Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dá se bojovat něčím jiným než cenou?

Vokurka
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 7. 2015 12:02:14
Zdravím,
jsou nějaké další způsoby jak být lepší než konkurence? Vím, že podrazit cenu je nejjednodušší způsob jak přijít k objednávkam, ale je to způsob, který se nedá dlouhodobě udržet, tak by mě zajímaly Vaše názory. Dík a přeji hezký den.
18. 7. 2015 12:02:14
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127629
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
18. 7. 2015 12:12:51
Podrazit cenu je asi ten nejhorší způsob, jak bojovat s konkurencí. Až přijde někdo, kdo ji dokáže snížit ještě o pár procent, tak si právě kompletně přišel o jedinou svojí výhodu.
Daleko lepší je najít si jinou tržní diferenci jako třeba poradenství nebo prémiové služby, vyšší kvalitu, expresní dodávky, více výdejních míst a nebo specifické zaměření na určitý segment (a tomu přizpůsobenou nabídku).
Je potřeba se smířit s tím, že to pak nekoupí každý, ale lepší je mít 1 objednávku s marží 1000 Kč než mít 100 objednávek s marží 1 Kč.
Často chce někdo snížit cenu, aby rozběhl velké množství objednávek, ale už si pak neuvědomuje, že když bude mít místo 5 objednávek 5000, tak potřebuje zaměstnance, úplně jinou infrastrukturu, apod. a když svůj obchod postavil na minimální marži, tak na tohle pak nebudou peníze.
18. 7. 2015 12:12:51
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127628
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 7. 2015 12:21:00
Servis a pristup k zakaznikovi. Uz som to tu niekolko krat pisal, ze skvelym prikladom je Alza. Nakupujem tam uz roky a takmer vyhradne len tam a to preto lebo som ani jeden jediny raz nemal problem s reklamaciou alebo vratenim tovaru. Toto je pre mna alfa a omega. Taktiez system platobnych automatov a vyzdvyhnutie tovaru. Ked som par krat kupoval u konkurencie tak som tam musel vzdy cakat aspon pol hodinu kym na mna vobec prisiel rad, u alzi nikdy viac nez 5 minut a nemusim stat v rade ako imbecil ale ide sa podla cisla. Skratka cena je naozaj to posledne ked si vezmes kolko casu a penazi stravis vybavovnaim, cestovanim a cakanim roznych veci. Nemam ani 30 ale uz skratka viem ze mi to za to nestoji, tak si radsej priplatim tych par eur navyse a mam istotu ze ked bude problem alebo nejaka ina situaciu tak vsetko rychlo a bezproblemovo vybavim.
18. 7. 2015 12:21:00
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127627
Přesně jak již padlo výše. Zaměřil bych se na nějakou "přidanou hodnotu", kterou zákazníkům můžeš poskytnout. V případě e-shopu je velice důležitá rychlost dodání. Pokud již tohle nejde ovlivnit, tak je zapotřebí hledat jiné prvky. Zlepšit komunikaci se zákazníky, poskytovat lepší poradenství, servis, ... je toho mnoho. Chce to skutečně znát velice dobře konkurenci i vlastní zákazníky a své možnosti+schopnosti.
Sázet na snížení cen je cesta tak akorát k větším problémům. Cesta zpět (opětovné zvýšení cen) pak bude spíše hřebíčkem do rakve. Tuto cestu bych raději zcela vynechal a vyvaroval se tak starostem a komplikacím s tím spojenými.
18. 7. 2015 12:25:24
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127626
Nabidnete to, co zakaznikum nenabizi konkurence a pokud se trefite do jejich potreb, jste na dobre ceste:)
18. 7. 2015 13:00:26
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127625
Martin
verified
rating uzivatele
18. 7. 2015 13:29:46
Ještě tu dodám takovou perličku, co od podnikatelů poměrně často slýchávám: "nejnižší cena přitáhne nejproblémovější zákazníky". Dokonce vím o podnikatelích, kteří naschvál nejsou nejlevnější jen aby se zbavili zákazníků co si nechají pro korunu vrtat koleno... Já sám jsem podobnou věc pozoroval v zaměstnání, fakt že s většinou zaměstnavatelů, u kterých jsem si řekl o pár korun jsem skončil ještě ve zkušebce, protože měli úplně nerealistické požadavky. Naopak lidi co platili více měli často paradoxně požadavky dokonce nižší.
Jinak tu asi nepadla ještě jedna důležitá věc a to je sklad a šíře nabídky. Například já si kupuji výživové doplňky na f-sport.cz, protože mají všechno skladem a největší výběr, takže to nemusím objednávat ze třech krámů a platit troje poštovné.
18. 7. 2015 13:29:46
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127624
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 7. 2015 17:20:46
Ti, co se na heurece předháněj s cenou pomalu spějou do pekel. To je to nejhorší, co můžeš udělat.
Spíš než na cenu se zaměř na jiné věci, které konkurence nenabízí
18. 7. 2015 17:20:46
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127623
A co si pod tou pridanou hodnotou, ktera bude tak unikatni, predstavit?
Na vydejny ala alza nema, poradenstvi ma kazdy, sortiment kde kdo, rychle doruceni taky, obsah taky...
Mi to hledani neceho navic pripada dost filosoficke.
18. 7. 2015 17:49:59
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127622
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
18. 7. 2015 18:11:20
Napsal Radek O.;1210913
A co si pod tou pridanou hodnotou, ktera bude tak unikatni, predstavit?
Na vydejny ala alza nema, poradenstvi ma kazdy, sortiment kde kdo, rychle doruceni taky, obsah taky...
Mi to hledani neceho navic pripada dost filosoficke.
Ano, každý nemá skvělý nápad a proto každý nemá miliónové zisky.
18. 7. 2015 18:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127621
Ano. Ale ze by ti velci a uspesni meli nejake genialni napady se taky rici neda. Nekteri z nich naopak jako velmi levni zacinali.
18. 7. 2015 18:13:39
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127620
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 7. 2015 19:32:10
Jde o to, jaký máš sortiment. Pokud něco, co každý koupí jenom jednou, tak ti přidaná hodnota moc nepomůže, protože cena bude hrát hlavní roli. U zboží, kde jsou opakované nákupy, už se se servisem pracovat dá.
Já třeba prodávám dražší zboží a hned se našel blbec, co dal cenu o 10% pod mojí. Akorát narozdíl od něj, já mám všechno skladem a on to po objednávce shání kdoví kde.
18. 7. 2015 19:32:10
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127619
Tak my jsme jako jedni z prvnich v nasem segmentu treba jen nekecali o skladove dostupnosti;)
18. 7. 2015 20:12:56
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127618
Coz by bylo smilutne pokud by to byla ta pridana hodnota :)
18. 7. 2015 20:42:56
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127617
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
18. 7. 2015 20:51:59
Ono stačí být trochu kreativní a přemýšlet nad tím, kde jsou problémy, na které sám někdy narazíš, a co by mohlo lidem opravdu pomoci a přitom to nemusí být ani nic, co má nějakou extra velkou reálnou hodnotu.
Například mě napadá, že u nějakého složitějšího sortimentu může být perfektní nějaký průvodce, který ti pomůže vybrat.
Jednoduchý příklad: Chci koupit nové gumy na auto a najdu pár eshopů, kde nabízí pneumatiky, ale mám si vybrat výrobce, rozměry a další parametry, které mi zase tak moc neříkají. No tak raději zaplatím více, postavím auto do servisu a řeknu jim ať to vyřeší za mě. Kdybych ale došel na eshop, vybral jsem typ auta, model auta a ono by mi to vypsalo pneumatiky, které na něj můžu koupit, tak budu spokojený a něco si vyberu a je mi fuk, jestli ta pneumatika je o 100 nebo 200 Kč dražší než jinde.
Je to jenom příklad a není to možná ten nejlepší, protože ta problematika může být třeba u pneumatik složitější, ale některé eshopy tohle mají, i když co jsem tak zběžně koukal, tak i tam je ještě prostor na zlepšení.
Rozhodně je to věc, která by v mém případě třeba výborně zafungovala a raději bych nakoupil tam.
Takových možností se dá vymyslet více, jen je potřeba opravdu myslet out-of-the-box a nesnažit se jenom upravovat nejčastější sadu parametrů, se kterými se snaží bojovat všichni. Samozřejmě je také potřeba hledat opravdové problémy, které lidi řeší a kde jim lze pomoci, aby to nebylo jenom zbytečně investované úsilí.
PS: Ještě mě napadá, že můžeš třeba k produktu nabídnout mobilní aplikaci s informacemi, manuálem, tipy na používání, apod., která uživatele může informovat o novinkách, aktualizacích a případně jim nabídnout i související produkty, apod. A takovou aplikaci můžeš mít (třeba od nás) za pár kaček nebo i zadarmo - dle rozsahu. Stačí mi napsat. Sorry za tu sebe reklamu, ale když se to dobře použije, tak to může hezky zafungovat :-).
18. 7. 2015 20:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127616
boolk
verified
rating uzivatele
18. 7. 2015 21:45:12
Provozovat eshop = podnikat.
Pokud nemám podnikatelský nápad, proč bych spouštěl eshop? Vybudovat a spravovat i menší, ale úspěšný eshop je totéž, jako otevřít a udržet jakýkoli kamenný krám někde na rohu.
Pokud se ale ve svém sortimentu vyznáte a chcete využít místo na trhu (nebo si ho tam udělat), sežeňte si _kloudné_ informace z oblasti marketingu. Trochu se o to zajímejte, a když se budete současně zajímat i o problémy, se kterými se mohou potýkat Vaši potencionální zákazníci (to už tu zmiňovali ostatní), máte dobrou šanci se pak nějak odlišit od konkurence a jít dopředu rychleji, než ona.
---------- Příspěvek doplněn 19.07.2015 v 16:51 ----------
No dobrá, ať nejsu za skrblíky na informace, tak ještě tato nápověda:
1) jak už bylo zmíněno: musí to vše být pro zákazníka tak jednoduché, že to už jednodušší nelze udělat (jak nakupování, tak používání výrobku, servis, záruční oprava, cokoli po celou dobu životního cyklu produktu)
2) záruky (např. známé "30 minutes or it's free")
18. 7. 2015 21:45:12
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/#reply1127615
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit