Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jaké skryté poplatky má lodní doprava z Číny?

Lybior
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 12. 2015 16:43:35
Dobrý den, chystám se něco objednat z Číny (cca 1,5 CBM), Číňanka mi nabízí nějakou cenu včetně dopravy (po moři cca 1 měsíc)..
Rád bych se zeptal jestli ta cena bude finální (samozřejmě kromě CLA a DPH, počítám s navýšením asi o 30%).
Jestli tam nejsou nějaké další poplatky za manipulaci, atd..?? (Kromě celní deklarace.)
Říká že to pošle do Prague Sea Port, jedná se o Radotín?
Je tu ještě něco na co bych si měl dát pozor?
Děkuji za pomoc Lybior
30. 12. 2015 16:43:35
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161880
Jakub Vrzák
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
30. 12. 2015 16:47:39
Dobrý den,
není lepší si to zajistit přes nějakou společnost v ČR a mít finální cenu garantovanou od nás ?
Takto jsem to měl já a v pohodě ... jenom pro zajímavost, kolik Vám nabídla cenu na Váš objem ?
30. 12. 2015 16:47:39
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161879
Lybior
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 12. 2015 16:59:42
Nabídla mi cenu cca $230, to je jeden z důvodů.. Myslím že na takovou cenu se v Česku není snadné dostat, ale možná se pletu..? Můžete mi nějakou českou společnost doporučit? DHL a spol mi přijdou strašně těžkopádné.
30. 12. 2015 16:59:42
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161878
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
30. 12. 2015 21:15:15
Budete prekvapeny kolko skrytych poplatkov pri LCL este zaplatite. Najma ked to pojde cez slovinsky Koper a nie Hamburg. A bude to urcite viac ako vam cinanka kotovala cenu. A pokial nie ste extra kovany v prave (medzinarodnom), tak sa tym poplatkom nevyhnete. GL.
30. 12. 2015 21:15:15
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161877
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 12. 2015 22:13:56
když jsem začínal s čínanama ,tak jsem si tímto taky vším prošel.zaleží jaký tarif si čínan sjedná...většinou ten nejlevnější ,takže zboží ti tady nevydají dokud neuhradíš zbytek hodnoty dopravy.toto si ale musíš zjistit předem..
Zkratky používané v námořní přepravě
Akreditiv - L/C (Letter of Credit)
Akreditiv, někdy zkráceně jen L/C: peněžní ústav příjemce garantuje platbu prodávajícímu. Za předpokladu, že prodávající splní své povinnosti sjednané v kupní smlouvě.
AWB (Air-Waybill, letecký nákladní list)
Letecký nákladní list je písemný doklad o uzavření dohody v letecké nákladní dopravě. Slouží m.j. také jako podklad pro proclení, vyúčtování dopravného atd...Každý letecký nákladní list obsahuje instrukce pro další dodání zboží.
BAF, B.A.F. (Bunker adjustment factor)
Přirážka k námořnému zohledňující výkyvy cen pohonných hmot.
B/L (Bill of Lading, též Konosament)
B/L neboli konosament je důležitý přepravní dokument v námořní dopravě, vykazující transport z místa odeslání do místa určení. Potvrzuje převzetí zboží k dopravě, za stanovených podmínek. Vydání zboží oprávněnému v přístavu určení proběhne pouze po předložení originálu B/L. V určitých případech lze vystavit také Express B/L, kdy se příjemce prokáže pouze faxovou kopií tohoto dokumentu. Konosament má charakter cenného papíru.
Break Bulk, BB
Zboží, volně ložené v nákladním prostoru (nákladní lodi). Protiklad k paletizované či celokontejnerové zásilce.
Cargo
Cargo znamená zboží. Vše co se dá dopravovat kamionem po silnici, po želenici, letecky, po moři...
Charter
Chartrem nazýváme pronajatý prostor na nákladní lodi, čí pronajaté dopravní letadlo.
CAF, C.A.F. (Currency adjustment factor)
Přirážka k námořnému zohlednňující výkyvy kursů měn.
C.F.S. (Container freight station)
Sklad či terminál pro nakládku / vykládku sběrných kontejnerů.
CMR (neboli Convention relative au Contrat de transport international de marchandises par route)
Dohoda o mezinárodní silniční přepravě zboží.
C.O.D. (Cash on Delivery)
Platba dobírkou.
Container 20‘ (dvacetistopý kontejner)
Průměrné vnější rozměry v metrech: délka = 6,058; šířka = 2,438; výška = 2,591. Průměrné vnitřní rozměry: d = 5,930; š = 2,330; v = 2,380. Objem 33cbm, nosnost až 29 tun. Pozor, rozměry a nosnosti se mohou mírně lišit.
Container 40‘ (40 stop)
Vnější rozměry v metrech: délka = 12,192; šířka = 2,438; výška 2,591
Vnější rozměry: d = 12,070; š = 2,330; v = 2,380
67cbm, pozor - viz poznámka výše
Consignee
Consignee je osoba, která má podle námořního nákladího listu (B/L - viz výše) obdržet zboží, příjemce.
Consolidated Seafright, Airfreight
Námořní / letecká sběrná zásilka.
C.Y. (Container Yard)
Na toto místo jsou dodány naložené kontejnery k lodění či k další následné dopravě.
C/S (Congestion surcharge)
Přiřážka za čekání plavidla v přístavu.
C.S.C. (Container service charge)
Podobně jako THC (viz níže) výlohy za překlad kontejnerů z lodi na nábřeží (a opačně) v evropských přístavech.
DAKOSY (zkratka za DAten-KOmmunikations-SYstem)
V Hamburgu používaný systém pro komunikaci mezi spedicí, rejdařem, překladištními podniky, atd...
Detention
Poplatek za pronájem kontejneru, pokud tento nevrátíte včas (po vykládce) rejdaři na sjednané depo.
Demurrage
Poplatek demmurage platíte, pokud překročíte rejdařem stanovenou lhůtu pro odebrání importního kontejneru z přístavu. Tento poplatek progresivně narůstá s přibývajícím počtem dnů, po které není kontejner vyzvednut. Oba poplatky, detention i demmurage mohou účtovat rejdaři až se 12-ti měsíčním zpožděním, což někdy způsobuje potíže mezi příkazcem a speditérem.
DGR (Dangerous Goods Regulations), u nás používanější ADR
Ujednání k dopravě nebezpečného zboží.
E.T.A. (Estimated time of arrival)
Očekávaný čas připlutí lodi.
E.T.D. (Estimated time of departure)
Očekávaný čas odplutí lodi.
FCL (Full Container Load)
Celokontejnerová zásilka (20‘ , 40‘ , flat rack, či jiný typ kontejneru).
FCL/FCL
Kontejnerový servis z domu do domu
FCL/LCL
Zboží v kontejneru, více jednotlivých zásilek od jednoho odesilatele pro více příjemců.
FCR (Forwarding Agents Certificate of Receipt, spediční potvrzení)
Speditér na vyžádání potvrzuje příkazci potvrzení, že převzal zásilku k neodvolatelnému dodání určenému příjemci.
FEU (Fourty feet equivalent unit)
Méně používané vyjádření jednotky o velikosti 40' stopého kontejneru.
FIO (Free In and Out)
Nakládka této námořní zásilky na loď jde k tíži objednatele a vykládka zboží v místě určení jde k tíži příjemce.
HAWB (House Air-Waybill)
U sběrných leteckých zásilek vystavuje speditér HAWB ke každé jednotlivé zásilce.
IMO (International Maritime Organization)
Mezinárodní organizace v námořní dopravě pro zvýšení bezpečnosti a zamezení znečišťování světových moří.
Incoterms
Účelem Incotermsu je sjednotit výklad dodacích podmínek v zahraničním obchodě. D
Konosament (B/L = námořní nákladní list)
Viz výše, B/L
L/C
Letter of Credit, akreditiv, viz výše
LCL (Less than Container Load)
Kusové či sběrné zásilky přepravované v jednom (sběrném) kontejneru.
LCL/LCL
Dílčí (sběrné) zásilky, které jsou v stanici odesílací zabaleny do jednoho kontejneru a v přístavu určení opět vyloženy a rozděleny pro jednostlivé příjemce.
LCL/FCL
Kontejnerová zásilka od více odesilatelů určená jedinému příjemci.
Liner Terms
Liner Terms jsou podmínky, na jejichž základě linioví rejdaři přepravují zboží (uvedeny na rubu konosamentu).
MAWB (Master Air-Waybill)
Je to Air-Waybill vystavovaný pro sběrné zásilky čili „sběrný letecký nákladní list“ od speditéra ke speditérovi (např. pro konsolidaci)
Multimodal Transport čili Kombinovaná doprava
Při tomto způsobu dopravy zboží jsou použity minimálně dva druhy dopravy, například kamion a železnice.
Notify
Přesná adresa (a telefonní , faxové spojení) dodatečně uváděná na námořním nákladním listě. Značí osobu, která má být vyrozuměna o příchodu zásilky.
NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier)
Speditér, který vystupuje jakožto konsolidátor, přičemž nevlastní žádný lodní prostor.
P.O.L. (Port of loading)
Přístav odesílací.
P.O.D. (Port of discharge)
Přístav určení.
RORO (RoRo, čili Roll On, Roll Off)
Systém umožňující nakládku (a vykládku) zboží na palubu lodi přes rampy pomocí pojízdných prostředků.
TEU (zkratka za Twenty foot equivalent unit)
Jednotka odpovídající velikosti 20' stopého kontejneru.
THC, T.H.C. (Terminal handling charge)
Výlohy za překlad kontejneru v přístavu. Obvykle účtováno shodně pro 20‘ nebo 40‘ kont.
Transhipment (překlad)
Není-li přístav určení najížděn rejdařem přímo, uskuteční se transshipment ve sjednaném přístavu a zboží pokačuje dále na jiném plavidle.
T/T (Transit time)
Předpokládaná doba dopravy (přístav – přístav).
UN Number
4-místné číslo popisující složku nebezpečného zboží, tak jak ji definovala organizace United Nations Committee of Experts on the Transport of Dangerous Goods.
W/M (Weight or Measurement) často také německé M/G čili Mass oder Gewicht
Český ekvivalent či zkratka není. Námořné u zásilky bude účtováné za objem nebo váhu. Vždy ale podle toho, která hodnota je větší (tuny / m3). Pozor na přepočet míra / váha u letecké dopravy, kde je pro měřící zásilky ustanovem přepočet 1 cbm = 167 kg. Jednoduše zjistíte váhu, za kterou bude letecký dopravce účtovat takto: Délka x šířka x výška zásilky v centimetrech děleno koeficientem 6000.
30. 12. 2015 22:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161876
Lybior
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 12. 2015 23:33:37
Napsal motoshop;1251987
když jsem začínal s čínanama ,tak jsem si tímto taky vším prošel.zaleží jaký tarif si čínan sjedná...většinou ten nejlevnější ,takže zboží ti tady nevydají dokud neuhradíš zbytek hodnoty dopravy.toto si ale musíš zjistit předem..
Zkratky používané v námořní přepravě
Akreditiv - L/C (Letter of Credit)
Akreditiv, někdy zkráceně jen L/C: peněžní ústav příjemce garantuje platbu prodávajícímu. Za předpokladu, že prodávající splní své povinnosti sjednané v kupní smlouvě.
AWB (Air-Waybill, letecký nákladní list)
Letecký nákladní list je písemný doklad o uzavření dohody v letecké nákladní dopravě. Slouží m.j. také jako podklad pro proclení, vyúčtování dopravného atd...Každý letecký nákladní list obsahuje instrukce pro další dodání zboží.
BAF, B.A.F. (Bunker adjustment factor)
Přirážka k námořnému zohledňující výkyvy cen pohonných hmot.
B/L (Bill of Lading, též Konosament)
B/L neboli konosament je důležitý přepravní dokument v námořní dopravě, vykazující transport z místa odeslání do místa určení. Potvrzuje převzetí zboží k dopravě, za stanovených podmínek. Vydání zboží oprávněnému v přístavu určení proběhne pouze po předložení originálu B/L. V určitých případech lze vystavit také Express B/L, kdy se příjemce prokáže pouze faxovou kopií tohoto dokumentu. Konosament má charakter cenného papíru.
Break Bulk, BB
Zboží, volně ložené v nákladním prostoru (nákladní lodi). Protiklad k paletizované či celokontejnerové zásilce.
Cargo
Cargo znamená zboží. Vše co se dá dopravovat kamionem po silnici, po želenici, letecky, po moři...
Charter
Chartrem nazýváme pronajatý prostor na nákladní lodi, čí pronajaté dopravní letadlo.
CAF, C.A.F. (Currency adjustment factor)
Přirážka k námořnému zohlednňující výkyvy kursů měn.
C.F.S. (Container freight station)
Sklad či terminál pro nakládku / vykládku sběrných kontejnerů.
CMR (neboli Convention relative au Contrat de transport international de marchandises par route)
Dohoda o mezinárodní silniční přepravě zboží.
C.O.D. (Cash on Delivery)
Platba dobírkou.
Container 20‘ (dvacetistopý kontejner)
Průměrné vnější rozměry v metrech: délka = 6,058; šířka = 2,438; výška = 2,591. Průměrné vnitřní rozměry: d = 5,930; š = 2,330; v = 2,380. Objem 33cbm, nosnost až 29 tun. Pozor, rozměry a nosnosti se mohou mírně lišit.
Container 40‘ (40 stop)
Vnější rozměry v metrech: délka = 12,192; šířka = 2,438; výška 2,591
Vnější rozměry: d = 12,070; š = 2,330; v = 2,380
67cbm, pozor - viz poznámka výše
Consignee
Consignee je osoba, která má podle námořního nákladího listu (B/L - viz výše) obdržet zboží, příjemce.
Consolidated Seafright, Airfreight
Námořní / letecká sběrná zásilka.
C.Y. (Container Yard)
Na toto místo jsou dodány naložené kontejnery k lodění či k další následné dopravě.
C/S (Congestion surcharge)
Přiřážka za čekání plavidla v přístavu.
C.S.C. (Container service charge)
Podobně jako THC (viz níže) výlohy za překlad kontejnerů z lodi na nábřeží (a opačně) v evropských přístavech.
DAKOSY (zkratka za DAten-KOmmunikations-SYstem)
V Hamburgu používaný systém pro komunikaci mezi spedicí, rejdařem, překladištními podniky, atd...
Detention
Poplatek za pronájem kontejneru, pokud tento nevrátíte včas (po vykládce) rejdaři na sjednané depo.
Demurrage
Poplatek demmurage platíte, pokud překročíte rejdařem stanovenou lhůtu pro odebrání importního kontejneru z přístavu. Tento poplatek progresivně narůstá s přibývajícím počtem dnů, po které není kontejner vyzvednut. Oba poplatky, detention i demmurage mohou účtovat rejdaři až se 12-ti měsíčním zpožděním, což někdy způsobuje potíže mezi příkazcem a speditérem.
DGR (Dangerous Goods Regulations), u nás používanější ADR
Ujednání k dopravě nebezpečného zboží.
E.T.A. (Estimated time of arrival)
Očekávaný čas připlutí lodi.
E.T.D. (Estimated time of departure)
Očekávaný čas odplutí lodi.
FCL (Full Container Load)
Celokontejnerová zásilka (20‘ , 40‘ , flat rack, či jiný typ kontejneru).
FCL/FCL
Kontejnerový servis z domu do domu
FCL/LCL
Zboží v kontejneru, více jednotlivých zásilek od jednoho odesilatele pro více příjemců.
FCR (Forwarding Agents Certificate of Receipt, spediční potvrzení)
Speditér na vyžádání potvrzuje příkazci potvrzení, že převzal zásilku k neodvolatelnému dodání určenému příjemci.
FEU (Fourty feet equivalent unit)
Méně používané vyjádření jednotky o velikosti 40' stopého kontejneru.
FIO (Free In and Out)
Nakládka této námořní zásilky na loď jde k tíži objednatele a vykládka zboží v místě určení jde k tíži příjemce.
HAWB (House Air-Waybill)
U sběrných leteckých zásilek vystavuje speditér HAWB ke každé jednotlivé zásilce.
IMO (International Maritime Organization)
Mezinárodní organizace v námořní dopravě pro zvýšení bezpečnosti a zamezení znečišťování světových moří.
Incoterms
Účelem Incotermsu je sjednotit výklad dodacích podmínek v zahraničním obchodě. D
Konosament (B/L = námořní nákladní list)
Viz výše, B/L
L/C
Letter of Credit, akreditiv, viz výše
LCL (Less than Container Load)
Kusové či sběrné zásilky přepravované v jednom (sběrném) kontejneru.
LCL/LCL
Dílčí (sběrné) zásilky, které jsou v stanici odesílací zabaleny do jednoho kontejneru a v přístavu určení opět vyloženy a rozděleny pro jednostlivé příjemce.
LCL/FCL
Kontejnerová zásilka od více odesilatelů určená jedinému příjemci.
Liner Terms
Liner Terms jsou podmínky, na jejichž základě linioví rejdaři přepravují zboží (uvedeny na rubu konosamentu).
MAWB (Master Air-Waybill)
Je to Air-Waybill vystavovaný pro sběrné zásilky čili „sběrný letecký nákladní list“ od speditéra ke speditérovi (např. pro konsolidaci)
Multimodal Transport čili Kombinovaná doprava
Při tomto způsobu dopravy zboží jsou použity minimálně dva druhy dopravy, například kamion a železnice.
Notify
Přesná adresa (a telefonní , faxové spojení) dodatečně uváděná na námořním nákladním listě. Značí osobu, která má být vyrozuměna o příchodu zásilky.
NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier)
Speditér, který vystupuje jakožto konsolidátor, přičemž nevlastní žádný lodní prostor.
P.O.L. (Port of loading)
Přístav odesílací.
P.O.D. (Port of discharge)
Přístav určení.
RORO (RoRo, čili Roll On, Roll Off)
Systém umožňující nakládku (a vykládku) zboží na palubu lodi přes rampy pomocí pojízdných prostředků.
TEU (zkratka za Twenty foot equivalent unit)
Jednotka odpovídající velikosti 20' stopého kontejneru.
THC, T.H.C. (Terminal handling charge)
Výlohy za překlad kontejneru v přístavu. Obvykle účtováno shodně pro 20‘ nebo 40‘ kont.
Transhipment (překlad)
Není-li přístav určení najížděn rejdařem přímo, uskuteční se transshipment ve sjednaném přístavu a zboží pokačuje dále na jiném plavidle.
T/T (Transit time)
Předpokládaná doba dopravy (přístav – přístav).
UN Number
4-místné číslo popisující složku nebezpečného zboží, tak jak ji definovala organizace United Nations Committee of Experts on the Transport of Dangerous Goods.
W/M (Weight or Measurement) často také německé M/G čili Mass oder Gewicht
Český ekvivalent či zkratka není. Námořné u zásilky bude účtováné za objem nebo váhu. Vždy ale podle toho, která hodnota je větší (tuny / m3). Pozor na přepočet míra / váha u letecké dopravy, kde je pro měřící zásilky ustanovem přepočet 1 cbm = 167 kg. Jednoduše zjistíte váhu, za kterou bude letecký dopravce účtovat takto: Délka x šířka x výška zásilky v centimetrech děleno koeficientem 6000.
Děkuji za informace. Můžu se zeptat co by jste mi tedy doporučil?
30. 12. 2015 23:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161875
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 12. 2015 00:10:57
určitě českýho lodního přepravce,tam se domluvý jasný pravidla...Já osobně nevěřím čínanovi ani pozdrav:)
31. 12. 2015 00:10:57
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161874
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 12. 2015 06:10:47
U Číňanů nic jiného než FOB nebrat.
31. 12. 2015 06:10:47
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161873
Jakub Vrzák
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 12. 2015 07:48:37
Napsal Lybior;1251936
Nabídla mi cenu cca $230, to je jeden z důvodů.. Myslím že na takovou cenu se v Česku není snadné dostat, ale možná se pletu..? Můžete mi nějakou českou společnost doporučit? DHL a spol mi přijdou strašně těžkopádné.
Já měl cenu cca 375 USD za takový objem váha okolo 1000kg, a platil jsem to české firmě.
Bylo to z Vietnamu, ale je to asi podobné. Jak píšou jiní, tak určitě zaplatit prodejci a domluvit se s ním, aby cena byl včetně dopravy do přístavu.
31. 12. 2015 07:48:37
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161872
John.T
verified
rating uzivatele
11. 10. 2016 16:15:28
Pozor si musí člověk dávat i u "českých" špeditérů. Každopádně doporučuju rozeslat poptávku na tzv. LCL zásilky (což je zásilka kusová, menší než kontejner). Spedic je hodně ale pozor na "výhodné" ceny. Doporučuji prověřené firmy. Nevím zda můžu zde uvádět přímo jména mnou vyzkoušených dopravců ale snad můžu alespoň ty na které si dát pozor. Např. Yusen logistics .. POZOR na ně .. udělají výhodnou nabídku, kterou však nedodrží a vždy se snaží naůčtovat vícenáklady a to za cokoli .. i za standardní služby..a pokud nesouhlasíte pak nevydají zboží. Také uvádějí v nabídkách splatnost faktur za dopravu 14 dnů tak jak je to běžné u prakticky všech dopravců...ale u Yusenu na to zapomeňte. Dokud nezaplatíte zboží nevydají. Tedy platba předem ! Je to pochopitelné..protože když si účtují neoprávněně vícenáklady určitě by se s nimi mnoho firem soudilo a úhradu odložilo do rozhodnutí soudu. Prostě mafiánské praktiky. Naštěstí je na čekém trhu opravdu hodně kvalitních firem na které je spoleh a nabízejí dobré ceny. Tedy nebojte se objednávat na paritě FOB. V případě CIF či CNF zpravidla zaplatíte v přístavu vysoké poplatky za vyložení, přeložení, skladování, odbavení atd..
11. 10. 2016 16:15:28
https://webtrh.cz/diskuse/jake-skryte-poplatky-ma-lodni-doprava-z-ciny/#reply1161871
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit