Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Postup při vyřizování objednávky (info o objednávce, faktura, atd)

thrabec
verified
rating uzivatele
20. 10. 2015 22:22:54
Předem se omlouvám za možná hloupé téma, ale jelikož zakládám svůj první eshop, zajímalo by mě, jak je to s jednotlivými procesy po odeslání objednávky zákazníkem. Něco jsem na internetu objevil a zde bych si chtěl jednotlivé postupy ověřit.
Co jsem tak nějak z internetu vyluštil, tak po odeslání objednávky zákazníkem, jsem povinnen mu okamžitě vygenerovat nějaký email, kde ho srozumím s tím, že jsem objednávku přijal. Zárověň zde mohu vložit odkaz na shrnutí objednávky (ne fakturu) a přidat obchodní podmínky a reklamační podmínky.
Poté, jakmile objednávku zpracuju, mu zašlu email se zpracováním objednávky (jsou stanoveny nějaké náležitosti, které je potřeba uvést?)
Jak je to v poté v případě platby online a na dobírku? Pokud zákazník okamžitě po objednání zaplatí online, tak můžu zaslat rovnou fakturu? Nebo napřed opět srozumění, že jsem objednávku přijal a náslědně až fakturu.
Co se týče dobírky, zasíláte fakturu tištěnou v balíku? A poté po zaplacení ji zašlete i elektrnicky?
Děkuji za Vaše odpovědi a rady. Popravdě jsem tady v těchto oblastech docela ztracený, takže pokud byste měli k dispozici i nějaký souhrn někde na internetu, tak budu velmi rád.
Díky moc
Tomáš
20. 10. 2015 22:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147673
Tomasi, uz jste si nekdy neco na webu sam objednal? Jaky byl postup eshopu?
20. 10. 2015 22:24:14
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147672
thrabec
verified
rating uzivatele
20. 10. 2015 22:39:42
Napsal Michal Kubíček;1234600
Tomasi, uz jste si nekdy neco na webu sam objednal? Jaky byl postup eshopu?
Vím, kam míříte. Samozřejmě, že objednával. Postup je, že po objednání přijde potvrzení příjetí objednávky, kdy následně eshop po expedici zboží zašle email s vyřízením. Spíš mě zajímalo, zda jednotlivé postupy mají svá pravidla co se v nich má uvádět a co nikoliv atd. A dále pak o problematiku dobírky a vystavení faktury při tomto typu platby. Zda fakturu zaslat poštou přímo s balíčkem či až později například elektronicky.
20. 10. 2015 22:39:42
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147671
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 10. 2015 22:49:52
Nepřistupujte k tomu jako úředník vydávající nový pas. Dává smysl poslat zákazníkovi email s informací a bude ho chtít číst? Pak ho pošlete.
20. 10. 2015 22:49:52
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147670
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
21. 10. 2015 00:29:05
Lidé to čtou. Clověk by to neřekl, ale pokud jim nepošlete emailem info o tom, kdy bude objednávka vyřízena, tak chodí do eshopu a snaží se to zjistit. Zjistil jsem, že zákazníci, narozdíl ode mne, nejsou s telefonem moc kamarádi. Doporučuji posílat průběžné info, co se s objednávkou děje a nebo jen jeden mail s odkazem do eshopu a oni si tam budou zákazníci chodit a dívat se, v jakém je objednávka stavu. Zda přijata, jestli se čeká na přiobjednání zboží, nebo už je na expedici či odeslána. My si těmito příznaky dáváme průběžně vědět ve firmě co se s objednávkou děje (Pokud tam je že se bude přiobjednávat, tak ten co objednává ví, že má objednat. Pokud je tam kompletace zásilky, skladník ví, že je vše připraveno a má to zabalit a pokud tak učiní, změní stav připraveno k odeslání). Tímto způsobem v tom máme pořádek my sami a zákazník každý krok vidí. Většinou mu tam píšeme předpokládaný termín odeslání. Funguje to, oni tam do toho koukají a nemusejí dělat to, co nemají rádi - volat.
21. 10. 2015 00:29:05
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147669
saolin
verified
rating uzivatele
21. 10. 2015 07:10:22
Myslím, že v tomhle se můžete trochu odlišit od ostatních eshopů např. zasíláním SMS zpráv o průběhu vyřizování objednávky.
To že se lidem nechce moc volat potvrzuji. ( možná v tom hraje roli cena volání :-) ).
21. 10. 2015 07:10:22
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147668
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 10. 2015 08:51:07
Po objednání přijde zákazníkovi e-mail s vytvořenou objednávkou s přílohou obchodních podmínek, fromulářem o odstoupení. čím, jak a kdy budete informovat poté je na vás. Z praxe doporučuji fakturu posílat tištěnou v balík a je jedno jaká je platba. Posláním faktury v balíku si ušetříte další e-maily a telefony od zákazníka, kde jako má fakturu a v případě posílání e-mailem i dotazy, proč mu nepřišla vytištěná, že elektronická neplatí.
21. 10. 2015 08:51:07
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147667
V okamziku objednani prijde zakaznikovi informace se souhrnem objednavky a VOP. K samotnemu potvrzeni objednavky nedochazi. Slo by jiz o uzavreni smlouvy. To odesilame v okamziku, kdy zaciname objednavku resit. Pak bud prijde mail s informaci o odeslani vc. tracking cisla (plus SMS) nebo, je-li objednavka nekomoletni, pak informace o tom, co chybi a kdy to cca bude. Az bude doplneno, jde mail o odeslani vc TN a tale jde SMS. Faktura resp doklad je vzdy soucasti papiru, na nemz je prepravni stitek.
---------- Příspěvek doplněn 21.10.2015 v 09:06 ----------
A pokud neprijde platba do tri pracovnich dnu, jde jeste mail s platebnimi udaji, jako pripominka.
21. 10. 2015 08:59:56
https://webtrh.cz/diskuse/postup-pri-vyrizovani-objednavky-info-o-objednavce-faktura-atd/#reply1147666
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit