Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Fakturace webové služby

Tomáš Bosek
verified
rating uzivatele
13. 6. 2015 18:48:39
Zdravím,
v nejbližších měsících se chystám rozjet vlastní webovou aplikaci na tvorbu nákresů pro řemeslníky. Jako nejlepší varianta monetizace mi přišla možnost, kdy zákazník "koupí" 10(např.) jakýchsi kreditů, za které potom bude moct v aplikaci vytvořit/rozkreslit jednu celou zakázku.
Tedy: klient má 10 kreditů. Chce vytvořit nákres pro svou zakázku, a tak do aplikace zadá vše potřebné pro vytvoření nákresu. Aplikace strhne jeden kredit a zákazník dostane nákres. Ve finále má 9 kreditů a jeden nákres.
Moje otázka zní: Jak by se taková forma provedení řešila fakturačně? Lze fakturovat provedení služby? Klient nakoupí 50 kreditů a dostane ode mě fakturu na provedení 50 nákresů?
Rád bych celou věc řešil ŽL na poskytování webových služeb. Vůbec ale netuším, jak moc jen fantazíruju a jaká je realita. Díky!
13. 6. 2015 18:48:39
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119560
wachtl.david
verified
rating uzivatele
13. 6. 2015 19:12:55
Faktura na "nákup 10 kreditů na www.example.com - cena 5000 Kč"
Nejjednodušší možnost. Přece jen si uživatel nekupuje nákresy, ale kupuje si kredity (za které pak dostane nějaký prostor na vytvoření nákresů, atd). Ale ten produkt, za který platí, jsou prostě ty kredity.
Navíc tím, že mu prodáš oficiálně kredity, nemusíš pak složitě řešit přeceňování. Ve chvíli koupě bude "1 kredit = 1 nákres", ale po čase zjistíš, že chceš počítat nákresy na víc způsobů - "1 kredit = 1 nákres v půdorysu" a "3 kredity = 1 nákres a renderování do 3D" (nebo něco takového, to rednerování jsem si teď vymyslel z hlavy).
13. 6. 2015 19:12:55
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119559
To asi nebude účetně správně. To bys mu fakturoval bez poskytnutí služby.
Spíš bys na to měl nahlížet, jako na zálohu.
13. 6. 2015 20:15:11
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119558
Já bych to udělal jednoduše. Do faktury bych prostě psal jen zakoupený počet nákresů. Protože to je přece ta služba, kterou poskytuješ a kterou chceš účetně ošetřit. Jestli k poskytnutí služby použiješ systém přídělu kreditů, nebo jakýkoliv jiný už podle mě nehraje roli, protože to je interní věc tvého systému v aplikaci.
13. 6. 2015 21:35:46
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119557
Proč by to bylo účetně špatně? Kupuješ si kredit za který dostaneš službu.
Co doporučuji je nevratnost. Aby klient nechtěl za kredity zpátky své peníze.
13. 6. 2015 21:36:15
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119556
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 6. 2015 21:45:50
Napsal Man.Skal;1202282
Co doporučuji je nevratnost. Aby klient nechtěl za kredity zpátky své peníze.
Nejsem si jistý, ale mám tušení že to tak jednoduše nepůjde. Pokud klient z nějakého důvodu nemůžu službu čerpat, má ji zaplacenou, ale neodebranou, má na vrácení nárok.
Ale k dotazu. Já toto řeším formou zálohové faktury (není daňový doklad, jen výzva k platbě) a faktury systém vystavuje ihned po odčerpání = využití nějaké služby. Pokud zákazník nechce zbytek předplacených služeb využít, peníze vracíme :-)
13. 6. 2015 21:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119555
psmodel
verified
rating uzivatele
13. 6. 2015 21:50:23
Koupili jsme na jobs portále 10 kreditů (životopisů) . Fakturovali viz příloha...15712
13. 6. 2015 21:50:23
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119554
Petr Homoky
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
14. 6. 2015 09:23:52
Napsal i-PRESS;1202283
Nejsem si jistý, ale mám tušení že to tak jednoduše nepůjde. Pokud klient z nějakého důvodu nemůžu službu čerpat, má ji zaplacenou, ale neodebranou, má na vrácení nárok
Nemyslím si, že má nárok na vrácení peněz. Pokud by to takhle fungovalo, tak si vyberu ten největší balíček, utratím jen malý zlomek kreditů, abych měl tu službu co nejlevnější a pak bych požádal o refundaci zbytku? No, docela nesmysl, že?
Jediný případ, kdy by měl nárok na refundaci by byl v případě ukončení služby. To bych ale vyřešil tak, že bych poslal všem uživatelům oznámení, že do třeba 12 měsíců bude služba ukončena a doporučujete pročerpat zbylé kredity, které jinak propadnou ve prospěch provozovatele.
Pokud bude služba nedostupná (dlouhodobě) nebo nebude fungovat, tak to tam na určitý poměr určitě má. To, že ji on sám využívat nechce je jeho problém.
14. 6. 2015 09:23:52
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119553
Díky Petře.
Nevěděl jsem jak to vyjádřit, zvládl jsi to skvěle.
14. 6. 2015 11:36:49
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119552
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 6. 2015 12:55:46
Napsal Petr Homoky;1202330
abych měl tu službu co nejlevnější a pak bych požádal o refundaci zbytku? No, docela nesmysl, že?
Samozřejmě, u tohoto typu zvýhodněných balíčků to bude složitější, ale to tazatel neřešil, ne? Řešil 1 kredit = 1 čerpání služby, tedy pouze předplacení využití v budoucnu. Ono imho tady není ani tak otázka, jak se vyvléci z případné nutnosti vracení nevyčerpaných kreditů, ale spíše proč se tomu bránit? Podmínky veškerých služeb mám prozákaznické, tedy neřeším jak udělat aby to nešlo, ale naopak jak nejjednodušeji, aby to šlo. Je nějaký důvod, mu nevracet skutečně nevyužité peníze?
Moji zákazníci například daleko raději využívají možnosti rychlého placení, jako karta, paypal, rychlý převod. Kredity využívají primárně pro API, kdy by automatizovaná platba byla komplikovaná. Prostě si nabijí 1 000,- kč a ty čerpají přes API. Když se rozhodnou, že api již využívat nechtějí, jednoduše jim zbytek vrátíme, nevidím v tom žádný problém. Cashflow získáváme zcela jiným způsobem, než vytáhat předplacenky od zákazníků.
Je zde ale pak situace jak jste zmínil, kdy je třeba počet služeb ovlivněn dobíjenou částkou, i tady bych ale šel spíše prozákaznickou cestou. Prostě mu dopočítám využité služby v tarifu, který v okamžiku ukončení služby využil, vyfakturuji rozdíl a přeplatek (pokud zůstane) opět vrátím. Nevím, proč je dnes tak oblíbené řešit "jak zařídit, aby to nešlo". To, že to tak dělají třeba mobilní operátoři v ČR bych jako bernou minci nebral, myslím že není vhodné se zrovna od nich učit a ve více konkurenčním prostředí na to taky časem může někdo doplatit.
14. 6. 2015 12:55:46
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119551
Petr Homoky
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 6. 2015 00:13:50
Pokud byl jeden tarif = jedny podmínky pro všechny, tak ok. Ale pokud budu nabízet zvýhodněnou službu při velkém odběru (řekněme 80 %) a člověk využije jen 5 % z zakoupených kreditů, na což by mu stačil mnohem nižší balíček, tak jako jedinou možnost refundace vidím počítání sazby za jeden kredit dle optimálního balíčku, který si měl klient koupit. Rozdíl, který zbude, klientovi bez řečí vrátit.
Modelová situace:
---------------------
Malý balíček: 1 kredit = 5 korun, 50 kreditů v balíčku, cena 250 Kč
Velký balíček: 1 kredit = 1 koruna, 500 kreditů v balíčku, cena 500 Kč
Vyčerpá 40 kreditů z velkého balíčku a zbytek chce vrátit:
A) 40 kreditů * 5 Kč = 200 Kč (cena dle malého balíčku). Tzn. 500 Kč - 200 Kč = vrátíme 300 Kč.
B) 40 kreditů * 1 Kč = 40 Kč (cena dle velkého balíčku). Tzn. 500 Kč - 40 Kč = vrátíme 460 Kč.
Nevidím žádný důvod, proč jít cestou B, když si očividně zákazník množstevní slevu nezasloužil. Bavíme se tady o směšných cenách za kredit a i částky jsou směšné. Pokud si to promítneme do nějakého reálného provozu, tak při větším objemu se bude jednat o velké částky. Tohle není prozákaznický přistup, tohle je hloupost poskytovatele služby a velká vychcanost zákazníka.
15. 6. 2015 00:13:50
https://webtrh.cz/diskuse/fakturace-webove-sluzby/#reply1119550
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit