Stovkomat.cz: dnes 20% sleva na všechny PR články [345 nabídek, stovky recenzí]
Zobrazují se odpovědi 1 až 9 z 9

Logo + název značky

  1. Ahoj,
    chtěl bych zkušenější poprosit o radu...

    Jedná se mi o to, že bych potřeboval vymyslet název "značky" oblečení se specifickou
    tématikou (Rockabilly).

    Nemám ambice vystřelit do světa co půl roku novou kolekci, ale spíše si pro radost
    nechat udělat pár designů, ty vystavit na stávajícím e-shopu a třeba se občas něco prodá...
    Já z toho budu mít radost, budu mít co nosit (možná do konce života až mi to vše zbyde
    na skladě) a moji přátelé také... :-)

    (to jen na úvod, abych odfiltroval takové ty reakce, že geniální nápad mít vlastní značku
    oblečení má každý studentík, který se zrovna naučil s windows malováním apod....) :-)

    Problém je v tom, že nejsem schopný vymyslet název oné značky...

    a) nejsem kreativní
    b) neumím příliš dobře anglicky, takže postrádám tu lehkost vymyslit něco zvučného,
    něco se zajímavým jinotajem..., slovní hříčku...
    c) znám XY značek s podobným zaměřením a podvědomě mě to pořád táhne to nějak
    napodobit a to nechci..
    d) ...prostě jsem v tomhle ohledu marnej....


    A tedy k věci - jak to probíhá v reálu, pokud bych to chtěl někomu zadat?
    Jde mi o to, abych někoho nepožádal o vymyšlení názvu značky, ten si nevzal
    Angl. / Český slovník, nezapíchl někam tužku, neposlal mi 5 nicneříkajících slovních
    spojení a fakturu na 10 K....

    Jde mi o kvalitní výsledek, za který si klidně připlatím, ale co když nebudu ve finále
    spokojený a tu šťávu to prostě mít nebude? Praktikuje se třeba něco ve smyslu,
    že když si nic z návrhů nevyberu tak se platí jen nějaká část za práci apod.?

    Nechci to očůrávat, ale zase nechci aby někdo očůral mě...


    Předem děkuji za každý podmět.

    Fajn den.

    JR

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Zadavat vytvorenie znacky niekomu, to robia iba nadnarodne korporacie kde sa robia rozsiahle prieskumy. Normalne si to vymysli sam, neviem co riesis. To ze nie si kreativny je hovadina, akurat si lenivy, to je vsetko.

  4. Citace Původně odeslal node Zobrazit příspěvek
    Zadavat vytvorenie znacky niekomu, to robia iba nadnarodne korporacie kde sa robia rozsiahle prieskumy. Normalne si to vymysli sam, neviem co riesis. To ze nie si kreativny je hovadina, akurat si lenivy, to je vsetko.
    My se nejak blize zname, neboj jak jinak jsi dospel
    k tomu memu zhodnoceni?

    Vis kolik casu jsem tomu venoval, kolik ruznych "brandu"
    jsem dal dohromady a presto si stale myslim, ze to neni ONO?

    Nevim, proc lidi co maji k tematu velky prd maji i stejne velkou potrebu
    se k tomu jakkoliv vyjadrit.

    Tak fajn den.

  5. Co zkusit třeba něco jako www.topdesigner.cz?
    Nemám přímou zkušenost, ale občas když se nudím, tak tam pro inspiraci koukám a najdou se tam pěkný práce. Navíc nepřijde mi to že ta odměna je nějaká vysoká... Ale je trochu potřeba mít aspoň představu o tom co chci...

  6. Citace Původně odeslal FJ-OK Zobrazit příspěvek
    Jde mi o kvalitní výsledek, za který si klidně připlatím, ale co když nebudu ve finále
    spokojený a tu šťávu to prostě mít nebude? Praktikuje se třeba něco ve smyslu,
    že když si nic z návrhů nevyberu tak se platí jen nějaká část za práci apod.?
    V oblasti designu sa to volá skicovné.
    Ako poistka kvality a doručenia vyžiadanej práce sa používa zmluva.

  7. Jak píše matusy - skicovné = záloha. Pokud se ti práce nebude líbit, ale splní zadání, zapaltil si poskytovateli za jeho čas, který na projektu strávil.

    Smlouva je jistota, ale spíše falešná, protože pokud budeš mít zadání: Název, kreativní, anglofonní, tak v podstatě nelze nesplnit a veškerá diskuze je pak relativní. Stejně tak u grafiky, která je dost subjektivní se těžko dokazuje cokoli. Smlouva je spíš proto, aby si za zaplacené peníze něco dostal.

    Nepoužíval bych služby jako topdesigner, budeš se zbytečně probírat kupou odpadu. Spíš si vyber podle referencí pár designérů jejichž práce se ti líbí a zkus se jich zeptat, zda nemají někoho i na kreativní název. Já jsem měl takové zkušenosti už tři (vymyslel jsem název i logo) a vždy to dopadlo skvěle pro všechny strany, takže pokud chceš, jen naznačuju poměrně ideální cestu…

  8. ja nejsem zadny designer a dal jsem tomu mesic abych pro sve brandy vymyslel top modern logo, no a jsem na ne pysny :) lidi chtej nalepky lepit vsude.. vymysyli si to sam nauc se trosku v illustratoru a ps a sleduj trendy.. zkousej nove techniky a nekdy nahodou vymyslis zajimavy tvar kteremu muzes dat smysl, v tu chvili jen vylepsis tu techniku a das tomu symetrii a cistotu - bum mas logo

  9. Ahoj a díky za další reakce... ten princip skicovného je přesně to co by mě trošku uklidnilo, takže děkuji za tip...
    otázka je, jestli k tomu někdo bude svolný :-)

    Já bych si raději ten název samozřejmě vymyslel sám, už jen proto, že bych na to mohl být pyšný jak píše naitmere...
    ale veškeré pokusy dopadly dost tragicky a pokud jsem to pak dal někomu k náhledu, tak to končilo smíchem :-)

    Ještě jednou díky!

  10. Pokud zatím hledáš název a ne design, tak neoslovuj grafiky, ale zkušené copywritery. Nicméně to není sranda. Otto Bohuš tuším ve svém e-booku psal, že vymýšlení názvů firmy / značky je ta nejtěžší copy disciplína. Ale už jen proto se právě musíš obrátit na někoho, kdo se slovy živí a ne na nás, grafiky, kteří s těma slovama "jen" pracují a dodávají jim nějaký grafický kabát.

    Na TopDesigneru si pár soutěží o název pamatuju (někde jsem se i účastnil) a pokud vím, dopadlo to vždy bídně. To zkrátka proto, protože kreativita grafická je něco úplně jiného, než kreativita jazyková a proto je vymýšlení názvu pro grafiky nevhodné.

    Takže zkus třeba někoho tady: http://navolnenoze.cz/katalog/copywriting+jazyky/

Hostujeme u Server powered by TELE3