Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Obchodní podmínky – limitní termín pro reklamaci

malyprinc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 12. 2014 16:11:08
Zdravím,
Mám dotaz. Je možné si dát do obchodních podmínek, že nelze reklamovat například nekompletnost zboží, poškození při přepravě atd. čili vady, které jsou zjistitelné ihned po rozbalení, s nějakým termínem?
Například, že tento typ reklamace lze uplatnit max do 14 dnů atd. ?
Ozval se mi zákazník, který má zboží skoro rok, že ho až po roce rozbalil a chybí mu nějaký šroubek. Lze se proti takovým "reklamacím" legálně bránit?
16. 12. 2014 16:11:08
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076937
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
16. 12. 2014 16:16:40
dTest: Nejčastější problémy - Nezávislé testy, víc než jen recenze
16. 12. 2014 16:16:40
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076936
malyprinc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 12. 2014 19:08:36
díky za odkaz, nicméně odpověď na moji otázku jsem tam nenašel :-/
16. 12. 2014 19:08:36
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076935
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 12. 2014 19:23:46
Tak jsi zle cetl. Po 6 mesicich je na strane kupujiciho prokazat ze to nebylo jak melo. Ted uz se s nim nemusis vubec bavit. Vyhodou je ze lidi reklamuji, nerozporuji kupni smlouvu :) ps-pisu z mobilu proto bez diakritiky.
16. 12. 2014 19:23:46
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076934
Napsal dkoudela;1150590
Tak jsi zle cetl. Po 6 mesicich je na strane kupujiciho prokazat ze to nebylo jak melo. Ted uz se s nim nemusis vubec bavit. Vyhodou je ze lidi reklamuji, nerozporuji kupni smlouvu :) ps-pisu z mobilu proto bez diakritiky.
Ono je to jiz "trochu" jinak s prichodem NOZ. Jednak i v dobe platnosti stareho OZ platilo, ze pokud preda clovek vec k reklamaci v prvnich 6ti mesicich mela se automaticky vyrizovat jako rozpor s kupni smlouvou. Spotrebitel nemusel upozornovat na to, ze uplatnuje rozpor.
U noveho NOZ je to uz slozitejsi, tam ten paragraf zmizel a nahradily ho..
§ 2161 Jakost při převzetí
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Nicmene je tu § 2169
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Takze nyni uz nema automaticky narok na vymenu zbozi apod. jako tomu bylo kdysi. Pouze pokud je to primerene. Kdysi to bylo tak, ze mel narok na vymenu i kdyz ta vada byla naprosto bagatelni, nyni staci treba oprava apod.
- kazdopadne nelze nijak omezit spotrebitele, aby neco uplatnil do 14 dnu apod.
16. 12. 2014 19:51:20
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076933
barika
verified
rating uzivatele
17. 12. 2014 12:15:14
Napsal malyprinc;1150541
Zdravím,
Mám dotaz. Je možné si dát do obchodních podmínek, že nelze reklamovat například nekompletnost zboží, poškození při přepravě atd. čili vady, které jsou zjistitelné ihned po rozbalení, s nějakým termínem?
Například, že tento typ reklamace lze uplatnit max do 14 dnů atd. ?
Ozval se mi zákazník, který má zboží skoro rok, že ho až po roce rozbalil a chybí mu nějaký šroubek. Lze se proti takovým "reklamacím" legálně bránit?
nový Občanský zákoník, § 2618
"Soud nepřizná objednateli právo z vadného plnění, neoznámil-li objednatel vady díla bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl, nejpozději však do dvou let od předání díla, a namítne-li zhotovitel, že právo bylo uplatněno opožděně."
O konkrétnej úprave OP by som sa na Vašom mieste skúsila poradiť napr. s obch. inšpekciou, príp. v nejakom združení na ochranu spotrebiteľov. Pre istotu.
K aktuálnej reklamácii si pozrite Zákon o ochraně spotřebitele §§ 13, 19 a 27, ods. 7, písm. t)-v), príp. aj NOZ §§ 1914-1925, 2164-2174, 2615-2619 a Obchodní zákoník § 427, ods. 1-3.
Všeobecne o reklamáciách v ČR: http://bezplatnapravniporadna.cz/... a http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx.
17. 12. 2014 12:15:14
https://webtrh.cz/diskuse/obchodni-podminky-limitni-termin-pro-reklamaci/#reply1076932
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit