Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Poštovné u reklamace – má zákazník nárok i na uhrazení dobírkovného?

Kaliban
verified
rating uzivatele
24. 1. 2016 15:20:46
Dobrý den,
mám dotaz ohledně poštovného při nákupu zboží přes eshop. Zákaznice nám reklamuje zboží - oprávněně. Vrátili jsme jí peníze cenu čistě za zboží a také uhradili poštovné za "cestu" zboží od ní k nám (zaslání zboží k reklamaci). Zákaznice ale požaduje úhradu poštovného a také dobírkovného, které uhradila při nákupu zboží. Má na tuto částku také nárok?
Děkuji
K.
24. 1. 2016 15:20:46
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168758
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
24. 1. 2016 15:29:15
Nikoliv.
Pokud tedy nevracíte kompletně zboží (storno kupní smlouvy) ale jen vracíte vyreklamovaný výrobek.
24. 1. 2016 15:29:15
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168757
Kaliban
verified
rating uzivatele
24. 1. 2016 15:31:54
Napsal bartama;1260172
Nikoliv.
Pokud tedy nevracíte kompletně zboží ale jen vracíte vyreklamovaný výrobek.
Jednalo se pouze o 1 ks zboží, tedy výrobek. Při reklamačním řízení byla reklamace uznána a zákaznici uhrazena částka za toto zboží, tedy výrobek + poštovné za zaslání zboží k reklamaci.
24. 1. 2016 15:31:54
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168756
cernetecky
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2016 15:31:55
Má nárok na nejmenší možnou částku, kterou zákazníkům nabízíte.
Např.: Česká pošta 79Kč, DPD 99Kč, Česká pošta na dobírku 99Kč, DPD na dobírku 129Kč
V tento moment má nárok na 79Kč
24. 1. 2016 15:31:55
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168755
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
24. 1. 2016 15:33:05
Napsal Kaliban;1260173
Jednalo se pouze o 1 ks zboží, tedy výrobek. Při reklamačním řízení byla reklamace uznána a zákaznici uhrazena částka za toto zboží, tedy výrobek + poštovné za zaslání zboží k reklamaci.
V tom případě bych tedy vrátil nejmenší možnou za dopravu.
24. 1. 2016 15:33:05
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168754
Kaliban
verified
rating uzivatele
24. 1. 2016 15:37:36
Tvrdíte, že má nárok na nejmenší možnou dopravu? Mohu se zeptat, z čeho ten nárok plyne?
Zákon mluví o tom, že při reklamaci má zákazník právo na úhradu nákladů spjatých s reklamací, tedy v našem případě poštovné za zaslaní zboží k nám. Nikde se ale nemluví o tom, že by se měli hradit náklady spjaté s nákupem, samozřejmě nemluvím o ceně zboží.
Jiné je to při Odstoupení od smlouvy ... kdy zákon přímo mluví o nejmenší ceně za dopravu.
24. 1. 2016 15:37:36
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168753
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2016 15:38:57
Pokud byla reklamace oprávněná, neřešte to a vraťte jí celou částku.
Mne pokud by někdo vrátil nejmenší možnou částku, tak ho pošlu tam, kde slunce nesvítí - tohle není vrácení zboží do 14 dní, ale oprávněná reklamace.
24. 1. 2016 15:38:57
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168752
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
24. 1. 2016 15:40:51
Nikdy tyto tahanice kvůli pár korunám nemají smysl, protože nakonec Vás to vyjde mnohonásobně dráž.
Vždy jsme lidem vraceli to co bylo na faktuře jako konečná cena včetně poštovného, aby byl zákazník spokojen.
Nespokojený zákazník, který se s Vámi musí dohadovat, Vás následně pomluví kde to jen půjde, dá Vám negativní recenze, které odradí jednotky kusů potencionálních kupců a když bude aktivní, tak Vám pošle ČOI na kontrolu a i kdyby jste byl v právu, tak ČOI s prázdnou od Vás neodejde a na nějaké slovíčkaření Vás pokaždé dostanou a hned to máte za pár tisíc.
24. 1. 2016 15:40:51
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168751
Napsal cernetecky;1260174
Má nárok na nejmenší možnou částku, kterou zákazníkům nabízíte.
Např.: Česká pošta 79Kč, DPD 99Kč, Česká pošta na dobírku 99Kč, DPD na dobírku 129Kč
V tento moment má nárok na 79Kč
Toto plati pri odstoupeni od smlouvy a ne u reklamace. U te ma narok na nahradu nakladu spojenych s reklamaci. Tzn postovne od ni do obchodu.
24. 1. 2016 15:54:04
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168750
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 1. 2016 23:07:22
Napsal Radek O.;1260183
Toto plati pri odstoupeni od smlouvy a ne u reklamace. U te ma narok na nahradu nakladu spojenych s reklamaci. Tzn postovne od ni do obchodu.
Takže když zboží reklamuje (problém na straně prodejce), přičemž výsledkem reklamace je vrácení peněz, nemá zákazník nárok na vrácení peněz za dopravu produktu k němu, ale když zboží do 14 dnů vrací (problém na straně zákazníka), tak mu má prodejce ještě proplatit dopravu?
24. 1. 2016 23:07:22
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168749
Napsal Comanch;1260292
Takže když zboží reklamuje (problém na straně prodejce), přičemž výsledkem reklamace je vrácení peněz, nemá zákazník nárok na vrácení peněz za dopravu produktu k němu, ale když zboží do 14 dnů vrací (problém na straně zákazníka), tak mu má prodejce ještě proplatit dopravu?
Je treba si uvedomit, ze reklamace (zaruka) je obecne pravidlo a o postovnem se v nem vubec nemluvi. Reklamovat lze zbozi koupene pres internet i zbozi koupene v obchode. U reklamace ma spotrebitel v pripade opravnene reklamace narok na nahradu nakladu spojenych s reklamaci. Tedy obecne receno ono postovne, ale klidne muze uplatnovat narok i za telefonat apod. a to i v pripade, ze se obe strany dohodnou na reseni reklamace odstoupenim od smlouvy.
Odstoupeni od smlouvy do 14 dnu je jiny pravni ukon a resi ho jine paragrafy apod. A tam se v podstate rika, ze pri odsotupeni od smlouvy na spotrebitel narok na nahradu postovneho, ktere zaplatil za dodani od prodejce k sobe (nejnizsi nabizene).
Ja tam nevidim zadnou souvislost, byt vysledkem obou situaci je ono odstoupeni od smlouvy, ale pokazde na zaklade jinych paragrafu.
24. 1. 2016 23:25:58
https://webtrh.cz/diskuse/postovne-u-reklamace-ma-zakaznik-narok-i-na-uhrazeni-dobirkovneho/#reply1168748
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit