Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

K zamyšlení – pronájem nebo koupě eshopu, výhody nevyhody?

Honza Seko
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:19:04
Ahoj,
chtěl bych si předělat eshop (mám starší dělaný na míru ), ale nechci dělat malé úpravy, asi bych to rovnou vzal z gruntu.
a řeším, jestli nevyjde dnes už lépe, pronajmout si a nechat si jen dodělat šablonu podle svého.
Můžete mi někdo na to napsat vlastní názor:
- co je lepší ve smyslu provozu, technologie, bezpečnosti ? ( dnes už je asi také lepší pronájem auta, než koupě )
- co máte vy?
- Pokud do toho nechci investovat 150tisic, ale treba jen 20-30tis. , má to cenu vůbec uvažovat o výrobě na míru?
- ovlivní přecho na nový eshop SEO? ( mám velmi dobrý organic seznam, dělá mi 80% přístupů, snížení by bylo likvidační)
- je pro mě důležitá administrace, když to stejně napojim na pohodu?
- atd.
Co myslíte?
20. 8. 2015 12:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134698
vmoravcik
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:29:00
Pokud najedete autem 30k km+ určitě je pronájem horší, vydělává eshop? Klasické nebo specifické zboží? Kolik produktů řádově máte?
20. 8. 2015 12:29:00
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134697
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 8. 2015 12:29:18
1. Ideální je na míru ale ne s takovým budgetem, takže pronájem.
2. Nemá.
3. S velkou pravděpodobností ovlivní. Záleží jak moc bude zasahováno do obsahu. Jednou z nejdůležitějších věcí je přesměrování všech původních stránek na ekvivalent na novém e-shopu.
4. Administrace pro tebe je důležitá. U nízkých jednotek objednávek denně sice není problém mít nějaký excel s přehledem objednávek, ale nedovedu si představit správu produktů bez adminu. Od určitého počtu produktů je to neudržovatelné.
20. 8. 2015 12:29:18
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134696
Honza Seko
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:36:02
Eshop vydělává na sebe, tj. jednoho zaměstnance + prodejnu/výdejnu a ještě mi kolem 3-4 tisíc měsíčně zůstane v čistých, to všechno bez jaké-koliv reklamy zatím. Uvažuji ale, že by to chtělo nějak pokopnout a nevím jakým směrem, trochu se bojím, abych to uplně nedodělal :).
Rozhodně k zlepšení vidím design, tak si říkám co s tím.
- počet produktů cca 800, ale bude až 2000-3000 k vánocům.
Jde o to, že eshop nemám responzivní, je vidět, že je jednoduchý i když účelný a na SEO perfektní, nahrává se za pár milisekund atd. ale není to ono. Administrace je chatrná, byť aktualizovaná.
Nejsem si jistý jak to podchytit, abych neudělal chybu a nakonec se nevrátil se ztrátou k původnímu řešení :).
Říkám si tedy:
- chci změnit design, chci ho moderní
- nevyhovuje mi stávající podpora
- programator koukal do kodu a je to prej prasarna a nemysli si, že bezpečnost bude extra skvela, takže premyslim i o kvalite provedeni a technologii.
- administrace je desiva, stara, nemusim mit grafické obrazky vsude, ale tohle je neprehledne a takove tezkopadne, rikam si, jestli by to neslo lepe a jestli to bude do budoucna stacit.
Co s tím, zkusit si nechat udělat jiný eshop na miru? Nemam penize, nemá to cenu, coz je fakt.
Má tedy cenu zkusit pronájem? 1000/mesicne, individuální sablona 10 tisic. Bude mi to vyhovovat, je to lepsi model do budoucna? Ma to vsechny vyhody co chci, je to proste model, se kterým se dá uspesneji podnikat?
Doba se meni, sluzby také. Je možné, že tohle využívají i velké eshopy a uspesne podnikaji.
Jenze pak problem s migrací, může nastat spousta veci co mi to mohou totálně pohřbít jako třeba právě dobrý pozice v organickém vyhledávání, která mi zaručuje denně velké unikátní přístupy bez reklam.
Co když výhoda nového designu zapadne v nevyhodach co si nedokazu predstavit?
Nevim nevim, prosim radu :)
20. 8. 2015 12:36:02
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134695
vmoravcik
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:40:15
Vzhledem k tomu, že vydělává a podle Vás má velký potenciál, šel bych do řešení na míru ale když se kouknu dál, co vlastně od toho chcete, klidně bych vzal pronájem a ten bohatě postačí :) Administrace bude dobrá, responzivní už je dnes kde co a budete mít ty aktualizace.
20. 8. 2015 12:40:15
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134694
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
20. 8. 2015 12:42:08
Napsal Ackou;1219269
Jde o to, že eshop nemám responzivní, je vidět, že je jednoduchý i když účelný a na SEO perfektní, nahrává se za pár milisekund atd. ale není to ono.
A jsi si jistý že tvá cílová skupina ocení moderní responzivní cool design víc, než že je teď vše jednochuché a rychlé?
20. 8. 2015 12:42:08
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134693
vmoravcik
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:45:33
Je pravda, že dnes se každý co nejvíce modernizovat vzhled a funkčnost a ne vždy je to ku prospěchu.
Napsal Kovboj;1219274
A jsi si jistý že tvá cílová skupina ocení moderní responzivní cool design víc, než že je teď vše jednochuché a rychlé?
Má tedy cenu zkusit pronájem?
Určitě
20. 8. 2015 12:45:33
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134692
Honza Seko
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:48:40
To je otázka jestli to ocení, jinak než že to vyzkouším to asi nezjistím. :/
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2015 v 12:51 ----------
Napsal vmoravcik;1219272
Vzhledem k tomu, že vydělává a podle Vás má velký potenciál, šel bych do řešení na míru ale když se kouknu dál, co vlastně od toho chcete, klidně bych vzal pronájem a ten bohatě postačí :) Administrace bude dobrá, responzivní už je dnes kde co a budete mít ty aktualizace.
Zeptám se, jaký rozdíl může byt na míru a pronájem, pokud i u pronájmu budu mít šablonu na míru?
Chápu asi technické omezení u konkrétních a individuálních potřeb, nebudou s semnou řešit každou kravinu a přidávat moduly jen pro mě. Ale jinak by to mělo být totožné si myslim.
20. 8. 2015 12:48:40
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134691
vmoravcik
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 12:56:13
U verze na míru si můžete vymyslet prakticky jakokoli funkci ale všechno kódování fukncí si pěkně zaplatíte. U pronájmu máte prostě to co je v nabídce. Já třeba potřebuji některé konkrétní věcí, které v pronájmu nedostanu.
Zase ale máte u pronájmu třeba tu administraci a aktualizace ''zdarma''
Napsal Ackou;1219280
To je otázka jestli to ocení, jinak než že to vyzkouším to asi nezjistím. :/
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2015 v 12:51 ----------
Zeptám se, jaký rozdíl může byt na míru a pronájem, pokud i u pronájmu budu mít šablonu na míru?
Chápu asi technické omezení u konkrétních a individuálních potřeb, nebudou s semnou řešit každou kravinu a přidávat moduly jen pro mě. Ale jinak by to mělo být totožné si myslim.
20. 8. 2015 12:56:13
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134690
Zda to Vaši zákazníci ocení? Sleduje-li statistiky, tak již máte v podstatě slušná data o tom, kolik návštěvníků přichází přes jaká zařízení s jakým rozlišením atd. To dokáže již něco vypovědět.
A co se týče výběru řešení na míru nebo pronájmu. Zřejmě bude záležet na tom, zda skutečně máte/potřebujete funkce, které jinde v systémech k pronájmu nejsou. A také do jaké míru v budoucnu takové funkce budete potřebovat. Takže by to chtělo osahat si zkušební verze těchto řešení a případně se už konkrétně doptat na možnosti úprav atd.
Je to skutečně hodně individuální a více Vám tady asi moc neporadíme.
20. 8. 2015 13:16:41
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134689
Honza Seko
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 14:14:06
Souhlasím, je to hodně individuální ... spíše mě zajímalo, nebo jsem chtěl trochu rozvést, jestli jste obecně nakloněni k pronájmům nebo řešením na míru a proč. Zcela šroubovat na můj eshop jsem to nechtěl, pouze obecně se dozvědět, jestli to dnes vyjde třeba na stejno a je už zcela jedno, jestli máte pronájem když si uděláte vlastní vzhled, protože do toho za deset let nalejete zcela stejně peněz jako do řešení na míru a placení kodérů a programátorů na aktualizace atd.
Za mne jak to lajcky vidím ...
Pokud mi stačí pronájem za 1100/měs a nepotřebuji nic jiného , tak za 5 let dám za podle mě profesionální řešení 66 tisíc. Za to můžu mít eshop co má stejné funkce a podobný vzhled + ho musím ještě udržovat a aktualizovat.
5 let je podle mě dlouhá doba a stejně by to chtělo následně další úpravy a zvyšování nákladů.
Když k tomu připočtu, že nemusím platit vše najednou vlastně a můžu kdykoliv "vycouvat" , aktualizace, základní podpora zdarma, ušetřený čas atd.
Tak mi vyjde, ze pronájem je dneska velmi výhodný.
je to tak? nebo jak to vidíte vy?
Je to o tom, že pronájem ehopu je pouze do pár tisíc položek a následně už potřebuji jiné rychlejší řešení na speciálním hostingu atd. coz mi nemůze treba pronájem nabídnout?
Jinak v tom rozdil nevidím a dokonce si myslím, že pronáem vyjde lépe.
20. 8. 2015 14:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134688
vmoravcik
verified
rating uzivatele
20. 8. 2015 14:20:17
Jedno to určitě není, pokud potřebujete klasické funkce, které nabízí pronájmová řešení, bežte do něj a nechte si udělat tu grafiku za 10 - 15k.
Já jsem potřeboval řešení na míru ale pronájmy mám rád.
Napsal Ackou;1219303
Souhlasím, je to hodně individuální ... spíše mě zajímalo, nebo jsem chtěl trochu rozvést, jestli jste obecně nakloněni k pronájmům nebo řešením na míru a proč. Zcela šroubovat na můj eshop jsem to nechtěl, pouze obecně se dozvědět, jestli to dnes vyjde třeba na stejno a je už zcela jedno, jestli máte pronájem když si uděláte vlastní vzhled, protože do toho za deset let nalejete zcela stejně peněz jako do řešení na míru a placení kodérů a programátorů na aktualizace atd.
20. 8. 2015 14:20:17
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134687
Pokud nepotřebujete žádné nadstandardní funkce a ani do budoucna o tom neuvažujete, tak bych volil pronájem + nasazení vlastního designu.
20. 8. 2015 14:28:56
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134686
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 8. 2015 15:04:13
Podívej se nato spíš tak, jakou volnost pohybu ti dá pronájem. Když prohledáš diskuze, tak je tu několik lidí, co si nechali vyrobit řešení na míru a teď se nestačí divit, kolik platí za každou kravinu a nemohou to jednodušše zabalit a přejít jinam. Už kvůli té obří investici, co do toho řešení dali.
20. 8. 2015 15:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134685
Napsal vmoravcik;1219263
Pokud najedete autem 30k km+ určitě je pronájem horší, vydělává eshop?
Tomu úplně nerozumím. Co má společné auto s pronájmem eshopu nebo dokonce jeho ziskovostí?
20. 8. 2015 15:23:44
https://webtrh.cz/diskuse/k-zamysleni-pronajem-nebo-koupe-eshopu-vyhody-nevyhody/#reply1134684
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit