Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Trika s potisky – vyplati se?

Jakub
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 7. 2015 16:07:25
zdravim,
dneska uz to neni trend, ale myslite, ze se i tak vyplati vytvorit eshop s triky s potisky? nemate nekdo zdroj na vysi prodejnosti,atd? :)) diky. Mam k tomuto domenu i sablonu, tak nevim zda se toho nejak zbavit nebo na tom neco realizovat.
8. 7. 2015 16:07:25
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124211
Roman Ernst
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
8. 7. 2015 16:14:00
Myslim, že trh s tímto je již přeplněn.
8. 7. 2015 16:14:00
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124210
112tomas
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
8. 7. 2015 16:14:11
Ak by som sa tomu venoval tak skvor by som uvažoval o predaji takých tričiek priamo firmám (firemne tričko s vlastným logom) a nie cez eshop to podľa môjho názoru nema budúcnosť resp. predal by si par tričiek mesačne
8. 7. 2015 16:14:11
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124209
Jakub
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 7. 2015 16:16:39
Edit: Pokusil bych se to samozrejme udelat originalne....
112: stoji za zvazeni..nicmene kdyz uz mam tu domenu a sablonu...
8. 7. 2015 16:16:39
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124208
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 7. 2015 16:34:42
Přesycený trh sice je ale udělat konkurenci na ceně můžeš vždy :) otázka je zda na to máš.
8. 7. 2015 16:34:42
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124207
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 7. 2015 20:45:00
Vzhledem k tomu, že tiskneme trička pro desítky e-shopů, mám velmi podrobný přehled o tom, co se prodává a co ne. Zároveň jsem zažil vzestup i pád mnoha e-shopů s tričky které jsme zásobovali, takže i vím, co je v tomto byznysu dobré dělat a co naopak nedělat.
Na trhu je sice hodně e-shopů s tričky, ale zároveň je tu stále ohromná poptávka po tričkách u užších cílových skupin. Pokusím se stručně popsat základní chyby, a také obchodní model těch nejúspěšnějších e-shopů. Je toho skutečně hodně, takže napíšu ke každému jen 3 body. Nutno dodat, že děláme přímý digitální potisk, nikoliv sítotisk. V tom je zásadní rozdíl. Digitální potisk je vhodný pro menší série, což je právě i vhodné pro e-shopy specializované na malou cílovou skupinu.
Co nedělat:
    nezakládejte vlastní značku - jedna z hlavních chyb. Samozřejmě musí být váš e-shop nějak pojmenován a fungovat na nějaké doméně. To je v pořádku. Ale nesnažte se dělat značku triček, jejíž logo pak ještě budete tisknout na trička. Vaše začínající značka nikoho nezajímá, a už vůbec to není přidaná hodnota pro trička. Spíše naopak to lidi odrazuje od nákupu. Značku textilu má smysl budovat, pokud máte startovní kapitál alespoň v desítkách milionů na její propagaci.
    neřešte přehnaně detaily a přípravy - mnoho e-shopů s námi komunikovalo třeba i rok a důkladně se připravovali na prodej. Neustále se snažili svůj produkt a služby vyladit, ale pouze v přípravách. Když po dlouhém roce svůj obchod spustili, tak zjistili, že lidé chtějí úplně něco jiného, než co se líbilo prodejci. A on se přitom snažil tak dlouho dobu vypilovat k dokonalosti.
    netlačte ceny svoje ani dodavatele dolů - strategie nízké ceny zde není na místě. Za prvé zde hraje hlavní roli obrázek na tričku, nikoliv tričko samotné. Zákazníka nezajímá gramáž trička, chce jen nosit ten obrázek. A pokud bude skutečně originální, není pro zákazníka problém dát za něj i 500 Kč. Naopak nízká cena trička vyzařuje pochybnosti a nedůvěru v e-shop. Jednou jsem vyzkoušel založit e-shop, kde jsem prodával maloobchodní trička za výrobní cenu. Neprodalo se skoro nic, přitom ta samá trička jsem na jiném svém e-shopu hravě prodával za dvojnásobek. Zároveň nedělejte nátlak na nízké ceny od vašeho dodavatele. Ohrožuje to stabilitu vašeho obchodu. Pokud má na vás dodavatel minimální marži, má také minimální zájem na tom, si vás udržet jako klienta. Až přijde nějaká individuální situace typu - potřebujeme natisknout pro klienta 30 triček do zítra, dodavatel se na vás vykašle. A věřte, že těchto individuálních situací je mnoho.
Co dělat:
    zaměřte se na úzkou cílovou skupinu - tuctovými tričky je trh skutečně zaplněn. Mám na mysli jako seriálová trička, meme, hudební skupiny apod. Nejlepší je se orientovat skupinu lidí s určitým zájmem, který je i vám blízký a rozumíte mu. Například cyklistika, plavaní, fitness, fotografování, psi, koně, auta, motorky, cestování, dějiny apod. Pokud sám máte nějaký zájem, dokážete vymyslet mnoho nápaditých věcí, které se hodí na trička, a také zpracovat na tričko nějaký vtip, který pochopí jen daná cílová skupina. Například já jsem k oboru potisku triček přišel tak, že jsem nikde v Evropě (na internetu) nemohl sehnat tričko s obrázkem BMW e34. Tak jsem si ho vyrobil a poté i začal prodávat.
    pozornost věnujte designům, nikoliv tričkům - e-shopaři často orientují svou pozornost na samotné tričko. Takže řeší jeho střih, kvalitu, gramáž, dostupnost barevných odstínů, vlastní logo na labelu za krkem apod. Menší pozornost a píli však věnují svým designům. Místo jejich propracování a originalitě se jich snaží nasekat co nejvíce, aby měli širokou nabídku, což se negativně projeví na jejich kvalitě. Z našich klientů nejvíce prodávají ti, kteří mají pěkné a originální motivy, i když je tisknou na ta nejlevnější a méně kvalitní trička. Protože o samotné tričko v tuto chvíli koncovému zákazníkovi vůbec nejde. Jde o to, co je na něm.
    počítejte s delší dobou návratnosti - mnoho e-shopařů je v začátku zapálena pro svůj nápad, a v prvních měsících jedou na plné obrátky. V prvních momentech se jim i obvykle daří, protože přijdou s něčím novým na trh. Po chvíli však zájem zákazníků opadne a je čas přijít s něčím novým. Do toho přijdou slabé měsíce únor - duben, a e-shopař, který je nyní vysílený z vánočního šílenství a zároveň řeší mnoho dalších věcí do školy ztrácí elán a chuť. Zhruba třetina nových e-shopů s tričky nepřežije první rok. Proto doporučuji rozmyslet se, zda to myslíte s e-shopem vážně, a pokud ano, počítat se slabými měsíci a vydržet u toho.
Kdyby vás zajímalo cokoliv konkrétního, klidně se ptejte.
Moje odpověď na otázku zakladatele tématu je ano. Vyplatí se založit e-shop s tričky. Ale dotyčný do toho musí vložit hodně práce a nápadů.
8. 7. 2015 20:45:00
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124206
Jakub
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 7. 2015 21:40:43
super diky za rozsahlou odpoved, jestli bych se do toho pustil, tak se Vam urc ozvu :-)
8. 7. 2015 21:40:43
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124205
psi
verified
rating uzivatele
8. 7. 2015 22:22:08
Naprostý souhlas s Comanchem. Ale přidám i něco z jiného soudku. Co se týká statistik, tak za náš tričkový srovnávač Levné trička který publikuje trička z vícero partnerských eshopů bych k té samotné prodejnosti dodal, že je zde opravdu klíčový motiv potisku, byť to není úplné dogma.
Existují eshopy, kde se prodá x desítek či stovek kusů jediného motivu, ale ostatní potisky neudělají ani ťuk. Je to tedy celkem loterie, která může být a je pro valnou většinu končících eshopů smrtící, protože často se prodává to, co by si opravdu nikdo netypl a cena skutečně není pro lidi překážkou - prodávají se i drahá trička s podivnými vzhledy, takže s tímto souhlas.
Pro takový základní odhad, jako vodítko co tak letí, někdy může napovědět filtr nejprodávanějších triček, který mají některé eshopy a dále se pak dívat na trendy v zahraničí, které pak se spožděním dorazí i k nám, což si tu pak slíznou ti schopnější z trhu..
Co bych zmínil jako jednu z možností jak se celkem rychle nakopnout a předběhnout většinu konkurence je vsadit na affiliate a mít vyladěný a konverzní eshop. Valná většina tričkových eshopů má při stejném trafficu až neuvěřitelně rozdílné konverzní schopnosti (a není to motivy), takže mohu s čistým svědomím poradit, že 90% konkurence předběhnete už jen tím, když budete mít perfektně uživatelsky vymazlený eshop. Pořádné produktové fotografie a originální popisky většině eshopů také nic neříká, takže jak už zmínili ti nade mnou, prostoru je tu opravdu pořád více než dost.
Nyní je na trhu navíc celkem brutální přetlak tričkových affiliate webů, které mohou pracovat pro vás, celkem slušným výkonem, k čemuž je ale zase třeba mít ten konverzní eshop, aby jste se na ně vůbec dostal. Je totiž nutné si uvědomit, že v drtivé většině případů se o zákazníky nebudete přetahovat s ostatními eshopy, ale právě s nimi. Peníze jsou na trhu totiž pořád jenom jedny :)
8. 7. 2015 22:22:08
https://webtrh.cz/diskuse/trika-s-potisky-vyplati-se/#reply1124204
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit