Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace – podstatné a nepodstatné porušení kup. smlouvy

xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2016 12:59:11
Ahoj,
můžete mi prosím někdo lidsky vysvětlit kdy se jedná o podstatné a kdy o nepodstatné porušení kupní smlouvy?
Konkrétně jde o to, že zákazník (Který je pravník) po 13 měsících od koupě reklamuje GPS obojek pro psa za 21tis Kč z důvodu že přijímač se nenabíjí a požaduje výměnu zařízení za nové protože se podle něj jedna o podstatné porušení kupní smlouvy.
Dodavatel ale nesouhlasí s výměnou celeho zboží a chce pouze vyměnit baterii, což vyřeší závadu.
Díky
24. 3. 2016 12:59:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185079
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
24. 3. 2016 13:23:41
Nevím, školy nemám :-), ale řekl bych, že baterie, která se podle specifikace nabíjet má a nenabíjí, je podstatná vada. Druhá věc je způsob řešení - tam zase jsi v právu ty a on (pokud je to první reklamace) nevím o co by se opřel v argumentaci, že to pomoct nemůže. Má to od nějakého znalce či co?
24. 3. 2016 13:23:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185078
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2016 13:28:31
No právě je problém, že pokud se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy, tak se v zákoně přímo píše:
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.
On si zvolil že chce dodat novou věc bez vady.
Nikde ale psáno není jestli to musím respektovat :-)
24. 3. 2016 13:28:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185077
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 3. 2016 13:31:13
Jdi za pravníkem. Pokud je fakt pravník, tak bych s ním nic bez pravníka neřešil, protože jeho práce je "zničit" druhou stranu.
24. 3. 2016 13:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185076
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 3. 2016 13:34:01
Tak to není právník, ale vychcánek! Řešení mu bylo nabídnuto, na výměnu za nové nemá nárok.
Zákazník: Po uplynutí šesti měsíců však ve většině zemí EU musíte prokázat, že vada existovala již při převzetí zboží – že je například způsobena špatnou kvalitou použitých materiálů. - zdorj: Europa.eu
24. 3. 2016 13:34:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185075
Podle mě je to jednoduché, pán "Právník", pokud se tím ohání, je zvyklej, že se z něj všichni pos.... a prostě z toho těží kde se dá. Pokud jde o závadu po 13 měsících užívání je postup přeci jednoduchý a není to jen zrovna jeho obojek, který se v této republice pokazil. Na nové zboží aktuálně ihned právo nemá, má právo vám obojek zaslat na reklamaci, ty máš 30 dní vyřízení, které může být řešeno jak opravou zboží, v tvém případě výměnou baterie a tím jej opět ve funkčním stavu pošleš zpět, nebo pokud je závada neodstranitelná, tak výměna za nový kus, nebo vrácení peněz. Pokud se zákazníkovi řešení nelíbí, stejně je musí akceptovat a nemá nikde oporu v tom, že musí dostat zboží nové. Stejně tak jako já jsem měl 2 roky v záruce auto, a kdyby mi odešla baterka, tak bych chtěl nové auto? Soud, který by rozhodl v můj prospěch, že mám nárok na nové auto by vytvořil obecné pravidlo, které by trh s novýma autama položil, protože každý by se při každé prkotině dožadoval nového auta :) jinak v případě té reklamace, bych si dal pozor, opravený obojek od dodavatele bych před odeslání klientovi otestoval, že je opravdu vše OK. No a samozřejmě, že se mu záruční doba protahuje o počet dní, které zboží bylo v reklamaci a tečka.
24. 3. 2016 13:42:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185074
podstatne poruseni kupni smlouvy (resp. smlouvy obecne) je takove poruseni o kterem prodejce musel vedet jiz v okamziku prodeje. Ta podstatnost neni dana tim o jak zavaznou vadu se jednu, byt to k tomu svadi tim nazvem. Takze pokud vada vznikla normalne za provozu, tak se nemuze z pohledu zakona jednat o podstatne poruseni kupni smlouvy.
Tento bod totiz neni resen primo u kupni smlouvy se spotrebitelem, tak jako treba lhuta odstoupeni do 14 dnu, ale v obecnych deficinich odstoupeni od smlouvy a to:
§ 2002
(1) Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Takze pan pravnik to jen zkousi. Takze jej odkazejte na tento paragraf NOZ a nabidnete mu opravu.
---------- Příspěvek doplněn 24.03.2016 v 13:45 ----------
Napsal iPekelnik;1279391
Tak to není právník, ale vychcánek! Řešení mu bylo nabídnuto, na výměnu za nové nemá nárok.
Zákazník: Po uplynutí šesti měsíců však ve většině zemí EU musíte prokázat, že vada existovala již při převzetí zboží – že je například způsobena špatnou kvalitou použitých materiálů. - zdorj: Europa.eu
ono je to opacne, ze musite prokazovat v prvnich sesti mesicich...
24. 3. 2016 13:43:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185073
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
24. 3. 2016 13:47:47
Za výměnu baterie může být rád. Klidně bys ho mohl „poslat do háje“ s tím, že životnost baterie je nižší, než dva roky a že si má na vlastní náklady koupit novou. Teda pochopitelně pokuď je baterie „opotřebovaná“ a ne pokažená.
24. 3. 2016 13:47:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185072
Jsem si s tím oháněním se, že je právník vzpomněl na jednu scénku z hotelu čtvrtá hvězda, kde ta paní prostitutka řekla: "To že jsem kurv* neznamená, že se budu jako kurv* chovat" :) :) :)
24. 3. 2016 13:49:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185071
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 3. 2016 13:57:03
Napsal Radek O.;1279395
ono je to opacne, ze musite prokazovat v prvnich sesti mesicich...
Ono to tak bylo myšleno, že po šesti měsících to prokazuje zákazník, jen jen jsem to nepochopitelně napsal :)
24. 3. 2016 13:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185070
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2016 13:59:46
Díky za odpovědi.
---------- Příspěvek doplněn 24.03.2016 v 14:02 ----------
Napsal Radek O.;1279395
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala;
No tohle jsem četl, ale podle mne to je tak debilně napsaný, že mi to mozek nebere. Protože takhle bude spousta lidí argumentovat, že kdyby věděli, že se věc pokazí, tak si ji ani nekoupí. A že jsem to mohl tušit :-)
24. 3. 2016 13:59:46
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185069
tady nejde o to, ze se vec muze pokazit, ale o to ze pri prodeji byste vedel, ze vec ma uz nejake vady, nebo ze je to tak nekvalitni, ze ty vady prijdou.
24. 3. 2016 14:06:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185068
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2016 14:21:54
Aha, takže to podstatné porušení je spíš tak, že kdybych tvrdil že věc má nějaké vlastnosti a ona neměla, nebo prodal již poškozené zboží ...
24. 3. 2016 14:21:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185067
ano, nebo byste vedel, ze je to proste totalni smejd, co vydrzi tyden...
24. 3. 2016 14:23:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185066
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2016 14:24:43
Fajn, díky za objasnění
24. 3. 2016 14:24:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-podstatne-a-nepodstatne-poruseni-kup-smlouvy/#reply1185065
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit