Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácení peněz za objednané zboží

adriatic
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 09:57:41
Dobrý den, potřebovala bych poradit.
7.7.2015 jsem se prodejce přes internet zeptala, zda nemají náhradní díl ke kočárku. Odepsali mi, že ano, ať neotálím s koupí, jelikož díl mají poslední, abych o něj nepřišla. Cena dílu 1080kč + poštovné 150kč + balné 125kč. Peníze jsme poslali 8.7. a druhý den tedy 9.7. jsem daný díl u sebe doma našla, tudíž díl objednaný jsem nepotřebovala.
Omluvila jsem se, vysvětlila siuaci, chtěla od smlouvy odstoupit a oni mi odepsali, že náhradní díl není internetovým zbožím, který ani mi nemají nikde v nabídce, ale jedná se o mou závaznou objednávku náhradního dílu na kočárek. Závazná objednávka tohoto speciálního dílu, je již ve fazi , že nejde bohužel nikterak stornovat. Předtím jsem neměla obsolutně žádné informace o zavazné objednávce. Také mi nabízeli výměnu za zboží jakékoliv z jejich e-shopu.
Já tuto možnost odmítla a trvám na vrácení peněz. Oni mne ale stále přesvědčují a jejich obchodní podmínky se na tuto mou objednávku nevztahuje. tento díl totiž nenabízejí v e-shopu, ale jde ze servisu kočárků. Na toto mne ale předem neupozornili a také si myslím, že tohle ani platit nemůže, jelikož mám jako zákazník právo na vrácení zboží do 14-ti dnů přes internetový obchod. Zdá se mi, že své peníze stejně neuvidím.
13. 7. 2015 09:57:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125411
Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Nezáleží na tom, jestli mají přímo eshop, nebo ne. Proběhl obchod "na dálku" přes internet. Žeňte je sviňským krokem, jste v právu. Zkuste pohrozit ČOI, pokud nebudou reagovat, tak to opravdu nahlaste a je to. Zašlete jim náhradní díl zpátky, mají povinnost Vám do 14 dnů vrátit peníze i s náklady na dopravu. Zákon je výše než jejich obchodní podmínky.
13. 7. 2015 10:07:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125410
Pokud zbozi nespada pod vyluky dane zakonem, tak pravo na odstoupeni nelze uprit. A nahradni dil, pokud nebyl upraven na miru (coz nebyl) tak proste patri mezi veci kde odstoupit lze. A je naprosto irelevantni, zda to maji na eshopu nebo ne. Zakon se diva jen na produkt a to, jakym zpusobem byla uzavrena kupni smlouva. Nejak neresi, zda je neco na eshopu nebo neni. Prodejce zadny eshop mit nemusi, muze mit kamenou prodejnu a vy se s nim pres email domluvite na zakoupeni, ze vam to posle. I tak mate pravo na odstoupeni, protoze bylo pouzito prostredku komunikace na dalku...
Nicmene pokud bude rikat porad "ne" tak moc jinych sanci, nez se obratit na dozorovy organ (COI) a pravnika nemate.
13. 7. 2015 10:08:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125409
Rado_
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:19:10
To nejsou obchodníci, ale hajz... normálně jim to pošlete zpět s dopisem že odstupujete od smlouvy
13. 7. 2015 10:19:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125408
adriatic
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:19:45
Děkuji Vám za rychle rady, asi máte pravdu, nic jiného mi nezbyde. Zboží nijak upraveno nebylo na mé přání. Chtěla jsem se touto cestou přesvědčit, že v právu jsem.
13. 7. 2015 10:19:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125407
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 7. 2015 10:22:06
Ještě bych Vám doporučil zaslat jim i odkaz na tohle vlákno.
13. 7. 2015 10:22:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125406
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:24:32
Napsal vezír;1209204
To nejsou obchodníci, ale hajz...
s tímto tvrzením bych byl opatrný. Část zákazníků opravdu nejdříve koná a teprve po nějaké době začne přemýšlet a způsobují tím obchodníkům pouze problémy.
13. 7. 2015 10:24:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125405
adriatic
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:25:25
Mám je upozornit na tuto diskuzi?
---------- Příspěvek doplněn 13.07.2015 v 10:26 ----------
Napsal PitiPitiPa;1209208
s tímto tvrzením bych byl opatrný. Část zákazníků opravdu nejdříve koná a teprve po nějaké době začne přemýšlet a způsobují tím obchodníkům pouze problémy.
Ano, měla jsem si nejprve pročíst jejich recenze, škoda, neudělala jsem to.
13. 7. 2015 10:25:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125404
Rado_
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:33:34
PitiPitiPa
7.7.2015 jsem se prodejce přes internet zeptala, zda nemají náhradní díl ke kočárku. Odepsali mi, že ano, ať neotálím s koupí, jelikož díl mají poslední, abych o něj nepřišla
13. 7. 2015 10:33:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125403
PitiPitiPa
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:40:59
Napsal adriatic;1209209
Mám je upozornit na tuto diskuzi?
---------- Příspěvek doplněn 13.07.2015 v 10:26 ----------
Ano, měla jsem si nejprve pročíst jejich recenze, škoda, neudělala jsem to.
nejprve jste se měla podívat doma, jestli ten díl nemáte :-)
13. 7. 2015 10:40:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125402
adriatic
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 10:42:50
Napsal PitiPitiPa;1209219
nejprve jste se měla podívat doma, jestli ten díl nemáte :-)
Právě já ho hledala jako blázen i s rodiči celé dva dny. Zákon schválnosti nebo nevím.
13. 7. 2015 10:42:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125401
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
13. 7. 2015 10:45:00
Je to tady pořád dokola. Zákazník má určitá zákonná práva a někteří prodejci se to snaží vždy poupravit podle sebe a kazí dobré jméno celému odvětví.
13. 7. 2015 10:45:00
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125400
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 7. 2015 12:34:21
Napsal Tomáš Maňhal;1209201
Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Nezáleží na tom, jestli mají přímo eshop, nebo ne. Proběhl obchod "na dálku" přes internet. Žeňte je sviňským krokem, jste v právu. Zkuste pohrozit ČOI, pokud nebudou reagovat, tak to opravdu nahlaste a je to. Zašlete jim náhradní díl zpátky, mají povinnost Vám do 14 dnů vrátit peníze i s náklady na dopravu. Zákon je výše než jejich obchodní podmínky.
Odstoupit lze jen od smlouvy, která byla realizovaná :-) Takže teď se teoreticky mohou cukat, ale pokud zboží zákazník převezme a kupní smlouva se tím realizuje, tak potom už má zákazník klasicky 14 dní na možnost odstopení - protože to byla objednávka na dálku, to že to nebylo přes eshop není důležité. Ale i pro prodejce by bylo jednodušší vrátit peníze rovnou než to zbytečně posílat a pak řešit vrácení...
13. 7. 2015 12:34:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125399
adriatic
verified
rating uzivatele
13. 7. 2015 13:17:33
Tak se po pěti dnech dopisování a dohadování rozhodli, že mi peníze vrátí zpět a zboží nebudou zasílat. Teda je neuvěřitelné, kolik drzostí si ke mně dovolili v e-mailu. až jejich poslední mail byl věcný a stručný.
Děkuji Vám za reakce na mou "otázku" příště si dám pozor. :-)
13. 7. 2015 13:17:33
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125398
To se stává často, že nejdříve zkouší "bu bu bu" a pak když vidí, že se zákazník nenechá vycukat, tak couvnou. Sami věděli, že nejsou v právu :-)
13. 7. 2015 13:22:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-penez-za-objednane-zbozi/#reply1125397
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit