Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Výrazné změny ve statistikách Skliku od července 2014

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 11. 2014 21:12:24
Napádá někoho, čím může být následující?
Od července tohoto roku se mi měsíc co měsíc, aniž bych cokoliv měnil, začíná zlevňovat cena prokliku. Z 1,4Kč mi postupně klesla až na 0,9Kč a zároveň se mi zhruba o jednu pozici zlepšilo umístění a to z průměrného 5,5 tého místa na 4,5. No, konverzí moc nepřibylo, ani neubylo, cena konverze se zvedla. Tak se dívám na CTR a zjišťuji, že mi postupně vystoupalo z 1,6% na 3,82%. No to se ani nedivím, že jde cena konverze nahoru, ale čemu se divím je ten extrémní nárůst CTRka.
To mi řekněte, čím to je způsobeno? Vždyť teď opravdu žádné zásadní úpravy nedělám. Snížení ceny prokliku a zároveň nárůst CTRka? To mi připadá, jakoby ubylo konkurence, a nebo v tom je ještě něco jiného?
Problém je v tom, co s tím dělat. Pokud na to zareaguji snížením ceny za proklik, tak vzhledem k tomu, že už sama od sebe jde dolů (nevím proč), může se lehce stát, že mě Seznam reklamy zařízne.
Je to nějaké celé divné, opravdu se tam dějí divné věci.
---------- Příspěvek doplněn 04.11.2014 v 21:37 ----------
...
teď koukám, že skutečně asi odpadlo hodně inzerentů, začínají se mi hrnout dopředu slova, která mám stáhnutá na minumum. Jsou to obecnější výrazy, které točím za dvaceťák až padíka a konkurenti nejsou zdá se ochotni platit Seznamu už ani těch pár háků, a tak jsem u těchto do slov s nízkým konverzním poměrem vyskočil třeba i o 5 i více pozic.
4. 11. 2014 21:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/vyrazne-zmeny-ve-statistikach-skliku-od-cervence-2014/#reply1066294
Stepan L.
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
4. 11. 2014 22:45:19
Jeden z faktorů:
Nové označení inzerátů Skliku ve vyhledávání | Sklik.cz Blog
nebo
Sklik Odkazy se zobrazují všem uživatelům | Sklik.cz Blog
nebo eventuélně
Retargeting a konverzní kódy | Sklik.cz Blog
4. 11. 2014 22:45:19
https://webtrh.cz/diskuse/vyrazne-zmeny-ve-statistikach-skliku-od-cervence-2014/#reply1066293
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
5. 11. 2014 10:03:41
Tak za růstem CTR bude nejspíš zlepšení pozic. Vícekrát se dostáváš na TOP pozice, kde je CTR výrazně vyšší. A vyšší CTR zase zpětně může pomoci ke snížení CPC. Prvotním impulsem opravdu mohl být úbytek nějaké konkurence (zvláštní, v tomhle období je to spíš naopak...)
Proč Ti to takhle nevyhovuje?
5. 11. 2014 10:03:41
https://webtrh.cz/diskuse/vyrazne-zmeny-ve-statistikach-skliku-od-cervence-2014/#reply1066292
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 11. 2014 10:26:07
Protože to co frčí na prvních místech již mám a to co ne se tam dostalo, i když to nemá tu správnou konverznost. Všechna tahle obecná slova, která se doposavad vyplácela, budu muset utlumit - což bude mít za následek jejich automatické vyřazení.
Seznam mi nedovolí točit ta slova na první pozici za deseťák, ale za chvilku je stopne a vyzve ke zvýšení částky. Já ji samozřejmě nezvýším, protože se to nevyplatí a zatímco za původních podmínek by se mi za těch pár háků motali někde na straně, teď budou vypnutá.
5. 11. 2014 10:26:07
https://webtrh.cz/diskuse/vyrazne-zmeny-ve-statistikach-skliku-od-cervence-2014/#reply1066291
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit