Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Monetizace městských zpravodajů (webové verze)

Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
28. 4. 2016 15:18:46
Dobrý den webtržníci,
chtěl bych se vás zeptat na názor/nápad ohledně monetizace mého projektu. Vše spočívá v tom, že jsem v pár městech spustil webovou verzi zpravodajů, které vychází jinak v tištěné verzi (nebo jsou dohledatelné v PDF). Ve stručnosti, výhoda je jednoduchá a to, že si mohou články ze zpravodaje přečíst občané nejenom doma z novin, ale kdykoli na svém telefonu, tabletu nebo počítači.
S touto službou jsem přišel "na trh" jako první a prosadit se byl celkem oříšek. Nasbíral jsem nakonec 5 měst s tím, že další zatím raději neřeším.
Výhoda pro město je, že se o vše starám já a jediné co je potřeba je, aby mi každý měsíc poslali podklady, které nechám zpracovat. Navíc, abych měl šanci uspět a dostal smlouvu s městem, nezatěžuji ani městský rozpočet a cena je pouze symbolická (150 Kč / měsíčně).
Zpracování jednoho zpravodaje zabere průměrně 10 hodin a celkově náklady na jeden zpravodaj nejsou nejmenší.
Cílem projektu bylo, nabídnout městu službu, která nezatíží pokladnu ani pracovníky úřadu. Současně, občané města a blízkého okolí získají lepší přehled o informacích a v konečné fázi (každého businessu), přívod financí bude od sponzorů. Plánoval jsem, že každý měsíc nabídnu pod každým článkem prostor pro reklamu pouze jedné firmě, která získá trvalou inzerci pod článkem, který v daném měsíci vyšel.
Cílit jsem chtěl především na místní podnikatele, kteří mohou propagovat své služby nebo produkty. Ze začátku na to byl čas, obvolával jsem, vcelku i s úspěchem. Dnes už to je horší, nemám na to dostatek času a proto jsem si říkal, že bych ten způsob příjmu financí udělal jinak. Ale jak?
Google Adsense byla utopie, nasadil jsem vlastní affil weby na pojištění, ale taky žádná sláva.
Co se týče návštěvnosti, tak každé město má v průměru měsíčně okolo 1 200 návštěvníků, kteří si přečtou cca. 3 500 článků.
Jedná se např. o tyto zpravodaje:
Mohelnický zpravodaj – Internetový zpravodaj města Mohelnice…
Tišnovské noviny – Webová verze Vašich oblíbených novin.…
http://vyskovskyzpravodaj.cz
Co se ceny inzerce, prodával jsem ji za 3 000 Kč / měsíc / zpravodaj, ale nemám jednoduše čas na to, abych všech 5 měst obsadil. Mám totiž jiné aktivity, které mají větší přednost. K té ceně, nechtěl jsem mít na webu 10 inzertních ploch, ale nabídnout opravdu každý měsíc nějaké firmě prostor, na kterém se zviditelní. Možná to je blbost a lepší by bylo prodat těch 10 ploch po 300 Kč... no nevím.
Budu rád, když přijdete s něčím zajímavým.
Díky Pavel
28. 4. 2016 15:18:46
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192266
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 4. 2016 19:45:20
Mali ste to robiť opačne, 3 000 od mesta a 150,- od podnikateľov. mestský rozpočet nízkymi cenami vôbec nezachránite.
Keď nad tým premýšľam tak to nemá cenu myslím 10hod./ spravodaj.
28. 4. 2016 19:45:20
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192265
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
28. 4. 2016 20:17:40
Je mi jasné, že městskou kas 36 000 Kč nepoloží, ale zkuste oslovit město, že pro ně máte službu, kterou ještě nikdy neměli, o které nemáte žádné výsledky a že stojí 36 tisíc ročně, řeknou ti "naschle".
Ohledně 10 hodin času. Jenom pro informaci. Veškeré obrázky, které redaktor/ka pošle se musí upravit, takže máte průměrně 50 fotek. Pak musíte nakopírovat články z wordu do redakčního systému. Co jsem zapomněl zmínit je, že každé město má založený facebookový profil o který se také staráme. Třeba v Mohelnici je přes 700 lidí, kterým každý den pošleme odkaz na nějaký článek. Zveřejňování článků se musí naplánovat, aby se nestalo, že zveřejníme článek o akci, která se konala na začátku měsíce, poslední den v měsíci.
Některá města mají i 80 článků, proto jsem to zprůměroval. Ta práce s tím opravdu je, především díky tomu facebooku, který je však důležitým zdrojem čtenářů a především pak, je to nástroj přes který informujeme občany, že vůbec něco takového je, protože města se do propagace moc nehrnou (jak která, nechci všem křivdit).
Samotný projekt má pro lidi úspěch, každým měsícem je větší a větší zájem, jen samotné finance z toho příliš netečou.
28. 4. 2016 20:17:40
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192264
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 4. 2016 09:31:34
Pre 150 korún sa neoplati nikde chodiť, nie to ešte jednať s mestom, kde schvaľovanie objednávky musí prejsť viacerými ľuďmi.
Takže pri takom rozmýšľaní aký zastávate, je váš projekt nevyhnutne odsúdené na zánik.
29. 4. 2016 09:31:34
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192263
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
29. 4. 2016 10:19:18
Gabonator, máš prosím návrh na nějakou monetizaci? Nebo si přišel napsat:
Děláš to celé špatně, 10 hodin času to nezabere a celé to skončí v koši? :)
29. 4. 2016 10:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192262
Martin N.
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 4. 2016 08:03:37
Od města chceš 150kč/měsíc. Zbytek chceš z inzerce či reklam. Jiná možnost monetizace asi není - snad jen prodej nějakých produktů spojených s městem. Je to prostě práce a je potřeba umět inzerci prodávat...
30. 4. 2016 08:03:37
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192261
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
30. 4. 2016 09:38:49
Hele lokální monetizace je vždy obtížná. Ty máš ještě štěstí, že dostáváš obsah zdarma, že nemusíš platit lidi za tvorbu obsahu. U nás také bylo x pokusů jak zmonetizovat zpravodaje a pořádně to nikam nevedlo, ale nakonec to skončilo pod místní podnikatelskou skupinou. Webu to zcela určitě prospělo, lepší grafika, začlo tam psát xy lidí a web má poutače různě po městě. Osobně si myslím že to pro ně bude prodělečně. Bannerů tam mají pár a to ještě několik z nich je na jejich projekty a katalogová sekce pro místní podnikatele je celkem prázdná. Přestože web je politicky korektní i tak si myslím, že to mají jako vlivové medium.
30. 4. 2016 09:38:49
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192260
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
30. 4. 2016 11:46:23
Papírové verze mají inzerátů plno, přitom si myslím, že ta cílovka není nejlepší. Asi bude lepší nabídnout tu inzerci za míň peněz i s tím, že jich na webu bude více. Firmy nechtějí dávat 3 tisíce za online reklamu, ale dají třeba 15 stovek za malý čtvereček, který je někde na 12 straně v rohu. Přitom, co si budeme povídat, dělal jsem si analýzu a drtivá většina lidí ty papírové verze ani nečte, případně druhý den končí v koši.
Budu jednat za 2 měsíce s jedním městem ohledně prodloužení. Zrovna včera se mě ptalo vedení jak propagovat jejich kulturní akce, tak si říkám, že jim to prostě nabídnu za 3 000 Kč a budou tak propagovat své vlastní akce.
On je taky rozdíl přijít s něčím novým neozkoušeným a chtít desítky tisíc. Takto budu mít jasně daná čísla. A zkuste jako jednatel, zastupitel nebo jednoduše z pozice města říct těm např. 10 000 návštěvníkům, kteří si přečetli za rok 40 000 článků, že to město prostě zruší. Je to možná ta výhoda a ten první rok bylo prostě riziko.
Uvidíme. Napadla mě ještě nějaká reklamka, která by tu inzerci prodávala, ale to by muselo být na webu 10 pozic aspoň se ziskem 50 tisíc, aby je to vůbec zajímalo.
I tak díky Dago a Mirku za zprávu.
30. 4. 2016 11:46:23
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-mestskych-zpravodaju-webove-verze/#reply1192259
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit