Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Placla & KupObsah – máte někdo reálně zkušenosti?

realdeal
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 11. 2014 20:52:21
Zdravím Webtržníci,
máte někdo se zmíněnými systémy osobní zkušenost? Vyplatil se vám zakoupený článek, splnil cíle? Díky za informace.
25. 11. 2014 20:52:21
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071337
Raketka
verified
rating uzivatele
25. 11. 2014 21:08:29
Já pro pár stránek v létě kupoval přes Placla články v ceně 300 - 600 Kč s rozpočtem 5 000 Kč / web a s některejma webama to ani nehlo (třeba půjčky), někde jsem se dostal na 1. až 2. stránku (travel long tail a některé další témata). U Googlu byly výsledky o 5 až 10 pozic lepší než na Seznamu. Myslim, že dost záleží na tématu a konkurenci, pokud neni moc velká, tak se to vyplatí. Pokud je konkurence větší, tak jsou výsledky dost slabý, tam by to chtělo proinzerovat 10 až 20 tisíc / web, jenže k tomu Plácla nemá kapacity (neni dost rozumných webů).
Zjednodušeně řečeno, u menší konkurenčnosti bych články nakoupil znovu. Ve více konkurenční oblasti bych šel spíše cestou klasického nákupu odkazů z tématických webů s většími ranky. No možná ten klasickej nákup odkazů by vyšel levněji i v případě menší konkurence, težko říct.
25. 11. 2014 21:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071336
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
25. 11. 2014 21:09:14
To zas bude diskuze na... Záleží, co od toho čekáš a jak nastavíš kampaň. Nedívej se na to stylem "funguje Placla/KupČlánek", ale spíše - "bude mi k něčemu linkbuilding/brandbuilding..."
PlaCla a KupČlánek jsou "jen" zprostředkovatelé. Ušetří ti spoustu času (=peněz) a dostaneš se k webům, na které bys třeba vůbec nenatrefil. Provozovatelé jsou velmi ochotní, systém šlape skvěle. Takže z tohoto pohledu ano - PlaCla a KupČlánek fungují perfektně.
Ale jakým způsobem články využiješ, je jen na tobě. Pokud někdo nastaví kampaň špatně a výsledky se nedostaví, není to chyba PPP systémů, ale dotyčného člověka. Ve hře je i spousta dalších faktorů - konkurence investuje do linkbuildingu víc než ty (a udělá to lépe) a tobě se pak bude zdát, že "ty články nefungují". Fungují, když je umíš použít.
To samé analogicky platí o všech ostatních marketingových nástrojích. Vyplatí se mi PPC? atd. atd.
Nenech se od PlaCly/KupČlánku odradit a spíš si nech poradit od někoho, kdo ti pomůže nastavit kampaň. Prober to třeba rovnou s Vaškem Bartošem nebo Michalem Kubíčkem.
25. 11. 2014 21:09:14
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071335
realdeal
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 11. 2014 22:05:55
Napsal 365solutions;1144040
To zas bude diskuze na... Záleží, co od toho čekáš a jak nastavíš kampaň. Nedívej se na to stylem "funguje Placla/KupČlánek", ale spíše - "bude mi k něčemu linkbuilding/brandbuilding..."
PlaCla a KupČlánek jsou "jen" zprostředkovatelé. Ušetří ti spoustu času (=peněz) a dostaneš se k webům, na které bys třeba vůbec nenatrefil. Provozovatelé jsou velmi ochotní, systém šlape skvěle. Takže z tohoto pohledu ano - PlaCla a KupČlánek fungují perfektně.
Ale jakým způsobem články využiješ, je jen na tobě. Pokud někdo nastaví kampaň špatně a výsledky se nedostaví, není to chyba PPP systémů, ale dotyčného člověka. Ve hře je i spousta dalších faktorů - konkurence investuje do linkbuildingu víc než ty (a udělá to lépe) a tobě se pak bude zdát, že "ty články nefungují". Fungují, když je umíš použít.
To samé analogicky platí o všech ostatních marketingových nástrojích. Vyplatí se mi PPC? atd. atd.
Nenech se od PlaCly/KupČlánku odradit a spíš si nech poradit od někoho, kdo ti pomůže nastavit kampaň. Prober to třeba rovnou s Vaškem Bartošem nebo Michalem Kubíčkem.
Nejde mi ani tak o budovani znacky webu, jako o propagaci konkretniho produktu, ktera by vedla k nasvstevnosti meho eshopu a k naslednym konverzim.
---------- Příspěvek doplněn 25.11.2014 v 22:10 ----------
Napsal Raketka;1144039
Já pro pár stránek v létě kupoval přes Placla články v ceně 300 - 600 Kč s rozpočtem 5 000 Kč / web a s některejma webama to ani nehlo (třeba půjčky), někde jsem se dostal na 1. až 2. stránku (travel long tail a některé další témata). U Googlu byly výsledky o 5 až 10 pozic lepší než na Seznamu. Myslim, že dost záleží na tématu a konkurenci, pokud neni moc velká, tak se to vyplatí. Pokud je konkurence větší, tak jsou výsledky dost slabý, tam by to chtělo proinzerovat 10 až 20 tisíc / web, jenže k tomu Plácla nemá kapacity (neni dost rozumných webů).
Zjednodušeně řečeno, u menší konkurenčnosti bych články nakoupil znovu. Ve více konkurenční oblasti bych šel spíše cestou klasického nákupu odkazů z tématických webů s většími ranky. No možná ten klasickej nákup odkazů by vyšel levněji i v případě menší konkurence, težko říct.
Diky moc za nazor, presne tohle jsem chtel taky slyset :)
25. 11. 2014 22:05:55
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071334
Raketka
verified
rating uzivatele
25. 11. 2014 22:32:49
Ještě k tý návštěvnosti z článků, tam mi za celou dobu přišly jen jednotky, maximálně nižší desítky návštěvníků. Ale jak jsem psal, kupoval jsem jen levnější články za 300 až 600 Kč, nebral jsem si propagaci na Fcb a měl jsem zaměření především travel a finance, kde jsou z větší části jen MFP (Made for Placla) weby.
25. 11. 2014 22:32:49
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071333
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 11. 2014 22:47:10
Psal o tom Petr Jeník, tady:
Test: Zkouším systém na nákup článků na Placla.cz
a tady:
Placla - vyhodnocení testu nákupu článků
Kvalitu článků hodnotit nemůžu, abych nedopadl jako někdo z diskuze na jeho webu, ale pamatuj, že kredit dostal na testování a následné napsaní článků. Tolik k objektivitě.
Mimochodem myslím že nebudeš mít radost až mi s tebou dojde trpělivost. Dělej si co chceš, buduj si osobní brand jak chceš, ale ještě pár takových poznámek o tom že „tví klienti jsou náročnější…“ ve kterých se mě budeš snažit takhle hloupě zesměšnit, tak ti předvedu jak se dělá SEO ty experte a rozhodně nebudeš š’tastný z toho, co se objeví po napsání tvého jména na prvních místech v na Seznamu i Google.
25. 11. 2014 22:47:10
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071332
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
26. 11. 2014 08:56:34
Napsal Raketka;1144068
Ještě k tý návštěvnosti z článků, tam mi za celou dobu přišly jen jednotky, maximálně nižší desítky návštěvníků. Ale jak jsem psal, kupoval jsem jen levnější články za 300 až 600 Kč, nebral jsem si propagaci na Fcb a měl jsem zaměření především travel a finance, kde jsou z větší části jen MFP (Made for Placla) weby.
Já jsem dopadl podobně, a to i s dražšími články. Po pravdě si nějak nedovedu představit, že by mohla z těch textů dojít nějaká masivnější návštěvnost - ale třeba se pletu, a dělám něco špatně
26. 11. 2014 08:56:34
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071331
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
26. 11. 2014 09:42:12
realdel: "nejde mi ani tak o budovani znacky webu, jako o propagaci konkretniho produktu, ktera by vedla k nasvstevnosti meho eshopu a k naslednym konverzim" - zalezi na tom, co presne potrebujes.
Varianta c. 1 - chces nekde zverejnit clanky propagujici konkretni produkt a chces, aby lide na e-shop chodili pres odkazy uvedene v tomto clanku. Nasledne budes sledovat, kolik jich prijde (+ konverzi).
Varianta c. 2 - chces aby se lide dozvedeli o existenci nejakeho konkretniho produktu (zhave novinky), ktery rekneme nabizis exkluzivne, takze pokud si ho nekdo bude chtit koupit, tak jako tak skonci u tebe. V takovem pripade PR clanek zadny odkaz ani obsahovat nemusi - jde ti spis o zvysovani obecneho povedomi o tom, ze neco takoveho vubec existuje, je to uplne super a da se to ted koupit i u nas. To by se samozrejme melo projevit i na navstevnosti e-shopu (+ konverzich), ale neda se to sledovat tak presne, jako v predchozim
Nicmene PPP systemy podle me nejsou prilis vhodne ani na jednu variantu. PPP systemy ti teoreticky mohou pomoct posunout se ve vysledcich vyhledavani na nejake kw, viz ten odkazovany Petruv clanek.
26. 11. 2014 09:42:12
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071330
Miro99
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 23:18:17
Nabídnu pohled z druhé strany, tedy bloggera, který přijme zakázku na PlaCle, aby na své stránce publikoval text.
1. Zadavatel by si měl v prvé řadě stanovit cíl takové kampaně. Získat reálné návštěvníky? Získat návštěvníky motivované k nákupu?
2. Určit si místo: Uspěje spíše na takové stránce, kde se zdržuje cílová skupina. Finanční téma na stránce pro náctitelé nedává smysl.
3. Blog si předem pečlivě prohlédnout - jak je postaven, kde se článek vyskytne a jak je na něj upozorňováno: I zaplacený článek na stránce s 1 mil. uživatelů není zárukou toho, že si jej někdo všimne (příklad firemní články na iDnesu)
4. Sepsat jasné a srozumitelné požadavky. A hlavně stanovit, jakým způsobem má být vyzdvižena v textu výzva k akci.
5. Nebát se připlatit si, pokud se mu to vyplatí. A model opakovat.
6. Být na získané návštěvníky dobře připraven na svém webu / e-shopu, selektovat, dovést je k akci (zadání kontaktního e-mailu, nákupu atd.)
Co doporučím:
1. Za nabídku 180 Kč nemůžeš očekávat kvalitu. Za 2.500 Kč můžeše očekávat dobrý poměr cena / výkon (cílová skupina, umístění textu). Za 15.000 Kč můžeš požadovat garance.
2. Připlatit si u dodavatele za propagaci PR článku: každá seriózní stránka má svůj model, jakým způsobem na sebe upozorňuje. Používá k tomu PPC, newsletter, SEO... Pokud dostane zaplaceno jen za přípravu a publikaci textu, je tím pro ni splněno. A nemá důvod plýtvat svými penězi na uvedené nástroje k propagaci textu. Přitom toto "partnerství" může mít pro obě strany peněžní přínos (win-win). Tzn. najdi i další motivací pro dodavatele, proč by publikací textu na stránce váš vztah neměl skončit.
3. Přenechte vyhnocení a korekce textu někomu, kdo tomu rozumí. Pokud se zabýváte hlavně technickou stránkou e-shopu, málokdy jste odborník i na to, jak má vypadat obchodně úspěšný text.
4. PlaCla je jen jedna z nástrojů, jak dosáhnout kýženého cíle (třeba prodat zboží). Marketingový mix = použití několika nástrojů a kanálů k dosažení cíle. Tzn. chci tím říct, že kdo uvažuje jen omezeně, prvoplánovaně a bez kontextu, nemá v obchodě dlouhou existenci.
S návštěvníkem je potřeba pracovat postupně - nechtěj hned jeho peníze. Vem si od něj třeba e-mail, pak telefon, zjisti si, za co je ochoten zaplatit a kolik, a teprve pak mu to prodej. A nech se jím doporučit dál. Zákazník málokdy nakupuje na první pokus - musíš ho přesvědčit, získat si důvěru: jaké máš reference na internetu? Dostanete se na tvůj e-shop tentýž návštěvník i druhý den přes PPC kampaň? atd.
26. 11. 2014 23:18:17
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071329
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
27. 11. 2014 14:16:26
Mohl bys tady prosím uvést nějaký článek, pro který se některé z výše uvedených doporučení opravdu povedlo realizovat ?
27. 11. 2014 14:16:26
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071328
Raketka
verified
rating uzivatele
27. 11. 2014 15:13:34
Taky bych rád viděl nějakej příklad dobrýho poměru cena/výkon za 2500 Kč. Šlo by mi především o travel, půjčky, nakupování. Co je vlastně dobrej poměr cena/výkon? Napadá mě přepočítat cenu článku na cenu za klik/návštěvníka (třaba do 5 až 10 Kč/klik by bylo ok) + plus případnej bonus za konverze + plus bonus za seo efekt, i když ten bude v případně jednoho článku mizivej.
Co jsem nakupoval články za 300 až 600 Kč, tak vycházela cena za návštěvníka na 30 - 60 Kč. Pokud by z článku chodili lidi generující konverze, tak by se samozřejmě dalo počítat cena článku/zisk z konverzí, ale tomu, že bude článek ve zmíněnejch oborech za 2500 Kč posílat konverze moc nevěřim.
Možná někdo namítne, že musim články cílit na longtail, ale na to přece nepotřebuju PR a na longtail můžu cílit přímo na svym webu/shopu, ne? Jinak Pláclu uplně nezatracuju, v některejch případech mi především v seo pomohla, ale vyšlo to dost draze a podle mojeho testování to momentálně na Seznam moc nefunguje. Ale je možný a dost pravděpodobný, že až na Seznamu otočej algoritmus, tak to zase pošlape.
27. 11. 2014 15:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071327
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
27. 11. 2014 20:16:35
Kdyby to někoho zajímalo, sepsal jsem své zkušenosti s Placla.
27. 11. 2014 20:16:35
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071326
Miro99
verified
rating uzivatele
2. 12. 2014 23:50:02
Pro uživatele Raketka:
Myslím, že sis odpověděl sám, aniž bys měl příklad. Krásně to vystihl i ProBlogger.cz, že když nástroj nefunguje, není to chyba PlaCly, ale zadavatele.
Pokud prodávám kožedělné výrobky v e-shopu, nezajímá mě, kolik lidí přijde přes článek od bloggera z Placly, ale kolik z nich provede objednávku. Na každé objednávce mám marži XYZ Kč. Výkonnost článku (kolik peněz mi vydělá) je tak lehce spočitatelná (a Google Analytics ti konverzi sám spočítá).
Pokud nástroj (placený článek) nepřináší kýžený efekt, něco je špatně. Ale není to nikoho jiného problém než jen tvůj - ani PlaCly, ani bloggera, ani blogu s publikovaným textem.A něco děláš špatně (nezadal jsi třeba bloggervi, aby v textu zvýraznil výzvu k akci (CTA), vybral jsi blog s nevhodnou tematikou a x tisíc dalších kritérií).
Uvádím to jen jako příklad.
2. 12. 2014 23:50:02
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071325
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 12. 2014 10:07:42
Miro99: samozrejme, ze do velke miry je to problem bloggera, respektive autora clanku. To, o cem ty pises, totiz velmi vyrazne souvisi prave s tim, jak je clanek pojaty. A s tim, ze tohle by mel urcovat vyhradne zadavatel, proste nesouhlasim. To by zadavatel ten clanek mohl bloggerovi rovnou nadiktovat nebo si ho napsat sam. Zadavatel totiz ani nemusi vedet, jak by mel takovy kvalitni PR clanek vypadat - coz je ostatne casty duvod, proc vyhleda me (nebo nekoho jineho) sluzby, ze. Ja si taky dokazu najit a procist nejaky konkretni zakon, ale mam-li nejaky problem, jdu navzdory tomu za svym pravnikem - specialistou. A pokud muj pravnik udela nejakou chybu, asi nebudes tvrdit, ze si za to muzu sam, protoze jsem mu mel "stat za zadkem" a dohlizet, zda vse dela spravne, prestoze jsem sam prava nikdy nestudoval.
Problem nastava v okamziku, kdy potkaji (napriklad prave skrze nejaky PPP system) dva takto neznali - zadavatel a blogger.
3. 12. 2014 10:07:42
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071324
Stovkomat.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2014 20:33:21
Zkušenosti máme poměrně dobré. Jeden web je na prvních místech a jediná propagace byla přes placlu, kde se za cca 2 litry něco nakoupilo.
3. 12. 2014 20:33:21
https://webtrh.cz/diskuse/placla-kupobsah-mate-nekdo-realne-zkusenosti/#reply1071323
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit