Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zobrazovat na boku kategorie na detailu zboží?

Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
16. 3. 2016 21:54:08
Jaké máte zkušenosti s vypínáním bočního zobrazení kategorií na stránce s detailem zboží?
Zkoušeli jste to někdo změnit a projevilo se to na objednávkách? Řada velkých shopů zobrazení bez bočního menu v detailu nebo třeba košíku používá, jiní u toho naopak stále zůstávají...
Sám jako zákazník si nejsem jistý zda je vypnutí zobrzení menu výhodou nebo ne.
16. 3. 2016 21:54:08
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183292
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 3. 2016 22:49:59
Já mám (jako zákazník) raději když je to konzistentní. Samozřejmě bývají výjimky typu VOP atd, ale při vybírání zboží nemám rád když mi to poskakuje a někde sidebar je, jinde ne :)
A stejně tak nemám rád, když se mi (v případě stromečkové navigace) při vstupu do kategorie sbalí a vizuálně nepoznám, na jakou jinou sousední/vyšší úroveň můžu přejít.
16. 3. 2016 22:49:59
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183291
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 3. 2016 01:05:14
při schování nesouvisejících věcí při objednávce se snížilo množství nedokončených objednávek o desítky proces (buď je nic neruší nebo je objednávka pro ně přehlednější, kdo ví). Stejně tak prodloužení platnosti košíku na defacto neomezenou dobu výrazně pomohlo výši objednávky (lidé si asi zpětně vzpomněli, že to kdysi chtěli koupit, tak to koupí teď...)
zbytek je subjektivní a souhlasím s i-PRESS, neustále hledání kam co mizí. Jsem zvyklý v eshopu vyhledat jakýkoliv produkt, který asi chci koupit a prokliknout se na jeho kategorii a vyhledat zbytek, kdo má probírat ty různě obrovské kategorie produktů, jenže řada eshopu dělají z tohoto postupu logickou hru. Někdy záleží i na maličkosti, třeba v czc při vyfiltrování konkrétních výrobků, které mě zajímají, zabírá velkou část obrazovky box s "nejprodávanější", který ale ignoruje filtry, ale zohledňuje pouze kategorie, wtf?
17. 3. 2016 01:05:14
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183290
Vlastimil Svoboda
verified
rating uzivatele
17. 3. 2016 15:40:48
Detail produktu a košík či spíše objednávkový proces jsou dvě různé věci.
Pokud začnu tou druhou, tak TomášX velmi správně postihl podstatu věci.
Ovšem pozor, v rámci objednávky se nebavme jen o prostém schování levého navigačního sloupce, ale také o odstranění veškerých selfpromo ploch, zjednodušení záhlaví apod. Zachovejme jen základní navigaci (home a hlavní kategorie obchodu) a zbytek pojďmě podřídit hladkému průchodu objednávkou.
Detail produktu:
Pokud se nakupuje očima, zboží má více variant apod., má větší fotografie a přehlednost vnitřní struktury větší váhu, než navigace vlevo. Dodržet však musíme to, aby byl zákazník stále informován, kde je, a jak se kam dostane. Musíme si uvědomit, že na detail se člověk nemusí dostat jen proklikáním přes kategorie, ale i z vyhledávání (a to jak interního, tak externího).
Dále je nutné vážit typ zboží, jeho celkové množstství, strukturu e-shopu a podobně. Z těch větších jsem to tak dělal pro Astratex či Parfums a funguje to výborně. Na druhou stranu, dlouho bych se rozmýšlel dělat to tak pro elektroniku či IT segment obecně. Tam zákazník nakupuje jinak. Jiná je i struktura zákazníků. Je toho hodně, co se musí brát v úvahu.
Doporučuji A/B testy a testovat, testovat, testovat.
17. 3. 2016 15:40:48
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183289
tommm80
verified
rating uzivatele
21. 3. 2016 19:00:08
Pane Svobodo, jak hodnotíte řešení, jak to máme na stránkách my na http://www.luxusnipradlo.cz
Děkuji za Váš názor.
21. 3. 2016 19:00:08
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183288
Vlastimil Svoboda
verified
rating uzivatele
22. 3. 2016 09:49:51
Napsal tommm80;1278504
Pane Svobodo, jak hodnotíte řešení, jak to máme na stránkách my na http://www.luxusnipradlo.cz
http://www.luxusnipradlo.cz/vyztizena-podprsenka-body-make-up-magic-wire-wdp-floral-triumph/
Ano, to je dobrý příklad. V zásadě je to správně, ale celek tvoří detaily. A ty jsou tady hodně nedotažené.
Celková přehlednost není dobrá, zcela chybí kontrast ("černý rozsypaný čaj"), hlavní prvky navigace se ztrácí v ostatním obsahu, spousta chyb v použitelnosti (uživatelském prožitku) i množství chyb faktických. Především pak zmíněné problémy s navigací mohou vést k nižším konverzím.
Na druhou stranu vidím snahu o vybudování důvěryhodného a vkusného shopu. Je jasné, že postavit pěkný, použitelný obchod na úzkém sortimentu a omezených službách je jednoduché. Postavit ho ale kolem tak širokého záběru, jako máte Vy, je už věcí nesmírně složitou. Nejen, že máme víc obsahu, který potřebujeme zobrazit, ale máme tím také rozsáhlejší navigaci, vizuální priority, self promo plochy a marketingové zájmy obecně, služby zákazníkům a podobně. V takovém případě už musíme jít do kompromisů a řešit každou šablonu společně z hlediska obchodu, produktu, marketingu, UX, služeb a značky.
Rozhodně nechci snižovat snahu Vaši ani Vašeho týmu. V porovnání s většinou konkurence jste na tom z hlediska designu dobře, ale myslím, že by si obchod zasloužil, alespoň v těch základních rovinách, zásah odborníka. Nemluvím o výrazných změnách, ale postupná optimalizace nejdůležitějších částí by mohla věci výrazně pomoci.
To je však na delší debatu, a obávám se, že by to bylo svým rozsahem mimo velikost obvyklého příspěvku zde na fóru. Nehledě k tomu, že bychom už dost odběhli od tématu.
Přeji Vám mnoho zdaru.
post scriptum
Výrazným stimulantem konverzního poměru jsou reference zákazníků. Především na zbožových vyhledávačích. Zkuste tedy být ještě lepšími obchodníky, a lidé Vám pak odpustí i drobné prohřešky v UX.
22. 3. 2016 09:49:51
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183287
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
24. 3. 2016 09:59:22
Řešíme to tak, že na menších rozměrech obrazovky levý sloupec v detailu schováme, na větších je zobrazen, ale v obou případech v drobečkové navigaci je na začátku ikona, kterou lze zobrazit/skrýt levý sloupec. V nákupním procesu tak jak tu bylo uvedenu, levý sloupec schován.
24. 3. 2016 09:59:22
https://webtrh.cz/diskuse/zobrazovat-na-boku-kategorie-na-detailu-zbozi/#reply1183286
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit