Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak byste se k tomuto zákazníkovi zachovali vy?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 5. 2016 09:37:21
Zdravím,
řeším teď bohužel jednu nepříjemnou věc. Zákazník si objednal rifle s takovým "nižším posedem" - rozkrok maj šitý o něco níže.
Asi po měsíci je zákazník chtěl reklamovat, zkrátka byly v rozkroku normálně roztrženy. S reklamacemi rozhodně problém nikdy nedělám ale zde mi to vůbec nepřišlo na vadu materiálu. Navíc nejsou ani prasklé ve švu, ale zkrátka byly roztrženy. Zákazník si zkrátka ty rifle roztrhl v rozkroku ale je bytostně přesvědčen, že je to vada materiálu.
Reklamaci jsem neuznal, zaslal kalhoty zpět, ale zákazník se teď ohání ČOI, kde údajně byl a tam mu jasně řekli, že pokud nejsou starší než půl roku, musí to být vada materiálu.
Podle zákona mu mám zaslat ještě vyjádření o reklamaci. Předpokládám, že to stačí normálně e-mailem napsat, proč nebyla reklamace vyřízená nebo je nutné se držet nějakých pravidel?
Zákazník také říkal, že rozhodně si nechá soudním znalcem vypracovat posudek, kde mu dokážou, že ty rifle jsou poškozeny vadou materiálu.
Teď ještě váhám, zda mu zkrátka ty peníze nevrátit...jestli to nebude nakonec levnější, než celá tahanice přes ČOI, ale hrbit se mi před zákazníkem moc nechce. Navíc fakt s reklamaci nikdy problém nedělám..zajímá mě, jak byste situaci řešili vy
30. 5. 2016 09:37:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198941
Michal Běhal
verified
rating uzivatele
(59 hodnocení)
30. 5. 2016 09:43:26
Uvědomit si, že tento zákazník je pravděpodobně sobecký idiot a pak vrátit peníze, jelikož i když může ČOIkou jen hrozit, nestojí to za nějaké problémy nebo i čas strávený komunikací, řešením problému a tím, že na to budete zbytečně myslet.
30. 5. 2016 09:43:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198940
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
30. 5. 2016 09:45:05
ČOI nemá právo posuzovat reklamaci, jediné, co může/musí dělat, je kontrolovat proces reklamace.
Vyjádření k reklamaci by měl zákazník dostat s jejím zamítnutím, mělo by být vysvětleno, z jakého důvodu byla reklamace zamítnuta.
Pokud si zákazník nechá vypracovat posudek, je to jen další argument, který můžete nebo nemusíte brát na zřetel. Stále to je tom, že o reklamaci rozhoduje prodejce.
Každopádně, pokud zákazník reklamuje zboží do 6 měsíců od zakoupení, je ve výhodě - prodejce musí prokázat, že vada na zboží nebyla již při nákupu, po 6 měsících toto prokazuje zákazník. Nicméně, budete-li trvat na svém, nakonec toto rozseknout může pouze soud případně rozhodce (např. nově i ČOI, pokud to máte v obchodních podmínkách).
Doporučuji reklamaci uznat a dále neřešit, je to určitě nejlevnější řešení.
30. 5. 2016 09:45:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198939
Hmm přemýšlím, kdy naposledy se mi roztrhly rifle a nebylo to únavou materiálu. Jako kvalitní rifle je fakt problém roztrhnout. Z vlastní zkušenosti. Jestli jsi si jistý, že máš kvalitní sortiment a ručíš za materiál, tak se nemáš čeho obávat přece. Když mu povolíš, tak to na Tebe zkusí znova a třeba i více lidí. Přijde mi jako vychcánek a podle mě i soudní znalec jasně dá najevo, že kalhoty s nižším rozkrokem lze snadněji roztrhnout vinou uživatele. Uživatel s tím musí být určitě srozuměn, že má rozkrok níže a nemůže si dovolit udělat rozštěp :-)
30. 5. 2016 09:46:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198938
lrs
verified
rating uzivatele
30. 5. 2016 09:50:53
99 procent podobných chytráků jen zkouší, co jim projde, výhrůžka ČOI a soudním znalcem je klasický postup. Osobně nevěřím ani tomu, že byl na ČOI, natož pak nějaký soudní znalec. Pokud bych si byl skálopevně jistý, že se nejedná o vadu materiálu, džíny bych mu vrátil s milým dopisem. Pokud je to sporné, může z toho být zbytečně strávený čas navíc s řešením sporu. Těžko radit. Podobné rifle s nižším posedem si často kupují skateři a dělají na nich psí kusy.
30. 5. 2016 09:50:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198937
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 5. 2016 09:53:43
Tomáš: ono ty kalhoty maj fakt ten posed extrémně nízký, takže pokud se prudce rozkročil, tak je asi roztrhnout mohl. Nikdy jsem u nich s materiálem problém neměl. Všechny rifle beru od jednoho dodavatele a vždy naprosto v pohodě. Žádnou reklamaci jsem řešit nemusel.
Zdej sem si byl jistý, že v materiálu vina není a tak jsem reklamaci zamítl. Asi nakonec vrátím peníze a nebudu to řešit. Nechce se mi podstupovat vše to prokazování a dohadování za dozoru ČOI..
30. 5. 2016 09:53:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198936
na druhou stranu v prvnich 6ti mesicich musite vy prokazovat, ze to nemelo vadu uz pri zakoupeni. Po sestem mesici je jiz dukazni bremeno na strane zakaznika. Pokud byl proces reklamace v souladu se zakonem - reklamacni prodtokoly, lhuty, informacni povinnosti, pak by COI nic nenaslo. To, ze reklamaci zamitnete neni nic proti zakonu, jen v tech prvnich sesti mesicich to nemuzete ledabyle odbyt prostym NE
30. 5. 2016 10:04:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198935
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 5. 2016 10:10:38
Radek O: děkuji, přesně to mi také zákazník napsal, že mu na ČOI řekli něco v podobném duchu, že pokud se ty rifle roztrhly v prvních 6 měsících, tak je tam zřejmá vada materiálu. Takto mi to interpretoval zákazník. Ale chápu tedy, že to důkazní břemeno je na mé straně a bude jednodušší nakonec pro mě tu tisícovku vrátit.
30. 5. 2016 10:10:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198934
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
30. 5. 2016 10:12:45
To Mar_o55: a co dodavatel? viděl to? příjme reklamaci?
30. 5. 2016 10:12:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198933
lrs
verified
rating uzivatele
30. 5. 2016 10:14:49
Napsal Mar_o55;1295541
Radek O: děkuji, přesně to mi také zákazník napsal, že mu na ČOI řekli něco v podobném duchu, že pokud se ty rifle roztrhly v prvních 6 měsících, tak je tam zřejmá vada materiálu. Takto mi to interpretoval zákazník. Ale chápu tedy, že to důkazní břemeno je na mé straně a bude jednodušší nakonec pro mě tu tisícovku vrátit.
To je zjevný nesmysl, nevěřím, že by na ČOI někdo řekl takovou kravinu.
30. 5. 2016 10:14:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198932
Napsal lrs;1295545
To je zjevný nesmysl, nevěřím, že by na ČOI někdo řekl takovou kravinu.
To byses divil :-D ČOI je právě zavalená takovými a ještě bizarnějšími dotazy a případy :-)
30. 5. 2016 10:20:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198931
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 5. 2016 10:23:12
siva01: upřímně jsem mu to ani neposílal, protože jsem si jist, že tohle by neuznal. Ale tak..můžu to vlastně teď zkusit. Mně ani nenapadlo, že tohle by mohl uznat.
30. 5. 2016 10:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198930
Napsal Mar_o55;1295552
siva01: upřímně jsem mu to ani neposílal, protože jsem si jist, že tohle by neuznal. Ale tak..můžu to vlastně teď zkusit. Mně ani nenapadlo, že tohle by mohl uznat.
určite by som sa obrátil na dodávateľa... a poslal by som mu skôr len fotky.. aby to bolo rýchle... a viedol by som s dodávateľom čisto len mailovú komunikáciu, aby som sa mal načo odkázať... To bude len nejaký idiot, už len pre tie skúsenosti by som išiel proti nemu...
30. 5. 2016 10:42:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198929
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
30. 5. 2016 11:46:52
Obecne, jsou zkusenosti takove, ze pokud vratite penize, bez hlubsiho reseni daneho problemu, tak je vina explicitne na Vasi strane, jednoduse uznavate sve pochybeni a davate najevo, ze zbozi bylo/je nekvalitni.
Resil bych to samozrejme az dokonce, mozna i za vyssi cenu pro Vas, abyste mel jistotu, ze mate pravdu. V opacnem pripade si budete sypat popel na hlavu a omluvite se.
Levnejsi varianta:
zkuste vzit stejny model i rozmer vyrobku a manualne je zkusit roztrhnout. Pokud to nepujde po švu, bude jasne, ze material je nic moc. Resil bych naslednou reklamaci primo s dodavatem, pokud neni z Ciny nebo z jineho asijskeho statu.
30. 5. 2016 11:46:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198928
hor
verified
rating uzivatele
30. 5. 2016 12:39:03
OT - kolik je na riflích procento vrátek?
Já když kupuju džíny, musím projít 5 krámů a vyzkoušet v každém několik modelů a velikostí, než prostě jedny padnou. Přijde mi to jako sci-fi komodita do online....
Takže mě to jen tak zaujalo, možná mám nějak anomální nohy a prdel a problémy s tím obecně nejsou :)
30. 5. 2016 12:39:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-byste-se-k-tomuto-zakaznikovi-zachovali-vy/#reply1198927
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit