Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Odesílání zboží na dobírku – Kdy vystavujete a odesíláte fakturu?

Blaydy
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 07:37:45
Zdravím ! Chci se zeptat jak řešíte vystavování faktur při odesílání balíku na dobírku. Respektivě při placení na učet je to jasné, tam uvidím, že mi přišli peníze na učet => zabalím balík => posílám balík a zasílám fakturu. S dobírkou si nevím rady, zda poslat fakturu až po obdržení platby, nebo ji poslat zákazníkovi, když balík reálně balím a posílám. Chci, aby to bylo učetně správně. Jsem plátce DPH.
Díky za sdílené zkušenosti!
27. 6. 2016 07:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205883
souteh
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 6. 2016 07:47:29
Faktura není nic než dopis s platebními instrukcemi, tzn. že by měla dorazit ještě před zbožím. Prakticky to tak taky funguje - kdekoliv nakupuju, nehledě na způsob platby, přijde mi faktura na mail hned po objednávce.
27. 6. 2016 07:47:29
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205882
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 6. 2016 07:59:01
Vystavit v den přijetí platby nebo v den odeslání zboží - podle toho, co nastane dříve.
27. 6. 2016 07:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205881
Blaydy
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 07:59:43
Jelikož jsem se stal nedávno plátcem DPH. Tak trochu poupravím tu fakturu, jedná se mi o vystavení „Faktura – daňový doklad“ .
Při dokončené objednávce v eshopu se posílá automaticky detail objednávky.
---------- Příspěvek doplněn 27.06.2016 v 08:06 ----------
Napsal ramix;1303393
Vystavit v den přijetí platby nebo v den odeslání zboží - podle toho, co nastane dříve.
Přesně tohle mi říkala taky učetní. Po přečtení diskuzí na webtrhu, to tak ale spousty eshopů nedělá a vystavují faktury-daňové doklady až reálně dostanou peníze z dobírky. Tak chci vědět co je teda učetně dobře, protože když se dobírka nezaplatí, tak se v případě vystavební faktury v den odeslání, musí vystavit storno faktura. To je další práce navíc... Tímto by to bylo eliminováno, kdyby se vystavila až po přijetí peněz.
27. 6. 2016 07:59:43
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205880
Marián Broda
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 09:13:01
Zákon praví jasně: Plátce je povinen vystavit daňový doklad nejdříve v den zdanitelného plnění, nejpozději však do 15 dnů od uskutečnění zdanitelného plnění (např. poskytnutí služby nebo prodej výrobků apod.).
Jde vidět, že zákon říká do kdy se musí faktura vystavit, ale ne od kdy.
Výhody:
Vystavit ihned - při zabalení vkládám fakturu, nemusím se pak o nic dalšího starat, takže žádné dodatečné náklady na odeslání dokladu.
Vystavím po zaplacení - zboží se mi náhodou vrací zpět, nemusím vystavovat dobropis.
Takže projít kolik toho je a co se mi z těch věcí vyplatí více.
27. 6. 2016 09:13:01
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205879
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 6. 2016 11:00:37
Napsal mario6;1303408
Zákon praví jasně: Plátce je povinen vystavit daňový doklad nejdříve v den zdanitelného plnění, nejpozději však do 15 dnů od uskutečnění zdanitelného plnění (např. poskytnutí služby nebo prodej výrobků apod.).
Jde vidět, že zákon říká do kdy se musí faktura vystavit, ale ne od kdy.
Výhody:
Vystavit ihned - při zabalení vkládám fakturu, nemusím se pak o nic dalšího starat, takže žádné dodatečné náklady na odeslání dokladu.
Vystavím po zaplacení - zboží se mi náhodou vrací zpět, nemusím vystavovat dobropis.
Takže projít kolik toho je a co se mi z těch věcí vyplatí více.
Jo, ale vysvětlujte liden, že nemají v balíku přiloženou fa. Takže ji dávám do balíku a kdyby se balík vrátil tak bych musel dobropis.
27. 6. 2016 11:00:37
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205878
HonzaD
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 11:03:27
Při prodeji spotřebitelům je DUZP okamžikem platby nebo převzetí zásilky podle toho co nastane dříve. Takže správně podle zákona je, že daňový doklad by se měl vystavit u dobírky do 15 dnů od převzetí zboží. Lze použít i postup (tak to máme my), že vystavím daňový doklad při odeslání zásilky, což není přesně podle zákona, ale ničemu to nevadí. Jednoduše DPH přiznáte a odvedete dříve nez požaduje zákon. Akorát, když se taková zásilka vrátí zpět nepřevzatá musíte udělat storno daňového dokladu (ne dobropis) do stejného měsíce jako byla původní vystavena faktura. Pokud již bylo podáno za tento měsíc přiznání k DPH je třeba udělat dodatečné. A dále dobře zdokumentovat že se opravdu zásilka vrátila zpět pro případnou kontrolu FÚ. A proč ne dobropis? V tomto případě nedošlo ke zdanitelnému plnění, takže storno.
27. 6. 2016 11:03:27
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205877
Blaydy
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 14:13:45
Všem děkuji za rychlé odpovědi. Jde vidět, že každý to řeší skoro po svém ;) Tu mám pro příklad odpověď od naší učetní :
Zboží, které posíláte na dobírku - fakturu vystavte, až vám přijdou peníze zpět buď hotově a nebo na účet. Fakturu ale musíte tomu zákazníkovi doručit dodatečně. DÚZP je den, kdy jste odeslala zboží. Pokud by se stalo a zboží si někdo nevyzvedl a vrátil vám ho bez zaplacení, fakturu vůbec nevystavujte. Fakturu musíte vystavit do 15 dnů od DÚZP. Když pošlete zboží např. 31.5., měla by jste mít peníze do 15.6. a vystavíte fakturu s DÚZP 31.5. a fakturu odešlete zákazníkovi.
Budu rád za další nápady jak nejefektivněji toto řešit a jaký způsob je ten " pravý " !
27. 6. 2016 14:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205876
HonzaD
verified
rating uzivatele
27. 6. 2016 19:21:13
Účetní má v zásadě pravdu, akorát nemá pravdu v tom, že DUZP je den odeslání zboží. Pokud se bavíme o prodeji spotřebiteli tak je DUZP datum převzetí zboží:
§21, odst.2 písm a) ZDPH "Při dodání zboží se zdanitelné plnění považuje za uskutečněné a) dnem dodání podle § 13 odst. 1 při prodeji podle kupní smlouvy,", k tomu
§13 odst. 1 ZDPH "Dodáním zboží se pro účely tohoto zákona rozumí převod práva nakládat se zbožím jako vlastník.", a konečně
§2160 odst.1 NOZ "Převzetím koupené věci nabývá kupující k věci vlastnické právo."
27. 6. 2016 19:21:13
https://webtrh.cz/diskuse/odesilani-zbozi-na-dobirku-kdy-vystavujete-a-odesilate-fakturu/#reply1205875
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit