Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Má cenu se zaměřit také na velkoobchod?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2016 16:30:05
Ahoj, poslední dobou řeším jednu úvahu. Rád bych znal váš názor nebo zkušenost.
Prodávám sortiment s poměrně dobrou marží 50-70%. Zaměřen jsem pouze na koncové zákazníky. Každý e-shopista ví, že v nějakém rozumném obratu je to celkem honička a je nutné řešit spoustu věcí od marketingu až po servis zákazníkům. Nejedná se vlastně o žádné unikátní zboží, které prodávám. Vždy jsem si ale myslel, že mou nejsilnější stránkou je know-how na dané dodavatele, dobré nákupky a marže.
Pohrávám si s myšlenkou, že bych využil svých kontaktů na dodavatele a zkrátka zvlášť ještě začal budovat velkoobchod. Jel bych s nižší marží okolo 10%, na druhou stránku bych nemusel investovat do marketingu, obchody a odběratele bych mohl oslovovat na přímo.
Zkrátka si myslím, že pokud bych časem získal nějaké solidnější odběratele, tak bych se mohl třeba dostat na stejný obrat, jako pro koncáky (okolo 1M měsíčně) s tím, že těch 10% marže by mi stačilo :)
Mohl bych tedy potenciálním odběratelům nabídnout:
1, dobré ceny, již mám od svých zahraničních dodavatelů opravdu solidní ceny a stále slevy. Proto si myslím, že by ani neměli potenciální odběratelé smysl párat se s importem, s komunikací se zahraničními dodavateli, když bych jim mohl nabídnout víceméně stejnou cenu.
2, mohl bych jim v jednom feedu nabídnout širokou nabídku od 5-10 různých dodavatelů.
3, Krom toho by jim tedy odpadly starosti s importem od různých dodavatelů, ale vše by mohli brát ode mě, jakožto od české firmy. I z hlediska účetnictví a logistiky poměrně jednodušší.
4, Klidně bych mohl nabídnout i přímé odesílání zásilek s fakturou mých dodavatelů (dropshipping) za nějakou fixní částku za balík. Sklad pro to k dispozici mám.
Nevýhodou samozřejmě vidím to, že bych si mohl vytvářet konkurenty. Takže to je to, co mě odrazuje. Co si o tom myslíte, znělo by to pro vás jako potenciální odběratele vůbec zajímavě? Není budování velkoobchodu dvousečná zbraň?
31. 3. 2016 16:30:05
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186630
Christ Petr
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 3. 2016 16:45:08
Momentálně se pohybuji v e-shopu s nábytek. Co mě překvapuje, že v České republice je strašlivý nedostatek konkurence pro velkoobchodníky některého druhu zboží.
Například obchod se zahradním plastovým nábytkem. Všichni jsou závislý na jednom VO a pokud on nemá, tak nemá nikdo v České republice.
Třeba Vám to trochu pomůže s rozhodováním. :-)
31. 3. 2016 16:45:08
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186629
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 3. 2016 16:52:31
Akonáhle tovar dostanete do veľkoobchodov a ďalších predajcov, musíte počítať s tým že podporite vznik vlastne konkurencie. Niekto niečo podobného dovezie do republiky.
Budte rád že teraz máte celý predajný cyklus pod vlastnou kontrolou, pre vás je to ten najvýhodnejší stav. Udržte tento stav najdlhšie tak ako môžete sa tešte sa zo slušného rabatu.
Čo najskôr zabudnite na megalomaské plány, lebo stále sa najde ešte lepší obchodník s lepším knowhow.
31. 3. 2016 16:52:31
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186628
hor
verified
rating uzivatele
31. 3. 2016 16:52:34
Ta myšlenka je logická a na první dojem správná, bohužel praxe není tak růžová.
Máme shop dle toho co čtu na podobné úrovni a myšlenky jsme také měli stejné, takže mě téma zaujalo.
My jsme třeba VO i XML před rokem úplně zrušili. Těch, co si reálně objednalo a reálně zaplatilo (tak jako to děláš asi ty v tom zahraničí), bylo opravdu minimum. Těch, co si natáhli XML, bylo sice dost, ale jejich výsledky tristní.
Kámen úrazu je v tom, že je v ČR gigantický počet eshopů, ale drtivá většina je o ničem a nijak nejede. Ti, co jedou, to dělají stejně jako ty - snaží se levněji nakupovat a dovážet zvenku. Takže komu? To je ta ošemetná otázka. Kdo má kapitál na nákup na sklad, sežene si to levněji venku sám.
Tím neříkám, že to nejde, jistě je i u nás pár fungujících online velkoobchodů, záleží i na oboru, ale za sebe musim říct, že sledovat jak skáčou MO objednávky je i přes všechny ty starosti a náklady ve finále příjemnější, než čekat, jestli se náhodou někdy něco neurodí od někoho z VO odběratelů :-) Ono je totiž pravděpodobné, že toho moc nebude.
Můj názor je takový, že velkoobchod musí být skutečně podle toho základu slova VELKO.
Tady předpokládám, že se bavíme o tom, postavit VO prodej na svém již fungujícím eshopu a zaměřit se na partnery z řad jiných eshopařů, nikoliv zakoupit halu a narvat jí zbožím za 100 a více milionů. A v tom případě je muj názor (i zkušenost) viz. výše.
31. 3. 2016 16:52:34
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186627
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2016 16:53:06
suissy: díky za info, v mém oboru je to podobné. Pořádný velkoobchod tady vlastně ani není.
hor: Moc díky za podnětný příspěvek. Možná je pravdou, že to vidím až moc růžově.
31. 3. 2016 16:53:06
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186626
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
31. 3. 2016 17:28:02
V mém oboru je zase milion pseudovelkoobchodů a nešel bych do toho ani za mák. Přemýšlel jsem o tom také, ale když jsem slyšel tady od gigantů, jak málo na obratu jim to udělá. Navíc některé i velké světomé firmy nechtějí mít s velkoobchodem nic společného a raději to sunou z výroby přes své obchody nebo franšízy rovnou ke koncákům. Já se ptám proč? Ke mě mí dodavatelé (VO) jezdí a pláčou. Říkají něco o obratech ve stovkách milionů, ale nejsou peníze na výplaty. Většina VO vám pošle balík už od 500ti Kč , protože nevím proč, snaží se urvat každou objednávku a konkurovat běžným eshopům. Další nevýhody - žádná sleva není dost velká, všichni chtějí na faktury, připravíte se o marži a to co píšete je průšvih. To že teď máte 60% a jak píšete, chcete z toho udělat 10% je sebevražda. Propad marže o tolik procent může znamenat propad v čistém zisku možná až na nulu, ne-li do ztráty. A točit 1M/měsíčně a mít na tom deset procent ... a z čeho chcete žít? Mě přijde nanejvýš podivné, že jste přesvědčen, že 100.000Kč, které z toho vypadne, Vám bude stačit? Vy nemáte žádné náklady? Vy neodvádíte daně?
Ještě musím dodat jednu věc. Firmy potřebují, aby to šlapalo jako hodinky. Objednáš, vypustíš z hlavy, přebereš zboží. Nebudou ti objednávat po netu, na to nemá nikdo čas. Vezmu telefon a nechám to tam nazobat tebe, ať se z toho třeba po .... To chceš dělat sám? Pokud mi někdo neumožní objednávku po telefonu, kterou řeším např. když řídím, nebo když se nudím, tak neobjednám. Pokud nedodají do druhého dne, opět špatně. V našem oboru jsou jen 2 velkoobchody, které fungují jak hodinky. O jednom stoprocentně vím, že je to odnož velké korporace, která působí na US burze a opravdu to umí. Druhý je také obrovská firma - dodává ještě v den objednání, splastnost faktur 30dní ... nikdy ještě nedošlo k jedinému pochybení. Hele, já si nedokážu představit, jak bys to financoval ...
31. 3. 2016 17:28:02
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186625
peto
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2016 10:17:48
Ved tym sa neda nic pokazit. Objedna si koncovy zakaznik mas marzu 60%, ked si objedna VO zakaznik mas 10%. Tovar mas na sklade tak preco ho nepredat. Je lepsie ked tvoja "konkurencia" predava tvoj tovar ako niekoho ineho ;)
3. 4. 2016 10:17:48
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186624
Tomas K392
verified
rating uzivatele
3. 4. 2016 17:25:05
V případě že dám slevu 10%, musím udělat dvojnásobný obrat, abych byl na stejném zisku. Uděláš dvojnásobný obrat?
3. 4. 2016 17:25:05
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186623
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 4. 2016 18:51:53
Tomáš K: nerozumím otázce, nelze tvé výpočty z tvého e-shopu aplikovat na ty mé.
3. 4. 2016 18:51:53
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186622
Tomas K392
verified
rating uzivatele
3. 4. 2016 20:20:44
Neaplikuji výpočty z mého shopu, prostou matematiku lze aplikovat všude! Ale mi to nevadí.
3. 4. 2016 20:20:44
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186621
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 4. 2016 00:30:01
Tomáš K: a jak můžeš vědět, jakou slevu si můžu dovolit, abych musel dosáhnout dvojnásobného obratu pro uchování stejného zisku? Navíc mi to přijde trochu OFFTOPIC, nic o žádné 10 procentní slevě jsem nepsal.
4. 4. 2016 00:30:01
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186620
Tomas K392
verified
rating uzivatele
4. 4. 2016 08:18:20
Pro VO si můžeš dle tvého prvního topicu dovolit slevu přibližně/průměrně 50% z MO cen - čili obrat musíš zkolika násobit, aby jsi zachoval stejný zisk?
4. 4. 2016 08:18:20
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186619
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 4. 2016 10:26:03
Zdavím, je to tak ... psal jste že z marže 60% chcete udělat 10%, to je ještě horší, to byste musel nejméně zpětinásobit obrat, abyste byl na stejné marži. Já vím oč jde. Mar_o55 má nejspíše největší variabilní náklad reklamu a dopravu a potřebuje se této složky zbavit, ale přijít o tolik je fakt šílené. Pokud má problém s náklady na reklamu, stačí se podívat, kolik procentuelně dělají PPC z celkového počtu objednávek. Můj odhad je pokud to tam opravdu sype, tak kolem 50-70%. Pokud byste byl fakt v nesnázích tak zkrouhnutí těchto výdajů mělo být méně bolestivé, než takto překopávat celý business model. Nemyslíte?
4. 4. 2016 10:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186618
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 4. 2016 16:06:38
Tomáš K: ach tak, už rozumím jak to bylo myšleno. Já jsem ale neměl v plánu opustit ten MO model. Ale zvlášť úplně odlišně nabízet i VO model. S nízkou marži, větším obratem a nižšími celkovými náklady (nejen reklama) jak zmiňuje kolega níže.
Takže já nechtěl přijít o ten maloobchod, to rozhodně ne. Ten chci dále budovat. To bych si vykopal hrob, kdybych z toho udělal VO. Ale myslel jsem začít budovat velkoobchod na vedlejším písečku.
4. 4. 2016 16:06:38
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186617
Tomas K392
verified
rating uzivatele
4. 4. 2016 17:50:39
Vedlejší píseček raději nee, to spíš pískovnu.......
4. 4. 2016 17:50:39
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-se-zamerit-take-na-velkoobchod/#reply1186616
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit