Prodej domén - mobilnipruvodce.cz, modernimesto.cz, moderniregion.cz a další
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 30

Vrácení "boxu s překvapením" do 14 dnů

  1. Dobrý den,
    prosím o radu. Rozjíždím e-shop, kde si zákazník koupí "box s překvapením" - nikdy předem neví co přesně za věci v něm bude ( zná pouze "okruh" z kterého jsou věci vybírány). Moje otázka zní, zda zákazník může otevřít tento box , zjistit co v něm je, a když se mu konkrétní věci nebudou líbit tak jej prostě pošle zpátky. Vytrácí se tak pointa toho boxu jako takového a nevím jak bych se proti tomuto mohl bránit.
    Za jakoukoliv odpověď předem děkuji.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Pokud kupující něco koupil, tj. byla uzavřena kupní smlouva na dálku tak má samozřemě právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí a vrácení zboží. Toto právo nesmí být nijak zkráceno nebo omezeno.

  4. Tak nadstav sumu aby sa to nikomu neoplatilo posielať naspäť, teda vrátiť. Ja ako lenivý zákazník by som asi neposielal naspäť nič čo by ma nepohoršilo a nestálo by ma viac ako cca 10 €

  5. Koukám se na to z toho pohledu, že tato lhůta na vrácení při koupi z e-shopu je proto, aby měl zákazník možnost zboží vyzkoušet a popřípadě poslat zpátky. V mém případě ale člověk dostane naprosto to samé jak při osobním prodeji tak na dálku - nemá to žádnou výhodu/nevýhodu. Boxy se posílají vždy na konci měsíce kdy jsou objednávky pro daný měsíc již uzavřeny, aby nikdo předem nemohl zjistit co v něm bude... Takže pokud zákazník box koupí, otevře a pošle zpátky, stává se pro mně zboží naprosto bezcenné, protože již nejde prodat (na další měsíc jsou již nové boxy s překvapením)...

    Ještě abych upřesnil, samozřejmě počítám s tím, že zákazník může krabičku vrátit před otevřením, protože si to prostě rozmyslel...to je ok. Ale bojím se situace , kdy si to člověk bude stále kupovat jen aby zjistit co v boxu je..otevře ji, nebude se mu to líbit tak ji pošle otevřenou a pro mne již bezcenou zpátky..

  6. tovar moze byt rozbameny ale nie pouzity. Urob tam nejaku plombu , ktoru ked otvori tak to pouzil a nie je mozne to vratit.
    Ami fotoaparat sa neda zdarma vratit ked si na nom odoftil 500 fotiek. Rovnako PC hry a hudobne CD sa nedaju po rozbaleni vratit.

  7. Citace Původně odeslal DavidPs Zobrazit příspěvek
    Koukám se na to z toho pohledu, že tato lhůta na vrácení při koupi z e-shopu je proto, aby měl zákazník možnost zboží vyzkoušet a popřípadě poslat zpátky. V mém případě ale člověk dostane naprosto to samé jak při osobním prodeji tak na dálku - nemá to žádnou výhodu/nevýhodu. Boxy se posílají vždy na konci měsíce kdy jsou objednávky pro daný měsíc již uzavřeny, aby nikdo předem nemohl zjistit co v něm bude... Takže pokud zákazník box koupí, otevře a pošle zpátky, stává se pro mně zboží naprosto bezcenné, protože již nejde prodat (na další měsíc jsou již nové boxy s překvapením)...
    Tomu se rika "riziko podnikani". Pravidla jsou dane a bud se s nimi smirite a budete podnikat, nebo je budete ignorovat a budete podnikat, nebo se s tim nesmirite a podnikat nebudete.

    Zakon zna vyjimky, kdy odstupit nejde, ale tyto na tento pripad nejdou aplikovat. Proste ano hrozi to, ze to otevre a vrati vam to a vy mu musite vratit penize. Duvod proc to pravo vzniklo ma zaklady v tom co popisujete, ale zakon ten duvod neresi, ten dava to pravo.

  8. Můžete mu účtovat poplatek za uvedení zboží do původního stavu.
    Ten se v krajním případě může vyšplhat až na 100% kupní ceny. Ale musíte si to umět před úřady obhájit.

  9. Ještě abych upřesnil, samozřejmě počítám s tím, že zákazník může krabičku vrátit před otevřením, protože si to prostě rozmyslel...to je ok. Ale bojím se situace , kdy si to člověk bude stále kupovat jen aby zjistit co v boxu je..otevře ji, nebude se mu to líbit tak ji pošle otevřenou a pro mne již bezcenou zpátky..

  10. Můžete dát konkrétní odkaz na to co prodáváte? Já si popravdě nějak neumím představit, proč bych kupoval něco a přitom nevěděl co :) Myslím, že by to i pomohlo k lepším radám.

  11. Citace Původně odeslal DavidPs Zobrazit příspěvek
    Ještě abych upřesnil, samozřejmě počítám s tím, že zákazník může krabičku vrátit před otevřením, protože si to prostě rozmyslel...to je ok. Ale bojím se situace , kdy si to člověk bude stále kupovat jen aby zjistit co v boxu je..otevře ji, nebude se mu to líbit tak ji pošle otevřenou a pro mne již bezcenou zpátky..
    Ano, to je riziko podnikání a to budou dělat. Tvůj byznys plán na to musí myslet.

    ---------- Příspěvek doplněn 04.11.2015 v 15:17 ----------

    Citace Původně odeslal bbautodiely Zobrazit příspěvek
    tovar moze byt rozbameny ale nie pouzity. Urob tam nejaku plombu , ktoru ked otvori tak to pouzil a nie je mozne to vratit.
    Ami fotoaparat sa neda zdarma vratit ked si na nom odoftil 500 fotiek. Rovnako PC hry a hudobne CD sa nedaju po rozbaleni vratit.
    To jsou zase rady... výrobek samozřejmě může být odzkoušený pro věc k tomu určenou. Pro pc hry se vztahuje výjimka, jako pro ostatní licencovaný sw.
    S fotákem fotit můžeš a pak ho vráti. to je jako by sis nemohl vyzkoušet oblečení..

    Udělal bych na webtrhu krom +1 něco jako "tento uživatel netuší o čem mluví, neposlouchejte ho". Pokud by se třeba tento tazatel tvým názorem řídil, tak mu čoi dá flastr, že se z toho posere.

  12. Citace Původně odeslal mytrix Zobrazit příspěvek
    Můžete dát konkrétní odkaz na to co prodáváte? Já si popravdě nějak neumím představit, proč bych kupoval něco a přitom nevěděl co :) Myslím, že by to i pomohlo k lepším radám.
    napr. v kosmetice je to docela bezne, hlavne v UK, USA, ze si clovek objedna balicek kosmetiky treba za 10-20 USD a nevi co presne dostane a pak dostane treba vzorecky ruznych kosmetik, produkty apod. je to docela oblibene. I u nas uz par projektu bezelo, sice skoncily drive, nez poradne zacali, ale neni to nic neobvykleho.

    ---------- Příspěvek doplněn 04.11.2015 v 15:36 ----------

    Citace Původně odeslal DavidPs Zobrazit příspěvek
    Ještě abych upřesnil, samozřejmě počítám s tím, že zákazník může krabičku vrátit před otevřením, protože si to prostě rozmyslel...to je ok. Ale bojím se situace , kdy si to člověk bude stále kupovat jen aby zjistit co v boxu je..otevře ji, nebude se mu to líbit tak ji pošle otevřenou a pro mne již bezcenou zpátky..
    Toto je proste riziko, ze nekdo to tak delat opravdu bude a nemate tomu jak zabranit.

  13. Jestli to je systém boxů jako např. Brandnooz, DM box atd, tak prostuduj jejich OP jak to mají řešené. Ale myslím, že i na toto paltí 14 denní lhůta na vrácení.

  14. Díky moc za názory - Je to přesně na principu těchto společností, stejně jak píše Radek O.
    Brandnooz to má vyřešené poměrně "jednodušeji" protože potraviny podléhají "rychlé spotřebě" a na to je tuším také nějaká výjimka...

  15. Moc nechápu, proč bych si objednával něco, co nepotřebuje. Posílejte lidem to co chtějí a nebudou to vracet. Tipuji, že po každé rozesílce bude dobrá polovina zklamaná či nespokojená a to se bude tak rychle kumulovat, že to půjde brzy do kopru. Moc tomu nevěřím.

  16. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Moc nechápu, proč bych si objednával něco, co nepotřebuje. Posílejte lidem to co chtějí a nebudou to vracet. Tipuji, že po každé rozesílce bude dobrá polovina zklamaná či nespokojená a to se bude tak rychle kumulovat, že to půjde brzy do kopru. Moc tomu nevěřím.
    protoze jste "typicky" muz a ne zena, pro ktere jsou tyto veci ve svete delany. Ony maji radost z ruznych vzorku, malych produktu apod. bavi je to zkouset, testovat apod. stejne jako je bavi si doma delat koralky a pak je nosit, bavi je resit kde co a to vse casto tak, ze chlap nechape.

    Taky bych nebyl zakaznikem daneho produktu, ale to, ze to muze fungovat plne chapu. Byt v CR se to zatim nikomu nepovedlo (u kosmetickych boxu)

  17. Tazatel sice nedal odkaz na to co přesně prodává, ale tak napíšu všeobecně.

    Když rozbiju prasátko, abych se podíval co je uvnitř, tak ho už taky těžko vrátím :)
    Tím chci říct, že řešením by bylo ty boxy pojmout tak, aby nešly nedestruktivně rozdělat.
    Rovněž, když na faktuře bude uveden jako výrobek ten box, tak těžko jej zákazník může vracet, když jej zničí.

    Když bych už v takovém podniku dělal, tak bych to řešil tímto směrem.

  18. Citace Původně odeslal mytrix Zobrazit příspěvek
    Tím chci říct, že řešením by bylo ty boxy pojmout tak, aby nešly nedestruktivně rozdělat.
    Rovněž, když na faktuře bude uveden jako výrobek ten box, tak těžko jej zákazník může vracet, když jej zničí.
    Obávám se, že tohle by kupujícího tak akorát naštvalo, což asi není primárním cílem tohoto obchodního modelu. :)

  19. Citace Původně odeslal mytrix Zobrazit příspěvek
    Tazatel sice nedal odkaz na to co přesně prodává, ale tak napíšu všeobecně.

    Když rozbiju prasátko, abych se podíval co je uvnitř, tak ho už taky těžko vrátím :)
    Tím chci říct, že řešením by bylo ty boxy pojmout tak, aby nešly nedestruktivně rozdělat.
    Rovněž, když na faktuře bude uveden jako výrobek ten box, tak těžko jej zákazník může vracet, když jej zničí.

    Když bych už v takovém podniku dělal, tak bych to řešil tímto směrem.
    Tímto směrem jsem také uvažoval. Neprodávám fakticky ty věci uvnitř ale pouze ten box jako takový obsahující dané věcí. Tzn. že všude je veden jako výrobek jen daný box, který když otevřete tak ho vlastně "zničíte"..Ale nevim jestli se to dá takto jednoduše obejít.. předpokládám že asi ne :))

  20. Zkuste se zeptat přímo na ČOI. Osobně si myslím, že to je schůdné.

    Podstatou toho produktu je právě to, že člověk neví co je uvnitř. Tedy kupuje si vlastně daný box jako produkt. Tím, že jej otevře jej vlastně spotřebuje. Popravdě nevím proč by toto mělo někoho naštvat. Je to asi stejné, jako kdyby si koupil stírací los. Setře, nic nevyhraje, tak jej vrátí?

    Tímto nic neobcházíte. Obcházel byste to tehdy, když by si někdo koupil např parfém a vy ho následně zadělal do krabičky s tím, že když ji otevřením zničí, tak by již nemohl parfém vrátit. Ale toto je případ jiný.

  21. To je vse jen obchazeni zakona, toto nema sanci projit. Ten produkt neni box, ten produkt je ten celek. Bude to nejaky box s predkvapenim, bude to nejaky box s produkty nejakeho typu, jen nekonkretizovane apod. Pokud je box oteviratelny apod. tak a bude v nem ten obsah pro ktery se to prodava, tak to proste nejde obejit tim, ze se da na fakturu ze to je jen ten box. Navic box bude mit asi tu vlastnost, ze je oteviratelny, takze spotrebitel udela jen to, k cemu je ten produkt urcen. Proste jej otevre, protoze oteviratelny je.

  22. Proto by musel být dělaný tak, aby se nejednalo jen o nějakou pečeť, ale otevření bylo skutečně destruktivního charakteru. Jako píšu to všeobecně, protože ani nevím, jak to o čem se tu bavíme vypadá a hlavně vůbec nevím, zda a jakým způsobem je možné daný box uvést do znovu prodejného stavu. Jak jsem pochopil tazatele, tak to možné není.

  23. Ano, idealne nejaka lepena drevena bedna, kterou lze jedine rozbit. Pri prodeji by nepadlo ani slovo, ze v tom neco bude apo. clovek si proste koupi "dreveny box" za 200 Kc. Pak mu to prijde a ejhle v tom neco je. To by mozna i slo. O takovou drevenou krabici bude velky zajem :)

  24. No proč ne :D Ale schválně z tohoto důvodu jsem se ptal na přesný odkaz na produkt, ať víme o čem se bavíme. Tam by se hned ukázalo, zda je to skutečně jen pokus o obejití zákone nebo ne.

  25. Jen mi přijde divné...mi neříkejte, že pokud si v eshopu koupím například krabičku se sběratelskou edicí figurek , kde vzdy je jedna z 15-ti kusové serie napriklad , tak mi prijde domu, ja to rozbalim, kouknu jaka tam je a kdyz to neni ta co potrebuju tak to poslu zpatky a takhle porad dokola...to je prece nesmysl..to same napriklad kdyz jsou karetni hry ke kterym se dokupují pridavne balicky kde nikdy nevite co za karty tam budeme mit... to si jako otevrete balicek karet, kouknete jestli se vam karty hodi do sbirky a kdyz ne tak to proste vratite a koupite to znova? to je prece take nesmysl... :/

  26. Ano, a přesně takhle to můžeš dělat do nekonečna. No není to skvělý? :-D

  27. Citace Původně odeslal DavidPs Zobrazit příspěvek
    Jen mi přijde divné...mi neříkejte, že pokud si v eshopu koupím například krabičku se sběratelskou edicí figurek , kde vzdy je jedna z 15-ti kusové serie napriklad , tak mi prijde domu, ja to rozbalim, kouknu jaka tam je a kdyz to neni ta co potrebuju tak to poslu zpatky a takhle porad dokola...to je prece nesmysl..to same napriklad kdyz jsou karetni hry ke kterym se dokupují pridavne balicky kde nikdy nevite co za karty tam budeme mit... to si jako otevrete balicek karet, kouknete jestli se vam karty hodi do sbirky a kdyz ne tak to proste vratite a koupite to znova? to je prece take nesmysl... :/
    Zakon jasne definuje pripady, kdy odstoupit od smlouvy nejde. V jakemkoli jinem pripade odstoupit lze a je jedno zda to bude figurka nebo cokoli jineho. Jedine co lze aplikovat je to, ze muzete pozadovat nahradu nakladu na uvedeni produktu do puvodniho stavu, nebo pripadne naklady za poskozeni apod. Ovsem pozor, musite byt schopen prokazat ty naklady. Ne ze si reknete "toto je sberatelska figurka a poskozenim obalu ma najednou hodnotu 0", musel byste to prokazat treba nejakym znaleckym posudkem apod. (pokud by prislo na soud apod.).

    ---------- Příspěvek doplněn 04.11.2015 v 22:21 ----------

    Citace Původně odeslal tola Zobrazit příspěvek
    Ano, a přesně takhle to můžeš dělat do nekonečna. No není to skvělý? :-D
    a jeste cloveku vrati postovne co zaplatil :)

  28. Mě by zajímalo jestli tady tazatel řeší reálnou situaci nebo se bojí jít do lesa a hledá způsob jak se mu vyhnout i když jinudy cesta nevede.

    Prodávám textil a vrátí se mě na výměnu zhruba jeden kus ze 100 - 200 (nevedu si moc statistiku). Co se týká uplného vrácení, je to tak jeden ks z 1000 - 3000 prodaných kusů.

    Opravdu je na tom prodej "veselých" krabiček tak rapidně (několikadesítky násobně) hůře s vracením, než prodej textilu?

  29. Citace Původně odeslal tola Zobrazit příspěvek
    Mě by zajímalo jestli tady tazatel řeší reálnou situaci nebo se bojí jít do lesa a hledá způsob jak se mu vyhnout i když jinudy cesta nevede.

    Prodávám textil a vrátí se mě na výměnu zhruba jeden kus ze 100 - 200 (nevedu si moc statistiku). Co se týká uplného vrácení, je to tak jeden ks z 1000 - 3000 prodaných kusů.

    Opravdu je na tom prodej "veselých" krabiček tak rapidně (několikadesítky násobně) hůře s vracením, než prodej textilu?
    Stačí se zeptat :) Jen sem chtěl znát názory. Nejedná se o reálnou situaci, právě jsou webové stránky včetně obchodních podmínek v tvorbě a proto se snažím získat co nejvíce informací .

  30. No tak v tom případě řešis toto uplně zbytečně a venuj čas něčemu co se stane, protože to že by ses stal chudákem na základě toho, že ti budou lidi vracet balíčky nenastane :-)
    Asi tak 15 959x větší riziko je to, že si tukrabičku nikdo nekoupí, tam bych se zaměřil :)

  31. Jsem ženská a nikdy bych si nekoupila box s překvapením - to jen má poznámka :-)
    Co ale moc nechápu, proč by nešel box v dalším měsíci v případě vratky znovu prodat? Je to box s překvapením, tak i další měsíc se může přeci namixovat se zbožím předešlého měsíce, ne? Nebo to prostě úplně dobře nechápu ;-)

Hostujeme u Server powered by TELE3