to generuzje zisk, tak je to v pořádku a nezajímá vás, že by to mohlo být klidně dvakrát tolik?
27. 7. 2016 13:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213716
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 7. 2016 14:01:56
Snažíte se vymyslet něco, čím byste se odlišili od konkurence, což je fajn. Nesnažte se vymýšlet nové bejkoviny, které nefungují, podívejte se na jiné velké hráče, kterým to funguje. Všichni mají téměř podobný styl navigace, atd. jednoduše tak to funguje. Chcete-li se odlišit, určitě ne strukturou webu, ale servisem, který můžete poskytnout.
Pro vás je nejlepším testerem člověk, který se o vaše zboží nezajímá, proto vidí vše jinak a on je právě ten, kterého máte přesvědčit, aby vás minimálně doporučil, když nenakoupí. Každý kritika je důvodem ke zlepšení, pokud si jí neumíte obhájit.
27. 7. 2016 14:01:56
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213715
Tak představa, že bych zde utratil třeba 5-10-30 tis. za prsten mne kapku děsí. Ono pro nic za nic se nepoužívá v určitém segmentu určitý styl, protože koupě šperků, o to více online je o velké důvěře zákazníka v daného prodejce. A jedním z faktorů jak tu důvěru získat je i styl prezentace a komunikace. Prostě na tržnici si asi zlato kopuit člověk nepůjde, byť by tam prodávali kvalitní zboží. A toto je prostě taková tržnice na první pohled.
Nevyznám se v prodeji šperků, takže úplně nevím na co se zaměřit, co zákazníci řeší apod. ale prostě tomuto eshopu bych nevěřil ani náhodou.
Dále pro mne je u tohoto typu proudktu nepřijatelné mít fotky, co máte: https://www.klenota.cz/Prsteny/Prsteny-s-Diamanty/ co produkt to pomalu jiná fotka. TO musí mít styl, jednotný apod. A to nejen v otázce kvality fotky, ale i ve stylu focení. Určitě by to chtělo sjednotit focení. Aby jeden prsten nebyl natočený, druhý rovně apod. zároveň stejné pozadí, stejná světla apod.
Píšete zde o tom, že až se vybuduje silný brend... ono to bude s "klenota" docela problém. Je to tak neskutečně zaměnitelný název, že s tím, pokud se stanete úspěšní, budete opravdu hodně bojovat a rvát si vlasy, že při jakékoli kampani půjde 10-30-50% efektu vůči klenotům a ne k vám. Vím o čem píši.
27. 7. 2016 14:13:53
https://webtrh.cz/diskuse/ux-tester/#reply1213714
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit