Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Brandová kw v PPC a affiliate

Raketka
verified
rating uzivatele
3. 1. 2015 16:18:29
Ahoj,
potřeboval bych trošku pomoci s pochopením problematiky naznačený v nadpisu. Zkoušim dělat trošku affiliate pro pár eshopů a všimnul jsem si, že konkurence dost využívá PPC reklam, kde cílí na kw, který obsahujou i název brandu, což je v affiliate podmínkách zakázaný. Níže uvádím pár příkladů na který jsem narazil.
1) Cílení na přesnou shodu s názvem obchodu, to nikdo z affiliate publiherů nedělá. Tady je jasný, že je to zakázaný a provozovatel to nepřehlédne, takže si každej dává pozor.
2) Cílení na brandovej longtail přes rozšířenou shodu. Cílim na kw "long tail kw" a reklama se zobrazí i na mnou požadovaný kw "obchod.cz long tail kw" (jde to tak vůbec nastavit?). To předpokládám taky neporušuje affiliate podmínky cílení na brand.
3) Přímý cílení na brandovej longtail. Někteří konkurenti, je jich více, však cílej i na "obchod.cz long tail kw" a z reklamy odkazují na danou affiliate podstránku svého webu, což je dle mého úsudku zakázaný cílení na brand.
Mě by zajímalo, jestli někdo neví, jak to s tím přesně je. Jde mi především o bod 3) Napadaj mě možnosti, že buď o tom provozovatel obchodu neví a nebo mu to nevadí a toleruje to, když na daný slova neinzeruje a nepere se v PPC s affiliate webama. Ještě dodám, že se na daný kw obchod poskytovatele affiliate nezobrazuje v SERPU (jsou to speciální longtail výrazy, na který obchod ve vyhledávání nenajdete).
3. 1. 2015 16:18:29
https://webtrh.cz/diskuse/brandova-kw-v-ppc-a-affiliate/#reply1079898
Tu část s affilem nevím, imho záleží, jak je to přesně definováno v konkrétních podmínkách, každopádně:
1) Bez přístupu do účtu není možné úplně jasně zjistit, jestli se cílí způsobem 2) nebo 3). Zatímco u 1) je to téměř s jistotou.
2) Od provozovatele affilu by bylo nejrozumnější vyžadovat, že je brand z kampaně affil partnerů přímo vyloučený, nikoliv, že se na něj jen necílí. To ale předpokládám právě nikdo moc nedělá, čili bych to brala jako "co není zakázáno, je dovoleno".
3) V AdWords, pokud sám provozovatel inzeruje na svůj brand, si kdykoliv zpětně může ověřit, jestli na něj affil partneři zobrazovali reklamu, tak na to bych si asi radši dávala bacha.
3. 1. 2015 18:06:47
https://webtrh.cz/diskuse/brandova-kw-v-ppc-a-affiliate/#reply1079897
Raketka
verified
rating uzivatele
3. 1. 2015 18:18:56
Díky moc za vyjádření. Asi to vyřešim tou nejlepší možnou cestou a obchodům/affiliate manažerům zašlu dotaz, zda a co se smí a co ne.
3. 1. 2015 18:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/brandova-kw-v-ppc-a-affiliate/#reply1079896
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit