Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Marketing znovuotevřeného penzionu bez restaurace

StoneArt
verified
rating uzivatele
29. 10. 2014 10:09:26
Dobrý den,
podílím se na rozjíždění penzionu, který před lety poměrně slušně fungoval, ale cca v roce 2004 se zavřel. Teď se rozjíždí znovu. Prošel rekonstrukcí.
Penzion se nachází na malém městě na Vysočině, blízko sjezdu z D1, má 7 pokojů, asi 20 lůžek. Aktuálně necháváme vybudovat nové webové stránky, které by snad měly být do měsíce spuštěny.
Pořád se ale tápe v otázce, jak nejlépe penzion propagovat.
Po rozjetí webu mám v plánu zamakat na SEO (v téhle oblasti se docela orientuju, ačkoliv jsem zatím optimalizovala spíš firmy v jiném oboru).
Takže určitě se zaměřím na klíčová slova, linkbuilding (zrovna v oblasti ubytování existuje nepřeberné množství katalogů) apod.
Otázkou ale zůstává, co dál. Jak to celé pojmout.
Penzion má totiž dost nevýhod.
1) nemá restauraci a je schopen zajistit pouze snídaně
2) Nachází se v ne moc atraktivní, spíše industriální, zóně na kraji města (ale na druhou stranu je to kousek do přírody)
3) ve městě je dost konkurenčních penzionů, a převážně nabízí stravování v restauraci
4) penzion byl dlouho zavřený, takže ani ve městě o něm nikdo moc neví
5) exteriér penzionu není zrovna moc hezký
Uvnitř každopádně penzion vypadá dobře. Pokoje jsou hezké, každý má vlastní koupelnu s WC, televizi a v celém objektu je připojení k Wifi (samozřejmě zdarma).
Taková specialita je to, že jsou koupelny obložené přírodním mramorem (vedle penzionu je prodej přírodního kamene).
Pro rodiny s dětma to asi moc není, už kvůli poloze a kvůli tomu, že chybí restaurace.
Jako nejlepší cílovka mi přijdou obchodní cestující a případně pracovní návštěvy zdejších firem (ve městě jsou i větší podniky). Ale v tomhle je asi dost velký konkurent hotel ve městě, který je fakt namáknutý. Můžeme konkurovat jedině cenou.
Pak se samozřejmě chceme soustředit na akce, které během roku ve městě probíhají a oslovit třeba i obchodní partnery institucí, které se na těch akcích podílí.
Už nás napadla i organizace školení pro firmy, ale problém je trošku s prostorem. V hale penzionu jsou sice čtyři stolky a je zde kapacita sezení asi pro 16-20 lidí, ale v této aktuální podobě si nejsem jistá, že je sezení pro nějaká jednání vhodné.
Samozřejmě do budoucna se dá udělat spousta dalších věcí, ale je to závislé na financích. Takže nejdřív je potřeba něco utržit a potom se zase může investovat.
Hned jak bude nový web, hodím sem odkaz pro ještě lepší představu. Aktuální stránky jsou strašně zastaralé. Na těch nových chceme propagovat nejen svoje služby, ale nabízet třeba i přehled aktuálního kulturního dění ve městě, tipy na restaurace, tipy na výlety nebo procházky po městě apod.
Budu vděčná za jakékoliv nápady. Mám pořád pocit, že něco přehlížíme, že jsme to třeba nevzali za správný konec.
29. 10. 2014 10:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064640
mijashop
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 10. 2014 10:20:28
Ahoj,
protože něco podobného vlastníme,tak jsem si tento článek přečetl.
Ale upřímně vůbec nechápu,proč to chcete otevřít.
I při sebevětší fantazii,při tom co jsi tu popsal mne nenapadá využití,bez "servisu" snad jen velmi levná ubytovna a nebo "izbičky pre milencov" ;-)
10 let zavřeno,to je jakoby nebyl.
29. 10. 2014 10:20:28
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064639
StoneArt
verified
rating uzivatele
29. 10. 2014 10:27:31
Napsal mijashop;1136004
Ahoj,
protože něco podobného vlastníme,tak jsem si tento článek přečetl.
Ale upřímně vůbec nechápu,proč to chcete otevřít.
I při sebevětší fantazii,při tom co jsi tu popsal mne nenapadá využití,bez "servisu" snad jen velmi levná ubytovna a nebo "izbičky pre milencov" ;-)
10 let zavřeno,to je jakoby nebyl.
No hodinový hotel je tu samozřejmě hodně diskutované téma. Ale prostě se stále snaží najít cesta, jak se tomu vyhnout. :-)
29. 10. 2014 10:27:31
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064638
mijashop
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 10. 2014 10:36:53
Napsal StoneArt;1136006
No hodinový hotel je tu samozřejmě hodně diskutované téma. Ale prostě se stále snaží najít cesta, jak se tomu vyhnout. :-)
Lidi dneska většinou jezdí za nějakým cílem,tak si primárně polož otázku,proč by měli jezdit k vám a od toho se odpíchni.
29. 10. 2014 10:36:53
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064637
Tom
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 10. 2014 10:55:26
V každém případě bych začal tam kde začínají eshopy, tedy srovnávače. Booking.com by nějakou kapacitu donést mohl.
Druhá věc je zkusit se zamyslet proč by tam lidé měli přijet - kvůli ubytování to nebude, tak propagujte věci, které lidi budou chtít/hledat a to ubytování už nikdo zase tak moc řešit nebude (pokud bude cena rozumná). Další možnost je nabízet balíčky s atrakcemi v okolí.
Nu a poslední možnost je slevomat, ale jak známo, tamnější zákaznictvo se nerado znovu vrací za normální cenu.
PS: zakažte si tenhle přístup. Přestaňte přemýšlet o svém zboží v chybách, tak to lidé vůbec vidět nemusí. Já například v penzionu určitě nehledám restauraci, od toho mám hotely. rezervace ubytování bude zkrátka ubytování + možnost ubytování se snídaní. Pokud budete moc chtít, můžete doporučit lokální restaurace.
29. 10. 2014 10:55:26
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064636
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 10. 2014 10:58:01
Udělal bych z toho motel a dal billboardy na D1, když je za rohem. Na druhou stranu - bez jídla co tam?
29. 10. 2014 10:58:01
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064635
StoneArt
verified
rating uzivatele
29. 10. 2014 12:05:15
Napsal double;1136017
V každém případě bych začal tam kde začínají eshopy, tedy srovnávače. Booking.com by nějakou kapacitu donést mohl.
Druhá věc je zkusit se zamyslet proč by tam lidé měli přijet - kvůli ubytování to nebude, tak propagujte věci, které lidi budou chtít/hledat a to ubytování už nikdo zase tak moc řešit nebude (pokud bude cena rozumná). Další možnost je nabízet balíčky s atrakcemi v okolí.
Nu a poslední možnost je slevomat, ale jak známo, tamnější zákaznictvo se nerado znovu vrací za normální cenu.
PS: zakažte si tenhle přístup. Přestaňte přemýšlet o svém zboží v chybách, tak to lidé vůbec vidět nemusí. Já například v penzionu určitě nehledám restauraci, od toho mám hotely. rezervace ubytování bude zkrátka ubytování + možnost ubytování se snídaní. Pokud budete moc chtít, můžete doporučit lokální restaurace.
Moc děkuju za přínosnou odpověď.
Já osobně se také ubytovávám i v penzionech, kde není restaurace. On když člověk chce, tak si na to jídlo někam zajde.
Určitě chceme doporučovat restaurace ve městě a také máme na recepci leták s rozvozem pizzy.
---------- Příspěvek doplněn 29.10.2014 v 12:07 ----------
Napsal ramix;1136019
Udělal bych z toho motel a dal billboardy na D1, když je za rohem. Na druhou stranu - bez jídla co tam?
Já si pořád říkám, že to jídlo se dá vyřešit. Host si může zajít do některé z restaurací ve městě (pěšky je to do centra cca 10 minut chůze) a může si objednat pizzu. Taky je zde možnost si něco připravit ve společné kuchyňce, která je dobře vybavená.
Také nabízíme možnost pronajmutí celého penzionu a v takovém případě jsme schopni pro větší skupinu lidí zajistit občerstvení (tedy i případné obědy/večeře) formou cateringu.
29. 10. 2014 12:05:15
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064634
Vladimír Smitka
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 10. 2014 12:27:30
Zrovna booking je poměrně nebezpečná věc. Tlačí ceny brutálně dolů + mají velkou provizi.
Za mě jsou v podstatě 2 možnosti.
a) jít na to přes booking.com a nechat marketing prakticky na nich (samozřejmě mimo využití lokálních akci)
b) markteting vzít do vlastních rukou bez bookingu (třeba přes nějakou agenturu)
Znám mnoho případů, kdy díky bookingu má zákazník sice návštěvnost, ale z pokoje mu pak zbude zisk v řádech desetikorun... Zároveň mi jako zákazníkovi nepřijde fér, když ho noc když si ji objednám přímo vyjde na třeba 1800, ale když přes booking, tak jen na 1200....
29. 10. 2014 12:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-znovuotevreneho-penzionu-bez-restaurace/#reply1064633
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit