Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

E-shopáři, spravujete si kampaně na fb sami nebo máte na to odborníka?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 5. 2015 14:44:15
Dobrý den,
pokusil jsem se využit také možnosti facebooku, jako skvělého marketingového kanálu. Udělal jsem kampaň - sponzorovaný příspěvek za nějakou tu tisícikorunu.
Výsledky celkem ztrátové, návštěvník e-shopu mě vyšel na 25 kč, což hovoří samo o sobě. Konverze nulová.
Spravujete si fb kampaně sami nebo jste je svěřili do rukou odborníka? Jste ochotní předat referenci? Přece jen, zatím jsem moc specialistů na fb marketing tak nenašel.
Raději bych tuto činnost delegoval. Měsíčně bych upustil nějaký desetitisíc na kampaně. Ale v případě, že budou ty kampaně včetně provize markeťáka ziskové. Jinak by to nemělo smysl, jde mi o přímou interakci/konverzi.
Byl bych rád za nějaké vaše postřehy a případně i reference.
4. 5. 2015 14:44:15
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110920
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 5. 2015 15:05:49
Pozor na to, jak se to vyhodnocuje. Není to PPC a funguje to hodně na budování značky. Přestože v přímém měření to může být ztrátové, tak to je ještě nutně neznamená, že se to nevyplatí.
U agentur pozor na to, že obvykle je z komunikace agentura hodně cítit.
U jednoho eshopu jsem to zrovna řešil. Původně si to řešili sami - neprofesionálně, příspěvky s překlepy, obrázky upravované v malování. Psali ale buď interní věci z eshopu, které by pro zákazníky zajímavé nebo třeba hned reagovali na aktuální dění v oboru. Zákazníci nadšeně reagovali a skutečně k eshopu přirostli.
Pak to převzala agentura. Dělala to profesionálně - každý obrázkový příspěvek měl hezky zpracovanou grafiku, pořádali soutěže atd. Agentuře zkrátka technicky nešlo nic vytknout. Ta komunikace ale byla zkrátka suchá - bezprostřední kontakt agentura obvykle nenahradí.
Samozřejmě ale bude záležet na stortimentu. Jinou komunikaci bude řešit eshop, kde zákazník objednává 2x měsíčně a jinou zase eshop s jednorázovými zákazníky.
4. 5. 2015 15:05:49
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110919
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 5. 2015 16:26:19
Rozumím, díky za příspěvek. Tak snad se připojí někdo, kdo dokáže říci, zda ta jeho kampaň je zisková nebo všichni jen budují ten brand. Já se přiznám, že mě zatím zajímají jen kanály, které budou ziskové víceméně hned v 2 měsíci provozu. I u Skliku se mi to podařilo, nevidím důvod, proč by to nešlo na fb. Sliboval jsem si, že by to při dobré správě měl být levnější kanál než Sklik.
Ale možná se pletu. Něco na tom asi bude, spousta lidí lajkovala fotku, ale na e-shop bylo těch přístupů minimum.
4. 5. 2015 16:26:19
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110918
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
4. 5. 2015 16:39:46
Budu mluvit z pozice markeťáka, který cca půl roku provozoval e-shop: Přímá interakce je prakticky první x-x (za x doplň libovolné číslo v závislosti na produktu a délce rozhodovacího procesu, který vede k nákupu. Záleží mimo jiné na tom, zda produkt spadá/nespadá do kategorie "impulse buy") měsíce neměřitelná. Hodně také záleží na konkurence-schopnosti nabídky a kvalitě zpracování e-shopu (markeťák může navrhnout úpravy, ale už neovlivní, že objednávkový proces bude nelogický - to je věc UX designera).
Jinak ze zkušeností: ROI u klasické FB bannerovky s poměrně přesně zacílenou reklamou (ženy, nákupoholičky se zájmem o módu) první 3 měsíce osciloval okolo 100 %. Mnohem lépe mi fungoval dynamický remarketing (logicky, oslovoval jsem konkrétní uživatele se zájmem o konkrétní produkty) 400 %+.
Záleží na konkurenci a produktu, ale 25 Kč je fakt hodně. Více případně v PM.
4. 5. 2015 16:39:46
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110917
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 5. 2015 17:01:06
Jakub Hamala: Ten dynamický remarketing - pěkné čísla. Mám podobný sortiment, móda - hadry. Použitelnost, konkurenceschopnost můžu pominout. Konverze mám okolo 2%, z některých kanálů daleko více a všechny kanály jsou ziskové, Sklik rovněž po nějaké té optimalizaci.
Takže jde jen o to udělat dobrou kampaň a myslím si, že v rozmezí 3 měsíců musí jít ty čísla do plusu (tedy to můj názor). Dokážeš Jakube říci, kolik ti vycházela cena za konverzi? Každopádně díky za podnětný příspěvek. Jednalo se o kampaň pro e-shop, který si zde prodával?
4. 5. 2015 17:01:06
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110916
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
4. 5. 2015 17:07:42
Jasně, šlo o primakabelky.cz. Cena za konverzi byla u dyn. remarketingu na úrovni 50 - 150 Kč (k přesným číslům už nemám přístup).
4. 5. 2015 17:07:42
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110915
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 5. 2015 17:10:55
Skvěle, díky moc. V tomto srovnání by to smysl mělo. Konverze 50-150 kč je v pořádku. Ale chápu, že každý e-shop je jiný.
4. 5. 2015 17:10:55
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110914
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
5. 5. 2015 07:52:18
Nesouhlasím, že by reklama na Facebooku měla být pouze k budování značky. I na FB jde dělat kampaň výkonově, určitě ale ne přes tlačítko "Propagovat příspěvek". Pokud nechceš kampaně dělat sám (a naučit se to před tím), tak je potřeba si na to najít agenturu / člověka a zkusit, co to udělá. Tohle střílení tisícovek naslepo je spíš vyhazování peněz než marketing...
5. 5. 2015 07:52:18
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110913
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 5. 2015 08:50:50
Já se pokoušel přes FB kampaň prodávat dětské oblečení a docela jsem natom krvácel.
Za prvé, FB se snaží co nejrychleji vysát účet pod záminkou optimalizace ceny reklamy. Jakmile se nenastaví limit za proklik, tak rozpočet na reklamu zmizí během pár hodin. Mám i podezření, že používají roboty, protože plno prokliků bylo na eshopu 1-2sekundy.
Za druhé, FB je použitelný jenom pro velmi specifické zboží....jako jsou třeba ty kabelky nebo momentálně módní oblečení. U ostatního sortimentu člověk získá jenom tlupu velmi drahých čumilů co ti dají maximálně laik.
5. 5. 2015 08:50:50
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110912
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 5. 2015 12:02:15
Lukáši, a máte nějaké tipy na pár agentur nebo freelancerů? Když jste z branže :)
5. 5. 2015 12:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110911
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
5. 5. 2015 12:09:35
To nemám vůbec žádné, oběcně bych se asi ale nebál obrátit na Kofein nebo Proficio
5. 5. 2015 12:09:35
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110910
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 5. 2015 14:08:15
Tak díky i za to, tyto agentury vůbec neznám. Zkusím se prvně poohlédnout po nějakém jednotlivci. Tak nějak mám dojem, že ty agentury se hodí spíše pro střední a větší e-shopy.
5. 5. 2015 14:08:15
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopari-spravujete-si-kampane-na-fb-sami-nebo-mate-na-to-odbornika/#reply1110909
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit