Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Prodání zboží na eBayi a následná nepokojenost nakupujícího

Calmann
verified
rating uzivatele
14. 12. 2015 13:54:23
Ahoj, dobrý den...
Přátelé, rád bych se svěřil s takovou nepříjemností.
Na Ebay jsem prodal zboží za 149 dolarů, Ebay si nechal 10%, tedy 14.90 USD, jako poplatek.
Kupující otevřel resolution center, jelikož se mu zboží nelíbilo a Ebay ho refundoval, vrátil mu 149 dolarů. Já jsem tedy musel zaplatit Ebay 149 USD, které on vrátil kupujícímu. Nicméně Ebay mi nevrátil poplatek 14.90 USD ze zrušené aukce, a já tedy otevřel resolution case u Paypalu, který mi vrátil 14.90 USD, Ebay mi ale blokl účet a chtějí ty peníze zpět, jinak mi smažou účet (výpalné?).
Jo a kupující mi ještě po měsíci nevrátil zboží, nechce mi poslat tracking number, ale prý to už dávno odeslal. Já jsem přišel samozřejmě ještě o poštovné, když jsem do USA posílal balík. Takže asi tak.
14. 12. 2015 13:54:23
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159164
Genezis.eu
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
14. 12. 2015 14:01:55
OK a ten tovar bol vadny alebo kde bol problem? Ak to ebay uznal, asi posielas smejdy a tak si aj dopadol (moja domnienka).
14. 12. 2015 14:01:55
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159163
Calmann
verified
rating uzivatele
14. 12. 2015 14:50:55
Jednalo se o umění, staré litografické tisky, takže žádné šmejdy nebo nějaká ojebávka.
14. 12. 2015 14:50:55
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159162
arkis
verified
rating uzivatele
14. 12. 2015 15:03:46
eBay ho nerefundoval jen tak. Dost často se stává, že jsi nereagoval na výzvu z "resolution center" a tak po třech dnech bez odezvy mu sami vrátili peníze.
eBayi ty peníze vrať a braň se, že jsi nedostal zboží zpět. Nevím, zda má eBay nějaké obecné podmínky, ale pokud ne, tak bys to tam měl mít napsané ty a to, že při vracení zboží je kupující povinen zboží odeslat doporučeně bez dobírky a musí ti dát sledovací číslo.
Pokud ti zboží i pošle zpět, tak balík natáčej. Ideálně nepřetržitě od doručení pošťákem po rozbalení a zkontrolování. Četl jsem, že někomu místo mobilu došlo kamení v krabičce a neuhádal to. Video ti může být důkazem, že tě kupující chtěl jednoznačně podvést a už k tomu bude mít eBay jiný přístup.
14. 12. 2015 15:03:46
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159161
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
14. 12. 2015 15:04:28
Tak uplně snadné to nebývá, netvrdím že to občas ebay neudělá ale podle mě tu situaci hodně zlehčuješ. Zákazník může podat dispute a máte nějakou dobu na dohodnutí. V případě že to chce zákazník urychlit tak to může eskalovat přímo na ebay, kde se tím zabývá už člověk. Opět to není automatické a hlavně můžeš na to reagovat a rozhodutí jejich ovlivnit. Navíc máš možnost si stěžovat na kupujícího, opět funkce kde se tvojí stížností bude zabývat člověk. Ebay ti neblokne účet na základě jednoho prohraného sporu, takže bud je bloklej že jim dlužíš prachy tj. těch 14.90 nebo si sporů měl více a máš nízký rating.
14. 12. 2015 15:04:28
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159160
mCORP
verified
rating uzivatele
15. 12. 2015 10:43:43
No veru tak lahke to naozaj nebyva... ono to moze byt este lahsie.
5 rokov som na ebay nakupoval, takze viem ako to funguje z pohladu kupujuceho a posledny rok som na ebay aj predaval.
Predanych som mal cca 60ks drahsieho tovaru, 100% feedback, na spravy som odpovedal do 24hod, nikdy som nedostal ani len negativnu spravu, ziadny otvoreny spor, nikdy ziadny problem s ebayom, veci som posielal do 3 dni a ihned o tom informoval buyera(nie ako niektori predajci ze vam daju tovar ako odoslany a ked vam balik pride, zistite ze to posielal o 5 dni neskor ako dal na ebayi)...
A asi pred mesiacom sa zobudim, pozrem mail a... vsetky moje veci na predaj odstranene a ucet zablokovany nastalo... skoro ma porazilo! Pisal som emaily, volal na ich call centrum a stale jedina odpoved - vazia si nasu spolupracu, no pre "security reason" sa ju rozhodli z ich strany ukoncit. Dovod mi povedat nemozu aby sa nezacal zneuzivat...
Kupovat vsak cez ten ucet nadalej mozem, tam asi ziadnu bezpecnostnu hrozbu nepredstavujem :)
to je proste ebay, kupujuci moze vsetko a seller nema takmer ziadnu ochranu... A ked sa ti nepaci nepredavaj tam... no na druhej strane ked clovek vidi to mnozstvo kupujucich... vyber si :)
Ked som googlil moju situaciu nasiel som kopec ludi co boli aj power seller feedback 5000+ a tiez ich blokli pre nejaky bezpecnostny ebayovsky dovod ktori ti nepovedia. U nich samozrejme nemozem povedat ci nejake pravidla neporusovali, no ja som neporusil nic a ucet s poctivo budovanym sellers hodnotenim v prdeli...
15. 12. 2015 10:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/prodani-zbozi-na-ebayi-a-nasledna-nepokojenost-nakupujiciho/#reply1159159
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit