Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Adwords remarketing – jak moc věřit "Similar to"?

Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
9. 12. 2014 08:33:42
Je tu někdo, kdo má zkušenosti s adwords remarketingovou kampaní?
Před pár dny jsem začal shraňovat lidičky do svého seznamu pro remarketing (seznam lidí, kteří navštívili v uplynulých dnech můj web)
Koukám, že tam mám cca 4000 lidí.
Google mi ale automaticky vytvořil ještě jeden seznam "Simlilar to....." a tam je více než 400 tisíc lidí.
A tak by mě zajímalo, jak moc mohu věřit tomu, že se jedná skutečně o podobnou cílovou skupinu.
Zkoušel to někdo? Měřil někdo konverze u tohoto automatického seznamu a s jakými výsledky?
9. 12. 2014 08:33:42
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-jak-moc-verit-similar-to/#reply1074909
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 12. 2014 10:43:45
Co je Vasim cielom, Petr? Konverzia (aka: nakup, registracia...), alebo click na stranku??
Pri cieleni na konverziu=nakup sa nam remarketing velmi neoplacal...
9. 12. 2014 10:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-jak-moc-verit-similar-to/#reply1074908
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
9. 12. 2014 11:18:39
Cílem je konverze - nákup
Klasický remarketing cílený na lidi co náš web navštívili, se nám vyplácí
Zajímá mě spíš ten druhý seznam - tedy ta automaticky generovaná podobná cílovka.
Jestli google umí dobře vybrat tu podobnou cílovku.
9. 12. 2014 11:18:39
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-jak-moc-verit-similar-to/#reply1074907
Podle mě to vybrat umí podle toho, k čemu to vybírá. Seznamy "Similar to všichni návštěvníci webu" nepoužívám vůbec, protože už samotní "všichni návštěvníci" jednak nemají moc vyhraněnou charakteristiku, druhak se v té skupině mísí ti, kteří chtějí nakupovat, s těmi co nechtějí. Proto používám similar publika u výkonových kampaní jenom na hodně specifické, ideálně konverzní seznamy. Typicky teda na objednávku, případně méně častěji na košík nebo newsletter nebo něco podobného. Pak u nějaké víc brandové/masové kampaně si třeba troufnu na míň specifické publikum, ale taky aspoň návštěvníci konkrétní kategorie. Na všechny návštěvníky webu to nepoužívám vůbec.
Tak jako tak mají similar users samozřejmě výrazně nižší konverzní schopnost i CTR než klasický remarketing - jsou to lidi, kteří nebyli u tebe na webu, tak chvíli trvá je zlomit.
Jinak jak moc Google umí odhadovat charakteristiky můžeš aspoň trochu zkontrolovat sám na sobě tady: http://google.com/ads/preferences
9. 12. 2014 15:12:02
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-jak-moc-verit-similar-to/#reply1074906
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit