Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Objednávek přibývá, telefonních hovorů od zákazníků ubývá. Také se vám to děje?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
8. 11. 2015 07:49:57
Po 3-4řech letech, kdy jsem na telefonu trávil se zákazníky celé dny, se stalo něco zajímavého. Najednou telefonních hovorů velmi ubylo. Jsou dny, kdy nezavolá ani jeden zákazník. Přitom objednávek stále přibývá. Lidé nakupují, ale nepíší ani nevolají. Možná to je tím, že už většina obchod zná, a že ví, že zboží dorazí (i když se občas balíček zpozdí). Telefony začaly ubývat už před rokem, kdy u každé objednávky denně aktualizujeme informaci o pravděpodobném termínu doručení. Fakt nechápu ... traffic jako blázen, ale na telefonu klid.
Máte také podobnou zkušenost, po nějaké době existence eshopu?
8. 11. 2015 07:49:57
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151631
Jan Pekarek
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
8. 11. 2015 10:08:42
Bud rad a neres to :D pokud to pro tebe nema nejaky vyznam do budoucna treba dalsi eshop. A nejlepsi by bylo se mozna zeptat primo zakazniku, zvedni nyni telefon ty a zavolej par zakaznikum :D
8. 11. 2015 10:08:42
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151630
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
8. 11. 2015 10:41:48
To raději ne, já se domnívám, že lidé neradi telefonují. Mám non-stop linku, svítí to na ně, jen co přijdou na eshop, a místo toho stejně raději napíší mail. I když třeba odepíši včas, někdo nechává mé odpovědi třeba týdnen být. Když jim zavolám, tak jim prý mail dorazil, ale ještě nebyl čas odpovědět. Přitom stačilo brnknout a bylo hotovo. Pro mě nepochopitelné ... já jsem telefonista. No mě to zajímá, jestli třeba nezním v telefonu jako morous ... :-)
8. 11. 2015 10:41:48
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151629
Jan Pekarek
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
8. 11. 2015 10:57:32
Z mé zkušenosti mohu říct, že když něco nenaléha.. tak prostě napíšu mail. Když je něco co naléhá, tak za prvné použiju live chat pokud je. A v poslední případě zavolám, pokud to má eshop dobře ošetřené, dobrá dostupnost operátorů nebo lidí co se o to starají. Nejlépe zelená linka.. ale i klasicky mobil není překážkou.
Takže já jsem segment zákazníka co řeší vše mailem a volá až když hoří.
Ono, dle mého názor být váma, tak jsem rád že nevolají. Protože si myslím, že cílem podnikatele je svůj byznys co možná nejlépe automatizovat. Pokud čekáte na maily a hovory celý den... dle mého názoru to není efektivně využitý čas (když se to dá udělat jinak).
Z mailu a hovorů které dostáváte udělejte stránku na nejčastější otázky a odpovědi, postupně přidávejte. Upravujte info produktu a stránku na webu podle toho na co se zákazníci ptají. A uvíde že časem bude ještě méně mailu a hovoru.. pouze s nějakými specifickými nároky, které se občas dějí a to už není třeba nějak eliminovat.
Můžete i zákazníky vzdělávat, např prodávaté odšťavňovače.. tak jaký si mají vybrat zda-li ten nebo ten a už zase eliminujete nějaké nutkání vám napsat nebo zavolat.. nebo si to nechat projít hlavou a nakoupit jindy.. nebo v nejhorším případě jinde.
8. 11. 2015 10:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151628
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
8. 11. 2015 11:08:55
Jj, to dělám už 4 roky. Upravuji popisky dle dotazů aj. Dělám to prakticky hned, protože se lidé ptají stále na to samé ... stejně tak jsem na začátku upravoval eshop. Jenže tam je problém v tom, že jakákoliv úprava bude menší částí nepochopena. I když jsem redukoval košík na 1-2 krokový s minim. počtem kolonek ... tak, že už to jednodušeji nejde, vždy se najde někdo, kdo překvapí ...
---------- Příspěvek doplněn 08.11.2015 v 11:14 ----------
O tom chatu jsem přemýšlel, ale nakonec to zavrhl. Aby to fungovalo, musely by být odpovědi ihned - to by tam musel stále někdo sedět. V malé firmě nereálné. Vidíte, to je zajímavé. Já chatuji strašně nerad, protože mě vytáčí čekat na odpověď byť jen 10 vteřin. Než napíši dotaz, než někdo odpoví, tak to trvá nejméně dvacet sekund a to je opravdu nemyslitelné. Navíc takových výměn informací musí proběhnout několik. Proto já vždy volám.
8. 11. 2015 11:08:55
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151627
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 11. 2015 14:16:35
Lidi povětšinou hrozně neradi volají.... já bych mohl vyprávět :d
16. 11. 2015 14:16:35
https://webtrh.cz/diskuse/objednavek-pribyva-telefonnich-hovoru-od-zakazniku-ubyva-take-se-vam-to-deje/#reply1151626
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit