Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Opencart propojení s pokladním systémem kamenných prodejen

Pavel Barot
verified
rating uzivatele
21. 5. 2015 12:53:38
Dobrý den, realizuji pro klienta s kamennými prodejnami internetový obchod postavený na open source řešení Opencart 2.0 a rád bych si ujasnil informace, týkající se propojení prodejen a internetového obchodu.
Klient v současné době provozuje 2 kamenné prodejny a má pokladní/skladový systém WinShop Std. http://www.pokladny.com/pokladni-a-skladovy-system-winshop-std/
Mým cílem je propojení eshopu s těmito dvěma prodejnami tak, aby byly skladové informace synchronizovány oběma směry, tzn. pokud se prodá něco na e-shopu prodavačky uvidí ve skladovém systému, že jeden kus ubyl, to samé obráceně. Pokud si zákazník něco koupí na prodejně, musí se to projevit na eshopu.
Ze strany Winshopu jsem zjistil, že mají modul, zajišťující obousměrnou datovou komunikaci s internetovým obchodem. Posílá se pouze změnový soubor, tzn. pouze položky u kterých došlo ke změně pohybu. Soubory jsou odesílány v pravidelných intervalech, případně při každé změně stavu. Je nutné vycházet ze zaslaných vzorů komunikačních souborů (xml, csv).
Pokud to správně chápu, klient má veškeré zboží z kamenných prodejen již registrováno ve svém pokladním systému Winshop. Věřím, že by bylo zbytečné celou databázi produktů vytvářet znovu v Opencartu. Nicméně nedovedu si nyní představit, jak tyto dva sklady spojit do jednoho. Myslím si, že každý sklad ať už je to pokladna Winshop nebo Opencart má odlišné parametry.
V příloze najdete popis komunikačního modulu a vzorové soubory.
Byl bych moc rád, za jakékoliv nasměrování a případnou radu.
21. 5. 2015 12:53:38
https://webtrh.cz/diskuse/opencart-propojeni-s-pokladnim-systemem-kamennych-prodejen/#reply1114496
Sklady se do jednoho nespojují. Řeší se to tak, že jediná kompletní databáze je vedena v jediném systému a na jednotlivé podružné systémy (eshopy) je replikována. Tyto systémy děláme pro Pohodu většinou, ale místo Pohody lze samozřejmě vyžít jakýkoliv jiný systém, který zákazník používá a má skladovou agendu.
- V pohodě je vedena skladová evidence. Vždy platí, že každý produkt má jednoznačné označení. Při jakékoliv úpravě položky ve skladu, se změna automaticky synchronizuje s eshopem (název, popis, cena, dostupnost, obrázky... co je potřeba).
- Pokud zákazník prodá nějaké zboží na prodejně, pak se okamžitě odepíše ze zásob (čímž proběhne změna na skladové položce) a tato změna se opět přenese na eshop.
- Pokud se prodá zboží na eshopu, tak se objednávka automaticky naimportuje do Pohody, kde ji může vyřídit. Import objednávky se opět promítne do skladové zásoby a tato změna je opět přenesena zpět na eshop.
Takto je zachována vždy aktuálnost údajů. Jakékoliv změna jsou iniciovány vždy ze strany Pohody. Nikdy ne naopak. Nelze totiž v reálném prostředí příliš dobře řešit případné kolize.
21. 5. 2015 13:08:22
https://webtrh.cz/diskuse/opencart-propojeni-s-pokladnim-systemem-kamennych-prodejen/#reply1114495
To hodně záleží, jak má řešený sklad jako takový. Pokud má dvě prodejny a nemá nějaký externí sklad, pak je třeba řešit skladovou zásobu na každé prodejne zvlášť + je třeba řešit dostupnost pro eshop. Tzn. eshop může brát zásobu daného kusu jako součet zásob každé prodejny a může tam být nějaké omezení, že je-li na prodejně počet pod nějaký limit, bude se zásoba tvářit jako nulová, aby se položka v prodejně nevyprodala na úkor eshopu.
Nicméně i zde ta sychnronizace nebude dokonalá i když bude v podstatě v reálném času. Pokud systém nebude počítat s tím, že pro prodej na prodejně je třeba mít nějakou minimální zásobu, tak se může stát, že na prodejně budou vystaveny kusy, které se v podstatě prodaly na eshopu. Takže je dobré počítat s nějakou rezervací pro obchod, kterou nemůže eshop vykoupit.
Pokud by měl dva obchody s malými sklady + centrální sklad, opět by bylo řešení trochu jiné. Pak záleží, jak funguje. Pokud např. systémem, že na eshop jde jen volná zásoba centrálního skladu, pak zásoby jednotlivých obchodů neřeší. Pak je vhodné budovat rezervační systém, tzn. pokud se prodá kus na prodejně, tak se v centrálním skladu zarezervuje kus pro obchod a ten se nepočítá do zásoby pro eshop. Případně pokud mu to logistika umožní, tak může pro eshop brát i zásoby z obchodů a může zásilku expedovat z obchodu, nebo kus dodá z obchodu do skladu a pak posílá.
Dobrý systém na shopu umí počítat i s vložením do košíku. Pokud si vloží zákazník kus do košíku, na pozadí se již kus rezervuje, aby mu jej nevykoupil někdo jiný apod. Samořejmě vždy budou případy, kdy se prodá do mínus stavu, ale jdou dost eliminovat.
21. 5. 2015 14:04:45
https://webtrh.cz/diskuse/opencart-propojeni-s-pokladnim-systemem-kamennych-prodejen/#reply1114494
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit