Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Konverzný pomer. Kde robíme chybu?

tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 5. 2016 16:57:35
Dobrý deň,
už nejaký čas sa snažíme o zvýšenie konverzného pomeru v jednom z našich e-shopov. Jedná sa o e-shop s obrazmi www.perfektneobrazy.sk
Urobili sme niekoľko zmien po grafickej stránke, ale aj UX. Urobili sme napr. tieto zmeny:
1. zmenšili sme hlavičku, pridali sme jemné sivé pozadie s naším charakteristickým motívom a zvýraznili písmo v menu,
2. pridali sme ikonky motívov kategórií do ľavého menu,
3. pridali sme fixné "prečo my" na pravú stranu,
4. zaviedli sme dopravu poštou,
5. pridali sme platbu kartou,
6. zmenšili a sprehľadnili sme boxy s produktami,
7. zväčšili a zvýraznili sme tlačidlá "do košíka" v zozname aj v detaile produktov,
8. zväčšili a zvýraznili sme ceny pre lepšiu orientáciu,
9. zväčšili a zvýraznili sme ikonku košíka v pravom rohu,
10. urobili sme dvojkrokový košík namiesto 3 krokov,
11. sprehľadnili sme Možnosti dopravy a Platby v košíku a zväčšili sme písmo,
12. pridali sme do košíka stručné vysvetlivky s jednotlivými bodmi ako postupovať pri objednávke,
13. pridali sme filter rozmerov a dielov,
14. zaviedli sme dopravu zdarma,
15. pridali sme kontakt do hlavičky aj pätičky.
16. presunuli sme vyhľadávací box na prirodzenejšie miesto nad kategórie ľavého menu (pred tým bol pri košíku)
a veľa iných detailov...
Momentálne sme začali pracovať na fixnom menu pri scrollovaní. Nasadíme behom pár dní.
Chcel by som poprosiť skúsených e-shopárov, ale aj ostatných o pomoc. Stále si držíme konverzný pomer pod 1% čo je dosť slabé číslo a chceli by sme to zvýšiť aspoň na tých 2%.
Vedeli by ste nám poradiť čo a kde zlepšiť? Kde robíme chybu? Prosím o zdržanie sa komentárov na webareal/eshoprychlo.sk Aj na tomto riešení sa dajú vybudovať úspešné eshopy pri tvrdej práci.
Ďakujem vopred za rady a pomoc.
9. 5. 2016 16:57:35
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194754
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 5. 2016 18:12:08
Chybu děláte v tom, že sledujete konverzní poměr. Sám o sobě je ten ukazatel naprosto nepodstatný. Může dávat smysl, když třeba klesne konverzní poměr z konkrétního kanálu prověřit, jestli se něco nestalo. To je ale asi tak všechno.
Pokud vám totiž nárazově přijde na web tisíc lidí, protože jste ve vyhledávači vyběhli vepředu na nějakou nesouvisející frázi, tak se vám ten den propadne konverzní poměr ke dnu. Co to pro vás ale reálně znamená? Vůbec nic. Prodali jste pořád stejně, o nic jste nepřišli. Naopak se mohlo stát, že třeba nakoupil někdo navíc.
9. 5. 2016 18:12:08
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194753
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 5. 2016 18:14:25
Co napadá mne. U ne-brandových produktů bývají nižší konverzní poměry. Lidé jednoduše nejdou za konkrétním produktem a tak ten nákup není otázkou pár klikanců. Konverzní poměr hodně ovlivňuje cena produktu, originalita a relevance návštěvnosti. Jak chcete, aby se výsledky zobrazovaly ve vyhledávačích, když je jedna stránka jako druhá. Google podle obrázku nepozná, co tam vlastně je. Pokud budu hledat obraz do kavárny, budu hledat buď v hlavním menu a nebo budu psát do vyhledávače konkrétní motiv, o který stojím. Vy nemáte na webu vůbec žádné texty, ani pokus o popis výjevu na obraze. Jak chcete, aby se ke stránce dostala vaše cílovka? Navíc právě z organiky jsou vysoké konverzní poměry. Dále by ke zvýšení konverzních poměrů mělo pomoci opětovné oslovení návštěvníků. Co remarketing, emailing?
Jinak konverzní poměr není vše, je třeba o něm přemýšlet, ale neupínat se na něj.
9. 5. 2016 18:14:25
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194752
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 5. 2016 18:16:11
Pokud ale hledáte prostor pro zlepšení, tak určitě rychlost. I při opakovaném načtení (cache připravená) trvá zobrazení kategorie 10 sekund a to je hrozně moc. Nemělo by to být víc jak 1s.
9. 5. 2016 18:16:11
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194751
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 5. 2016 18:20:14
Wow, prochazeni toho webu je teda opravdu dost neprijemne, vsechno trva uplne strasne
clovek klikne na dalsi stranku, hodi ho to nahoru a automaticky prohlizi a skroluje... a najendou je neco divne, tohle sem uz videl... a najednou to preblikne na nove zaznamy asi po 15 sekundach :D tak to sem jeste nikde nezazil... spatne hodne spatne, na takovem webu bych nenakupoval... zvlats u obrazu kde clovek proleze treba i cely web nez opravdu nakoupi...
9. 5. 2016 18:20:14
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194750
tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 5. 2016 19:38:31
Napsal Souki;1290666
Pokud ale hledáte prostor pro zlepšení, tak určitě rychlost. I při opakovaném načtení (cache připravená) trvá zobrazení kategorie 10 sekund a to je hrozně moc. Nemělo by to být víc jak 1s.
S tou rýchlosťou máme naozaj problém. Nevieme však ako to zlepšiť nakoľko máme ponuke veľké množstvo obrazov, je tam cca 55 000 produktov + rôzne varianty. Kvôli tomu je web výrazne spomalený.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2016 v 19:39 ----------
Napsal Aleš Jiříček;1290667
Wow, prochazeni toho webu je teda opravdu dost neprijemne, vsechno trva uplne strasne
clovek klikne na dalsi stranku, hodi ho to nahoru a automaticky prohlizi a skroluje... a najendou je neco divne, tohle sem uz videl... a najednou to preblikne na nove zaznamy asi po 15 sekundach :D tak to sem jeste nikde nezazil... spatne hodne spatne, na takovem webu bych nenakupoval... zvlats u obrazu kde clovek proleze treba i cely web nez opravdu nakoupi...
Máte pravdu, toto beriem ako jeden z najhlavnejších problémov. V ponuke je veľké množstvo obrazov a to výrazne spomaľuje celú stránku. Zatiaľ sa nám to nepodarilo vyriešiť.
9. 5. 2016 19:38:31
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194749
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 5. 2016 19:43:09
Napsal tim18;1290684
S tou rýchlosťou máme naozaj problém. Nevieme však ako to zlepšiť nakoľko máme ponuke veľké množstvo obrazov, je tam cca 55 000 produktov + rôzne varianty. Kvôli tomu je web výrazne spomalený.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2016 v 19:39 ----------
Máte pravdu, toto beriem ako jeden z najhlavnejších problémov. V ponuke je veľké množstvo obrazov a to výrazne spomaľuje celú stránku. Zatiaľ sa nám to nepodarilo vyriešiť.
Lepší hosting nebo lepší systém. Počtem položek by to šlo vysvětlit, kdyby jich byl alespoň milion. Tady je ale opravdu něco výrazně špatně.
19603
9. 5. 2016 19:43:09
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194748
tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 5. 2016 19:43:56
Napsal beraniste;1290665
Co napadá mne. U ne-brandových produktů bývají nižší konverzní poměry. Lidé jednoduše nejdou za konkrétním produktem a tak ten nákup není otázkou pár klikanců. Konverzní poměr hodně ovlivňuje cena produktu, originalita a relevance návštěvnosti. Jak chcete, aby se výsledky zobrazovaly ve vyhledávačích, když je jedna stránka jako druhá. Google podle obrázku nepozná, co tam vlastně je. Pokud budu hledat obraz do kavárny, budu hledat buď v hlavním menu a nebo budu psát do vyhledávače konkrétní motiv, o který stojím. Vy nemáte na webu vůbec žádné texty, ani pokus o popis výjevu na obraze. Jak chcete, aby se ke stránce dostala vaše cílovka? Navíc právě z organiky jsou vysoké konverzní poměry. Dále by ke zvýšení konverzních poměrů mělo pomoci opětovné oslovení návštěvníků. Co remarketing, emailing?
Jinak konverzní poměr není vše, je třeba o něm přemýšlet, ale neupínat se na něj.
Ďakujem za obsiahlu reakciu. Niečo na tom bude. Čo sa týka textov. Tých máme na stránke dosť veľa nakoľko si tam vedieme magazín a je tam momentálne pomerne dosť článkov s prelinkovaním. Máme aj popisy jednotlivých kategórií ktorých je na stránke veľa. Čo sa týka konkrétneho popisu produktov, je ich tam 55 000, je dosť nereálne robiť na každý produkt zvlášť unikátny popis. O tom konverznom pomere sme premýšľali podobne, len sme si neboli istý či je to v poriadku.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2016 v 19:46 ----------
Napsal Souki;1290686
Lepší hosting nebo lepší systém. Počtem položek by to šlo vysvětlit, kdyby jich byl alespoň milion. Tady je ale opravdu něco výrazně špatně.
19603
vedeli by ste nám poradiť niečo konkrétnejšie? Myslíte, že lepľí hosting by to vyriešil? S tou rýchlosťou nás to máta už dlhšiu dobu. Ďakujem.
9. 5. 2016 19:43:56
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194747
Proc mate za to, ze 1 % je spatne? Z ceho vychazite? Ze se vam to cislo moc nelibi? Ono zkuste se zbavit casti neefektivni navstenvosti a razem budete mit 2 %.
9. 5. 2016 19:47:54
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194746
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 5. 2016 21:26:52
Whow 55.000 produktů ... jak dlouho jste budoval sklad :-) počítám, že takový eshop sype alespoň 10M ročně čistého. Nebo to je nějaký dropshipping?
9. 5. 2016 21:26:52
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194745
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 5. 2016 21:36:47
Napsal beraniste;1290710
Whow 55.000 produktů ... jak dlouho jste budoval sklad :-) počítám, že takový eshop sype alespoň 10M ročně čistého. Nebo to je nějaký dropshipping?
Pocitam ze na sklade maji prazdne platno a tiskarsky stroj, ale je to jne takovy skromny odhad ;)
9. 5. 2016 21:36:47
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194744
tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 5. 2016 22:02:54
Napsal Radek O.;1290689
Proc mate za to, ze 1 % je spatne? Z ceho vychazite? Ze se vam to cislo moc nelibi? Ono zkuste se zbavit casti neefektivni navstenvosti a razem budete mit 2 %.
Niečo na tom bude. Popracujeme asi len predsa na tom zrýchlení webu a náštevnosti a uvidíme či sa bude niečo diať.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2016 v 22:04 ----------
Napsal Aleš Jiříček;1290711
Pocitam ze na sklade maji prazdne platno a tiskarsky stroj, ale je to jne takovy skromny odhad ;)
Presne tak :) Robíme ich na objednávku. Momentálne je nereálne držať toľko tovaru skladom. To by sme museli byť obrovskí, čo zatiaľ nie sme.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2016 v 22:04 ----------
Napsal beraniste;1290710
Whow 55.000 produktů ... jak dlouho jste budoval sklad :-) počítám, že takový eshop sype alespoň 10M ročně čistého. Nebo to je nějaký dropshipping?
Presne to čo napísal kolega Jiříček :)
9. 5. 2016 22:02:54
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194743
Tim: komverzni pomer je nic nerikajici bezrozmerne cislo a je lepsi na nej zapomenout. Lepsi mit kovverzni pomer 1% a 100 objednavek nez 5 % a 20 objednavek. Konverzni pomer vas nezivi. Samozrejme vyznamu nabyva s dalsimi udaji.
Kazdopadne ty zmeny co jste delali jak jste prisli ma to ze jsou pozotivni a dobre? Ze jste si to rekli? Testovali jste zmeny?
9. 5. 2016 22:13:11
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194742
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 5. 2016 22:56:15
Vzhledem k tomu počtu produktů bych nahodil automatiku na Skliku a Adwords ... např. přes PPC Hit. Výhodu máte v tom, že vám sortiment nebude mizet, takže jednou vytvoříte kampaně a už budete navždy jen tisknout. Protože se Vám nebude sortiment prakticky měnit, můžete jen zkopírovat kampaně z Skliku d Adwords a optimalizovat cenu prokliku. Mezi tím máte hromadu času na tvorbu obsahu :-)
9. 5. 2016 22:56:15
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194741
Mě jako zákazníkovy na první pohled přišly nepřehledné nadpisy u produktů, protože jsou moc světlé. Špatně se to čte, je to málo kontrastní (ikdyž u obrazů to asi nebude to nejdůležitější).
Pro zákazníka, který neví co chce a nevyhledá si konkrétní věc na mě působí děsivě, když si rozkliknu kategorii a vidím 110 stránek. Podle mě zbytečně je tam vždy varianta na výšku a na šířku. Kdyby to tam bylo jednou a až v detailu produktu by si člověk vybral variantu, bylo by tam polovina stránek. Já osobně bych radši nakupoval v obchodě, kde bude daleko menší sortiment, ale budou tam vybrané ty "nejlepší" obrazy. To by snížilo rozhodovací paralýzu, protože z tolika produktů je strašně těžké si vybrat.
Co mi dál komplikuje výběr je, že když chci abstraktní obraz, tak se mi v kategorii zobrazí slunečnice nebo třeba fotka autobusu. Pod abstraktním si představuji něco jiného.
10. 5. 2016 00:11:53
https://webtrh.cz/diskuse/konverzny-pomer-kde-robime-chybu/#reply1194740
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit